LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] intimidatie incasso eneco
intimidatie incasso eneco
Sinds november 2009 zijn wij van Eneco overgestapt naar Nuon. Met de Eneco hebben nu een geschil, door het verkeerd schatten van meterstanden, van juli 2009 tot onze overstap. Dit kost ons vele honderden euro's en als kersvers gezinnetje met een zoontje van nog geen 2 maanden en als alleenverdiener kost ons dat gewoon veels te veel. Wij hebben al herhaaldelijk telefonisch contacht gehad en uiteindelijk is ons verteld dat we maar gewoon moeten betalen en dat we dan maar moeten denken dat je afrekening van de Nuon dan wel mee zal vallen.. Dit komt er dus op neer dat Eneco op deze manier geld van ons zou innen wat eindelijk voor de Nuon bedoelt is, door verkeerde meterstanden.. We hebben al verschillende herinneringen gehad, waarna wij elke keer apart opnieuw contact opnamen en de reden van het niet betalen doorgaven. Het kan toch gewoon niet de bedoeling zijn dat wij Eneco meer moeten betalen omdat zij weigeren de meterstanden te veranderen terwijl het alleen een kwestie van invoeren is. Wat hun uiteindelijk veel minder tijd zou kosten dan het mij kost om dit onderwerp te posten.
Vanmiddag kwam het echter tot een hoogtepunt, toen er een zwart busje zonder enige vorm van bedrijfsherkenning voor de deur stopte. Gelukkig was mijn man thuis en was ik op dat moment met de honden lopen. Er stond man voor de deur in een zwarte leren jas die zich breed maakte en eiste dat wij het geld voor de Eneco overmaakte. Mijn man gaf gelijk aan dat het op een misverstand berust, dat wij wel willen betalen, maar dan alleen het bedrag dat wij daadwerkelijk schuldig zijn. Daartoe gaf de man aan dat hij daar niks mee te maken had en dat wij gewoon het geld moesten geven. Mijn man vroeg daartoe aan de man of hij zich wilde legitimeren maar de man weigerde dit echter. Waarop mijn man aangaf dat hij daartoe weigerde het gesprek voort te zetten en de deur na enig aandringen dicht kon krijgen.
Nou is mijn vraag, is het de bedoeling van Eneco om huisvrouwen op deze manier zo bang te maken zodat ze alsnog dan toch maar tot betaling over gaan?? Daarbij heb ik de ervaring van vorig jaar, dat er een dreigbrief tot afsluiten van alle energie op de mat lag, met betrekking tot de jaarafreking van 2008-2009 terwijl wij deze jaarafrekening nog helemaal niet hadden ontvangen, dus ook niet konden betalen. Deze kwam pas een paar dagen later, maar stond wel te trillen op mijn benen, omdat dat ook al over een aanzienlijk hoog bedrag ging, met betrekking tot ons gasverbruik.
Ik heb zelf alle papieren van de Eneco vanaf het begin bij elkaar liggen, en vraag me af of ze daar zelf nog wel weten waar ze mee bezig zijn..
Ik hoop dat het zo duidelijk is, ben zelf nog behoorlijk van slag en mijn man nog erger...
Missy
Vanmiddag kwam het echter tot een hoogtepunt, toen er een zwart busje zonder enige vorm van bedrijfsherkenning voor de deur stopte. Gelukkig was mijn man thuis en was ik op dat moment met de honden lopen. Er stond man voor de deur in een zwarte leren jas die zich breed maakte en eiste dat wij het geld voor de Eneco overmaakte. Mijn man gaf gelijk aan dat het op een misverstand berust, dat wij wel willen betalen, maar dan alleen het bedrag dat wij daadwerkelijk schuldig zijn. Daartoe gaf de man aan dat hij daar niks mee te maken had en dat wij gewoon het geld moesten geven. Mijn man vroeg daartoe aan de man of hij zich wilde legitimeren maar de man weigerde dit echter. Waarop mijn man aangaf dat hij daartoe weigerde het gesprek voort te zetten en de deur na enig aandringen dicht kon krijgen.
Nou is mijn vraag, is het de bedoeling van Eneco om huisvrouwen op deze manier zo bang te maken zodat ze alsnog dan toch maar tot betaling over gaan?? Daarbij heb ik de ervaring van vorig jaar, dat er een dreigbrief tot afsluiten van alle energie op de mat lag, met betrekking tot de jaarafreking van 2008-2009 terwijl wij deze jaarafrekening nog helemaal niet hadden ontvangen, dus ook niet konden betalen. Deze kwam pas een paar dagen later, maar stond wel te trillen op mijn benen, omdat dat ook al over een aanzienlijk hoog bedrag ging, met betrekking tot ons gasverbruik.
