LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Interactieve TV van KPN
Re: Interactieve TV van KPN
hoi !
volgens mij zitten wij wel op 1 lijn he! (geen adsl lijn...)
ik ga nu stapsgewijs je recentste mail aan mij langs:
op mijn decoder staat GEEN HD logo.maar als ik in de EPG de zenders langs fiets,zie ik helemaal aan het eind gereserveerde HD kanalen staan (test kanalen),verder nog niks.
- de modem is het denk ik niet.toen de monteur hier was voor mijn klachten,was de tv ontvangst uiteraard WEL goed... zul je altijd zien: is er eindelijk een monteur,zijn er geen storingen! maar voor de zekerheid heeft die wel de modem vervangen,omdat die zag dat dat een oude was.als modem (Experia Box) hebben we nu de Thomson ST 780 WL (wireless).
-ik denk wel eens dat het aan de decoder kan liggen,al zei de monteur dat dat het niet was.als decoder/tv ontvanger met harde schijf,hebben we dat foeilelijke witte ding van "MINE" (nog van voor het Interaktieve TV heette).dat ding is,jawel: een Motorola! de Motorola VIP 1760.
- de monteur had destijds het signaal gemeten en die was volgens hem goed.dan zou het dus toch aan de decoder moeten liggen,lijkt me.
-Ziggo... in mijn tijd was het nog Casema.de ontvangst was bijna altijd prima,zowel analoog als digitaal.maar onze oorlog ontstond door hun administratie en incasso.zoals ik al eerder meldde kregen we rekeningen voor internet en telefoon,terwijl we dat helemaal niet hadden van hun! ik heb dat -tig keer doorgegeven.maar die studenten aan de andere kant van de lijn voeren dat alleen in de computer in als aantekening en Casema las die blijkbaar niet.dus we kregen uiteindelijk ook deurwaardersbrieven...we hadden ook teveel betaald door hun fout.we hebben heeeel lang op dat geld moeten wachten!de communicatie was daar gewoon een ramp en moeilijk bereikbaar en voor veel geld.maar de tv ontvangst was destijds goed.
-shop/webshop: voor technische dingen (hifi,video) ga ik het liefst naar een kleine speciaalzaak.die zijn gespecialiseerd en erg kundig.maar helaas,die bestaan nauwelijks meer.die kunnen het hoofd niet boven water houden.oke,ze zijn duurder,maar de service is vaak perfekt.toen ik voor het eerst in mijn leven veel geld had en dus een zeer goede hifi installatie wou die voldeed aan MIJN wensen,ging ik naar zo'n zaak.ik ben daar ZO perfekt geholpen! ik was wel goed voorberied en wist wat mijn eiden waren.op basis daarvan,en mijn budget,heeft die een aantal sets klaar gezet en een stapeltje speakers.hij stuurde mij naar huis met de opdracht mijn favoriete cd's mee te nemen.liefst van verschillende stijlen.ik kwam met zo'n 20 cd's terug,van klassiek tot hardrock.hij had intussen de luisterruimte ingericht en de apparatuur en speakers klaar staan.er stond een thermoskan koffie en een asbak klaar.hij heeft me de hele middag lekker laten keuren en genieten! en zo kwam ik met mijn favoriete installatie thuis en daar geniet ik al 10 jaar van,zonder problemen.zo iets krijg je niet bij b.v. de Mediamarkt.die hebben ook wel een luisterruimte,maar geen kundig personeel.toen ik mijn Blu Ray set wou aanschaffen,incl. losse surround receiver,had ik me via internet helemaal voorberied.zodoende wist ik van de Blu Ray profielen en de HDMI profielen.toen ik naar spelers en receivers vroeg die aan die profielen voldeden,wist die niet waar ik het over had...de modellen die er stonden waren allemaal van het oude Blu Ray profiel 1.0 ! dus die dingen heb ik allemaal online gekocht; de Blu Ray speler,de 7.1 receiver met HDMI en de extra speakers.als je zelf goed weet wat je wilt zijn webshops ideaal ja.maar als je kundig advies wilt moet je toch naar een speciaalzaak (en dus niet naar ketens als Media markt en BCC enz.).voor zulke aankopen orienteer ik me dus eerst op internet en laat me daar voorlichten.veel info zoeken dus en desnoods gebruik maken van forums.
- Motorola decoder: wij hebben de Motorola VIP 1760 decoder met harde schijf voor opnames.en die loopt regelmatig vast ja! vooral nadat die een online update heeft gehad (bijna dagelijks!).je moet dan vaak 5 minuten wachten voordat die het weer doet.erg irritant is dat.mijn idee is al van begin af aan dat DAAR het probleem ligt,bij die decoder.wij hebben wel de hele oude,uit 2007! er staat nog MINE op en is foeilelijk.
- Canal Digital... mijn allergrootste wens! dat is ZO ideaal! althans,in mijn tijd.ik praat dan over zo'n 4 jaar geleden,toen ik nog alleen woonde.daar had ik schotel met Canal Digital.echt ideaal! spot goedkoop en prachtig beeld en geluid.heel zelden wat storingen,meestal door het weer of atmosferische storingen.maar dat was vaak maar een paar minuten.helaas is dat op mijn huidige woonadres niet mogelijk.de schotel moet dan gericht worden aan mijn voordeurkant.ik woon in een appartementencomplex en dus zou de schotel dan aan de openbare kant moeten hangen en dan ook nog aan de railing van de gallerij.dat mag zowiezo al niet,maar het snoer zou dan ook dwars over de gallerij moeten lopen...als het nou gewoon aan de balkonkant kon zou dat ideaal zijn! maar helaas,daar is die satteliet niet! maar CD is super!
