Hallo,
Ik heb eind 2008 een bezoek gebracht aan mijn tandarts die ik overigens nu niet meer heb, hij heeft ten eerste foto,s gemaakt van het onder en boven gebit.
Ik had het verzoek om mijn onderste kiezen van amalgaan te ontdoen en composiet aan te brengen echter na twee dagen was er al een vulling gebroken omdat deze te bol was aangebracht, dit heeft hij wel opgelost door er een nieuwe vulling in te leggen.
Nu ik bij een andere tandarts ben sedert eind 2009 heeft hij de oude foto,s opgevraagt bij mijn oude tandarts en deze bekeken, ook heeft mijn nieuwe tandarts foto,s gemaakt bij het eerste nieuwe consult.
Op de oude foto,s van 2008 staan de bovenste kiezen afgebeelt met twee gaatjes, je verwacht dat deze behandelt worden, maar nee.
De nieuwe foto,s werden bekeken en wat bleek de gaten die er al zaten zijn zo groot geworden(onder de vullingen dus) dat de kiezen nog maar net te redden zijn.
De tandarts heeft dus verzuimt om deze gaten te behandelen, en nu zit ik met de gebakken peren, wortelkanaalbehandelingen,zenuwbehandelingen enz.
Plus bij de onderste kiezen liggen alle vullingen niet zoals het hoort.
Dit alles loopt enorm in de kosten, ik ben zelfstandige dus werkverzuim, niet goed kunnen kauwen, pijn dus paracetamol slikken.
Ik wil bij hem letselschade gaan vorderen hoe kan ik dit het beste aanpakken.
Tandarts The uit helmond ( stiphout) is de tandarts die de schade heeft veroorzaakt, ik hoor het graag.
adrie Bijsterveld
Mierlo
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tandartsschade
Re: Tandartsschade
Wegens wanprestatie en het geleverde bewijs is een schade claim van de extra kosten mogelijk.
Dus niet alle maar alleen de extra kosten omdat het te laat behandeld werd.
Alleen is de vraag of de gaten op de foto ook zonder foto zichtbaar waren en of hij de gemaakte foto's goed heeft bekeken.
Als de vorige tandarts deze rekening van U weigerde kunt U dan pas een rechtszaak dreigen en eventueel starten.
Ik zou hem geen kans geven op herstel als hij dat zou vragen.
Dus niet alle maar alleen de extra kosten omdat het te laat behandeld werd.
Alleen is de vraag of de gaten op de foto ook zonder foto zichtbaar waren en of hij de gemaakte foto's goed heeft bekeken.
Als de vorige tandarts deze rekening van U weigerde kunt U dan pas een rechtszaak dreigen en eventueel starten.
Ik zou hem geen kans geven op herstel als hij dat zou vragen.
-
Dan zijn mijn vragen verder, in hoeverre kun je schade verhalen, letselschade, dagen dat ik niet heb kunnen werken die zijn er ook , extra factuurskosten mogelijk emotionele schade.
En mijn ondervullingen deze zijn ook niet goed aangebracht dit ga ik ook declareren.
Maar het is dus het beste om eerst een totaalfactuur van alle kosten te sturen aangetekend naar mijn vorige tandarts?
Gr,Adrie
En mijn ondervullingen deze zijn ook niet goed aangebracht dit ga ik ook declareren.
Maar het is dus het beste om eerst een totaalfactuur van alle kosten te sturen aangetekend naar mijn vorige tandarts?
Gr,Adrie
U kunt het beste gewoon een klacht indienen bij de klachtencommissie van de beroepsvereniging waar uw tandarts bij aangesloten is, NMT of ANT, indien de tandarts niet in gaat op uw claim. Beide organisaties zijn te vinden op internet en men kan u daar over de procedure vertellen.
Bij deze klachtenafhandeling zal men de tandarts niet veroordelen tot (terug0 betaling en/of andere schadevergoeding, men geeft meestal wel een advies. Een zaak word voorafgegaan door een bemiddelingspoging/mediation, waarbij zaken meestal wat sneller geregeld kunnen worden waarbij men er wel vanuit gaat dat als tegenpresatie voor het snel regelen en geen ellenlange juridische procedure beide partijen water bij de wijn doen.
Is het eenmaal langs deze tuchtraad en de tandarts geeft ervan uitgaande dat de uitspraak in zijn nadeel is geen reactie/terugbetaling kunt u met de uitspraak in de hand langs d ekantonrechter. Over het algemeen zal de kantonrechter geen inhoudelijke zaken behandelen wanneer het voorgaande traject tuchtraad niet gedaan /afgerond is. Tenminste zo heb ik dat begrepen .
Bij deze klachtenafhandeling zal men de tandarts niet veroordelen tot (terug0 betaling en/of andere schadevergoeding, men geeft meestal wel een advies. Een zaak word voorafgegaan door een bemiddelingspoging/mediation, waarbij zaken meestal wat sneller geregeld kunnen worden waarbij men er wel vanuit gaat dat als tegenpresatie voor het snel regelen en geen ellenlange juridische procedure beide partijen water bij de wijn doen.
Is het eenmaal langs deze tuchtraad en de tandarts geeft ervan uitgaande dat de uitspraak in zijn nadeel is geen reactie/terugbetaling kunt u met de uitspraak in de hand langs d ekantonrechter. Over het algemeen zal de kantonrechter geen inhoudelijke zaken behandelen wanneer het voorgaande traject tuchtraad niet gedaan /afgerond is. Tenminste zo heb ik dat begrepen .