LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN opzeggen na overlijden.

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
mari-janne
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 jul 2008 16:13

KPN opzeggen na overlijden.

Ongelezen bericht door mari-janne »

Word gek van de KPN. Nummer opzegging is verschrikkelijk moeiliijk. Mijn oma is dus 2 Maart overleden, wij willen het nummer opzeggen, conclusie van de KPN kan niet. Contract is contract, die blijft geldig. Dus nu ondertussen al 4 keer gebeld, een aangetekende doodsverklaring opgestuurd (wat 2 telefoontjes later opeens toch niet nodig was, maar was dus al verstuurd) nummer zou 22 Maart stopgezet worden, niet gebeurd, toen zou het 1 April zijn, niet gebeurd.. nu is het weer 12 April. Maar het contract blijft en we blijven betalen tot het contract eindigd.., maar wanneer dat is kunnen ze ons niet vertellen. Vandaag maar weer gemaild.

Geachte meneer/mevrouw,

Als volgt; Mijn moeder is 2 Maart 2010 overleden. 18 Maart heb ik telefonisch contact opgenomen met KPN om het telefoonnummer op te zeggen. Daar is mij verteld dat ik een officiële doodverklaring aangetekend (volgens mevrouw Richardson?) moest versturen, dat hebben wij gedaan naar KPN Utrecht, kosten 7 euro. Mijn man heeft een week later weer contact opgenomen met KPN, toen werd ons verteld dat het telefoonnummer 1 April (geen grap) 2010 zou worden stilgelegd. Het contract liep verder want dat kon niet opgezegd worden (contract is contract u wacht maar). Nu vandaag is er dus niets afgesloten, wij weer gebeld naar de KPN, nu weet men in ene niets van de opzegging en dat wij deze brief aangetekend hebben verstuurd blijkt niet nodig te zijn. Wij weten momenteel niet meer waar we aan toe zijn. O ja, men vroeg tevens een doodsverklaring van mijn vader, die inmiddels al 34 jaar overleden is. Hoe denkt U dat dit bij de nabestaande overkomt? Houd dit nou nooit op met de KPN?

Wachtend op uw antwoord.

Met vriendelijk groet,


Nog meer mensen hier problemen mee gehad? Hoe hebben jullie het uiteindelijk opgelost. Word er namelijk schijtziek van!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: KPN opzeggen na overlijden.

Ongelezen bericht door berndv »

Tsja, snap niet dat het voor de kpn zo lastig is om zoiets te beeindigen. Gecondoleerd en sterkte met dit gedoe.

stofzuigertje

Re: KPN opzeggen na overlijden.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

U kunt dit bedrag als erfgenaam via haar bank terug laten boeken en vervolg afboekingen laten blokkeren.

Normaal moet je een jaar contract afmaken maar overlijden valt hier altijd buiten.
Dus gewoon naar haar bank en binnen maand is geld altijd snel terug te boeken.
Simkaart en/of telefoon moeten wel vaak ingeleverd worden als het een mobiel is, en dat kan vaak via hun winkels.

Wel bewijs van inleveren vragen en goed bewaren.

Isa2010
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 mar 2010 21:50

Re: KPN opzeggen na overlijden.

Ongelezen bericht door Isa2010 »

Gecondoleerd.

Uiteraard kun je een contract gewoon opzeggen ivm overlijden. Jaarcontract of niet maar uiteraard moet je daarvoor ook een kopie van de akte van overlijden opsturen (zodat ze kunnen zien dat iemand echt dood is, klinkt vreemd maar er zijn genoeg mensen die dingen verzinnen)

In elk geval moet jij geen contact opnemen met de gewone opzegafdeling maar met de Nabestaandendesk. Heb je dat al gedaan? Zo nee, dan bel even het algemene nummer en vraag om doorverbinding naar die afdeling.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: KPN opzeggen na overlijden.

Ongelezen bericht door berndv »

Normaal moet je een jaar contract afmaken maar overlijden valt hier altijd buiten.
Natuurlijk valt overlijden hierbuiten. Een contract is in dezen een overeenkomst tussen een consument en een bedrijf(kpn).

Er is GEEN contract meer, omdat 1 van de 2 contractanten niet meer bestaat. Heel cru gezegd dan.

Zie het hetzelfde als wanneer kpn failliet zou gaan, dan ga je ook niet door met het betalen van je contract, omdat je contract feitelijk niet meer bestaat.

SirPeter
Berichten: 315
Lid geworden op: 15 dec 2009 17:34

Re: KPN opzeggen na overlijden.

Ongelezen bericht door SirPeter »

Maar dan moet het wel aangegeven worden aan de provider.

Ik geloof dat KPN een soort van nabestaanden desk heeft. Is daar al mee gesproken, zij weten precies wat er moet gebeuren.

mari-janne
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 jul 2008 16:13

Re: KPN opzeggen na overlijden.

Ongelezen bericht door mari-janne »

We hebben de nabestaandedesk al gesproken, zou geregeld worden door hun. Maar conclusie was 'ze moeten tevens een overlijdensakte hebben van mijn opa' (die al 34 jaar dood is, ik heb daar niks meer van hoor)

Vandaag trouwens een brief gehad van de KPN, contract kan eventueel opgezegd worden maar dat moeten ze eerst uitzoeken. Het leuke is 'Aan de heer/mevrouw S...' (zijn alle 2 dood!) en vervolgens 'Wat jammer dat u ons verlaat als klant..'

Gesloten