LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wajong & muziekschool
-
Wajong & muziekschool
/
Laatst gewijzigd door Peachy2010 op 03 jun 2010 04:55, 3 keer totaal gewijzigd.
-
Re: Wajong & muziekschool
waarom niet? zou je geen lol meer mogen maken met een uitkering?
Kijk dat je gaat bungeejumpen als je afgekeurd bent op je zwakke hart is natuurlijk een ander verhaal. Maar als je afgekeurd bent hoef je niet als een kasplantje binnen te gaan zitten.
Kijk dat je gaat bungeejumpen als je afgekeurd bent op je zwakke hart is natuurlijk een ander verhaal. Maar als je afgekeurd bent hoef je niet als een kasplantje binnen te gaan zitten.
-
/
Laatst gewijzigd door Peachy2010 op 03 jun 2010 04:55, 1 keer totaal gewijzigd.
-
/
Nou, weten jullie dat zo 100% zeker? Ik weet het zo net nog niet. Zoals de TS het zelf al aangeeft, het zou zomaar voor het UWV een aanleiding zijn om te zeggen: "AHA, u bent dus weer actief, dan kunt u best wel wat werk gaan verrichten voor een paar uurtjes!" Vergeet niet dat men tegenwoordig er van alles aan zal doen om iedereen aan het werk te krijgen. Zelfs als er nog maar 1 vinger beweegt, zal men proberen je aan het werk te krijgen, al was het alleen maar werk waarbij je een vingertje heen en weer moet bewegen.
Ik vind het dus niet zo voor de hand liggend en begrijp de zorgen van TS heel goed.
Ik vind het dus niet zo voor de hand liggend en begrijp de zorgen van TS heel goed.
-
Ik weet inderdaad dat ze er tegenwoordig alles aan doen om je weer aan het werk te krijgen (en terecht trouwens). Ik ken natuurlijk de situatie en je ziekte niet, maar ik zou zeggen dat een beetje afleiding alleen maar voorspoedigt dat je weer aan het werk kan komen. Ik neem aan dat je ook niet je hele leven in de wao wil blijven en als het kan weer aan het werk gaat.
-
/
Ik denk dat dat makkelijker te zeggen is als je gezond bent dan dat je werkelijk in zo'n ellende verkeert..
Wat doet het er toe of ik jou gezondheids toestand ken of niet: het is nog steeds een waarheid. Het is geen aanval of zo hoor, ik zeg dat zo in het algemeen. Rustig, de lente komt eraan
-
Hoi Peachy,
De vraag die je hebt is voor mij heel herkenbaar, ik zit zelf in de WAO, kom er van mijn leven niet meer uit - maar je moet inderdaad wel met een aantal dingen rekening houden.
Wat de maatschappij verwacht - niet de UWV, die voert het alleen maar uit - is dat mensen zelfstandig een inkomen verwerven. Zijn er beperkingen, dan zijn er diverse vormen van hulp beschikbaar, tot en met een volledige Wajong/Wia/Wao-uitkering.
Uiteraard is het de bedoeling dat mensen met beperkingen al het mogelijke doen om het genezingsproces te bevorderen. Het UWV beseft als geen ander hoe belangrijk sociale contacten zijn.
Het volgen van zangles mag heus wel. Zelf doe ik twee ochtenden per week vrijwilligerswerk, no problem. In principe ben je met veel dingen zo vrij als een vogel. Als jij daardoor meer sociale contacten opdoet, ga je beter in je vel zitten, en dat draagt (in jouw geval theoretisch gezien dan) alleen maar bij tot het genezingsproces.
Het UWV juicht dat alleen maar toe. Als het goed is, heeft de UWV zelfs brochures over vrijwilligerswerk en dat soort dingen, om uit te leggen hoe een en ander zit. Die kun je gratis opvragen.