- de monopolie: ja,ik weet dat die wet in de maak is.ik vind het zowiezo idioot dat je voor kabel afhankelijk bent van 1 maatschappij.in mijn geval Ziggo! maar die wet duurt nog minstens een jaar en daarna moeten al die maatschappijen hun zaakjes ordenen.
of ik moet geduld hebben met KPN of ik moet terug naar Ziggo.want dat itv is een ramp,digitenne werkt niet door de hoge gebouwen,schotel kan en mag niet.weinig keus dus,vanaf mijn woonlokatie!
maar eerst ga ik KPN nog maar eens goed informeren over onze storingen hier.
oke,dawassut! bedankt voor je reaktie! groetjes ; Raymond.
volgens mij zitten wij wel op 1 lijn he! (geen adsl lijn...)
ik ga nu stapsgewijs je recentste mail aan mij langs:
op mijn decoder staat GEEN HD logo.maar als ik in de EPG de zenders langs fiets,zie ik helemaal aan het eind gereserveerde HD kanalen staan (test kanalen),verder nog niks.
- de modem is het denk ik niet.toen de monteur hier was voor mijn klachten,was de tv ontvangst uiteraard WEL goed... zul je altijd zien: is er eindelijk een monteur,zijn er geen storingen! maar voor de zekerheid heeft die wel de modem vervangen,omdat die zag dat dat een oude was.als modem (Experia Box) hebben we nu de Thomson ST 780 WL (wireless).
-ik denk wel eens dat het aan de decoder kan liggen,al zei de monteur dat dat het niet was.als decoder/tv ontvanger met harde schijf,hebben we dat foeilelijke witte ding van "MINE" (nog van voor het Interaktieve TV heette).dat ding is,jawel: een Motorola! de Motorola VIP 1760.
- de monteur had destijds het signaal gemeten en die was volgens hem goed.dan zou het dus toch aan de decoder moeten liggen,lijkt me.
-Ziggo... in mijn tijd was het nog Casema.de ontvangst was bijna altijd prima,zowel analoog als digitaal.maar onze oorlog ontstond door hun administratie en incasso.zoals ik al eerder meldde kregen we rekeningen voor internet en telefoon,terwijl we dat helemaal niet hadden van hun! ik heb dat -tig keer doorgegeven.maar die studenten aan de andere kant van de lijn voeren dat alleen in de computer in als aantekening en Casema las die blijkbaar niet.dus we kregen uiteindelijk ook deurwaardersbrieven...we hadden ook teveel betaald door hun fout.we hebben heeeel lang op dat geld moeten wachten!de communicatie was daar gewoon een ramp en moeilijk bereikbaar en voor veel geld.maar de tv ontvangst was destijds goed.
-shop/webshop: voor technische dingen (hifi,video) ga ik het liefst naar een kleine speciaalzaak.die zijn gespecialiseerd en erg kundig.maar helaas,die bestaan nauwelijks meer.die kunnen het hoofd niet boven water houden.oke,ze zijn duurder,maar de service is vaak perfekt.toen ik voor het eerst in mijn leven veel geld had en dus een zeer goede hifi installatie wou die voldeed aan MIJN wensen,ging ik naar zo'n zaak.ik ben daar ZO perfekt geholpen! ik was wel goed voorberied en wist wat mijn eiden waren.op basis daarvan,en mijn budget,heeft die een aantal sets klaar gezet en een stapeltje speakers.hij stuurde mij naar huis met de opdracht mijn favoriete cd's mee te nemen.liefst van verschillende stijlen.ik kwam met zo'n 20 cd's terug,van klassiek tot hardrock.hij had intussen de luisterruimte ingericht en de apparatuur en speakers klaar staan.er stond een thermoskan koffie en een asbak klaar.hij heeft me de hele middag lekker laten keuren en genieten! en zo kwam ik met mijn favoriete installatie thuis en daar geniet ik al 10 jaar van,zonder problemen.zo iets krijg je niet bij b.v. de Mediamarkt.die hebben ook wel een luisterruimte,maar geen kundig personeel.toen ik mijn Blu Ray set wou aanschaffen,incl. losse surround receiver,had ik me via internet helemaal voorberied.zodoende wist ik van de Blu Ray profielen en de HDMI profielen.toen ik naar spelers en receivers vroeg die aan die profielen voldeden,wist die niet waar ik het over had...de modellen die er stonden waren allemaal van het oude Blu Ray profiel 1.0 ! dus die dingen heb ik allemaal online gekocht; de Blu Ray speler,de 7.1 receiver met HDMI en de extra speakers.als je zelf goed weet wat je wilt zijn webshops ideaal ja.maar als je kundig advies wilt moet je toch naar een speciaalzaak (en dus niet naar ketens als Media markt en BCC enz.).voor zulke aankopen orienteer ik me dus eerst op internet en laat me daar voorlichten.veel info zoeken dus en desnoods gebruik maken van forums.
- Motorola decoder: wij hebben de Motorola VIP 1760 decoder met harde schijf voor opnames.en die loopt regelmatig vast ja! vooral nadat die een online update heeft gehad (bijna dagelijks!).je moet dan vaak 5 minuten wachten voordat die het weer doet.erg irritant is dat.mijn idee is al van begin af aan dat DAAR het probleem ligt,bij die decoder.wij hebben wel de hele oude,uit 2007! er staat nog MINE op en is foeilelijk.
- Canal Digital... mijn allergrootste wens! dat is ZO ideaal! althans,in mijn tijd.ik praat dan over zo'n 4 jaar geleden,toen ik nog alleen woonde.daar had ik schotel met Canal Digital.echt ideaal! spot goedkoop en prachtig beeld en geluid.heel zelden wat storingen,meestal door het weer of atmosferische storingen.maar dat was vaak maar een paar minuten.helaas is dat op mijn huidige woonadres niet mogelijk.de schotel moet dan gericht worden aan mijn voordeurkant.ik woon in een appartementencomplex en dus zou de schotel dan aan de openbare kant moeten hangen en dan ook nog aan de railing van de gallerij.dat mag zowiezo al niet,maar het snoer zou dan ook dwars over de gallerij moeten lopen...als het nou gewoon aan de balkonkant kon zou dat ideaal zijn! maar helaas,daar is die satteliet niet! maar CD is super!
