LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING onterechte/niet geautoriseerde incasso afschrijving

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
bok001
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 apr 2010 18:56

ING onterechte/niet geautoriseerde incasso afschrijving

Ongelezen bericht door bok001 »

Mail aan HD van ING
Verbaasd heb ik kennis genomen van een afschrijving waarover ik nooit opdracht gegeven heb. Derhalve zou ik graag de opdracht willen zien waarin ik aangegeven zou hebben dat ik accoord ga met de afschrijving van EUR10 tnv Feijenoord legioen met rekeningnr 240397835 en verdere kenmerken
KN: 0243571301294229
FEYENOORD LEGIOEN
BIJDRAGE HET LEGIOEN 2009/2010. Ik heb in mijn beleving nooit opdracht gegeven om een dergelijk bedrag af te schrijven en ben GEEN Feijenoord supporter. Graag een reactie. Met vriendelijke groeten,
Reactie van ING, zie bijlage waarin vermeld wordt dat er een willekeur heerst over afschrijving, waarin zij bekennen dat er, mits je voldoet aan de ING eisen, kunt zorgen dat er afschrijvingen plaatsvinden van je rekening zonder daarvoor opdracht te hebben gegeven.

stofzuigertje

Re: ING onterechte/niet geautoriseerde incasso afschrijving

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Binnen 6 weken kun je dit bedrag terug halen.
Als een supporter een biertje op heeft en zijn en jou nummer die vrijwel gelijk zijn invulde heb je gewoon pech.

Niet iedereen weet altijd zijn bank nummer foutloos dus dan krijg je dit soort dingen, maar dit is zelfs online zelf te doen.
Anders bellen op werkdagen naar dat 0900 nummer op jou afschrift.

VENCO dropje
Berichten: 382
Lid geworden op: 08 mar 2008 02:41

Re: ING onterechte/niet geautoriseerde incasso afschrijving

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

Is het een doorlopende automtische afschrijving dan kan je tot 8 weken na debitering de afschrijving terugboeken/storneren. Dat kan je doen via ING Internet bankieren. Dat is misschien wel moeilijk om te doen via internet bankieren ;-)

Betreft het een'éénmalige afschrijving dan kan je niet storneren...start dan een Melding Onterechte Incasso (MOI) procedure op bij ING. Bel ING en zij zullen dit voor je moeten opstarten.

Wat je dan ook gelijk kan doen is een selectieve incasso blokkade op je rekening laten zetten voor rekeningnr 240397835. Dan kunnen ze bij Feijenoord niet meer op je rekening incasseren. Weet alleen niet of ze dit bij ING ook weten dat dit kan ;-)

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: ING onterechte/niet geautoriseerde incasso afschrijving

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Financiele hooligans?

Maar, zoals Venco stelt - terughalen, door storneren of melden onterechte incasso, en laten blokkeren. (dit moet vaak persoonlijk, met legitimatie mee).

Laat je niet afschepen - want in feite is het diefstal. Al is de kans groot dat het door een schrijffoutje komt.

Gesloten