LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hotmail gehackt

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Carla2

Hotmail gehackt

Ongelezen bericht door Carla2 »

Mijn hotmail account is deze maand 2 x gebruikt om alle contacten die mij ooit een mail hebben gestuurd - ook voor mij totaal onbekenden - en/of personen die in mijn adresboek stonden een spambericht te sturen. In mijn geval is het verwijzing naar een electronicabedrijf in China (eleplace.com).

Zijn er meer meer mensen die hier (recent) ook last van hebben gehad? Weet iemand hoe je dit op kan lossen? Microsoft reageert - tot op heden - niet en doet er niets aan. Ik gebruik mijn hotmail account slechts als reserve. De gehackte mails zijn verstuurd terwijl ik niet was ingelogd. Ook heb ik niemand mijn wachtwoord gegeven. Ik was juist zo gelukkig dat ik met mijn Apple laptop nooit last van spam en virussen had.

SirPeter

Re: Hotmail gehackt

Ongelezen bericht door SirPeter »

*edit o wacht een apple.
Dan gaat de link niet werken. Ooit de hotmail op andere pc's gebruikt?
Die zou misschien wel een virus gehad kunnen hebben.

Trouwens er zijn virussen die macs als doewit hebben maar nog steeds zeer in de minderheid.
Laatst gewijzigd door SirPeter op 26 mar 2010 23:35, 1 keer totaal gewijzigd.

malaga

Ongelezen bericht door malaga »

Kom je zelf nog op jou account?
Wis alle contacten en maak een nieuw adres aan!
suc6

Carla2

Nee, ik hen niet/nooit (recente) mijn hoitmail account op een andere PC gebruikt. Volgens mij heeft een andere account aanmaken (ook) totaal geen zin; de spamer/hacker blijft dan gewoon het oude adres gebruiken. Het heeft volgens mij ook niets met Apple te maken.

Volgens het Hotmail forum http://windowslivehelp.com/forums.aspx? ... 0a73213017 ben ik zeker niet de enige...... Alleen niemand - ook Microsoft niet - meldt tot nu toe wat je hier aan zou kunnen/moeten doen.
Laatst gewijzigd door Carla2 op 27 mar 2010 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.

malaga

citaat:
Mijn hotmail account is deze maand 2 x gebruikt om alle contacten die mij ooit een mail hebben gestuurd - ook voor mij totaal onbekenden - en/of personen die in mijn adresboek stonden een spambericht te sturen. In mijn geval is het verwijzing naar een electronicabedrijf in China (eleplace.com).

Dit bedoel ik nu met het verwijderen van jou contacten/personen uit je telefoonboek.
Dan kan alleen nog jou hotmailadres gebruikt worden en geen kennissen van jou misbruikt op internet.

Frans75

Ongelezen bericht door Frans75 »

Account verwijderen en een nieuwe aanmaken.

Geef wel even door aan jouw contacten dat ze jouw gekraakte account blokkeren en verwijderen. En dat ze niet op die spam-mailtjes moeten reageren! Dus ook niet klikken omdat ze een gratis laptop kunnen winnen!!!! (Die krijgen ze ook nog wel, zelfde regio afzenders)

Een andere oplossing is er niet, wachtwoord wijzigen heeft nl geen nut meer, aangezien jouw mailadres en die van jouw contacten nu al bekend zijn (bij de hackers).

malaga

Frans75 schreef:Account verwijderen en een nieuwe aanmaken.

Geef wel even door aan jouw contacten dat ze jouw gekraakte account blokkeren en verwijderen. En dat ze niet op die spam-mailtjes moeten reageren! Dus ook niet klikken omdat ze een gratis laptop kunnen winnen!!!! (Die krijgen ze ook nog wel, zelfde regio afzenders)

Een andere oplossing is er niet, wachtwoord wijzigen heeft nl geen nut meer, aangezien jouw mailadres en die van jouw contacten nu al bekend zijn (bij de hackers).
Dat is natuurlijk ook een oplossing, maar ik denk Frans75 dat dit niet lukt, om de account te verwijderen.
Bij mij werkte het dus niet!

