LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Betaal ik nu teveel of niet?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Nattebeschuitbol

Betaal ik nu teveel of niet?

Ongelezen bericht door Nattebeschuitbol »

Keuken uitgezocht bij Bruynzeel afgelopen week.

Totaal grapje zou uitkomen op zo'n 10000 euro. Daarbij zou inzitten,

* Keuken model Olypmia met gelakte deurtjes
* 420cm composiet werkblad met waterkering en een stol aan een kant
* Grootste wasbak die ze hebben met zo'n kekke horecestijl feestkraan
* 1 kastje van 60cm met deur
* 1 bedekkingsplaat voor een vaatwasser
* 3 kastjes met lades van 90cm
* 1 hoge kast met deur met daarin lades
* 1 hoge kast met apparatuut

Apparatuur is van Siemens, een 90cm keramische kookplaat, een na goedkoopste kookplaat, en na goedkoopste oven en de "duurste" magnetron. Totaal op internet bij de goedkoopste aanbieder zou zoiets ongeveer 3500 euro moeten kosten.

Daarnaast ging er nog ongeveer 1800 euro sowieso af voor m'n standaard nieuwbouwkeuken. Dus eigenlijk moet je dan denk ik met 12000 euro rekenen. Iets zegt mij dat dat dus teveel is, of ben ik gewoon niet reeel.

helpendhandje

Re: Betaal ik nu teveel of niet?

Ongelezen bericht door helpendhandje »

Gewaardeerde keukenexperts, kom er eens in, vergis ik me nou of is Bruynzeel ook al zo'n DMG-ellendeling?
Ik meen namelijk van wel. maar hou die overnames door ome Ben haast niet meer bij. Die neemt sneller toko's over dan ik wcvelletjes gebruik :wink:

helpendhandje

@ Nattebeschuitbol, de keukenexperts zullen het ook vragen:
Type en artikelnummers van apparatuur graag vermelden ter vergelijking.

Enne, die feestkraan, leuke benaming :mrgreen: die wilde ik ook maar een beetje profding in dat opzicht was minimaal 2000 euri, voor een waterglijdouche-hypegeval?
die goedkopere vd bouwmarkt schijnen snel stuk te gaan.

Nattebeschuitbol

Het gaat om de volgende spullen (sorry voor de late reactie):

* 1x CRR87 Steunwand 586mm
* 1x AQB60 Front Vaatwasser 600mm
* 1x AKF90 Lade 900mm
* 1x AF9011 Lade 900mm
* 1x AGF91 Lade 900mm
* 1x AA60 Onderkast 600mm
* 1x HE40902 Hoge Kast Lade 600x2150
* 1x HEB0306 Hige kast oven+comb 600x2150
* 1x Bestekindeling 90cm
* 2x Vulstroken
* 1x Plintstroken
* 1x Plintvlonder
Totaal 8369 Punten

Dan nog de apparatuur, blad, kranen
* Siemens HB84E562 Combimagnetron
* Siemens HB30AB550 Oven
* Siemens EH975MK21E Inductie
* Siemens LC957BA20 Afzuigkap
* Composiet Nero Stallato Mat met 50mm waterkering en 50mm stol, totale lengte ~4000mm
* Franke Hypekraan :+
* Blanco 500-FB spoelbak
Totaal bruto 11.283 euro (apparatuur alleen 6326 euro)

Compleet brutoprijs is dus de puntjes met de apparatuur, 19.652 euro. In de eerste instanatie met de geldende kortingen zou het totaaltje uitkomen op 12846.50 (en hier is dan al 1877 euro af wat betreft vervallen oude keuken).

Dat vond ik dus teveel, want zoveel wil ik er niet aan kwijt, na een kwartiertje steggelen kwamen we uit op 9950 euro, maar voor m'n gevoel is dat nog serieus knaken voor wat kastjes en een beetje werkblad.