- de monopolie: ja,ik weet dat die wet in de maak is.ik vind het zowiezo idioot dat je voor kabel afhankelijk bent van 1 maatschappij.in mijn geval Ziggo! maar die wet duurt nog minstens een jaar en daarna moeten al die maatschappijen hun zaakjes ordenen.
of ik moet geduld hebben met KPN of ik moet terug naar Ziggo.want dat itv is een ramp,digitenne werkt niet door de hoge gebouwen,schotel kan en mag niet.weinig keus dus,vanaf mijn woonlokatie!
maar eerst ga ik KPN nog maar eens goed informeren over onze storingen hier.
oke,dawassut! bedankt voor je reaktie! groetjes ; Raymond.
Re: Interactieve TV van KPN
in de gids zie ik dat ook staan. Het is donker blauw.
en als ik op ok duw krijg je de melding zender niet beschikbaar of in die richting
Ik denk dat het een voorbereidingswerk is van KPN.
en als ik op ok duw krijg je de melding zender niet beschikbaar of in die richting
Ik denk dat het een voorbereidingswerk is van KPN.
Re: Interactieve TV van KPN
de thomson 780 heb je nu.
de monteur is langsgeweest.
Het moet toch lukken lijkt me.
Je hebt het over de oude motorola tuner.
Misschien biedt de nieuwe motorola 1960 de allerlaatste hindernis op fatsoenlijk tv kijken.
Ik weet niet of je daarvoor moet betalen. Anders laat je KPN zo'n motorola 1960 opsturen. Je moet gewoon duidelijk maken aan kpn dat jou tuner naar de maan is.
Veel plezier met het trouble shooten.
gr. tarquesh
de monteur is langsgeweest.
Het moet toch lukken lijkt me.
Je hebt het over de oude motorola tuner.
Misschien biedt de nieuwe motorola 1960 de allerlaatste hindernis op fatsoenlijk tv kijken.
Ik weet niet of je daarvoor moet betalen. Anders laat je KPN zo'n motorola 1960 opsturen. Je moet gewoon duidelijk maken aan kpn dat jou tuner naar de maan is.
Veel plezier met het trouble shooten.
gr. tarquesh
Re: Interactieve TV van KPN
Misschien dat ik er overheen heb gelezen, maar ik zie nergens iets staan over de mogelijkheden van de meegeleverde HD recorder bij het interactieve TV pakket. Ik heb enige tijd het glasvezelpakket van KPN gehad, en volgens mij zat daar dezelfde HD recorder bij als dat er bij Interactieve TV wordt meegeleverd. Nou, ik wist niet hoe snel ik weer van die HD recorder af moest komen. De mogelijkheden zijn wel heel beperkt wat betreft het opnemen van programmass. Je kunt nl alleen maar programma´s programmeren vanuit de elektronische televisiegids, echter die kijkt maar een dag of 3 vooruit. Dit betekent dus dat wanneer je bv voor langere tijd op vakantie gaat je nooit een bepaald programma voor langere tijd kunt opnemen. De opties zoals bv elke dag opnemen, of het opgeven van een bepaalde datum behoort niet tot de mogelijkheden. En dat is volgens mij nu juist het nut van een HD recorder.
Mocht iemand toch een andere ervaring hebben met de meegeleverde HD recorder, dan hoor ik het graag. Voorlopig ben ik terug gegaan naar digitenne in combinatie met de topfield 160 GB HD recorder en dat werkelijk een fantastisch apparaat..
Mocht iemand toch een andere ervaring hebben met de meegeleverde HD recorder, dan hoor ik het graag. Voorlopig ben ik terug gegaan naar digitenne in combinatie met de topfield 160 GB HD recorder en dat werkelijk een fantastisch apparaat..
Re: Interactieve TV van KPN
Ik had internet bellen go tot volle tevredenheid en digitenne met veel storing (terwijl we hier bijna onder de toren wonen). Op een dag 1 maand geleden vertelde mijn buurvrouw trots dat ze interactieve TV van de KPN had besteld. Ik dacht nog he das mooi gaan we ook via de experiabox kijken en eindelijk geen storingen meer. (Hoe onnozel kan een mens zijn). Na een bestelling die niet doorliep omdat er nog een order liep (doorsturen emailbox!) hebben we na 8 weken eindelijk geen telefoon en internet meer. Dagelijks bellen met 0900 0244 helpt niet, we zijn er mee bezig, het ligt bij de 2e lijn, morgen kunt u weer internetten enz enz enz. Wel al bloemen gehad en een email verzoekje van Jacob Middeldorp gehad om te melden of ik tevereden ben met Interactieve TV van de KPN. Nou als ik hem toch eens kon bellen maar ja ik heb al 8 dagen geen telefoon meer en zo te lezen op andere fora kan dit nog wel eens heel lang gaan duren. Helaas zit ik in het UPC gebied en dat is ook niet echt een optie.
Re: Interactieve TV van KPN
Ik heb een alles in 1 pakket van kpn, bellen, internet en interactieve tv.
Ik heb steeds storingen op de tv. Na het indrukken van bijvoorbeeld de teletekstknop gaat dat ding helemaal over de ****. Loopt compleet vast (leuk als je aan het opnemen bent) moet hem dan helemaal uitzetten, vaak ook het modem opnieuw opstarten. Na 2 x opnieuw opstarten na een half uur eindelijk beeld. Opnames worden vanuit het niets in 2 keer opgenomen. Vorige week is er een update uitgevoerd, ben ik ******** alle opnames kwijt (waaronder ik en mijn dochter in hart van nederland, mijn beste vriendin op noord-holland, enz..) deze opnames zijn niet meer terug te krijgen!!!!!!! Er staat nu 1 opname op de harde schijf, met nog 8 minuten opnameruimte?? kan dus ook niet meer opnemen, de opname die erop staat duurt 50 minuten en is niet benaderbaar.