Ik heb zelf alle papieren van de Eneco vanaf het begin bij elkaar liggen, en vraag me af of ze daar zelf nog wel weten waar ze mee bezig zijn..
Ik hoop dat het zo duidelijk is, ben zelf nog behoorlijk van slag en mijn man nog erger...
Missy
Re: intimidatie incasso eneco
Hier precies hetzelfde.. We stapten over naar de Nuon en zonder enig ander bericht kregen we de eindafrekening.. Of we even 690 euro wilden ophoesten. Bleek om geschatte standen te gaan, terwijl we bij de overstap keurig onze standen door hebben gegeven.
Vanaf daar begon het gezanik, want Eneco stuurde ons naar de nieuwe leverancier, welke me weer terug stuurde naar m'n netbeheerder, welke me weer doorstuurde naar m'n oude leverancier. Uiteindelijk toch bij Enexis uitgekomen en die vertelde me doodleuk dat ze als richtlijnen een afwijking mogen hanteren van 50% van je jaarverbruik. Dat is geen wet ofzo, dat zijn hun eigen richtlijnen.
Ik kreeg bij Eneco hetzelfde te horen: "Gewoon betalen, dat geld krijg je vanzelf weer terug als je de jaarafrekening van je nieuwe leverancier krijgt."
Voor wat betreft die gast aan de deur, aangifte doen bij politie van bedreiging of iets dergelijks, ik hoop dat je het kenteken van dat busje op hebt geschreven?
Vanaf daar begon het gezanik, want Eneco stuurde ons naar de nieuwe leverancier, welke me weer terug stuurde naar m'n netbeheerder, welke me weer doorstuurde naar m'n oude leverancier. Uiteindelijk toch bij Enexis uitgekomen en die vertelde me doodleuk dat ze als richtlijnen een afwijking mogen hanteren van 50% van je jaarverbruik. Dat is geen wet ofzo, dat zijn hun eigen richtlijnen.
Ik kreeg bij Eneco hetzelfde te horen: "Gewoon betalen, dat geld krijg je vanzelf weer terug als je de jaarafrekening van je nieuwe leverancier krijgt."
Voor wat betreft die gast aan de deur, aangifte doen bij politie van bedreiging of iets dergelijks, ik hoop dat je het kenteken van dat busje op hebt geschreven?
Re: intimidatie incasso eneco
Ow dus op een intimiderende manier meent Eneco aan geld
te komen waar ze niet eens recht op hebben ?
Schandalig !
te komen waar ze niet eens recht op hebben ?
Schandalig !
Re: intimidatie incasso eneco
Vraag in een brief om een eindafrekening met de daadwerkelijk opgenomen meterstanden.
Vermeld een duidelijk kenmerk en geef aan dat u de eindafrekening direct zult betalen als u de correcte eindafrekening krijgt. Geef hierin nogmaals de meterstanden door. (bewaar een kopie en de verzend en ontvangstbevestiging)
Stuur deze brief met aangetekend met handtekening retour op naar Eneco.
Iedere keer dat ze u manen te betalen op basis van schattingen verwijst u naar deze brief.
Maak geen telefonische afspraken maar laat Eneco alles schriftelijk bevestigen. Bevestig zelf ook alleen via een brief.
Indien er een deurwaarder en of rechtzaak wordt ingezet door Eneco bent u vanaf het begin duidelijk geweest dat u bereid bent te betalen voor de verbruikte energie maar niet met 'een verschil' wilt beginnen met Nuon.
Zo staat u een stuk sterker bij de rechtbank. Mocht het zover komen zorg dan dat u tevens een dossier hebt opgebouwd met alle extra kosten die u heeft moeten maken en neem dit mee naar de rechtbank.
U moet niet betalen wat u niet hebt verbruikt want zie dit maar eens terug te krijgen.
Nuon zal namelijk alle kosten voor de energie bij u verhalen en niet het deel wat u (onterecht) naar Eneco heeft over moeten maken.
Vermeld een duidelijk kenmerk en geef aan dat u de eindafrekening direct zult betalen als u de correcte eindafrekening krijgt. Geef hierin nogmaals de meterstanden door. (bewaar een kopie en de verzend en ontvangstbevestiging)
Stuur deze brief met aangetekend met handtekening retour op naar Eneco.
Iedere keer dat ze u manen te betalen op basis van schattingen verwijst u naar deze brief.
