LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aan de slag binnen opzegtermijn?

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
Cynn

Aan de slag binnen opzegtermijn?

Ongelezen bericht door Cynn »

Ik ben onlangs ontslagen. Omdat ik langer dan 10 jaar in dienst was, heb ik een opzegtermijn van 3 maanden. Mag ik tijdens mijn opzegtermijn al ergens anders aan de slag, of moet ik wachten tot deze voorbij is? (ik ben al vrijgesteld van werk)

seagoing racer2

Re: Aan de slag binnen opzegtermijn?

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Waarom vraag je dat niet aan je oude werkgever.
Je kun waarschijnelijk wel een compromis bereiken.
Gewoon gaan werken en dubbel salaris opstrijken is fraude en kan je duur komen te staan.

Ruud_S74

Ongelezen bericht door Ruud_S74 »

Dat hangt er mede vanaf wat er in de beëindigingsovereenkomst staat (ervan uitgaande dat die er is). Het beste is wel om je oude werkgever hiervan op de hoogte te stellen, zodat er naderhand geen loon meer kan worden teruggevorderd.

Ad Verkaad

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

Cynn schreef:Ik ben onlangs ontslagen. Omdat ik langer dan 10 jaar in dienst was, heb ik een opzegtermijn van 3 maanden. Mag ik tijdens mijn opzegtermijn al ergens anders aan de slag, of moet ik wachten tot deze voorbij is? (ik ben al vrijgesteld van werk)
Vervelend dat je bent ontslagen.

Hoe is het precies gegaan? Via UWV, kantonrechter of beëindigingsovereenkomst?
(op staande voet kunnen we wel uitsluiten, anders was er geen opzegtermijn)

In beëindigingsovereenkomsten wordt soms wel iets vastgelegd over "nieuw werk"; zo niet (of in één van de andere gevallen) zul je het even moeten kortsluiten met je oude werkgever.

Gesloten