LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Glasvezel netwerk
-
Glasvezel netwerk
Vanwege de lage bandbreedte van mijn internetverbinding ben ik aan het twijfelen om over te stappen op een glasvezel netwerk omdat deze in het algemeen enkele malen sneller zijn. Zijn er mensen die inmiddels ook internet via een glasvezel verbinding hebben en bij welke provider? Zijn de verschillen wat betreft download tijden van bestanden ook echt merkbaar? En hoe zit het met de overstap periode van gewone internetverbinding naar glasvezel?
[Bericht aangepast door Moderator (link verwijderd)]
[Bericht aangepast door Moderator (link verwijderd)]
Re: Glasvezel netwerk
glasvezel zou sneller moeten zijn.....
Maar zowel KPN als Ziggo als UPC hebben over dit product meer klachten en ze weten zelf vaak niet hoe je klachten moet oplossen dus ik zou liever nog tenminste 1 jaar wachten....
Ik lees van nu nog zeer weinig gebruikers hier en bij Kassa en enkele andere forums wel erg veel klachten....
Maar zowel KPN als Ziggo als UPC hebben over dit product meer klachten en ze weten zelf vaak niet hoe je klachten moet oplossen dus ik zou liever nog tenminste 1 jaar wachten....
Ik lees van nu nog zeer weinig gebruikers hier en bij Kassa en enkele andere forums wel erg veel klachten....
Je hebt niet alleen te maken met jou eigen downloadsnelheid, maar ook met de snelheid van de bestandsaanbieders. Dat kan ook een bottleneck zijn. De veel hogere snelheid van zo'n glasvezelnetwerk is ook vooral nuttig als je met veel mensen tegelijk op je netwerk/internet zit.
Komt ook nog bij dat de router die je in je netwerk hebt zitten ook voor die hoge snelheden geschikt moet zijn.
-
Nieuwscategorie: Ziggo Kabel Internet Nieuws
Met ingang van 7 oktober verhoogt Ziggo de snelheden van haar internetabonnementen in Amersfoort. De abonnementsprijzen blijven daarbij ongewijzigd. De download-snelheid gaat omhoog tot maximaal 120 Mb en de upload-snelheid tot maximaal 10 Mb. In eerste instantie krijgen zo’n 500 abonnees de nieuwe snelheden. Ziggo voert dan een week lang de allerlaatste testen uit, waarna voor het eind van de maand alle abonnees in Amersfoort de nieuwe verhoogde snelheden krijgen.
Volgens Marcel Nijhoff, commercieel directeur van Ziggo, hebben de inwoners van Amersfoort vanaf 7 oktober de beschikking over de modernste breedbandmogelijkheden van Nederland: “Het Ziggo-netwerk in Amersfoort maakt nu gebruik van de meest moderne technologie en is daarmee klaar voor de toekomst. Wij willen dat onze klanten zelfs de meest veeleisende internettoepassing zonder problemen kunnen gebruiken en dat is nu mogelijk”. Volgens Nijhoff heeft het netwerk van Ziggo nog ruimte zat om de snelheden de komende jaren te blijven verhogen.
Met ingang van 7 oktober verhoogt Ziggo de snelheden van haar internetabonnementen in Amersfoort. De abonnementsprijzen blijven daarbij ongewijzigd. De download-snelheid gaat omhoog tot maximaal 120 Mb en de upload-snelheid tot maximaal 10 Mb. In eerste instantie krijgen zo’n 500 abonnees de nieuwe snelheden. Ziggo voert dan een week lang de allerlaatste testen uit, waarna voor het eind van de maand alle abonnees in Amersfoort de nieuwe verhoogde snelheden krijgen.
Volgens Marcel Nijhoff, commercieel directeur van Ziggo, hebben de inwoners van Amersfoort vanaf 7 oktober de beschikking over de modernste breedbandmogelijkheden van Nederland: “Het Ziggo-netwerk in Amersfoort maakt nu gebruik van de meest moderne technologie en is daarmee klaar voor de toekomst. Wij willen dat onze klanten zelfs de meest veeleisende internettoepassing zonder problemen kunnen gebruiken en dat is nu mogelijk”. Volgens Nijhoff heeft het netwerk van Ziggo nog ruimte zat om de snelheden de komende jaren te blijven verhogen.
Volgens mij is het kabelnetwerk van bijvoorbeeld UPC allang glasvezel. Tegenwoordig hoor je steeds vaker dat gemeentes een 'nieuw glasvezelnetwerk' aanleggen. Met kreten als 'sneller dan de kabel'. Maar dit is gewoon een tweede netwerk waarmee geprobeerd wordt internet-reuzen als UPC buitenboord te zetten. Maar in feite heeft de UPC al lang glasvezel en hoge snelheden.
En zelf ben ik prima tevreden over UPC. Tenminste tot nu toe (5 jaar) gaat het goed. (Zolang je maar geen wijzigingen ofzo gaat doorvoeren, want dan wordt het te ingewikkeld voor dat soort bedrijven.)
En zelf ben ik prima tevreden over UPC. Tenminste tot nu toe (5 jaar) gaat het goed. (Zolang je maar geen wijzigingen ofzo gaat doorvoeren, want dan wordt het te ingewikkeld voor dat soort bedrijven.)
Er zijn 2 netwerken:
- televisie/radio
- telefoon
Op allebei de netwerken wordt internet aangeboden.
- televisie/radio
- telefoon
Welke netwerken bedoel je toch ?BBCS schreef:Er zijn 2 netwerken:
- televisie/radio
- telefoon
Er zijn 2 netwerken:
- televisie/radio (UPC/Ziggo)
- telefoon (KPN)
Toch duidelijk dacht ik zo?
- telefoon (KPN)
Hoi,
Ik had eerst internetplusbellen van kpn. In de wijk waar ik woon is een glasvezelnetwerk aangelegd in eigen beheer. De provider is XMS. KOn overstappen naar 100mb internet voor dezelfde prijs. Downloaden gaat supersnel nu. Ik merk echt heel veel verschil ! Overstap is goed verlopen, maar kwam ook omdat het netwerk in eigen beheer is. Dus lijnen waren erg klein.
Suc6
Ik had eerst internetplusbellen van kpn. In de wijk waar ik woon is een glasvezelnetwerk aangelegd in eigen beheer. De provider is XMS. KOn overstappen naar 100mb internet voor dezelfde prijs. Downloaden gaat supersnel nu. Ik merk echt heel veel verschil ! Overstap is goed verlopen, maar kwam ook omdat het netwerk in eigen beheer is. Dus lijnen waren erg klein.
Suc6
-
Klopt, en in veel gemeenten wordt glasvezel aangelegd, dat is dus een derde netwerk. In Nijmegen werd het aangelegd in de tijd dat ik er nog woonde, in mijn huidige woonplaats was het er al.BBCS schreef:Er zijn 2 netwerken:
- telefoon (KPN)
Maar glasvezel zal inderdaad lang nog niet overal liggen.
Dit is al meer juist !witte angora schreef:Neen niet duidelijk !BBCS schreef:Er zijn 2 netwerken:
- telefoon (KPN)
Toch duidelijk dacht ik zo?witte angora schreef: in veel gemeenten wordt glasvezel aangelegd, dat is dus een derde netwerk. In Nijmegen werd het aangelegd in de tijd dat ik er nog woonde, in mijn huidige woonplaats was het er al
In Brabant is OnsBrabantnetmet:
Televisie
Telfeoon
Internet