LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sportabbonement hulp nodig aub

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.
Avicenna
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 apr 2010 19:36

Sportabbonement hulp nodig aub

Ongelezen bericht door Avicenna »

Goedendag,

Ik zit met het volgende probleem.

Sinds vorige jaar sept. (2010) ben ik lid van een sportschool in mijn woonplaats. Hier heb ik netjes mijn betalingen maandelijks gedaan, en dit is allemaal goed afgeschreven tot december 2009.

Hierna veranderde de sportschool opeens van lokatie (bleef nog wel in mijn woonplaats) en faciliteiten waardoor het voor mij niet meer aantrekkelijk was om daar te gaan sporten (het werd namelijk te druk). En ik had specifiek voor deze sportschool en lokatie gekozen omdat ik wist dat het niet al te druk was en er geen toeters en bellen waren zoals een sauna of wat dan ook. Ik wou gewoon sporten. Hierdoor heb ik het na december niet meer betaald. Hiervoor heb ik netjes in Januari 2010 een brief gestuurd met de mededeling dat ik het wil opzeggen om de bovenstaande reden. Ik heb namelijk niet getekend voor de nieuwe lokatie.

Het contract waar ik voor heb getekent is dus compleet veranderd!

Contract was voor een jaar, en ik moest maandelijks betalen.

Nu krijg ik van de incasso een bericht dat ik 330 euro moet betalen.
Hoofdsom 220 euro (terwijl het berekent is over 10 maanden a 20 euro per maand)
Buitengerechtelijke kosten 90 euro
Rente 7.79 euro


Zowiezo heb ik het opgezegt, maar ze zeggen niets te hebben ontvangen. Nu opeens moet ik nadat ik 4 maanden niets heb gehoord van hun het hele bedrag betalen van 1 jaar in 1x waarvoor ook nog eens 1 maand teveel is gerekend.


Er klopt helemaal niets van! Kan iemand me helpen.
Ik ben zelf rechten student, dus ik ben al op zoek gegaan naar het een en ander.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Sportabbonement hulp nodig aub

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste
Hierna veranderde de sportschool opeens van lokatie (bleef nog wel in mijn woonplaats) en faciliteiten waardoor het voor mij niet meer aantrekkelijk was om daar te gaan sporten (het werd namelijk te druk). En ik had specifiek voor deze sportschool en lokatie gekozen omdat ik wist dat het niet al te druk was en er geen toeters en bellen waren zoals een sauna of wat dan ook. Ik wou gewoon sporten. Hierdoor heb ik het na december niet meer betaald. Hiervoor heb ik netjes in Januari 2010 een brief gestuurd met de mededeling dat ik het wil opzeggen om de bovenstaande reden. Ik heb namelijk niet getekend voor de nieuwe lokatie.
Dit is natuurlijk een slap excuus. Je zult het jaar moeten uitdienen

stofzuigertje

Re: Sportabbonement hulp nodig aub

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Omdat niet iedereen wil fietsen, en deze voor U verder weg is mag je opzeggen.

Als dit bij tekenen contract niet bekend was, want anders zit U fout.
Dus wanneer wist U van verhuizing?
Voor of na tekenen contract?

Verder moet je betalen tot opzegging dus niet eerst niet betalen en dan pas opzeggen.

Omdat je met bewijs zit had je het aangetekend naar juiste (nieuwe) adres moeten sturen, goedkoper is brief afgeven met getuige(vriend) dus hij kan bevestigen dat ze brief ontvingen.

Het jaarcontract is dus voor de oude locatie tenzij de nieuwe bekend was bij U.
Als zij iets aanpassen in Uw nadeel en U dit niet vooraf wist is dit een reden om te stoppen.
Niet opzeggen want dan moet je het jaar af maken.
Dus ONTBINDEN overeenkomst wegens verhuizing/afstand.

Dus bij opzeggen mogen ze de incasso sturen helaas.

stofzuigertje

Re: Sportabbonement hulp nodig aub

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Aanvulling;

Verhuizen naar pand er vlak naast mag.
Als je meer dan 2 km extra moet reizen mag je dit als reden ONTBINDEN gebruiken, net als eventuele parkeerruimte of bereikbaarheid met openbaar vervoer aanvoeren als reden ontbinden.

Zelfde woonplaats is niet van belang, er zijn grote gemeentes die kilometers groot zijn.

Andere woonplaats kan ook, als dit 3 panden verder is, zoals ik ooit ook naar buur gemeente verhuisde, dit was dus slechts 40 meters!

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Sportabbonement hulp nodig aub

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Is wel goede fitness om stukje te fietsen.. :mrgreen:

Avicenna
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 apr 2010 19:36

Re: Sportabbonement hulp nodig aub

Ongelezen bericht door Avicenna »

Ik wil even zeggen dat ik jullie geweldig vind, zulke snelle reacties waar ik ook echt wat aan heb!



Dit is natuurlijk een slap excuus. Je zult het jaar moeten uitdienen
Hoezo een slap excuus? Je kiest toch niet zomaar een sportschool? Maar een sportschool die echt bij je past. In mijn geval wou ik ergens waar het rustig was en wat een beetje te bereiken is ...

De oude sportschool (waar ik dus enthousiast lid van was geworden door de bovenstaande redenen) ging op in een bestaande sportschool zonder dat ik hier weet van had. Opeens kreeg ik een brief thuis met dat de lokatie veranderd. Je kunt je voorstellen dat wanneer je opeens de leden van het oude sportschool bij een bestaande sportschool doet het opeens heel DRUK gaat worden. Hier had ik totaal geen zin in. En dit is ook menselijk dat als dit een prioriteit is voor je dat je er ook mee oneens bent.

De oude sportschool werd opgeheven 3 maanden nadat ik me had ingeschreven. Hier had ik dus totaal geen weet van. Anders wist ik wel beter...

Ik heb even op google maps gekeken, en het afstand tussen beide lokaties is 3 kilometer. De afstand is trouwens niet eens het probleem, who cares een stukje verder fietsen, zoals jullie zeggen lekker gezond!

Gesloten