Maak geen telefonische afspraken maar laat Eneco alles schriftelijk bevestigen. Bevestig zelf ook alleen via een brief.
Indien er een deurwaarder en of rechtzaak wordt ingezet door Eneco bent u vanaf het begin duidelijk geweest dat u bereid bent te betalen voor de verbruikte energie maar niet met 'een verschil' wilt beginnen met Nuon.
Zo staat u een stuk sterker bij de rechtbank. Mocht het zover komen zorg dan dat u tevens een dossier hebt opgebouwd met alle extra kosten die u heeft moeten maken en neem dit mee naar de rechtbank.
U moet niet betalen wat u niet hebt verbruikt want zie dit maar eens terug te krijgen.
Nuon zal namelijk alle kosten voor de energie bij u verhalen en niet het deel wat u (onterecht) naar Eneco heeft over moeten maken.
Re: intimidatie incasso eneco
Beste Missymuis,
In uw reactie op dit forum begrijp ik dat er problemen zijn ontstaan rondom uw meterstanden op de eindnota die we hebben gemaakt naar aanleiding van uw overstap naar Nuon. Omdat u uitsluitend het verschuldigde bedrag aan Eneco wilt betalen, heeft u de hoge eindnota niet aan ons overgemaakt. Ook lees ik dat er onlangs een incassomedewerker is langs geweest om u te wijzen op de opgelopen betalingsachterstand.
Ik vind het jammer om te lezen dat u van ons een eindnota heeft ontvangen waarop we een hoger bedrag in rekening brengen dan wanneer we de werkelijke meterstanden van het moment van uw overstap hadden gebruikt. Ook kan ik me goed voorstellen dat u en uw man erg zijn geschrokken van het bezoek door onze incassomedewerker. Dit is zeker niet onze bedoeling geweest. Het bezoek van onze incassomedewerker is uitsluitend bedoeld om er zeker van te zijn dat ons laatste verzoek tot betaling u in goede orde bereikt. Als u zich op enige wijze bedreigd heeft gevoeld door het bezoek van onze medewerker, bied ik u hiervoor onze excuses aan. Dit is natuurlijk niet het doel van het bezoek van de incassomedewerker.
Graag leg ik u verder uit wat de afspraken zijn op de energiemarkt rondom het corrigeren van uw meterstanden bij het overstappen naar een andere energieleverancier.
Als uw netbeheerder geen meterstanden ontvangt van uw nieuwe energieleverancier, maakt uw netbeheerder op de datum dat u overstapt een schatting. Op basis van deze geschatte meterstanden maakt uw vorige leverancier een eindnota. Wanneer de geschatte meterstanden erg afwijken van de werkelijke meterstanden, dan kunt u een verzoek indienen om de standen te laten corrigeren. Uw nieuwe leverancier is het aanspreekpunt voor uw correctieverzoek. Deze leverancier vraagt de netbeheerder om de standen te corrigeren. Dit is een afspraak die de energiebedrijven en de toezichthouder van de energiebranche, de Energiekamer (voorheen Directie Toezicht Energie), hebben gemaakt. Op deze manier heeft u als consument altijd een duidelijk aanspreekpunt.
In uw geval blijken de geschatte meterstanden opmerkelijk af te wijken van de werkelijke meterstanden. We raden u aan om contact op te nemen met uw nieuwe leverancier. Wij, als uw vorige energieleverancier, hebben niet de mogelijkheid om uw correctieverzoek in te willigen.
Zonder bericht van uw netbeheerder met het verzoek om uw meterstanden aan te passen, kunnen we uw eindnota helaas niet corrigeren.
Om verdere afspraken met u te maken rondom de openstaande eindnota, kom ik graag persoonlijk met u in contact. Als u dit op prijs stelt, vraag ik u om uw contactgegevens samen met het onderwerp van dit forum te mailen naar [email protected]. Met deze gegevens heb ik de mogelijkheid om verder met u tot een oplossing te komen.
Met vriendelijke groet,
Mike, medewerker Eneco
In uw reactie op dit forum begrijp ik dat er problemen zijn ontstaan rondom uw meterstanden op de eindnota die we hebben gemaakt naar aanleiding van uw overstap naar Nuon. Omdat u uitsluitend het verschuldigde bedrag aan Eneco wilt betalen, heeft u de hoge eindnota niet aan ons overgemaakt. Ook lees ik dat er onlangs een incassomedewerker is langs geweest om u te wijzen op de opgelopen betalingsachterstand.
