LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Heeft MediaMarkt gerommeld met mijn laptop?

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
patrickdz
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 mar 2010 15:39

Heeft MediaMarkt gerommeld met mijn laptop?

Ongelezen bericht door patrickdz »

Beste allen,

Graag zou ik een probleem voorleggen waar ik vandaag tegenaan ben gelopen. Ik weet niet zo goed of ik er iets mee kan en of ik dat zou moeten willen.

Ik heb eind 2006 een Fujitsu-Siemens Amilo Pi 1505 laptop gekocht bij MediaMarkt. Het is een laptop met 1GB intern geheugen. Deze laptop functioneert al 3 jaar heel goed en is eigenlijk nog helemaal niet "op". Wat mij erg verbaasd, want ik gebruik hem veel. Wat ik wel wilde is extra geheugen. Dus heb ik een 1GB DIMM gekocht die aan de specificaties in de handleiding voldoet en wilde die installeeren in het 2e geheugenslot wat gemakkelijk onder het toetsenbord te bereiken is. Normaal gesproken zit hier geen geheugen in, omdat er al een 1GB geheugenmodule intern in de computer zit.

Wat echter vreemd was, was dat toen ik het geheugenslot onder het toetsenbord opnende, daar al een gehuegenmodule in zat! Toen ik eens aan de onderkant van mijn laptop keek, bleek er een schroefje (die toegang geeft tot het servicevak, de binnenkant van de laptop) te missen. Dat was mij nog nooit eerder opgevallen. Omdat ik toch dat extra geheugen wilde heb ik het servicevak geopend en daar bleek inderdaad geen geheugenmodule in het memory slot te zitten. Ik heb dus al die ruim 3 jaar allen het geheugen onder het toetsenbord gehad (niet de gebruikelijke plek). Teon ik daar de module had geinstalleerd werd deze echter niet herkend door de computer, niet in de BIOS, en niet in Windows.

Omdat er ook een schroefje weg was en ik nog nooit eerder de computer opengemaakt had, bekruipt mij nu het gevoel dat het eerste geheugenslot altijd al kapot is geweest en dat de MediaMarkt (waar ik de notebook heb gekocht) destijds gewoon het andere geheugenslot heeft gebruikt. Ik meen mij namelijk te herinneren dat er destijds ook een ander soort plakband om de doos heen zat dan ik bij de andere dozen zag (die bij de MediaMarkt natuurlijk gewoon op een pallet in de winkel staan). Ik heb er toen niet bij stilgestaan wat dat zou kunnen betekenen. Ik vrees nu een beetje dat dus het eerste slot in het binnenste van de computer altijd al stuk is geweest, dat iemand daarom de laptop had geretourneerd en de MediaMarkt het opgelost heet door de geheugenmodule gewoon in het secundaire slot te plaatsen.

Kortom, ik heb het gevoel dat ik gewoonweg misleid ben door MediaMarkt. Natuurlijk is de laptop al wat ouder, maar ik ben er eigenlijk nog tevreden over, al wilde ik wel wat meer geheugen. Maar: ik kan, zeker nu ik zelf de computer ook open heb gehad, natuurlijk nooit helemaal sluitend bewijzen dat dit is gebeurd. Ik vind het heel lastig of ik hier nu werk van moet maken en vooral: of ik er wel werk van kan maken. Heeft iemand ooit iets soortgelijks meegemaakt? Of wellicht advies?

Ontzettend bedankt!

Groeten,
Patrick

stofzuigertje

Re: Heeft MediaMarkt gerommeld met mijn laptop?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Jammer, maar 2 GB kopen als dat past op 1 kaart zou ook kunnen, dan ruilen ze deze in.... als je bij een echte winkel met goede service dit zou kopen.

patrickdz
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 mar 2010 15:39

Re: Heeft MediaMarkt gerommeld met mijn laptop?

Ongelezen bericht door patrickdz »

*EDIT*
Inmiddels heb ik met hulp van anderen beide geheugenmodules aan de praat weten te krijgen. Dus bij deze mijn excuses voor eventuele verdachtmakingen richting MediaMarkt! Heel stom. Wat ik echter wel raar blijf vinden is dat er schroefjes misten en de originele geheugenmodule op de verkeerde plek zat. Echter, er lijkt technisch niets mis met het apparaat.

Nogmaails mijn excuses maar dank voor de reacties!

Eric72
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 mar 2010 10:49

Re: Heeft MediaMarkt gerommeld met mijn laptop?

Ongelezen bericht door Eric72 »

Vorig jaar hadden ze een actie dat je meteen bij aansschaf het geheugen kon laten uitbreiden.
Misschien dat ze zo'n actie ook hadden toen jij jouw laptop aan hebt geschaft?
Dat ze 512mb hebben vervangen door 1x 1GB?

Mjanzn
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 dec 2009 01:01

Re: Heeft MediaMarkt gerommeld met mijn laptop?

Ongelezen bericht door Mjanzn »

Bij de MediaMarkt wordt wel vaker een gebruikt product als nieuw verkocht.