Nou dan nu het verhaal van internet, ik betaal voor 20 MB, ik ontvang (speedtest gedaan) 3,5 MB. Hmm dat klopt niet. Uitleg van kpn.... voor interactieve tv wordt er 9 mb gereserveerd. Ja maar HO even, dat is niet gezegd. Ik wil gewoon 20 MB ontvangen, dat heb ik besteld. Bovendien zou ik dan nog 11 mb overhouden. Dat zijn we aan het uitzoeken mevrouw (zeker al 1,5 maand??). Krijg nu eerst een nieuw modem.
Dan de telefoon, ik kan in de ochtend niet gebeld worden en niet bellen. Zijn ze ook aan het uitzoeken.
In de afgelopen maand zeker 30 keer gebeld a 10 cent per minuut.Gezegd dat een en ander non-conform is en dat dit lijkt op bedrog cq dwaling. Ik heb gezegd dat ik niet meer betaal, alleen de gesprekskosten. Wil alle gesprekskosten met kpn terug. Is ook beloofd dat dat gaat gebeuren (moet het nog zien). Ik hoef van kpn dus nu niet meer te betalen (zijn ze mee akkoord gegaan). Ik heb ze aansprakelijk gesteld voor de opnames die ik kwijt ben en heb daarvoor immateriele schadevergoeding geeist.
Afijn conclusie is, een en al problemen bij kpn, wordt niet teruggebeld. Irritant mannetjes zei dat hij terug zou komen met 2 opties (zal wel zijn of annuleren of problemen accepteren). Krijg er een hard hoofd in dat dit opgelost gaat worden.
Ik heb steeds storingen op de tv. Na het indrukken van bijvoorbeeld de teletekstknop gaat dat ding helemaal over de ****. Loopt compleet vast (leuk als je aan het opnemen bent) moet hem dan helemaal uitzetten, vaak ook het modem opnieuw opstarten. Na 2 x opnieuw opstarten na een half uur eindelijk beeld. Opnames worden vanuit het niets in 2 keer opgenomen. Vorige week is er een update uitgevoerd, ben ik ******** alle opnames kwijt (waaronder ik en mijn dochter in hart van nederland, mijn beste vriendin op noord-holland, enz..) deze opnames zijn niet meer terug te krijgen!!!!!!! Er staat nu 1 opname op de harde schijf, met nog 8 minuten opnameruimte?? kan dus ook niet meer opnemen, de opname die erop staat duurt 50 minuten en is niet benaderbaar.
Nou dan nu het verhaal van internet, ik betaal voor 20 MB, ik ontvang (speedtest gedaan) 3,5 MB. Hmm dat klopt niet. Uitleg van kpn.... voor interactieve tv wordt er 9 mb gereserveerd. Ja maar HO even, dat is niet gezegd. Ik wil gewoon 20 MB ontvangen, dat heb ik besteld. Bovendien zou ik dan nog 11 mb overhouden. Dat zijn we aan het uitzoeken mevrouw (zeker al 1,5 maand??). Krijg nu eerst een nieuw modem.
Dan de telefoon, ik kan in de ochtend niet gebeld worden en niet bellen. Zijn ze ook aan het uitzoeken.
In de afgelopen maand zeker 30 keer gebeld a 10 cent per minuut.Gezegd dat een en ander non-conform is en dat dit lijkt op bedrog cq dwaling. Ik heb gezegd dat ik niet meer betaal, alleen de gesprekskosten. Wil alle gesprekskosten met kpn terug. Is ook beloofd dat dat gaat gebeuren (moet het nog zien). Ik hoef van kpn dus nu niet meer te betalen (zijn ze mee akkoord gegaan). Ik heb ze aansprakelijk gesteld voor de opnames die ik kwijt ben en heb daarvoor immateriele schadevergoeding geeist.
Afijn conclusie is, een en al problemen bij kpn, wordt niet teruggebeld. Irritant mannetjes zei dat hij terug zou komen met 2 opties (zal wel zijn of annuleren of problemen accepteren). Krijg er een hard hoofd in dat dit opgelost gaat worden.
Re: Interactieve TV van KPN
Moet eerlijk zeggen: ik heb Interactieve TV van KPN in huis. Bevalt uitstekend.
Ziggo is bij mij geen eens een optie. Ziggo kan technisch gezien geen internet leveren op mijn adres en hebben dit toch gedaan. Da's op een rechtzaak uitgelopen, die ze uiteraard verloren. Maar terug naar de KPN.
Ik had alleen internet van HetNet (tegenwoordig ook KPN). Bestelling telefonisch gedaan, 2 dagen later een schriftelijke bevestiging gehad, enkele dagen later ook mij HD-recorder en nieuw modem. Aansluiten was een 'fluitje van een cent'. Moest alleen even wachten op de migratie van mijn lijn (intussen kon ik door internetten op de oude, via me nieuwe modem), dus geen probleem.
Dagelijks gebruik is het prima, breed aanbod van kanalen (alle grote bekende zijn aanwezig). Menu is soms wat onhandig, maar da's even de spreekwoordelijke weg zien te vinden.
Voor internet (3mb) + TV betaal je bij KPN € 34,95, bij Ziggo € 41,95 (voor 1,5mb). Bij Ziggo is het verplicht ook nog eens het 'basisabonnement' te nemen a € 16,95 per maand. Verders is bijvoorbeeld 'uitzending gemist' bij KPN gratis en bij Ziggo € 4,95 per maand. Verders kost de 'ontvanger' Ziggo nog zo'n € 150, bij KPN is die € 49,00. De verzendkosten bij Ziggo € 9,95 en bij KPN € 8,95.
