Even een vraag.
Ikzit in een case met Bosveld incasso en gerechtdeurwaarders.
Zij zeggen in 2007 een zaak gestart te zijn n.a.v. een volgens hun niet betaalde rekening.
Ik dacht dat het afgehandeld zou zijn maar eind 2009 kreeg ik een rekening van ruim 300 euro in de bus met de melding dat er een boedelcontrole zou plaatsvinden. Ik schrik hiervan omdat ik ook niet kon plaatsen waarom.
Ik neem contct op en krijg de melding vast de helft te betalen om het huisbezoek te anuleren.
Dit doe ik maar met de melding dat ik dan gelijk wil weten waar dit bedrag op gebaseerd is.
Dit bevestig ik per mail naar ze.
Naar veel getouwtrek krijg ik in 2010 een slecht leesbare mail met documenten die ik niet kan openen. ik meld dit samen met de aanvulling van het dossier.
het enige wat ik krijg is een mail dat het een zorgrekening (tandenarts) uit 2007 betreft die ik niet betaald zou hebben.
Ik betwist dit en het begint me ook te dagen welke rekening het is.
Feitelijk is het volgend aan de hand:
Rekening was niet doorbelast aan mijn zorgverzekering waar ik wel de polis voor had dat dit rechtstreeks kon worden gedaan.
Het is toen overgedragen aan de incassobureau en krijg een rekening van ruim 240 euro.
Ik geef aan dat dit buitenproportioneel is op een rekening van 86.10 en ik geef dan ook aan dat ik de hoofdsom betaal + incasso volgens voorwerk 2.
Wat er daarna allemaal gebeurde is asociaal te noemen van dreig telefoontjes tot mails met asiociaal contact gedrag toen waarop ik aangegeven heb nergens meer op te reageren.
Nu anno 2010 zeggen ze dus dat de dagvaarding is geweest in 2007 dat ik alle info omtrent dit alles ontvangen (wat niet zo is).
Ik vraag nu al meerder malen per mail op het vonnis endt word geweigerd.
Ik betaal de overige 158 euro (wat dus 431,10 maakt) dus niet om dat ik niet weet wara dit betrekking op heeft of het gebasseerd is op een uitspraak.
Ik krijg alleen elke keer een mail met een zelfgemaakt staartje van Bosveld met wat bedragen erop..
Feit blijft ruim voor de zitting is de hoofdsom + toegestane incasso betaald.
de papieren van Bosveld geven aan dat wat ik betaald heb bij hun 22-11-2007 is binnegekomen en puur om de boel op te lichten want de zitting zou op 7 of 14 11-2007 geweest zijn en hun kondne zeggen kijk deze man heeft niet betaald.
Vraag na een lang verhaal:
Kan ik hier Anno 2010 nog iets aan doen want de feiten laten zien dat ik gelijk had.
Graag word ik voorzien van enige tips/suggesties.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wat zijn de mogelijkheden na een "vermeende" uitspraak.
-
-
- Contacteer:
Re: Wat zijn de mogelijkheden na een "vermeende" uitspraak.
Heb je alle papieren en emails nog?
Print deze uit, en bewaar ze.
Stuur eventueel nogmaals een aangetekende brief naar dit incassoburo met een kopie van de betalingsbewijzen, en geef aan dat de zaak is afgedaan.
Meld erbij dat je van de bedreigingen en de poging tot afpersing aangifte zal doen, en dat als zij niet stoppen, je via juridische weg je zal verdedigen, en alle gemaakte kosten op hun verhaald zullen worden.
Lekker zooitje daar
Print deze uit, en bewaar ze.
Stuur eventueel nogmaals een aangetekende brief naar dit incassoburo met een kopie van de betalingsbewijzen, en geef aan dat de zaak is afgedaan.
Meld erbij dat je van de bedreigingen en de poging tot afpersing aangifte zal doen, en dat als zij niet stoppen, je via juridische weg je zal verdedigen, en alle gemaakte kosten op hun verhaald zullen worden.
Lekker zooitje daar
-
Duidelijk.
Alleen dreigen ze dus wel met een vonnis/uitspraak waar ik niets van weet. Dus mocht het zo zijn dat er een uitspraak is? Ik heb de papieren dat dit alles voor aanvang van de "zogenaamde zitting" betaald is muv de buitenpropolrtionele eis die ze neerlegde van ruim 240 euro op een bedrag van 86,10.
probleem is wel alle nieuwe mails heb ik ioteraard bewaard maar de mails uit 2007 ......ik heb ze niet meer, maar een betalingsbewijs van voor de vermeende zitting moet toch voldoende zijn?
Dus mocht het zover komen kan ik dan bijvoorbeeld:
> zelf naar de rechter
> de zaak heropenen.
Iets doen om van dit alles af te komen (buiten te betalen dan) en de teveel betaalde geld terug te eisen?
Alleen dreigen ze dus wel met een vonnis/uitspraak waar ik niets van weet. Dus mocht het zo zijn dat er een uitspraak is? Ik heb de papieren dat dit alles voor aanvang van de "zogenaamde zitting" betaald is muv de buitenpropolrtionele eis die ze neerlegde van ruim 240 euro op een bedrag van 86,10.
probleem is wel alle nieuwe mails heb ik ioteraard bewaard maar de mails uit 2007 ......ik heb ze niet meer, maar een betalingsbewijs van voor de vermeende zitting moet toch voldoende zijn?
Dus mocht het zover komen kan ik dan bijvoorbeeld:
> zelf naar de rechter
> de zaak heropenen.
Iets doen om van dit alles af te komen (buiten te betalen dan) en de teveel betaalde geld terug te eisen?
Aangezien het vonnis blijkbaar niet juist is betekend, kun dat alsnog opeisen en gaat er volgens mij vanaf het moment dat jij het hebt ontvangen pas de termijn van verzet (dacht 4wkn) in.
Je hebt dan wel een advocaat nodig.
Je hebt dan wel een advocaat nodig.