Ik vind het jammer om te lezen dat u van ons een eindnota heeft ontvangen waarop we een hoger bedrag in rekening brengen dan wanneer we de werkelijke meterstanden van het moment van uw overstap hadden gebruikt. Ook kan ik me goed voorstellen dat u en uw man erg zijn geschrokken van het bezoek door onze incassomedewerker. Dit is zeker niet onze bedoeling geweest. Het bezoek van onze incassomedewerker is uitsluitend bedoeld om er zeker van te zijn dat ons laatste verzoek tot betaling u in goede orde bereikt. Als u zich op enige wijze bedreigd heeft gevoeld door het bezoek van onze medewerker, bied ik u hiervoor onze excuses aan. Dit is natuurlijk niet het doel van het bezoek van de incassomedewerker.
Graag leg ik u verder uit wat de afspraken zijn op de energiemarkt rondom het corrigeren van uw meterstanden bij het overstappen naar een andere energieleverancier.
Als uw netbeheerder geen meterstanden ontvangt van uw nieuwe energieleverancier, maakt uw netbeheerder op de datum dat u overstapt een schatting. Op basis van deze geschatte meterstanden maakt uw vorige leverancier een eindnota. Wanneer de geschatte meterstanden erg afwijken van de werkelijke meterstanden, dan kunt u een verzoek indienen om de standen te laten corrigeren. Uw nieuwe leverancier is het aanspreekpunt voor uw correctieverzoek. Deze leverancier vraagt de netbeheerder om de standen te corrigeren. Dit is een afspraak die de energiebedrijven en de toezichthouder van de energiebranche, de Energiekamer (voorheen Directie Toezicht Energie), hebben gemaakt. Op deze manier heeft u als consument altijd een duidelijk aanspreekpunt.
In uw geval blijken de geschatte meterstanden opmerkelijk af te wijken van de werkelijke meterstanden. We raden u aan om contact op te nemen met uw nieuwe leverancier. Wij, als uw vorige energieleverancier, hebben niet de mogelijkheid om uw correctieverzoek in te willigen.
Zonder bericht van uw netbeheerder met het verzoek om uw meterstanden aan te passen, kunnen we uw eindnota helaas niet corrigeren.
Om verdere afspraken met u te maken rondom de openstaande eindnota, kom ik graag persoonlijk met u in contact. Als u dit op prijs stelt, vraag ik u om uw contactgegevens samen met het onderwerp van dit forum te mailen naar [email protected]. Met deze gegevens heb ik de mogelijkheid om verder met u tot een oplossing te komen.
Met vriendelijke groet,
Mike, medewerker Eneco
Re: intimidatie incasso eneco
Wat een ongelooflijke onzin..Eneco mdw schreef:Beste Missymuis,
In uw reactie op dit forum begrijp ik dat er problemen zijn ontstaan rondom uw meterstanden op de eindnota die we hebben gemaakt naar aanleiding van uw overstap naar Nuon. Omdat u uitsluitend het verschuldigde bedrag aan Eneco wilt betalen, heeft u de hoge eindnota niet aan ons overgemaakt. Ook lees ik dat er onlangs een incassomedewerker is langs geweest om u te wijzen op de opgelopen betalingsachterstand.
Ik vind het jammer om te lezen dat u van ons een eindnota heeft ontvangen waarop we een hoger bedrag in rekening brengen dan wanneer we de werkelijke meterstanden van het moment van uw overstap hadden gebruikt. Ook kan ik me goed voorstellen dat u en uw man erg zijn geschrokken van het bezoek door onze incassomedewerker. Dit is zeker niet onze bedoeling geweest. Het bezoek van onze incassomedewerker is uitsluitend bedoeld om er zeker van te zijn dat ons laatste verzoek tot betaling u in goede orde bereikt. Als u zich op enige wijze bedreigd heeft gevoeld door het bezoek van onze medewerker, bied ik u hiervoor onze excuses aan. Dit is natuurlijk niet het doel van het bezoek van de incassomedewerker.
Als jullie incassomedewerkers op deze manier te werk gaan had ik graag gehad dat er zo'n idioot aan mijn deur had gestaan die denkt groot te zijn. Intimidatie zoals dit kan je niet goed ouwehoeren dus beken nou maar gewoon dat jullie dit soort louche figuren op mensen afsturen met de voorkennis dat dit niet om informeren gaat, maar om intimidatie..