Alles kan storen: KPN kan dat, Ziggo kan dat, Tele2 kan dat... kortom... er is altijd wel iets. Maar hieruit blijkt, voor een gemiddelde TV kijker dat de prijsvergelijking best even gemaakt moet worden...
Ziggo is bij mij geen eens een optie. Ziggo kan technisch gezien geen internet leveren op mijn adres en hebben dit toch gedaan. Da's op een rechtzaak uitgelopen, die ze uiteraard verloren. Maar terug naar de KPN.
Ik had alleen internet van HetNet (tegenwoordig ook KPN). Bestelling telefonisch gedaan, 2 dagen later een schriftelijke bevestiging gehad, enkele dagen later ook mij HD-recorder en nieuw modem. Aansluiten was een 'fluitje van een cent'. Moest alleen even wachten op de migratie van mijn lijn (intussen kon ik door internetten op de oude, via me nieuwe modem), dus geen probleem.
Dagelijks gebruik is het prima, breed aanbod van kanalen (alle grote bekende zijn aanwezig). Menu is soms wat onhandig, maar da's even de spreekwoordelijke weg zien te vinden.
Voor internet (3mb) + TV betaal je bij KPN € 34,95, bij Ziggo € 41,95 (voor 1,5mb). Bij Ziggo is het verplicht ook nog eens het 'basisabonnement' te nemen a € 16,95 per maand. Verders is bijvoorbeeld 'uitzending gemist' bij KPN gratis en bij Ziggo € 4,95 per maand. Verders kost de 'ontvanger' Ziggo nog zo'n € 150, bij KPN is die € 49,00. De verzendkosten bij Ziggo € 9,95 en bij KPN € 8,95.
Alles kan storen: KPN kan dat, Ziggo kan dat, Tele2 kan dat... kortom... er is altijd wel iets. Maar hieruit blijkt, voor een gemiddelde TV kijker dat de prijsvergelijking best even gemaakt moet worden...
Re: Interactieve TV van KPN
Hallo beste lezers,
Ik heb internetplusbellen van KPN, ben daarover content.
Overweeg nu of Digitenne dan wel interactief te nemen bij voorbaat van KPN.
Maar al die reacties gelezen hebbende, denk ik, waar begin ik aan. Op de camping heb ik canal digital, kan dat dus thuis ook nemen.
Wat is wijsheid in dit geval.
Wellicht voelt iemand zich geroepen mij een advies te geven.
Voor zover het digitenne betreft heb ik al vernomen, dat het beeld het best tot zijn recht komt op TV's van kleinere omvang.
Met vriendelijk groet,
Ik heb internetplusbellen van KPN, ben daarover content.
Overweeg nu of Digitenne dan wel interactief te nemen bij voorbaat van KPN.
Maar al die reacties gelezen hebbende, denk ik, waar begin ik aan. Op de camping heb ik canal digital, kan dat dus thuis ook nemen.
Wat is wijsheid in dit geval.
Wellicht voelt iemand zich geroepen mij een advies te geven.
Voor zover het digitenne betreft heb ik al vernomen, dat het beeld het best tot zijn recht komt op TV's van kleinere omvang.
Met vriendelijk groet,
Re: Interactieve TV van KPN
Een collega had KPN Digitenne aangevraagd,
Het beeld was één blokkendoos en hij heeft het pakket direct teruggestuurd, het ontvangst van Digitenne is hier in de buurt slecht,
Heb je een nette HD tv met royaal formaat zou ik persoonlijk niet aan KPN beginnen, dan is satelliet en kabel een betere optie,
KPN werkt via de telefoonlijn en deze kan minder data verwerken dan de kabel, het signaal wordt gecomprimeerd en de tv decoder moet het signaal verwerken en dit wil wel eens een wat houterig beeld geven wanneer er veel detail in het HD beeld komt, vooral bij snelle acties,
Kabel en satelliet zijn volgens mij momenteel de beste opties,
Ook moet je bij de KPN diensten een extra decoder voor elke televisie kopen, met de "analoge" kanalen van de kabel is dit niet nodig, dan is alleen de kabel aansluiten voldoende,
Veel succes en vriendelijke groeten,
Ulbe.
Het beeld was één blokkendoos en hij heeft het pakket direct teruggestuurd, het ontvangst van Digitenne is hier in de buurt slecht,
Heb je een nette HD tv met royaal formaat zou ik persoonlijk niet aan KPN beginnen, dan is satelliet en kabel een betere optie,
KPN werkt via de telefoonlijn en deze kan minder data verwerken dan de kabel, het signaal wordt gecomprimeerd en de tv decoder moet het signaal verwerken en dit wil wel eens een wat houterig beeld geven wanneer er veel detail in het HD beeld komt, vooral bij snelle acties,
Kabel en satelliet zijn volgens mij momenteel de beste opties,
Ook moet je bij de KPN diensten een extra decoder voor elke televisie kopen, met de "analoge" kanalen van de kabel is dit niet nodig, dan is alleen de kabel aansluiten voldoende,
Veel succes en vriendelijke groeten,
Ulbe.
Re: Interactieve TV van KPN
Bedankt Ulbe en Vogels,
jullie opmerkingen zullen mij tot verder nadenken stemmen.
Overigens zou Digitenne met beeldscherm van 82 cm. wel tot zijn recht komen, begrijp ik van Vogels.
Bedankt zover. groeten van Meidam
jullie opmerkingen zullen mij tot verder nadenken stemmen.
Overigens zou Digitenne met beeldscherm van 82 cm. wel tot zijn recht komen, begrijp ik van Vogels.
