LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste KrikvdKruk,

Het lijkt er op dat [Bericht aangepast door moderator] zijn knopen heeft geteld. Uiteindelijk is hij dan toch nog verstandig geworden 8) onder dreiging van het opdrogen van de automatisch geïncasseerde geldstroom. De klachtenstroom is ook drastisch verminderd, dus we hebben met vereende krachten wel een succes behaald. Dat kan natuurlijk tijdelijk zijn, omdat Hans misschien wacht tot de bui over is gedreven. In ieder geval hebben we nu een heel arsenaal aan kennis en truuks verzameld en klaarstaan voor het geval dat Pretium of een nieuwe aansmeerder de telepiraterij weer enthousiast oppakt als onderneming. We houden de vinger aan de pols.

Groetjes,
MementoMori

Bachatero
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 mar 2010 22:03

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Bachatero »

Interessant topic,

Ook bij mij werd vorig jaar november 77 euro afgeschreven voor het Pretium lidmaatschap. Bij toeval, tijdens het terug lezen van mijn afschriften kwam ik er achter, dat dit bedrag van mijn rekening af was geschreven. Kan me niet herinneren dat ik ooit toestemming heb gegeven voor dit lidmaatschap. Maar goed, ik heb dan ook vorige week een aangetekende brief geschreven dat ik per direct het lidmaatschap opzeg.

Krijg ik drie dagen later een brief terug met op de eerste regel de bevestiging dat het lidmaatschap wordt stopgezet per 01-11-2010.

De rest van de brief was reclame en bijgevoegd was een formulier hoe ik de opzegging weer kon annuleren. Het moet toch niet gekker worden!

Dit heeft mij besloten om ook het bellen met Pretium stop te zetten.

Ik ga dus maar weer een aangetekende brief schrijven waar ik ook het bellen met Pretium zal stopzetten.

Zijn er nog adviezen hoe ik dit het beste kan aanpakken,

Alvast mijn dank,

Johan

KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

Bachatero,

Als je niet meer wilt bellen via Pretium Telecom, maar de vaste telefoonaansluiting en het bijbehorende nummer wilt behouden, dan moet je je aanmelden bij een andere telefoon-provider b.v. KPN.
De nieuwe provider zal je bij Pretium Telecom afmelden en je met behoud van nummer overnemen, zonder dat je daar verder iets voor hoeft te doen.

De 77 euro is een merkwaardig bedrag. Het lidmaatschap voor Pretium kost voorzover bekend 65 euro. Waar de resterende 12 euro vandaan komt is onduidelijk.
Met dit lidmaatschap heb je het voorrecht dat je gebruik mag maken van de internet-winkel van Pretium (Privilege). Normaliter kan men via internet gratis winkelen. Dit lidmaatschap is dan ook de melkkoe van Pretium.
Omdat Pretium “handig” gebruikmaakt van de verwarrende benaming van Pretium en Pretium Telecom, zijn velen, net als u, ongemerkt lid van Pretium, zonder daar ooit gebruik van te maken.

Nadat u van Pretium Telecom af bent, kunt u de 77 euro lidmaatschap van Pretium Privilege terug laten boeken via een Melding Onterechte Incasso. U heeft immers nooit de vereiste schriftelijke machtiging hiervoor aan Pretium Privilege afgegeven? Zie ook http://members.home.nl/vd.kraats/pretiu ... 20incasso.

Pretium zal u een aantal incassobrieven sturen en zelfs dreigen met en rechtszaak. Als u nooit gebruik gemaakt heeft van de Pretium internetwinkel heeft Pretium in de rechtszaal weinig te zoeken, omdat de constructie (eerste jaar gratis) uiterst misleidend is.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Leuke aanvulling:

http://webwereld.nl/nieuws/65484/opta-p ... s-aan.html

Nu maar hopen dat het hard aanpakken is, en niet de 'cohen-methode'.