Afspraken die de energieleveranciers onderling maken daar heeft de consument geen zak aan, het gaat erom wat de wet erover zegt.. Hoe kan het, Mike, dat jij van Eneco als enige bovenstaande zegt? Want door Eneco heb ik nu een regeling met een of ander incassoburo moeten treffen voor ruim 700 euro omdat iedereen verdomt de juiste standen te gebruiken? Hoe kan het, dat Eneco mij (in tegenstelling tot wat jij zegt) in eerste instantie doorverwees naar m'n netbeheerder en in een ander gesprek mij toezegde de gecorrigeerde standen te gebruiken? Je verteld hier dat ik naar m'n nieuwe leverancier zou moeten gaan, maar die verwijst me in alle gevallen weer terug naar jullie..Graag leg ik u verder uit wat de afspraken zijn op de energiemarkt rondom het corrigeren van uw meterstanden bij het overstappen naar een andere energieleverancier.
Als uw netbeheerder geen meterstanden ontvangt van uw nieuwe energieleverancier, maakt uw netbeheerder op de datum dat u overstapt een schatting. Op basis van deze geschatte meterstanden maakt uw vorige leverancier een eindnota. Wanneer de geschatte meterstanden erg afwijken van de werkelijke meterstanden, dan kunt u een verzoek indienen om de standen te laten corrigeren. Uw nieuwe leverancier is het aanspreekpunt voor uw correctieverzoek. Deze leverancier vraagt de netbeheerder om de standen te corrigeren. Dit is een afspraak die de energiebedrijven en de toezichthouder van de energiebranche, de Energiekamer (voorheen Directie Toezicht Energie), hebben gemaakt. Op deze manier heeft u als consument altijd een duidelijk aanspreekpunt.
In uw geval blijken de geschatte meterstanden opmerkelijk af te wijken van de werkelijke meterstanden. We raden u aan om contact op te nemen met uw nieuwe leverancier. Wij, als uw vorige energieleverancier, hebben niet de mogelijkheid om uw correctieverzoek in te willigen.
Zonder bericht van uw netbeheerder met het verzoek om uw meterstanden aan te passen, kunnen we uw eindnota helaas niet corrigeren.
In mijn geval heb ik alle drie de partijen meermalen mijn goede standen doorgegeven en d'r is niemand die er wat mee deed. Ik heb meermalen informatie bij Eneco opgevraagd, en toen het te moeilijk werd voor de eneco medewerker kreeg ik een week later een brief van dat incassoburo op m'n mat..
Waarom maakt Eneco wel tijd en moeite om afspraken en oplossingen voor mensen te vinden die jullie misstanden publiek op internet zetten, maar niet voor klanten die ruim 6.5 uur aan de telefoon hebben gehangen???Om verdere afspraken met u te maken rondom de openstaande eindnota, kom ik graag persoonlijk met u in contact. Als u dit op prijs stelt, vraag ik u om uw contactgegevens samen met het onderwerp van dit forum te mailen naar [email protected]. Met deze gegevens heb ik de mogelijkheid om verder met u tot een oplossing te komen.
Met vriendelijke groet,
Mike, medewerker Eneco
Heel dat Eneco rammelt van de corruptie, en alles wat Eneco hier doet is 'damage control'..
Re: intimidatie incasso eneco
Eneco u noemt het nu een incassomedewerker die aan de deur
is geweest, een incassobeheerder kan zich legitimeren en is
netjes aan de deur en komt niet in een zwart busje met leren jas aan.
Daarbij zich zelf breed maken en zeggen dat je maar MOET betalen.
Sorry dit is schandalig.
is geweest, een incassobeheerder kan zich legitimeren en is
netjes aan de deur en komt niet in een zwart busje met leren jas aan.
Daarbij zich zelf breed maken en zeggen dat je maar MOET betalen.
Sorry dit is schandalig.
Re: intimidatie incasso eneco
DUS de conclusie is:
GA NIET MET ENECO IN ZEE.
GA NIET MET ENECO IN ZEE.
Re: intimidatie incasso eneco
Nee inderdaad dat blijkt wel.Janneke52 schreef:DUS de conclusie is:
GA NIET MET ENECO IN ZEE.
Heb je een misverstand over de rekening krijg je zo'n intimiderende
man aan de deur.
-
- Berichten: 2122
- Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40
Re: intimidatie incasso eneco
Beste,
Dit is geen onlogisch verzoek. Ik zou ook niet weten waarom Missy-muis hier niet gewoon aan kan voldoen.Wanneer de geschatte meterstanden erg afwijken van de werkelijke meterstanden, dan kunt u een verzoek indienen om de standen te laten corrigeren. Uw nieuwe leverancier is het aanspreekpunt voor uw correctieverzoek.