Dit is alles zonder plaatsing, omdat ik dat liever zelf doe, heb ik net even wat meer vertrouwen in ;)

waarderpolder1

Ongelezen bericht door waarderpolder1 »

Nattebeschuitbol,
Ca. vier maanden geleden heb ik bij de Fa Bruynzeel een nieuwe keuken gekocht.
Dit was een actie die ik bij de Fa. Bruynzeel nooit meer zal ondernemen.
Bij de verkoopafdeling is alles prima geregeld. Je moet alleen goed in de gaten hebben dat er prijstechnisch een toneelstukje wordt opgevoerd.
Van andere forumleden heb ik vernomen dat er een totaal korting van 60% haalbaar is.
De service afdeling van Bruynzeel is echter een drama.
De fa. Bruynzeel verschuilt zich altijd achter de toeleverancier. Dat houdt in
--- geen garantie------

Ik las dat je een composiet aanrechtblad wilt aanschaffen.
Ik had op advies van de verkoper een ceramistone(ook composiet) aanrechtblad voor mijn nieuwe keuken genomen.
Wat heb ik daar een spijt van. Bij een kleine kracht van ca. 0,3 kgf/m - dit is ongeveer 3 Newtonmeter in nieuwe eenheden - schoot er al een stuk uit het aanrechtblad.
Nu durven wij zelf geen gekookt eitje meer op het aanrecht te tikken.

Succes en laat je door de verkopers niets wijs maken

E-man

Ongelezen bericht door E-man »

Eerst schrijf je een magnetron en een keramische kookplaat. Later blijkt dat dit een combimagnetron en inductiekookplaat is.

Dit soort onkunde of liever gezegd lekengedrag van personen die dan ook nog eens gaan schrijven dat ze bang zijn dat ze teveel betalen is typisch voor heel veel mensen die denken dat ze alles weten maar eigenlijk een groot gebrek aan zelfvertrouwen hebben.

Indien men niet in staat is om zelf een mening te vormen, ga die dan ook niet proberen af te dwingen bij anderen om je eigen (on)gelijk te bewijzen.

Als het gevoel niet goed is, koop dan niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Maar val mij niet lastig met uw angsten...................

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

E-man, met alle respect, maar je hoeft iets niet te lezen, of te reageren, als het je niet bevalt.
Dit soort onkunde of liever gezegd lekengedrag van personen die dan ook nog eens gaan schrijven dat ze bang zijn dat ze teveel betalen is typisch voor heel veel mensen die denken dat ze alles weten maar eigenlijk een groot gebrek aan zelfvertrouwen hebben.
Je analyse zou best wel eens kunnen kloppen, maar juist omdát TS zo'n groot gebrek aan zelfvertrouwen heeft post hij/zij hier, om wat meer zekerheid te krijgen.

Daar is toch niks mis mee? Of moet iemand die een gebrek aan zelfvertrouwen heeft het maar helemaal zelf uitzoeken, terwijl degenen die wél voldoende zelfvertrouwen hebben, met elkaar de discussie aan mogen gaan zodat zij wél de beste keuze kunnen maken?

E-man

Nattebeschuitbol geeft aan dat het bedrag te hoog is. Misschien moet hij/zij iets goedkopers uitzoeken en dus inzien dat hetgeen hij/zij heeft uitgezocht boven zijn/haar budget gaat.

Geen extra korting maar goedkopere spullen uitzoeken...............

Niet elke keukenzaak verkoopt kortingen maar sommige verkopen goede keukens voor een goede prijs. En indien men dat niet kan betalen, zoek wat anders uit.

Niet elk goedkoop merk is een slecht merk.
Elk merk koopt of apparaten danwel onderdelen bij de toeleverancier die het goedkoopst kan leveren. En die zelfde toeleverancier levert aan iedereen.
Dus ook aan de merken met een "dure" of "bekende" sticker.

Kortom, doe wat aan je budget of doe wat aan je keuken.

Nattebeschuitbol

Voordat iedereen mijn budget gaat bepalen. Ja het past in mijn budget, daar gaat het ook niet om, maar de prijzen zijn relatief onduidelijk vanwege die kortingsonzin en bruto adviesprijzen.

En dat die paar details in het eerste bericht niet kloppen was omdat het wat overhaast getypt is net voordat ik de deur uit moest.

Maar de vraag is simpel, is dat een realistische prijs. Ik hoor veel verhalen over hele lage prijzen ed., daar gaat het mij niet niet om. Ik wil gewoon een eerlijke prijs betalen en dan met name voor de kasten. Dat ik wat meer betaal voor de apparatuur heb ik vrede mee.