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Hallo Guardian72,

Hier is de brief van minister Van der Hoeven hierover. Heel interessant is ook dat zij wetgeving aankondigt waardoor telefoonproviders niet meer mogen incasseren voor sms diensten, die zich niet netjes gedragen. Als dat er komt heb je ze toch wel bij hun ballen :wink: Het lijkt er op dat het ambtelijk apparaat in beweging komt om wetgeving aan te scherpen. De sms oplichters zijn wel heel erg, vandaar dat deze als eerste aan de beurt komen. De telepiraten zijn een goede volgende om aan te pakken met een regeling dat er geen automatische incasso is toegestaan zonder schriftelijk ondertekende overeenkomst.

Het is op dit moment opvallend stil rond Pretium en Suprieur. Zouden ze eieren voor hun geld gekozen hebben en nu "netjes" werven? Of krijgen we binnenkort vuurwerk?

Groetjes,
MementoMori

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Guardian72 »

MementoMori schreef: Het is op dit moment opvallend stil rond Pretium en Suprieur. Zouden ze eieren voor hun geld gekozen hebben en nu "netjes" werven? Of krijgen we binnenkort vuurwerk?

Groetjes,
MementoMori
Ik denk Vuurwerk.

Ik zou zeggen "watch this space"

KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

Guardian72

[Bericht aangepast door moderator]

De antwoorden op de vragen van Sharon Gesthuizen ( zie http://www.ez.nl/Actueel/Kamerbrieven/K ... um_Telecom ) geven aan, dat er klachten over Pretium Suprieur zijn binnengekomen en dat zowel de Consumentenautoriteit als OPTA er onderzoek naar doen.

Helaas heeft de minister in haar antwoord niet opgemerkt, dat Suprieur de verkeerde ontbindingstermijn hanteert. Volgens de Wet Koop op Afstand en de gerechtelijke uitspraak van 11 december 2009 tegen Tele2 (zie http://www.rechtspraak.nl/ljn.asp?ljn=BK8810 ) is de ontbindingstermijn in dit geval toch echt 7 werkdagen na ontvangst ATA-kastje.
Pretium Suprieur zou hiervoor door de Consumentenautoriteit moeten worden beboet.
De klant heeft vanwege de verkeerd versterkte informatie volgens de Wet Koop op Afstand een ontbindingstermijn van 3 maanden!

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste KrikvdKruk,

Complimenten voor het vinden van die uitspraak van de kantonrechter. Het wordt steeds scherper. Nu geldt niet alleen het moment dat de consument kennis neemt van de voorwaarden, maar ook het moment dat hij daadwerkelijk gebruik kan gaan maken van de dienst. Dat is dus geheel juist. Zolang er nog geen dienst is verleend, kan je er nog vanaf zonder te betalen! Want er is nog niets geleverd. Dit gaat steeds beter lijken op gezonde marktverhoudingen waarin de klant koning is. Ondernemend Nederland zal het misschien nu toch geleidelijk zachtjes aan meer moeten gaan zoeken in kwaliteit, betrouwbaarheid en vooral klantgerichtheid dan in juridische flikkerij van consumenten.

Groetjes,
MementoMori

benno50
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 jan 2009 16:12

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door benno50 »

Tot mijn grote schrik, zie ik dat dit forum nog steeds actief is. In febr 2009 heb ik mijn strijd met Pretium gewonnen. Ik ben in Kassa gewets met Patrick Wiedijk gesproken (maakt ie nog deel uit van het imperium?) Mijn tante heeft een half jaar zonder kosten gebeld. Vandaag hebben de schurken mijn schoonmoeder (80) te grazen genomen. Er is nog niets veranderd. De werkwijze en stijl is nog steeds dezelfde, de schijnheilige ***** van Nyks die beterschap belooft. Het bel-me-niet register wordt kennelijk gewoon genegeerd (per ongeluk natuurlijk). LET OP, vernieuw je inschrijving op tijd, ik heb het niet bijgehouden, maar voor mijn oude bekenden ga ik ze weer inschrijven, wat een gesodemieter is dat.
Overigens is onze eigen KPN geen haar beter, ook dat zijn eerste klas <vul zelf in>. Die laten je ook gewoon barsten en weer aansluitkosten betalen.
Affijn ik ga maar weer brieven schrijven en faxen tot ie roodgloeiend staat...

KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

Benno50,

Het is inderdaad onvoorstelbaar, dat Pretium Telecom ondanks alle slechte publiciteit en boetes nog steeds ouderen van 80+ een abonnement probeert aan te smeren.

Je kunt in dit geval gebruikmaken van de coulance-regeling van Pretium voor 72-plussers, maar dan moet wel een paar maanden abonnement en gesprekskosten aan Pretium betaald worden. Zie voor een aanpak van Pretium http://herrdoktoroetker.angelfire.com/.

Autoriteiten en politiek hebben wel gezorgd voor een betere naleving door Pretium van regels en wetten. Helaas is een volledige opname (voicelog) van het telefoongesprek nog steeds niet vereist, evenmin als een schriftelijke bevestiging door de klant.

[Bericht aangepast door moderator]. De klant kan zich alleen weren door boteweg het gesprek af te breken en zich massaal aan te melden bij het belmeniet-register (https://www.bel-me-niet.nl/).

Vraagje: onlangs heeft ING de minister desgevraagd toegezegd, dat Pretium Telecom zich op korte termijn zal houden aan de regels van Currence (http://www.geencommentaar.nl/parlando/i ... G23039.pdf) en om een schriftelijke machtiging voor automatische incasso zal vragen.

Gebeurt dit nu ook werkelijk en is de welkomstbrief door Pretium hiervoor aangepast (zie http://members.home.nl/vd.kraats/pretiu ... brief.html)?

Succes met de roodgloeiende faxen.

Willem1957
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 okt 2008 21:37

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Willem1957 »

Ik dacht ... laat ik eens weer van me horen op dit forum ...

Het is triest om te zien dat PT nu gewoon weer op de oude voet begint. De politiek ligt even op apegapen, maar als het goed is gaat er wat postverkeer heen en weer.

Maar goed; ik blijf nog steeds lachen om Gerecht Incasso, oftewel de medewerker van Pretium Telecom die af en toe een andere pet op zet en dan mensen gaat bedreigen. Wacht ondertussen toch al weer bijna een jaar op die brief van de deurwaarder en die rechtzaak ... maar er gebeurt helemaal niets.

Mijn conclusie: Gerecht Incasso = bluf = onzin = een zielig medewerkertje van PT.
En dat laatste over "zielig medewerkertje": de ware indentiteit van de legendarische meneer "De Vries" is reeds enige tijd geleden achterhaald. Die persoon heeft een bijzonder interessante (sneue) hobby .... weet alleen niet of zijn collega's dat weten ......

groet Willem

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste mensen,

Helaas heb ook ik geen sappig nieuws op een kleinigheidje na. Oetker, die "das Oberkommando von Pretium" :lol: aan het Strandwijck nauwkeurig in de gaten houdt, vertelde mij dat Hans Nyks tegenwoordig jogt in een minder frivool trainingspak dan het vroegere rose geval. Nu is het gewoon wit en zwart. Als de kleuren zijn stemming correct weergeven, hebben we goed werk verricht :mrgreen:

Groetjes,
MementoMori

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste mensen,

Zo te zien gaat dit onvolprezen Pretium forum zo zachtjes aan tot zijn eind komen. De ambtelijke machinerie is in beweging gekomen. Zie hier. En zo moeilijk als die in beweging te krijgen is (daar weten wij hier alles van), is hij ook te stoppen. Wij hoeven vanaf nu, slechts achteroverleunend toe te schouwen :mrgreen:

Groetjes,
MementoMori

Coco1912
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 apr 2010 19:45

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Coco1912 »

Grommm...zag deze week dat er 65 euro was afgeschreven vanuit Pretium voor een 'abonnement' op hun blad. Viel nu op omdat ik juist was overgestapt naar KPN en dus even attent was of Pretium niks afschreef. Gebeld naat Pretium wat ik precies betaalde. Toen ik aangaf dit helemaal niket te willen, vertelde hij dat dit de afgelopen 3 jaar ook al was afgeschreven. Heel vreemd, stelde ik, omdat ik nooit daarvoor getekend heb. Hij gaf mij een adres waarheen ik een aanvraag kon indienen voor het beluisteren van hun voicelog. Ik ben dus 3 jaar geleden eens telefonisch benaderd en heb daarop ja gezegd?? Of dreigt hij hiermee om mij dit bedrag niet te laten terugboeken? Iemand al eens zo'n voicelog gehoord van hemzelf?