Re: intimidatie incasso eneco
Ik heb ook eindeloos gezeur met ze gehad op een bepaald moment had ik volgens hun een faktuur van 6 jaar geleden niet betaald. Dat klopte wel want toen had ik een andere leverancier en maar dreigen. Nu bellen ze en sturen je post of je svp weer diensten van hun af wilt nemen, dan krijg je € 100,00
Re: intimidatie incasso eneco
Als Eneco net zo cooperatief is bij Missy-muis als bij mij wens ik je veel succes om je standen gecorrigeerd te krijgen. Eneco vind het prachtig om je te veel te laten betalen in de hoop dat je niet wijzer bent geworden via bijvoorbeeld dit forum.. Als ik vorig jaar had geweten wat ik nu weet had Eneco heel z'n rekening daar kunnen steken waar de zon nooit schijnt -.-seagoing racer2 schreef:Beste,
Dit is geen onlogisch verzoek. Ik zou ook niet weten waarom Missy-muis hier niet gewoon aan kan voldoen.Wanneer de geschatte meterstanden erg afwijken van de werkelijke meterstanden, dan kunt u een verzoek indienen om de standen te laten corrigeren. Uw nieuwe leverancier is het aanspreekpunt voor uw correctieverzoek.
Re: intimidatie incasso eneco
Athoz schreef:Graag leg ik u verder uit wat de afspraken zijn op de energiemarkt rondom het corrigeren van uw meterstanden bij het overstappen naar een andere energieleverancier.Eneco mdw schreef:Beste Missymuis,
Als uw netbeheerder geen meterstanden ontvangt van uw nieuwe energieleverancier, maakt uw netbeheerder op de datum dat u overstapt een schatting. Op basis van deze geschatte meterstanden maakt uw vorige leverancier een eindnota. Wanneer de geschatte meterstanden erg afwijken van de werkelijke meterstanden, dan kunt u een verzoek indienen om de standen te laten corrigeren. Uw nieuwe leverancier is het aanspreekpunt voor uw correctieverzoek. Deze leverancier vraagt de netbeheerder om de standen te corrigeren. Dit is een afspraak die de energiebedrijven en de toezichthouder van de energiebranche, de Energiekamer (voorheen Directie Toezicht Energie), hebben gemaakt. Op deze manier heeft u als consument altijd een duidelijk aanspreekpunt.
In uw geval blijken de geschatte meterstanden opmerkelijk af te wijken van de werkelijke meterstanden. We raden u aan om contact op te nemen met uw nieuwe leverancier. Wij, als uw vorige energieleverancier, hebben niet de mogelijkheid om uw correctieverzoek in te willigen.
Zonder bericht van uw netbeheerder met het verzoek om uw meterstanden aan te passen, kunnen we uw eindnota helaas niet corrigeren.
@AthozAfspraken die de energieleveranciers onderling maken daar heeft de consument geen zak aan, het gaat erom wat de wet erover zegt.. Hoe kan het, Mike, dat jij van Eneco als enige bovenstaande zegt? Want door Eneco heb ik nu een regeling met een of ander incassoburo moeten treffen voor ruim 700 euro omdat iedereen verdomt de juiste standen te gebruiken? Hoe kan het, dat Eneco mij (in tegenstelling tot wat jij zegt) in eerste instantie doorverwees naar m'n netbeheerder en in een ander gesprek mij toezegde de gecorrigeerde standen te gebruiken? Je verteld hier dat ik naar m'n nieuwe leverancier zou moeten gaan, maar die verwijst me in alle gevallen weer terug naar jullie..
In mijn geval heb ik alle drie de partijen meermalen mijn goede standen doorgegeven en d'r is niemand die er wat mee deed. Ik heb meermalen informatie bij Eneco opgevraagd, en toen het te moeilijk werd voor de eneco medewerker kreeg ik een week later een brief van dat incassoburo op m'n mat..
De Eneco medewerker heeft gelijk en zegt dit niet als enige. Het zijn wettelijke vastgestelde regels.
Als u switch geeft u uw meterstanden door aan uw nieuwe leverancier. Deze geeft de meterstanden door aan de netbeheerder, die op zijn beurt deze standen controleert en vervolgens verder communiceert naar uw oude leverancier én weer terug nar uw nieuwe leverancier.
Uw oude leverancier, Eneco maakt aan de hand van die doorgekregen meterstanden haar eindfactuur op.
Als de gebruikte meterstanden op uw eindfactuur niet klopt, moet u zich te allen tijden wenden tot uw nieuwe leverancier. Zij moeten een correctie van de meterstanden (bij groot verschil, want hier zijn eveneens vastgestelde marges in!) doorvoeren. Die gecorrigeerde meterstanden worden dan weer gecommuniceerd naar de netbeheerder, die op haar beurt dit controleert en weer verder communiceert naar uw oude leverancier. Uw oude leverancier maakt dan een nieuwe eindfactuur op.