Bedankt zover. groeten van Meidam
Re: Interactieve TV van KPN
Internet Basis en Interactieve TV
Voordelig tv kijken en internetten in één pakket
Internet Basis en Interactieve TV
* Nu met verhoogde internetsnelheid: tot 8 Mb/s
* Altijd Online: Internet thuis én buiten
* Internetten met het betrouwbare netwerk van KPN
* Interactieve TV: Digitale televisie met meer dan 50 tv zenders
* Seal de Deal: alleen online met € 15,- korting
* gratis harddiscrecorder
Wat kost Internet Basis en Interactieve TV
Min. contractsduur 12 mnd
Webdeal: de eerste 3 maanden € 20,- p/mnd
Na 3 maanden € 35,- p/mnd
Verzendkosten installatiepakket € 8,95
Tijdelijk incl. harddiskrecorder
€ 0,-
Entreekosten € 25,-
Van deze aanbieding heb ik gebruik gemaakt, 14-4-10 besteld, via de live chat van KPN; duur levering 20 werkdagen, zij zeggen internet Ziggo op, TV Ziggo moet je zelf opzeggen. (ook gedaan gisteren) en wacht nog op brief aanmelding KPN.
Vraag een: Wie heeft ook de switch Ziggo/KPN gemaakt en wat zijn je ervaringen hiermee?
Ik heb een tv uit 1980 met scart, dus digi tv was mogelijkook op mijn adres gelukkig;
2 computers en 2 tv's , dus extra digitale ontvanger a 4,-- p.mnd, online besteld .
Nu zegt een collega dat het op de ouwe tv's niet kan? Dat KPN alleen asdl kent en kabel, en ik heb geen vaste telefoonaansluiting. (glasvezel is hier niet aangesloten en wil ik ook niet)
Vraag twee: Is dat zo?
Na heel veel **** bij Ziggo hoop ik toch bij KPN van de **** af te zijn, wie heeft er ook zo'n pakket besteld en wat zijn je ervaringen?
Voordelig tv kijken en internetten in één pakket
Internet Basis en Interactieve TV
* Nu met verhoogde internetsnelheid: tot 8 Mb/s
* Altijd Online: Internet thuis én buiten
* Internetten met het betrouwbare netwerk van KPN
* Interactieve TV: Digitale televisie met meer dan 50 tv zenders
* Seal de Deal: alleen online met € 15,- korting
* gratis harddiscrecorder
Wat kost Internet Basis en Interactieve TV
Min. contractsduur 12 mnd
Webdeal: de eerste 3 maanden € 20,- p/mnd
Na 3 maanden € 35,- p/mnd
Verzendkosten installatiepakket € 8,95
Tijdelijk incl. harddiskrecorder
€ 0,-
Entreekosten € 25,-
Van deze aanbieding heb ik gebruik gemaakt, 14-4-10 besteld, via de live chat van KPN; duur levering 20 werkdagen, zij zeggen internet Ziggo op, TV Ziggo moet je zelf opzeggen. (ook gedaan gisteren) en wacht nog op brief aanmelding KPN.
Vraag een: Wie heeft ook de switch Ziggo/KPN gemaakt en wat zijn je ervaringen hiermee?
Ik heb een tv uit 1980 met scart, dus digi tv was mogelijkook op mijn adres gelukkig;
2 computers en 2 tv's , dus extra digitale ontvanger a 4,-- p.mnd, online besteld .
Nu zegt een collega dat het op de ouwe tv's niet kan? Dat KPN alleen asdl kent en kabel, en ik heb geen vaste telefoonaansluiting. (glasvezel is hier niet aangesloten en wil ik ook niet)
Vraag twee: Is dat zo?
Na heel veel **** bij Ziggo hoop ik toch bij KPN van de **** af te zijn, wie heeft er ook zo'n pakket besteld en wat zijn je ervaringen?
Re: Interactieve TV van KPN
Wij zijn ook helemaal over gegaan naar kpn. Het bevalt prima. In 9 maanden tijd 1 hele kleine storing gehad met de interactieve tv die nog geen half uur duurde. Het aansluiten van de Interactieve TV en Digitenne is geen enkel probleem. Het aansluiten van de experiabox is iets lastiger, maar als je er de tijd voor neemt en gewoon alles goed doorleest zal het zeker geen probleem zijn. Wij thuis heel tevreden, het enige nadeel van Digitenne is dat je er niet heel veel zenders op kan ontvangen, maar dat maakt de interactieve tv wel weer goed.
Wat wel raar is naar mijn mening is Eredivisielive bij KPN. Je kan het of op de interactieve TV nemen of op Digitenne. Als je het op beide wilt ontvangen dien je 2 pakketten te nemen, dus dubbel betalen.
Wat wel raar is naar mijn mening is Eredivisielive bij KPN. Je kan het of op de interactieve TV nemen of op Digitenne. Als je het op beide wilt ontvangen dien je 2 pakketten te nemen, dus dubbel betalen.
Re: Interactieve TV van KPN
Als je Eredivisielive neemt op de interactieve TV dan krijg je gratis het Eredivisielive op je Digitenne pakket. Je hoeft hier dus niets extra's voor te betalen.
Re: Interactieve TV van KPN
@ Tryout
Ik heb ook veel **** bij Ziggo gehad. En heb dit genomen http://www.kpn.com/glasvezel/buurt/hoorn.htm , de brons pakket. Inc. onbeperkt bellen en 2x digitenne voor op de slaapkamers.
Aanmelden ging niet vlekkeloos, bleek achteraf dat ze toen ik me aanmelde overzijn gegaan op een ander systeem waardoor ik niet in het systeeem van uitleveren stond. Wat al met al een vertraging van een paar maanden opleverde.
De enige probs die ik heb gehad waren; na het opleveren had ik geen Wifi en viel de modem continu uit. Gelijk gebeld en de monteur kwam gelijk terug om de modem te vervangen. Maar nog steeds geen Wifi, aangezien die wel op mijn telefoon werkte en zij ook verbinding hadden lag dit probleem niet bij hun. Kreeg keurig het advies gekregen om een USB Wifi te halen, wat achteraf niet nodig was omdat met een driver update het probleem was verholpen.
