LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] FLANDERIJN BELSAGLEGGING ZORGTOESLAG

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
moi_01
Berichten: 42
Lid geworden op: 30 jan 2010 14:36

FLANDERIJN BELSAGLEGGING ZORGTOESLAG

Ongelezen bericht door moi_01 »

ik heb sinds 2008 een betalingsregeling lopen bij de deurwaarder Flanderijn van eck. na berekening van wat ik heb afgelost zou er nu nog E500,- open staan.
nu kreeg op 08.03.2010 opeens een deurwaarder aan de deur met de mededeling dat ze beslag gaan leggen op mijn zorgtoeslag terwijl ik al maanden
bezig ben met aflossen!. ook hadden ze allemaal kosten bij gerekend.dat wil zeggen dat ik dan al die tijd voor niks heb afbetaald en dit opeens als extra kosten erbij is gekomen. ik was hier zo verbaasd over en nam met de deurwaarder contact op.zij verteld me DAT ER EEN FOUT WAS GEMAAKT EN DAT ZE NIET WETEN WAARDOOR
EN DAT NU DIE EXTRA KOSTEN ZIJN WEGGEBOEKT. IK KREEG HIERVAN OOK een bevestiging met de normale hoofdsom.er werd door meedere medewerkers verteld dat er een fout is gemaakt en ik verder door kon gaan met afbetalen en dat de beslaglegging is komen te vervallen.
nu kreeg ik opeens gister 04.04.2010 een brief van de belastingdienst dat er beslag is gelegd op mijn zorgtoeslag! dit net voor het weekend en kan pas dinsdag weer beginnen te bellen waar ik bang ben dan ze zeggen dat het wel terecht is.
ik heb al mijn bankafschriften met de betalingen die ik heb gedaan en ook de brief waarin de normale hoofdsom staat.
wat moet ik nou doen. als ik ze opbel wordt ik dus gewoon voor gek gehouden en . ik heb nu het gevoel dat ze een spelletje spelen en dat ze kosten bij rekenen die verzonnen worden. kan ik zsm hiervoor hulp inschakelen die mij hierbij kan helpen?

help!

bachanaal
Berichten: 145
Lid geworden op: 24 jan 2006 16:15

Re: FLANDERIJN BELSAGLEGGING ZORGTOESLAG

Ongelezen bericht door bachanaal »

de belastingdienst is momenteel massaal zorgtoeslag aan het invorderen bij mensen die de zorgverzekering niet betaald hebben !dus dat zal hier ook wel het geval zijn.

moi_01
Berichten: 42
Lid geworden op: 30 jan 2010 14:36

Re: FLANDERIJN BELSAGLEGGING ZORGTOESLAG

Ongelezen bericht door moi_01 »

wat bedoel je met dat zal hier wel ook het geval zijn?heb je mijn verhaal gelezen?
ik betaal maandelijks mijn zorgverzekering,en in de brief staat dat het in opdracht van de deurwaarder is ,dossier dateert nog uit 2006 waar ik plotseling door omstandigheden niet tijdig en volledig had betaald.

moi_01
Berichten: 42
Lid geworden op: 30 jan 2010 14:36

Re: FLANDERIJN BELSAGLEGGING ZORGTOESLAG

Ongelezen bericht door moi_01 »

nee heb geen schuld bij belastingdienst
en het is dezelfde schuld als waar ik een betalingsregeling over heb,
in opdracht van deurwaarder gaat belastindienst dus beslag leggen

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: FLANDERIJN BELSAGLEGGING ZORGTOESLAG

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Waarschijnlijk is hier wel gewoon sprake van een foutje, Flanderijn en van Eck is niet meer, het is nu Flanderijn + van der heide.

Zal wel iets mis gegaan zijn tijdens de overdrachten van dossier's, was bij mij igg wel het geval. Vraag dinsdag een flanderijn even een schriftelijke bevestiging dat hun een fout gemaakt hebben, kan je meteen aan de belasting door sturen.

Sterkte er mee.

moi_01
Berichten: 42
Lid geworden op: 30 jan 2010 14:36

Re: FLANDERIJN BELSAGLEGGING ZORGTOESLAG

Ongelezen bericht door moi_01 »

Dank je wel kaarsje!
ga dinsdag bellen ,alleen ben bang met wat ze gaan komen,want deurwaarders kunnen van alles verzinnen

Miranda63
Berichten: 109
Lid geworden op: 28 nov 2009 13:00

Re: FLANDERIJN BELSAGLEGGING ZORGTOESLAG

Ongelezen bericht door Miranda63 »

waarschijnlijk was de opdracht tot beslaglegging de deur al uit voor ze door hadden dat het een fout is en aangezien ze bij de belasting niet zo snel werken zal het wel even duren voor het terug gedraaid is..

maar in dat geval kan je het bedrag van de zorgtoeslag toch aftrekken van de maandelijkse aflossing en is er verder niet veel aan de hand...

moi_01
Berichten: 42
Lid geworden op: 30 jan 2010 14:36

Re: FLANDERIJN BELSAGLEGGING ZORGTOESLAG

Ongelezen bericht door moi_01 »

even een update:
ik heb dus gelijk contact gehad en het is inderdaad een fout geweest,de deurwaarder had allang het verzoek aan de belastingdienst gedaan om het terug te draaien alleen die werken wat traag.
ik ben dus nu verzekerd dat er geen beslag mocht worden gelegd en dat dit nu teruggedraaid is
echt een opluchting :D

Gesloten