Toen u dus contact had met uw nieuwe leverancier, hadden zij de correcte meterstanden moeten doorvoeren.
Dat Eneco u doorstuurt naar de netbeheerder kan zijn omdat u bij uw netbeheerder kunt navragen welke switchmeterstanden er bij hun vermeld staan. Immers, Eneco krijgt deze gecommuniceerd van de netbeheerder.
Dat Eneco u tevens doorverwijst naar uw nieuwe leverancier is correct. Dit zijn namelijk de wettelijk vastgestelde spelregels.
De fout ligt hier dus bij uw nieuwe leverancier. Zij moeten uw verzoek in behandeling nemen en niet terugsturen naar Eneco!
Mike zuigt dit dus niet uit zijn duim, maar vertelt precies hoe het in elkaar zit.
Zie: http://www.nuon.nl/veelgesteldevragen/? ... 5&from=FAQ
(bovenstaande moet u precies andersom lezen. Immes, u bent van Eneco naar Nuon overgestapt. Dus in dit geval is Nuon verantwoordelijk voor de meterstanden van uw overstap)
Zie: http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... an_ik_doen
Zie: http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... an_ik_doen
Re: intimidatie incasso eneco
Jup klopt helemaal.. Ik wou alleen dat de collega's van 'Mike' net zo goed op de hoogte waren, dan had ik dit gewoon door kunnen zetten en had ik op ongeveer 1/4 uitgekomen van de totaalrekening. Enige wat Eneco heeft gedaan is een incassoburo op m'n dak sturen, en dat is precies wat me dwars zit.
Het is inderdaad zo dat Eneco mij naar m'n nieuwe leverancier had moeten sturen, maar in 3 gesprekken met 3 enecomedewerkers kreeg ik 3 verschillende antwoorden. Nuon is in deze net zo fout bezig geweest als Eneco..
Jammer genoeg dat ik toen niet wist wat ik nu weet, maar goed. Laten we maar hopen dat TS in ieder geval zijn/haar recht kan halen..
Het is inderdaad zo dat Eneco mij naar m'n nieuwe leverancier had moeten sturen, maar in 3 gesprekken met 3 enecomedewerkers kreeg ik 3 verschillende antwoorden. Nuon is in deze net zo fout bezig geweest als Eneco..
Jammer genoeg dat ik toen niet wist wat ik nu weet, maar goed. Laten we maar hopen dat TS in ieder geval zijn/haar recht kan halen..
Re: intimidatie incasso eneco
Allereerst bedankt voor alle adviezen, en reacties op ons probleem, dat mijn vrouw hier onlangs plaatste.
Alle adviezen omtrent doorgeven meterstanden, bellen met alle energie maatschappijen hebben we al veelvuldig, net als vele anderen hier, gedaan.
Mijn grootste probleem zit hem nog steeds in het feit, dat dit geen normale manier van incasso was. En dat ik het een zéér kwalijke zaak vind, dat er word gesproken door de desbetreffende medewerker over een normale procedure.
Ik was verre van geschrokken, echter wel zo woedend over de wanstaltige manier waarop deze "incassomedewerker" mij aansprak, en met de rekening in mijn gezicht stond te zwaaien. En op de vraag om legitimatie, zei hij "dat me dat niks aanging". Nadat ik hem op weinig vriendelijke wijze, meermalen verzocht heb om weg te gaan, heeft hij dat gelukkig gedaan. Echter vraag ik me af, hoe eneco dit recht praat?
M.v.g. Monstermuis
Alle adviezen omtrent doorgeven meterstanden, bellen met alle energie maatschappijen hebben we al veelvuldig, net als vele anderen hier, gedaan.
Mijn grootste probleem zit hem nog steeds in het feit, dat dit geen normale manier van incasso was. En dat ik het een zéér kwalijke zaak vind, dat er word gesproken door de desbetreffende medewerker over een normale procedure.
Ik was verre van geschrokken, echter wel zo woedend over de wanstaltige manier waarop deze "incassomedewerker" mij aansprak, en met de rekening in mijn gezicht stond te zwaaien. En op de vraag om legitimatie, zei hij "dat me dat niks aanging". Nadat ik hem op weinig vriendelijke wijze, meermalen verzocht heb om weg te gaan, heeft hij dat gelukkig gedaan. Echter vraag ik me af, hoe eneco dit recht praat?
