LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC klantenservice

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
xxxMaverick
Berichten: 44
Lid geworden op: 24 sep 2008 22:55

UPC klantenservice

Ongelezen bericht door xxxMaverick »

Ik moet zeggen: UPC heeft verreweg de slechtste klantenservice ooit. Ik ben inmiddels 3 maanden bezig diensten op te zeggen. UPC geeft telefonisch elke keer excuses maar keer op keer een foute rekening. Het tragische is dat ik afgelopen jaar al 4x een klacht heb moeten indienen. Ik voel mezelf inmiddels bijna een zeikerd terwijl het probleem toch echt bij UPC ligt. (overigens kreeg ik de vorige keren na maanden altijd gelijk en excuses)

Inmiddels heb ik onderstaande brief gestuurd naar UPC klachtenmanagement (of tenminste, ik ga hem morgen versturen). Wat zijn jullie ervaringen met deze afdeling, is daar iemand die wel actie onderneemt op serieuze klachten???

Geachte heer/mevrouw,

Doormiddel van deze brief wil ik een klacht indienen over het niet goed verwerken van een opzegging. In deze brief zal ik deze klacht toelichten.

Op 3 januari 2010 heb ik een opzegging kenbaar gemaakt aan UPC. Ik wilde mijn HD abonnement beëindigen, het Royaal abonnement stopzetten en mijn 2e UPC mediabox omruilen naar een gewone digitale box. Uiteindelijk wil ik dus een basis digitaal abonnement met twee standaard mediaboxen. De medewerker gaf aan dat ik binnen enkele weken een reactie zou krijgen hierover. Helaas bleef deze reactie uit. Ik heb diverse e-mails en telefoontjes gepleegd naar de klantenservice. De e-mails reageert men niet of veel te laat op (de reactie die je dan krijgt: inmiddels heeft u al contact gehad, logisch na twee weken geen reactie op e-mail) en telefonisch krijg ik duizendmaal excuses en een belofte om de boel op te lossen. De laatste medewerker (inmiddels ook weer enkele weken geleden) gaf aan het bijzonder te vinden hoe rustig en kalm ik nog bleef na alle slechte ervaringen. Als compensatie werd een Film 1 abonnement aangeboden voor twee maanden en de garantie dat het opgelost zou worden.

Inmiddels kan ik met mijn HD mediabox inderdaad geen tv meer kijken. Ik heb echter geen vervanging gekregen, betaal nog steeds voor HD en Royaal en moet de volle mep betalen op mijn factuur. Met andere woorden: er klopt nog steeds niets van. Ik heb mijn bank opdracht gegeven om de afschrijving van UPC te storneren. Wel heb ik zelf een bedrag overgemaakt van 21,30 euro (standaard TV + 1 mediabox). Dit is het correcte bedrag (immers , wacht ik ook nog steeds op de 2e box).

In een jaar tijd is elke ervaring met UPC, op klantenservice gebied, negatief. In uw eigen contacthistorie kunt u terugzien hoe vaak er inmiddels klachten zijn ingediend en welke termijn hier elke keer weer overheen gaat. Elke klacht verklaard UPC als gegrond maar inmiddels zijn we een jaar verder en zijn er nog steeds problemen (nieuwe problemen, maar toch). Het zou UPC sieren dit nu is snel en deskundig op te pakken.

Samengevat: Niet alleen is de opzegging nooit goed doorgevoerd ook uw klantenservice medewerkers doen uitspraken die men niet kan nakomen. Ik verzoek u dan ook het volgende in orde te maken: Opzegging van de diensten HD en Royaal, een omwisseling van de HD box voor een standaard box en een correctie over januari en februari waarbij ik immers teveel geld aan UPC moest betalen.

Met vriendelijke groet,

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: UPC klantenservice

Ongelezen bericht door Henri42 »

xxxMaverick,

al reactie van UPC op je openbare brief gehad ???

xxxMaverick
Berichten: 44
Lid geworden op: 24 sep 2008 22:55

Re: UPC klantenservice

Ongelezen bericht door xxxMaverick »

nope, maar had ik eigelijk ook niet verwacht. Ik had het vrijdag op internet gezet dus ga er vanuit dat iedereen al lag te slapen voor het weekend....

xxxMaverick
Berichten: 44
Lid geworden op: 24 sep 2008 22:55

Re: UPC klantenservice

Ongelezen bericht door xxxMaverick »

ja hoor, en vandaag een sms met een factuur herinnering :lol: moet niet gekker worden met dat bedrijf!

xxxMaverick
Berichten: 44
Lid geworden op: 24 sep 2008 22:55

Re: UPC klantenservice

Ongelezen bericht door xxxMaverick »

Inmiddels hebben mensen van het 'webcare' team van upc een oplossing geboden. Nu duimen dat het goedkomt op de volgende factuur! (blijft altijd afwachten...)

Gesloten