Twee week na aansluiting 1 keer probs gehad met bellen en internet (slechte lijn en wegvallen I-net) helpdesk gebeld. Zij hebben de lijn nagemeten en werd keurig terug gebeld dat het probleem verholpen moest zijn. Bleek iets niet goed met de instellingen te zijn.
Qua probleem/storings afhandeling is KPN een stuk sneller en vriendelijker dan Ziggo (althans m'n ervaring tot nu toe). Al met al heb ik het nu een half jaar en geen klagen. Zoals ik het nu kan zien is het in iedergeval stabieler dan Ziggo.
Nog een leuk detail; tijdens het aansluiten door de KPN verbaasde de monteur zich over mijn Ziggo modem. Hij gaf aan dat ik met dat type nooit de beloofde Ziggo snelheden kon halen. Het type wat ik had was namelijk al lang vervangen. En deze week hoorde ik dat mensen in de buurt nu pas hun modem konden omruilen.
Ik heb ook veel **** bij Ziggo gehad. En heb dit genomen http://www.kpn.com/glasvezel/buurt/hoorn.htm , de brons pakket. Inc. onbeperkt bellen en 2x digitenne voor op de slaapkamers.
Aanmelden ging niet vlekkeloos, bleek achteraf dat ze toen ik me aanmelde overzijn gegaan op een ander systeem waardoor ik niet in het systeeem van uitleveren stond. Wat al met al een vertraging van een paar maanden opleverde.
De enige probs die ik heb gehad waren; na het opleveren had ik geen Wifi en viel de modem continu uit. Gelijk gebeld en de monteur kwam gelijk terug om de modem te vervangen. Maar nog steeds geen Wifi, aangezien die wel op mijn telefoon werkte en zij ook verbinding hadden lag dit probleem niet bij hun. Kreeg keurig het advies gekregen om een USB Wifi te halen, wat achteraf niet nodig was omdat met een driver update het probleem was verholpen.
Twee week na aansluiting 1 keer probs gehad met bellen en internet (slechte lijn en wegvallen I-net) helpdesk gebeld. Zij hebben de lijn nagemeten en werd keurig terug gebeld dat het probleem verholpen moest zijn. Bleek iets niet goed met de instellingen te zijn.
Qua probleem/storings afhandeling is KPN een stuk sneller en vriendelijker dan Ziggo (althans m'n ervaring tot nu toe). Al met al heb ik het nu een half jaar en geen klagen. Zoals ik het nu kan zien is het in iedergeval stabieler dan Ziggo.
Nog een leuk detail; tijdens het aansluiten door de KPN verbaasde de monteur zich over mijn Ziggo modem. Hij gaf aan dat ik met dat type nooit de beloofde Ziggo snelheden kon halen. Het type wat ik had was namelijk al lang vervangen. En deze week hoorde ik dat mensen in de buurt nu pas hun modem konden omruilen.
Re: Interactieve TV van KPN
Nou ik heb al een tijdje interactieve tv van KPN , maar ik zit met smacht tewachten tot de maand Augustus want vanaf dat moment kan ik dit verschrikkelijke contract ontbinden , heb niks dan ellende geen tv dus ook geen internet hoevaak dit eruit ligt wil je niet geloven .Heb gewoon dagelijks problemen met geen signaal of kleverig beeld geen internet verbinding . En als je belt krijg je volgens mijn gewoon een calcenter die alles uit een boekje alles oprakelen , en als je mailt ( als je verbinding hebt ) krijg je een standaart antwoord dat je kan bellen ! Nou 1 advies , niet bellen !!! als je belt dan beloven ze dat ze binnen 5 werkdagen iets aan de klacht gaan doen , dit hebben we al 2 keer meegemaakt op een vrijdag ...... Juist , er dat ze dat hebben doorgegeven is het maandag en de maandag erop heb je dan beeld en internet , 1 mazzeltje je hebt een decoder van digitenne dus een ruime week vroeg naar bed om daar tv tekijken , nee als het aan mijn ligt zouden ze dit product per direct moeten verbieden
Re: Interactieve TV van KPN
Onze ervaringen: Interactieve TV van KPN telefonisch besteld en ons uitgebreid laten informeren over de haalbaarheid in ons deel van Gouda, omdat eerdere ervaringen met Digitenne van KPN ronduit teleurstellend waren. Geen enkel probleem sprak de KPN verkoper wanneer wij de snelheid van de KPN DSL-verbinding zouden upgraden. Dit advies gevolgd. Zaterdag 19 juni 2010 het complete pakket ontvangen en gelijk geïnstalleerd. Perfect beeld en functionaliteit, maar om de 5 minuten kregen we een melding dat de zenders tijdelijk niet beschikbaar waren.
Op zondag 20 juni de KPN-storingsdienst gebeld. Die hebben gelijk alles nagementen. Hun conclusie was duidelijk: "Interactieve TV is niet mogelijk op onze locatie omdat de hiervoor gewenste DSL-snelheid niet toereikend is en niet verder opgewaardeerd kan worden". Reden: we wonen te ver van de KPN-centrale, die hier overigens hemelsbreed slechts 500 meter vandaan staat... Enige oplossing van KPN: "we gaan het abonnement stoppen, want dit heeft geen enkele zin! Stuurt u de boel maar terug".
Dus lijkt het erop dat KPN diensten verkoopt waarvan ze vooraf al kunnen weten dat het niet gaat werken. Op de vraag naar een alternatief en/of een stukje genoegdoening, gaf de verkoper aan dat er helemaal niets gedaan kon worden. Basta! Na enig aandringen of er wellicht met zijn manager gesproken kon worden, was de reactie op luide toon, in het dialect en uitermate aggressief: "of ik gek geworden was".