Frans75

Aanvulling:

Laat jouw contacten je besmette account blokkeren en verwijderen + aanmelden als spam.
Bij genoeg aanmeldingen kan Live niet anders dan blokkeren (indien zelf opheffen van de account niet lukt).

14peter

Ongelezen bericht door 14peter »

Ik heb dit ook gehad; ik zette vorige week mijn pc aan (dell) en direct nadat Windows Live Messenger zich automatisch heeft aangemeld is ook bij mij naar iedereen een mail gestuur over een of ander gadgets-website. Dit blijkt ook van een chinees te zijn. Hetzelfde bericht werd ook ingesteld als standaard berichtafsluiting en automatisch antwoord bij afwezigheid.

Ik heb direct het wachtwoord veranderd en een nieuw adres aangemaakt.

Zou het niet zo kunnen zijn de functie "wachtwoord onthouden" hier iets mee te maken heeft? Ik heb deze functie nu uitgeschakeld, en alles werkt weer prima.

aapinator

Ongelezen bericht door aapinator »

Ik kreeg laatst ook twee keer van een contactpersoon een spam email van een Chinees bedrijf. Het is misschien een klein ongemak om een mail te verwijderen. Niet echt iets om je zorgen over te maken.

Ten eerste, Apple kan net zo goed virussen krijgen als Windows. De meeste virussen zijn echter ontwikkeld voor Windows software, aangezien Windows meer gebruikers heeft. Dit betekend dus in theorie dat je wellicht zat virussen op je Apple hebt, maar dat ze gewoon niet werken omdat je operating system geen Windows is. Dit betekend NIET dat er geen virussen zijn voor Apple. Die zijn er dus wel.

Ten tweede, je wachtwoord is waarschijnlijk opgeslagen bij wie deze spam beheerd. Dat er zelfs op de officiele hotmail site topics zijn over dit probleem laat zien dat er veel mensen zijn die hier last van hebben - oftewel, je hoeft niet bang te zijn dat je persoonlijke gegevens gebruikt worden. De kans bestaat, maar het is waarschijnlijker dat een bot, ofwel programma, inlogd op uw account, een mail stuurd naar al uw contactpersonen en weer uitlogd.

Ten derde, misschien is het een goed idee om uw antivirus programma te updaten en uw computer volledig te scannen. Wat u aan uw hotmail probleem kunt doen? Account verwijderen en een nieuwe maken. Ook is het een goed idee om even wakker te worden en je te realiserne dat je met je Apple ook virussen op kan lopen. Niet meer naar foute sites gaan dus!

Frans75

Probleem is dat het hier puur te doen is om de mail-adressen om daarmee te spammen.
Zodra die eenmaal bekend zijn is het doel bereikt.

Dan kun je wel je wachtwoord wijzigen maar eigenlijk ben je dan al te laat, enige optie is verwijderen.

Pindakaaspotje

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

Weet je zeker dat je echt gehackt bent. Iedereen kan een mailtje sturen namens jouw emailadres. (wordt niet gecontroleerd of de afzender echt dat emailadres heeft).

Waarschijnlijk heb je ooit ergens je wachtwoord ingevoerd. (legio voorbeelden waarbij je tijdelijk ff in moet loggen om een macbook of iets dergelijks te winnen). Het gevolg is dat al je contactpersonen gekopierd worden. (met in de voorwaarde waarschijnlijk ook nog dat ze gebruikt mogen worden voor reclamedoeleinde)

Vervolgens spammen ze je contactpersonen vol. een voordeel voor hun is dat jou emailadres bij de afzender bekend is en daardoor ook meestal niet als spam wordt aangerekend.

De vraag is of er nu nog en oplossing voor is, wachtwoord veranderen is nooit verkeerd, maar je contactperonen zijn toch al gekopierd en doorverkocht.