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste Coco1912,

Die € 65,-- is de jaarlijkse contributie voor het lidmaatschap van Pretium Privilege, wat je indertijd is aangesmeerd door Pretium (koppelverkoop). Waarschijnlijk ontving je ook het tijdschrift "Privilege" met allerlei voordeelaanbiedingen van Hans Nyks. Alleen wist je niet dat je daarvoor al betaalde.
Hoe kom je er van af? Dat gaat niet zomaar, maar het kan. In De Telefoongids vind je "situatie 3" met aanpak en voorbeeldbrief. Daarmee kan je die laatste € 65,- laten terugboeken en waarschijnlijk die van vorig jaar ook nog. Ze hebben er nooit wat voor geleverd. Hoe dat in zijn werk gaat staat er ook in. Als je gewoon van het gezeur af wilt, dan moet je meteen het Pretium Privilege opzeggen met een aangetekende brief met ontvangstbevestiging. En hun incassorekening blokkeren. Want ze gaan gewoon door met incasseren en waarschijnlijk hanteren ze 3 maanden opzegtermijn.

Die voicelog afluisteren heeft geen zin. Privilege smeerden ze namelijk het eerste jaar "gratis" aan, zonder te vertellen dat daarna betaald moet gaan worden. Allemaal misleiding dus.

Groetjes,
MementoMori

hans0031
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mei 2010 01:55

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door hans0031 »

Ik dacht dat ik van dit bedrijf af was, krijg ik weer een aanmaning!!!!! wanneer gaan ze een degelijke administratie voeren?

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste Hans0031,

De voorgeschiedenis ken ik niet, maar met een grondige zorgvuldige afhandeling van de aanmaningen en incasso van Pretium kom je er wel van af. In De Telefoongids zie je voorbeelden en de aanpak.

Ik verwacht niet dat er ooit nog een degelijke administratie zal komen bij Pretium. Misschien heb jij zelfs wel de eer om de laatste klager over Pretium te mogen zijn :D

Groetjes,
MementoMori

Willem1957
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 okt 2008 21:37

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Willem1957 »

@Hans0031

Een degelijke administratie hebben ze niet bij Pretium en dat krijgen ze ook niet; dan kan het "huisje" van Hans Nyks niet betaald worden of dat Amsterdamse grachtenpandje van zijn grote vriend Craver.

Laat je niet gek maken. Volgende stap zal wel een brief zijn van een mollig mannetje die zichzelf "de Vries" noemt en A4-tjes uit naam van Gerecht Incasso BV stuurt. Ze hebben een waardeloze administratie, dreigen er maar wat op los en kunnen geen deurwaarder inschakelen omdat ze de wet overtreden .... en mochten ze het wel doen dan zal er een bijzonder creatieve actie worden gestart .... :twisted:

groet Willem

anti-pret
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 sep 2007 01:10

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door anti-pret »

Fantastisch dat het hier zo rustig is geworden! Hier mag dus uit geconcludeerd worden dat alle inspanningen tegen de praktijken van Pretium succes hebben gehad.
Mooie gelegenheid om de 4 grootste musketiers in deze consumentenstrijd te bedanken voor hun onvermoeibare inzet:
Radarbert, KrikvdKruk, Dr.Oetker/MementoMori en Willem.

Denken jullie bij de komende verkiezingen ook even aan de politieke partijen die ons in deze uitputtingsslag gesteund hebben? :)

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Guardian72 »

anti-pret schreef:Denken jullie bij de komende verkiezingen ook even aan de politieke partijen die ons in deze uitputtingsslag gesteund hebben? :)
Even voor de herinnering - welke zijn dat?

Gesloten