JtC

Ongelezen bericht door JtC »

Begrijpelijk :wink:

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

JtC schreef:Begrijpelijk :wink:
Je haalt de woorden uit mijn mond. Ok, één woord dan. :wink:

JtC

Ongelezen bericht door JtC »

Als TS zou hebben gevraagd: "Ik wil een nieuwe BMW kopen, maar hij mag maar 10.000 Euro kosten en alles moet erop zitten, maar bij dealer X verkopen ze die voor 70.000 Euro. Is dat teveel?", dan zou ik inderdaad zeggen: "Verdiep je eens wat verder of zoek een ander merk...", maar daar is hier geen sprake van. Dus E-man, leer eens relativeren :mrgreen: :wink:

E-man

Nattebeschuitbol was eindelijk duidelijk. Prima !!!!!!!!!!!!!

Het kwam allemaal wel weer erg denigrerend over ten opzichte van de keukenleverancier.

@JtC :lol: :lol: :lol: :lol:

helpendhandje

Nou, we hebben twee dikke BMW's (Z4 coupé en 120 I) en wie zegt dat die blijven rijden voor die 500 euri :wink: :roll:
Note: niet alles wat duur is is per defenitie goed (behalve die beamers dan :wink: ) maar afgezien daarvan heb ik nog geen goede respons op TO gezien en dat is niet aardig van de keukenexperts :mrgreen:

En de BWM onder de keukens ken ik nog niet, heb net een nieuwe keuken (häcker)
en aangezien wij maar leken zijn bevalt die meer dan uitstekend, prachtkeuken ,maar zal wel niks zijn hiero)

zelfstandigste

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

In principe zou u voor minder deze keuken (1 op 1) kunnen aanschaffen, het verschil zal zeker geen duizenden euro's zijn maar het kan zijn dat u een paar honderd euro elders kan besparen; ofwel voor dit bedrag bent u niet opgelicht (voor zover ik kan bepalen)

Nu is de vraag heeft u voldoende vertrouwen in de verkopende partij om hen die paar honderd euro te gunnen opdat u verzekert kunt zijn van een gedegen oplevering van uw keuken?
Is een risicowijziging u dit geld waard?

Dat antwoord kan alleen u geven; beschuitbolletje! :wink:

helpendhandje

Wat mij weer brengt op de vraag: is het nou DMG of niet?
Dan is namelijk het antwoord al duidelijk.
(ooit eens opgesloten bij Bruijnzeel terwijl ze koopavond (Rotterdam Westblaak) hadden, ze wilden even extern koffie leuten) na een uur vrijgelaten zonder excuses, zonder koffie en dus heel zeker zonder keukenverkoop :lol: ) Zag tijdens de detentie aldaar een pracht van een theepot maar heb hem toch niet stiekum meegenomen ondanks de gevangenschap )
Was wel lollig, konden de interne personeelskeuken toen eens goed bekijken, hahahahahahahahaha, zegt al alles.

zelfstandigste

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Hou me er niet veel mee bezig doch volgens mij is Bruynzeel geen DMG.

cindy1975

Ongelezen bericht door cindy1975 »

Voor een bruynzeelkeuken vind ik het te duur. Kwalitatief is dat niet de beste keuken. Voor een beter merk is het niet te duur, maar nu wel.
Siemens is duur zeker zo'n inductieplaat van 90cm. Kwalitatief goed spullen.

Ik zou het er niet voor betalen qua kwaliteit kastjes.

Nattebeschuitbol

zelfstandigste schreef:In principe zou u voor minder deze keuken (1 op 1) kunnen aanschaffen, het verschil zal zeker geen duizenden euro's zijn maar het kan zijn dat u een paar honderd euro elders kan besparen; ofwel voor dit bedrag bent u niet opgelicht (voor zover ik kan bepalen)

Nu is de vraag heeft u voldoende vertrouwen in de verkopende partij om hen die paar honderd euro te gunnen opdat u verzekert kunt zijn van een gedegen oplevering van uw keuken?
Is een risicowijziging u dit geld waard?

Dat antwoord kan alleen u geven; beschuitbolletje! :wink:
Nou dat klopt dan bij het gevoel dat ik erbij heb, maar ik wilde het toch nog even checken gezien de spookverhalen de laatste tijd.

En voor die paar honder euro hoef ik niet zelf in te meten, leidingwerk aan te passen (wordt doorgegeven aan de aannemer die hier kosteloos rekening mee houdt bij oplevering) en heb ik maar contact met een partij voor service en garantie.

Met andere woorden, we gaan eens tekenen :)

Gesloten