Carla2

Ik heb nog eens goed over het "probleem" nagedacht. Het lijkt inderdaad een "bot" (diverse bots) te zijn. Op het hotmail forum zie je dat dit een wijdverbreid (internationaal) probleem lijkt te zijn. Er komen op de verzonden berichten - die dus van de bot afkomstig zijn - een hoop foutmeldingen. Het bericht aan mezelf (op mijn normale account, want ik gebruik hotmail zelden) gaat er ook niet door. Ik ontvang niets op mijn gebruikelijke account en in hotmail komt dit adres als foutmeldingen terug. Mijn normale account en computer zijn blijkbaar dus inderdaad (wel) goed beveiligd en herkent dit als een bot of spam en laat ze niet door!

Hiermee is dus volgens mij duidelijk dat het probleem dus volledig bij hotmail/Microsoft zit. Daar zijn deze hackers bezig. Het gaat ze inderdaad puur om e-mail adressen om hun spam aan te verspreiden. Ze pakken niet (alleen) je adresboek, maar je hele account (de in en uit box en alle mappen, incl. cc en bcc).

Mijn wachtwoord is sterk (cijfers en letters) en niet bij anderen bekend. Wat ze aan adressen al "hebben" kan ik niet meer ongedaan maken (dit verkopen ze misschien zelfs wel door aan andere spammers). Een account ongedaan maken kan volgens mij niet. Als je het een tijd niet gebruikt (3 maanden?) vervalt hij dacht ik, maar als "zij" hem blijven gebruiken, blijft hij aktief......

Ik had mijn adresboek al leeggemaakt, maar ga nu ook mijn hele account ook verder "leegmaken" (de inbox, sent items en alle mappen). Dan hebben nieuwe hackers/spammers hopelijk geen nieuwe kans meer....... Ik zit trouwens niet op "foute" websites, of aan spelletjes mee te doen! En geef zeker NOOIT ergens mijn wachtwoord door!

Hopelijk onderneemt hotmail/microsoft zelf ook aktie tegen deze figuren/websites want hun forum staat vol met dit soort meldingen!

Dank aan iedereen voor de tips en het meedenken.

Pindakaaspotje

inbox leegmaken, account verwijderen is totaal zinloos en te laat. Je contactpersonen zijn gejat (hoe is onduidelijk). Een directe hack lijkt me onwaarschijnlijk, ik denk toch echt dat je zelf ooit ergens bent ingelogd wat niet helemaal ok was.

Overigens kan je je account weel degelijk helemaal verwijderen, zoek maar eens bij de helpfunctie.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

vaak komen deze spammers aan deze adressen via de alom bekende doorstuurmailtjes. Daar extraheren ze de mail adressen uit, vervolgens sturen ze naar al deze adressen spam berichten, met als afzender jou email adres. Hiervoor wordt je account dus niet gehackt, maar het lijkt er op alsof het vanaf jou mail adres komt.

Mijn moeder had hetzelfde probleem, na onderzoek van de oorsprong van de mail bleek deze verstuurd te zijn vanaf een chinees adres, op een moment dat mijn moeders pc uitgeschakeld was.

Ze gebruikten als afzender dat adres, omdat het dan meestal door de spam filters heen komt, aangezien de ontvangers vaker mail van mijn moeder ontvangen.

Hotmail kan hier dus niets aan doen, alleen de mensen die van die leuke doorstuurmailtjes sturen, met daarin lekker 100 mail adressen om spam aan te versturen.

Carla2

Het Windows Live Solution Center heeft nu een artikel/pagina over de recente "hijackings" geplaatst;

http://windowslivehelp.com/solution.asp ... c408f1c5c1

To keep your account more secured, please refer to the solution article posted on this link:
http://windowslivehelp.com/solution.asp ... d425a5b5f3

As for the spamming issue, refer to the article on this link:
http://windowslivehelp.com/solution.asp ... c408f1c5c1

Mochten er meer/anderen mensen problemen hebben en interesse naar de oplossing hebben; ga dus voor informatie over dit probleem naar de website van Windows Live.