2 jaar geleden een mp3 speler gekocht voor mijn dochter, doos open:
Speler onder de krassen, garantiebewijs ingevuld op een andere naam, driver cd geopend en gebruikt.

Durft die doos van de klantenservice ook nog doodleuk vol te houden dat het om een demoproduct ging(, wel de volle prijs betaald).
Erg boos geworden, en dan hebben ze liever dat je even naar een hokje aan de achter/zijkant van de winkel gaat, niet dus. Geduld was op en een andere oplossing dan" NU mijn geld terug " was voor mij onbespreekbaar. Eerst een defect apparaat als nieuw verkopen, dan er ook nog over liegen. En dan ook nog dreigen met de politie, kom maar op volgt er gelijk een aangifte wegens oplichting. Geld terug een gelijk dezelfde speler 10,- goedkoper bij de overburen gekocht, werkend (zelfs nu 2 jaar later nog.)

MediaMarkt zal aan ons geen eurocent meer verdienen.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Heeft MediaMarkt gerommeld met mijn laptop?

Ongelezen bericht door BBCS »

Aan de andere kant willen mensen de producten wel terugbrengen als er niets mis mee is, en dan kan het voorkomen dat als men een nieuw product koopt, dat men zo'n terug gebracht product meekrijgt in plaats van een totaal nieuwe in een totaal gesealde verpakking.

Behoor je dan zo'n terug gebrachte product te accepteren?
Eigenlijk wel.
De winkelier kan moeilijk die teruggebrachte producten als tweede hands verkopen.
De producten behoren dan wel in zeer goede staat te verkeren en geen gebruikssporen te bezitten.

aawerkgroep
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 sep 2010 13:58

Re: Heeft MediaMarkt gerommeld met mijn laptop?

Ongelezen bericht door aawerkgroep »

patrickdz schreef:Beste allen,

Graag zou ik een probleem voorleggen waar ik vandaag tegenaan ben gelopen. Ik weet niet zo goed of ik er iets mee kan en of ik dat zou moeten willen.

Ik heb eind 2006 een Fujitsu-Siemens Amilo Pi 1505 laptop gekocht bij MediaMarkt. Het is een laptop met 1GB intern geheugen. Deze laptop functioneert al 3 jaar heel goed en is eigenlijk nog helemaal niet "op". Wat mij erg verbaasd, want ik gebruik hem veel. Wat ik wel wilde is extra geheugen. Dus heb ik een 1GB DIMM gekocht die aan de specificaties in de handleiding voldoet en wilde die installeeren in het 2e geheugenslot wat gemakkelijk onder het toetsenbord te bereiken is. Normaal gesproken zit hier geen geheugen in, omdat er al een 1GB geheugenmodule intern in de computer zit.

Wat echter vreemd was, was dat toen ik het geheugenslot onder het toetsenbord opnende, daar al een gehuegenmodule in zat! Toen ik eens aan de onderkant van mijn laptop keek, bleek er een schroefje (die toegang geeft tot het servicevak, de binnenkant van de laptop) te missen. Dat was mij nog nooit eerder opgevallen. Omdat ik toch dat extra geheugen wilde heb ik het servicevak geopend en daar bleek inderdaad geen geheugenmodule in het memory slot te zitten. Ik heb dus al die ruim 3 jaar allen het geheugen onder het toetsenbord gehad (niet de gebruikelijke plek). Teon ik daar de module had geinstalleerd werd deze echter niet herkend door de computer, niet in de BIOS, en niet in Windows.

Omdat er ook een schroefje weg was en ik nog nooit eerder de computer opengemaakt had, bekruipt mij nu het gevoel dat het eerste geheugenslot altijd al kapot is geweest en dat de MediaMarkt (waar ik de notebook heb gekocht) destijds gewoon het andere geheugenslot heeft gebruikt. Ik meen mij namelijk te herinneren dat er destijds ook een ander soort plakband om de doos heen zat dan ik bij de andere dozen zag (die bij de MediaMarkt natuurlijk gewoon op een pallet in de winkel staan). Ik heb er toen niet bij stilgestaan wat dat zou kunnen betekenen. Ik vrees nu een beetje dat dus het eerste slot in het binnenste van de computer altijd al stuk is geweest, dat iemand daarom de laptop had geretourneerd en de MediaMarkt het opgelost heet door de geheugenmodule gewoon in het secundaire slot te plaatsen.

Kortom, ik heb het gevoel dat ik gewoonweg misleid ben door MediaMarkt. Natuurlijk is de laptop al wat ouder, maar ik ben er eigenlijk nog tevreden over, al wilde ik wel wat meer geheugen. Maar: ik kan, zeker nu ik zelf de computer ook open heb gehad, natuurlijk nooit helemaal sluitend bewijzen dat dit is gebeurd. Ik vind het heel lastig of ik hier nu werk van moet maken en vooral: of ik er wel werk van kan maken. Heeft iemand ooit iets soortgelijks meegemaakt? Of wellicht advies?

Ontzettend bedankt!

Groeten,
Patrick

Gesloten