Inmiddels is het abonnement stopgezet en staat alles gereed voor de retourzending. Wederom ben ik een teleurstellende ervaring met KPN rijker. De stille hoop blijft dat KPN nu echt eens over klantvriendelijkheid en kwaliteit gaat nadenken en waarmaakt wat ze beloven. Ben benieuwd hoe de financiële afwikkeling dit keer gaat verlopen...
Op zondag 20 juni de KPN-storingsdienst gebeld. Die hebben gelijk alles nagementen. Hun conclusie was duidelijk: "Interactieve TV is niet mogelijk op onze locatie omdat de hiervoor gewenste DSL-snelheid niet toereikend is en niet verder opgewaardeerd kan worden". Reden: we wonen te ver van de KPN-centrale, die hier overigens hemelsbreed slechts 500 meter vandaan staat... Enige oplossing van KPN: "we gaan het abonnement stoppen, want dit heeft geen enkele zin! Stuurt u de boel maar terug".
Dus lijkt het erop dat KPN diensten verkoopt waarvan ze vooraf al kunnen weten dat het niet gaat werken. Op de vraag naar een alternatief en/of een stukje genoegdoening, gaf de verkoper aan dat er helemaal niets gedaan kon worden. Basta! Na enig aandringen of er wellicht met zijn manager gesproken kon worden, was de reactie op luide toon, in het dialect en uitermate aggressief: "of ik gek geworden was".
Inmiddels is het abonnement stopgezet en staat alles gereed voor de retourzending. Wederom ben ik een teleurstellende ervaring met KPN rijker. De stille hoop blijft dat KPN nu echt eens over klantvriendelijkheid en kwaliteit gaat nadenken en waarmaakt wat ze beloven. Ben benieuwd hoe de financiële afwikkeling dit keer gaat verlopen...
-
- Berichten: 279
- Lid geworden op: 14 feb 2008 23:17
- Locatie: Sassenheim
- Contacteer:
Re: Interactieve TV van KPN
Allemaal nogal negatief! Ik kijk digitenne via mijn PC met een onlangs aangeschaft DVB-T reciever, download op volle snelheid en in de huiskamer speelt de TV via Interactieve TV de programma's probleemloos af.
Dit wel nadat de KPN de buitenlijn van een storende fout had verlost!!!
Dit wel nadat de KPN de buitenlijn van een storende fout had verlost!!!
Re: Interactieve TV van KPN
Ik wil even reageren en deze tip krijg je niet snel bij de kpn, als je de experia box opstart, meteen op oké drukken, kom je in een menu, software verwijderen, druk je op oké!
Moet je wel even je code invoeren, dat is de zelfde van videoland, dan zet je hem terug naar fabrieks instellingen en hij loopt weer als een zonnetje!
Kpn was tegen mij heel eerlijk dat een snellere verbinding te samen met de telefoon en experia box, geen goed plan was, dus hebben ze mij dat afgeraden en sorry, nog steeds happy kpn!
Ik kan er na twee jaar nog steeds niet vervelends over vermelden!
Soms heb je uitval, maar dat heb je bij iedereen, zoals bij ziggo, gisteren tijdens het wk in de kroeg!
Moet je wel even je code invoeren, dat is de zelfde van videoland, dan zet je hem terug naar fabrieks instellingen en hij loopt weer als een zonnetje!
Kpn was tegen mij heel eerlijk dat een snellere verbinding te samen met de telefoon en experia box, geen goed plan was, dus hebben ze mij dat afgeraden en sorry, nog steeds happy kpn!
Ik kan er na twee jaar nog steeds niet vervelends over vermelden!
Soms heb je uitval, maar dat heb je bij iedereen, zoals bij ziggo, gisteren tijdens het wk in de kroeg!
-
- Berichten: 279
- Lid geworden op: 14 feb 2008 23:17
- Locatie: Sassenheim
- Contacteer:
Re: Interactieve TV van KPN
Experiabox van Siemaens? Dat was een ramp.
Ik heb nu een andere.
Ik heb nu een andere.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 14 jul 2010 21:07
Re: Interactieve TV van KPN
Mijn ervaring met interactieve TV van KPN is ronduit teleurstellend.
Jarenlang naar volle tevredenheid alle producten van KPN gebruikt (telefoon, mobiel, adsl, digitienne), maar interactieve TV is ****.
Na een levering die een half jaar duurde (en 3x aanvragen...) was om te beginnen de informatie rond de levering al onvolledig. en het product helemaal slecht.
Zeker 2-3 keer per week hebben we een verstoord signaal (stilstaan van beeld en geluid) of helemaal geen beeld. Zo kan je natuurlijk geen tv kijken, en zijn we gedwongen naar de slaapkamer te gaan waar we nog digitienne hebben.
Ik heb nu een klacht ingediend (kan alleen telefonisch = veel kosten. Zoiets moet toch gratis zijn, volgens de wet?) maar als KPN het niet binnen 2 weken oplost, stelt ik het bedrijf in gebreke.
Dan maar digitienne, zonder recorder, films bestellen of uitzending terugkijken....
Jarenlang naar volle tevredenheid alle producten van KPN gebruikt (telefoon, mobiel, adsl, digitienne), maar interactieve TV is ****.
Na een levering die een half jaar duurde (en 3x aanvragen...) was om te beginnen de informatie rond de levering al onvolledig. en het product helemaal slecht.
Zeker 2-3 keer per week hebben we een verstoord signaal (stilstaan van beeld en geluid) of helemaal geen beeld. Zo kan je natuurlijk geen tv kijken, en zijn we gedwongen naar de slaapkamer te gaan waar we nog digitienne hebben.
Ik heb nu een klacht ingediend (kan alleen telefonisch = veel kosten. Zoiets moet toch gratis zijn, volgens de wet?) maar als KPN het niet binnen 2 weken oplost, stelt ik het bedrijf in gebreke.
Dan maar digitienne, zonder recorder, films bestellen of uitzending terugkijken....