JackyB

Ongelezen bericht door JackyB »

Ben erachter dat ik telkens opnieuw besmet word door een mailtje met géén onderwerp. Zodra ik zo'n mailtje van wie dan ook heb ontvangen gaat het weer gebeuren, verstuurt mijn account emails aan al mijn contactpersonen.

Ik heb mijn hele account leeggehaald, contactpersonen verwijderd en toen was ik het kwijt. Maar ja, nieuwe besmetting, nieuwe kansen. Wie heeft hier baat bij?

Contactpersonen zijn ook de "onlangs ge-e-maild" mensen. Die vind je als je op Aan klikt in een nieuwe email. Die lijst kun je opschonen door de hele waslijst te vervangen door fake adressen. Zo zie je gelijk of je weer besmet bent want al die emails krijg je terug.

jlthkoch

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Ik vind Microsoft Hotmail maar een rare organisatie......

Een paar jaar geleden kwam ik eens op een site terecht die een exacte kopie was van de Hotmail-startpagina, maar deze (omdat het adres net even anders was) het niet was. Als je natuurlijk even niet oplet en op deze pagina "inlogt" komen je gegevens wellicht in verkeerde handen terecht, mogelijk Chinese handen, die vervolgens misbruik gaan maken van je account.

Ik nam de moeite om Hotmail Nederland van dit gebeuren op de hoogte te stellen, vervolgens kreeg ik na enige tijd 3 verschillende reacties op mijn bericht van 3 verschillende Hotmail-medewerkers. Dat is natuurlijk mooi, maar het waren wel die verschillende antwoorden....

De een vertelde: We hebben de site niet kunnen bereiken.
De ander vertelde: Wij hebben Hotmail US (Security) op de hoogte gebracht.
De derde vertelde: Het betreft hier geen site van Hotmail, wij hebben daar dan ook geen zeggenschap over.

Kortom, totaal onduidelijk wat er met mijn melding zou gaan gebeuren en totaal duidelijk dat medewerkers langs elkaar heen werken en gewoon met zijn allen hetzelfde mailtje gaan zitten beantwoorden, zonder dat zij dit van elkaar weten.

Daarna gevraagd welk antwoord ik nu "serieus" moest nemen, maar daar moet tot op heden nog steeds een antwoord op komen.... Van zo'n dergelijk grote "professionele" organisatie mag je toch een duidelijk beleid verwachten en mag je toch verwachten dat men blij is met je melding en daar wat mee doet.

Na dit incident heb ik een account geopend bij Gmail en dit is dan ook het account dat ik gebruik, want Hotmail maakt op mij een erg amateuristische indruk en is niet serieus te nemen.

Pindakaaspotje

** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuurweer uit de lucht... kan hotmail weinig meer aan doen. Overigens bestan zulke sites ook voor gmail,
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.

jlthkoch

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Pindakaaspotje schreef:
jlthkoch schreef: De een vertelde: We hebben de site niet kunnen bereiken.
De ander vertelde: Wij hebben Hotmail US (Security) op de hoogte gebracht.
De derde vertelde: Het betreft hier geen site van Hotmail, wij hebben daar dan ook geen zeggenschap over.
en ze hebben alle 3 gelijk... het probleem is dat ze er bijzonder weinig aan kunnen doen. Iedereen moet goed kijken voordat hij inlogt. Iedereen kan een website kopieren (+doorlussen naar hotmail) en daardoor wachtwoorden stelen. Zodra de site gesnapt wordt, komen ze op een blacklist, maarja zo weer een andere site gemaakt.

Kennelijk was de site op het moment van melden al weer uit de lucht... kan hotmail weinig meer aan doen. Overigens bestan zulke sites ook voor gmail,
Waar het natuurlijk om gaat is dat je drie verschillende antwoorden krijgt van die verschillende medewerkers en het daardoor volstrekt onduidelijk is wat er met je melding gaat gebeuren.
Hotmail kan wel degelijk actie ondernemen als er een site is die de content van de Hotmail-site (zeker met dit doel) kopieert.

Gesloten