M.v.g. Monstermuis
Re: intimidatie incasso eneco
ik heb het vermoeden dat het die gekken zijn uit almere zijn genaamt vesting vinace als men dit doet en dreigt bel dan gelijk de politie en zeg tegen ze dat men
huis verdebreuk heeft gepleegt ook al komt hij aan de deur met zijn hand
en uw wilt dit niet dan is het makelijk en zij zijn verplicht om een id te laten zien als uw hier om vraagt dus bij de volgendekeer als ze weer komen en hij doet vervelend kunt uw zich beroepen op art 318 319 wbs straf recht
huis verdebreuk heeft gepleegt ook al komt hij aan de deur met zijn hand
en uw wilt dit niet dan is het makelijk en zij zijn verplicht om een id te laten zien als uw hier om vraagt dus bij de volgendekeer als ze weer komen en hij doet vervelend kunt uw zich beroepen op art 318 319 wbs straf recht
Re: intimidatie incasso eneco
dit nog even voor uw
Wat staat er in het wetboek
Artikel 138 van het wetboek van strafrecht staat letterlijk:
1. Hij die in een woning of het besloten lokaal of erf, bij een ander in gebruik, wederrechtelijk binnendringt of, wederrechtelijk aldaar vertoevende, zich niet op de vordering van of vanwege de rechthebbende aanstonds verwijdert, wordt gestraft met een gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.
2. Hij die zich de toegang heeft verschaft door middel van braak of inklimming, van valse sleutels, van een valse order of een vals kostuum, of die, zonder voorkennis van de rechthebbende en anders dan ten gevolge van vergissing binnengekomen, aldaar wordt aangetroffen in de voor de nachtrust bestemde tijd, wordt geacht te zijn binnengedrongen.
3. Indien hij bedreigingen uit of zich bedient van middelen geschikt om vrees aan te jagen, wordt hij bestraft met een gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.
4. De in het eerste en derde lid bepaalde gevangenisstraffen kunnen met een derde worden verhoogd, indien twee of meer verenigde personen het misdrijf plegen.
Dit is een behoorlijke mond vol en niet voor iedereen begrijpbaar, vandaar dat ik dit artikel schrijf en een korte makkelijke beschrijving geef van wat hier eigenlijk staat en wat ermee bedoeld wordt.
Woning
In dit artikel wordt gezegd dat een bewoner wordt beschermd tegen het binnendringen door een andere burger in zijn woning. Ook als u een ander niet langer wenst in uw huis komt dit artikel van pas. Omdat het begrip huisvrede verder gaat dan alleen maar de woning, wordt er in het artikel ook het besloten lokaal en het besloten erf beschermd. Degene die rechthebbende is van deze dingen moet zeggenschap houden over de toegang tot of het verblijf in deze plaatsen. Besloten lokalen zijn bijvoorbeeld:
Wat staat er in het wetboek
Artikel 138 van het wetboek van strafrecht staat letterlijk:
1. Hij die in een woning of het besloten lokaal of erf, bij een ander in gebruik, wederrechtelijk binnendringt of, wederrechtelijk aldaar vertoevende, zich niet op de vordering van of vanwege de rechthebbende aanstonds verwijdert, wordt gestraft met een gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.
2. Hij die zich de toegang heeft verschaft door middel van braak of inklimming, van valse sleutels, van een valse order of een vals kostuum, of die, zonder voorkennis van de rechthebbende en anders dan ten gevolge van vergissing binnengekomen, aldaar wordt aangetroffen in de voor de nachtrust bestemde tijd, wordt geacht te zijn binnengedrongen.
3. Indien hij bedreigingen uit of zich bedient van middelen geschikt om vrees aan te jagen, wordt hij bestraft met een gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.
4. De in het eerste en derde lid bepaalde gevangenisstraffen kunnen met een derde worden verhoogd, indien twee of meer verenigde personen het misdrijf plegen.
Dit is een behoorlijke mond vol en niet voor iedereen begrijpbaar, vandaar dat ik dit artikel schrijf en een korte makkelijke beschrijving geef van wat hier eigenlijk staat en wat ermee bedoeld wordt.
Woning
In dit artikel wordt gezegd dat een bewoner wordt beschermd tegen het binnendringen door een andere burger in zijn woning. Ook als u een ander niet langer wenst in uw huis komt dit artikel van pas. Omdat het begrip huisvrede verder gaat dan alleen maar de woning, wordt er in het artikel ook het besloten lokaal en het besloten erf beschermd. Degene die rechthebbende is van deze dingen moet zeggenschap houden over de toegang tot of het verblijf in deze plaatsen. Besloten lokalen zijn bijvoorbeeld: