LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] al 3 maanden teveel moeten betalen voor hi abonnement

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
stoffel88
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 okt 2009 15:33

al 3 maanden teveel moeten betalen voor hi abonnement

Ongelezen bericht door stoffel88 »

Ik heb een hi 25 abonnement met een eindeloos sms bundel van 1000 smsjes. De laatste 3 maanden heb ik nu al in totaal 65 euro teveel moeten betalen doordat er bij hi iets fout gaat. Op de een of andere manier staat er niet geregistreerd dat ik een eindeloos sms bundel heb maar op de rekening zelf staat het wel. Hierdoor betaal ik nu dus gewoon de smsjes die ik heb verstuurd terwijl dit niet meer nodig is. Nu heb ik ongeveer al 7x gebeld naar hi en daar zeggen ze dat ze het geld alleen kunnen crediteren en niet terug storten. Afschrijven kunnen ze ook maar al te goed maar terug storten, ho maar. Ik wil graag m'n geld terug zien en geen creditering want ik heb al genoeg belminuten en smsjes per maand waar ik normaal nooit overheen ga. Is het mogelijk om dit geld terug gestort te krijgen?

bloemetje88
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 okt 2009 22:28

Re: al 3 maanden teveel moeten betalen voor hi abonnement

Ongelezen bericht door bloemetje88 »

Ik heb precies het zelfde.
Mijn laatste rekening is over de 100 euro door dit grapje.
Gebeld met de klantenservice, en ook ik krijg mijn geld niet terug.
Het gaat hier om een credit, dus terugstorten ho maar!
Mijn sms bundel was ineens uit het niets gedeactiveerd.
Is het echt alleen maar mogelijk met een credit??
Wat nou als je je abbonement opzegd??

Succes iig!

stoffel88
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 okt 2009 15:33

Re: al 3 maanden teveel moeten betalen voor hi abonnement

Ongelezen bericht door stoffel88 »

Ik heb m'n abonnement dus laatst opgezegd en ze willen het alleen maar crediteren. Nu heb ik al een aantal keer gebeld naar hi en ik word van hot naar her gestuurd. Nu zouden ze contact met mij opnemen maar of dat ook echt gebeurd dat weet je maar nooit bij hi. Nu heb ik op een andere site ook dezelfde vraag gestuurd en kreeg ik deze antwoorden:
Ja, dit bedrag kun je terug krijgen.

Het verstandigste is om per brief te stellen dat zij dit bedrag onterecht van jouw rekening hebben afgeschreven. En dat jij van hen eist dat zij het bedrag binnen 8 (kalender)dagen terug storten op je rekening. Ik zou ook de wettelijke rente (4% op het moment) eisen vanaf het moment dat ze dit bedrag hebben onterecht hebben afgeboekt.

Ik zou echter geen incassobureau inschakelen, maar gebruik maken van jou recht om dit te verrekenen met openstaande vorderingen. Bij de bank kun je tot 30 dagen een bedrag laten terug boeken. Voor zover dat dit het bedrag niet dekt kun je daar in de toekomst ook gebruik van maken.

Relevante wetsartikels: 6:119, 6:127, 6:192, 6:203 BW

P.S. Credetering betekent volgens mij dat het bedrag houden en zelf verrekenen met toekomstige vorderingen. Dat mogen ze dus niet!

hoi,

als ze onterecht jou geld hebben afgeschreven kun je al het geld dat binnen de laatste 30 dagen van jou rekening is afgeschreven terug laten storten door jou bank. Ik denk dat deze oplossing alleen maar opgaat voor de laatste afschrijving. Dus de 1e twee afschrijvingen zul je toch met de hi uit moeten komen. Hier kan ik je zo gauw geen tip voor geven wat je het beste kunt doen.

groeten Tamara


Dag stoffel88,

Ja hoor, je kunt gewoon schriftelijk aangeven dat je niet accoord gaat met creditering en dat ze het niet verschuldigde bedrag binnen 10 werkdagen (datum noemen) moeten overboeken op je rekeningnummer (nummer vermelden). Doen ze dat niet, schakel dan een incassobureau in.

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

Kramurz
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 dec 2009 01:03

Re: al 3 maanden teveel moeten betalen voor hi abonnement

Ongelezen bericht door Kramurz »

Vreemd! Bij is deze maand precies hetzelfde gebeurd ineens staat die bundel uit waardoor ik ipv een rekening van 60 euro die ik normaal gemiddeld heb ineens er 1 heb van 234 Euro. Het is nog niet afgeschreven aangezien ik dit zelf altijd over moet maken. Wat kan ik nu het beste doen? Zal ze eerst maar eens bellen voordat ik wat overmaak.
Wat verder ook heel vreemd is dat het op de vorige rekening ook al niet meer staat dat ik die Bundel heb maar er voor 600 smsjes maar 2 Euro gerekend is. Die vorige rekening is ook heel vaag alsof er vanalles verkeerd is gegaan.

Groeten Rob

karn319
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 dec 2009 18:16

Re: al 3 maanden teveel moeten betalen voor hi abonnement

Ongelezen bericht door karn319 »

Ik heb precies het zelfde probleem!
Hebben jullie inmiddels al geld terug gezien ?
Ik heb een brief naar de directeur van kpn/hi op de post gedaan.
Ook heb ik radar & kassa een bericht gestuurd. Misschien is het een idee om dit allemaal te doen(als jullie dit nog niet gedaan hebben)

Ik denk dat je samen veel sterker staat dan alleen. het gaat bij mij om een bedrag van 242 dat ik terug moet krijgen, dit willen ze met rekeningen gaan verrekenen. Ik ben het daar echt niet mee eens het is veel geld en moet mijn studie betalen, ik heb eht geld nu nodig. Zegt een vrouw van de klantenservice dood leuk 'dan hoef je voorlopig geenrekening te betalen'

Kramurz
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 dec 2009 01:03

Re: al 3 maanden teveel moeten betalen voor hi abonnement

Ongelezen bericht door Kramurz »

Ja ik moet het elke maand overmaken dus bij mij is er nog niks afgeschreven en ik heb ze dus ook opgebeld en dan zeggen ze dus ook doodleuk van Ja je moet het gewoon overmaken en dan verrekenen we dat met je met de komende rekeningen maar het is gewoon 230 euro en dat ga ike cht niet zomaar overmaken. Maar volgens de dame van de klantenservice kon het neit anders? Wat kan ik nou het beste doen?

Bittersweet
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2009 11:06

Re: al 3 maanden teveel moeten betalen voor hi abonnement

Ongelezen bericht door Bittersweet »

Ik heb een Hi 25 abonnement met een sms verdubbelaar.
De afgelopen 2 maanden is mijn telefoonrekening bijna 15 euro hoger dan normaal. Nou gaat het niet om veel geld, maar kloppen doet het niet.
Toen ik mijn abonnement afsloot zouden smsjes 9 cent per sms je zijn. Met de verdubbelaar 4.5 cent per smsje. Op de telefoonrekening staat dat er 11 cent per smsje wordt gerekend. Is dit nou ook gewoon een fout van Hi, die mogelijk te maken kan hebben met een verdubbelaar die niet aan staat. Het is wat anders dan de bundels die bij jullie niet aan staan, maar het kan zijn dat ze de verdubbelaar dus ook niet aan hebben staan...

jose47
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2009 13:26

Re: al 3 maanden teveel moeten betalen voor hi abonnement

Ongelezen bericht door jose47 »

Ook op mijn telefoonrekening staan steeds SMS berichten berekend, terwijl er een SMS bundel/totaal is afgesloten.
Elke maand bel ik met de KPN en krijg ik het bedrag bij de volgende factuur gecrediteerd. Maand november 2009 weer 29,70 teveel berekend.
Ze beloven steeds beterschap, maar het blijft maar gebeuren.
Bij hoeveel klanten zullen zij dit doen? Is het structureel? :evil:

kai19lands
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 dec 2009 22:41

Re: al 3 maanden teveel moeten betalen voor hi abonnement

Ongelezen bericht door kai19lands »

Hallo,
Ik heb in juni mijn abonnement verlengd, van af dat moment is het drama.
Ik heb flexibel 20/flex100 plus 1000 sms per maand samen €30,00, tot juni waren mijn rekeningen €30 a €35.

Ik heb dus maandelijks netjes gebeld, jongens er gaat iets niet goed!!!!
Ik krijg nu rekeningen binnen van €130 of hoger.

Sinds 4 december ben ik eenzijdig afgesloten, omdat ik niet het hele bedrag betaal, ik maak alleen het bedrag over wat overblijf nadat ik de extra berekende smsjes er af heb gehaald.

We zijn nu 15 werk dagen verder en er is nog steeds geen reactie van de klantenservice over mijn ingediende klacht.
Ik heb vandaag door gegeven dat ik dus deze maand ook niet mijn abonnements kosten betaal.
Ik word hier benadeeld door hun niet werkende produkten.

Kramurz
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 dec 2009 01:03

Re: al 3 maanden teveel moeten betalen voor hi abonnement

Ongelezen bericht door Kramurz »

Bij mij is inmiddels alles opgelost! Gebeld met de klantenservice en uiteindelijk is het allemaal gecrediteerd etc

Masterdave
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 aug 2010 00:21

Re: al 3 maanden teveel moeten betalen voor hi abonnement

Ongelezen bericht door Masterdave »

ik heb dit nu dus ook 3 maanden ben ik pripaid aan het bellen terwel de af spraak was 2 weken ivm een tijdelijk nummer en dan zou ik me oude nummer behoud hebben dit is nu het niet het geval want ik moet nu me tijdlijk nummer behouden . en idd 3 maanden te veel en veelste veel betalen 1000 euro . na de 2 maand zou alles opgelost zijn maar nee hoor ze doen er nog een maand bij . als wij een een snoepje jatten in de winkel dan krijg je een vlinke boete en een straf blad en je zit lang bij de poltie . en zij kunnen alles doen . en ze komen er mee weg ook . wat moet je hier tegen doen

Gesloten