De vraag die je hebt is voor mij heel herkenbaar, ik zit zelf in de WAO, kom er van mijn leven niet meer uit - maar je moet inderdaad wel met een aantal dingen rekening houden.
Wat de maatschappij verwacht - niet de UWV, die voert het alleen maar uit - is dat mensen zelfstandig een inkomen verwerven. Zijn er beperkingen, dan zijn er diverse vormen van hulp beschikbaar, tot en met een volledige Wajong/Wia/Wao-uitkering.
Uiteraard is het de bedoeling dat mensen met beperkingen al het mogelijke doen om het genezingsproces te bevorderen. Het UWV beseft als geen ander hoe belangrijk sociale contacten zijn.
Het volgen van zangles mag heus wel. Zelf doe ik twee ochtenden per week vrijwilligerswerk, no problem. In principe ben je met veel dingen zo vrij als een vogel. Als jij daardoor meer sociale contacten opdoet, ga je beter in je vel zitten, en dat draagt (in jouw geval theoretisch gezien dan) alleen maar bij tot het genezingsproces.
Het UWV juicht dat alleen maar toe. Als het goed is, heeft de UWV zelfs brochures over vrijwilligerswerk en dat soort dingen, om uit te leggen hoe een en ander zit. Die kun je gratis opvragen.
-
/
-
Als die cursus bedoelt is om aan het werk te komen zou je dat moeten melden denk ik, immers, je vergroot je kansen op werk, maar als het voor de hobby is, is dat volgens mij niet nodig.
Je kunt voor de zekerheid altijd even een briefje sturen, openhartigheid wordt zeer gewaardeerd, en is zeker een plus als je ooit nog eens herkeurd zou moeten worden. Bij keuringen/herkeuringen draait het immers voor een deel om vertrouwen.
Je kunt voor de zekerheid altijd even een briefje sturen, openhartigheid wordt zeer gewaardeerd, en is zeker een plus als je ooit nog eens herkeurd zou moeten worden. Bij keuringen/herkeuringen draait het immers voor een deel om vertrouwen.
-
/
-
Nee hoor, dat is een paar weekjes, dat valt best mee. Je kunt je eventueel alvast aanmelden, en ondertussen de reactie van het UWV afwachten. Ik neem aan dat je niet al bij het aanmelden moet betalen, maar pas als de eerste les begint?
Ga er maar gerust naar toe wat wel een probleem wordt, is dat het volgende kabinet het hele Wajong systeem afschaft en dat de WAO/WIA op de helling gaat. WW wordt nog maar 1 jaar en de WIA nog maar 5 jaar. Als je de verhalen mag geloven.
En het vreselijke apparaat dat UWV heet geëlimineerd wordt.
-
Het is zeker 1 april?slimmere schreef:Ga er maar gerust naar toe wat wel een probleem wordt, is dat het volgende kabinet het hele Wajong systeem afschaft en dat de WAO/WIA op de helling gaat. WW wordt nog maar 1 jaar en de WIA nog maar 5 jaar. Als je de verhalen mag geloven.
Het was denk ik geen grap. 1 jaar WW was het voorstel voor bezuinigingen...
Het is nu 2 april kijk maar naar de actualiteitenprogramma's vanavond in P&W lees de kranten maar etc. we gaan allemaal flink inleveren. Is niet anders de politiek moet zich er nog over buigen uiteraard.
Het zal toch weer eens niet zo zijn dat de minder draagkrachtigen onder ons wederom het zwaarst de klos zijn... hoe kun je dergelijke bezuinigingsmaatregelen nou goedpraten en verdedigen? Overigens, we gaan nu off-topic..
Maakt niet uit toch vandaag heb je al 80 replies gegeven op dit forum van de vroege morgen tot de late nacht. Gaat het wel goed met je ?
Wat voor vitamines gebruik je om zoveel reakties te plaatsen, vogelzaad of....
Wat voor vitamines gebruik je om zoveel reakties te plaatsen, vogelzaad of....