LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] buitenbundelijke tarieven + mobiele belkosten naar 0900

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
S.Beerenburgh
Berichten: 38
Lid geworden op: 17 mei 2005 20:41

buitenbundelijke tarieven + mobiele belkosten naar 0900

Ongelezen bericht door S.Beerenburgh »

Hoe komt het dat bij (bijna) alle telefoonaanbieders bellen buiten de bundel rond 30 cpm kost? Ik betaal met mijn prepaid slechts 18 cpm. Verder worden vaak bespottelijke tarieven gerekend voor 090x, 088-x, en 087-x nummers, deze nummers vallen altijd buiten de bundel, evenals bellen in het buitenland (dat door EU-maatregelen overigens zeer goedkoop geworden is)

Ik ben in mijn zoektocht 1 aanbieder tegengekomen, ik zal de naam niet noemen, maar als ik de naam van dat belbedrijf in Google invoer kom ik alleen maar slechte verhalen tegen en lees ik dat de directeur van dat bedrijf een strafblad heeft voor oa oplichtings- en geweldsdelicten. Deze aanbieder is de enige die gelijke tarieven hanteert binnen en buiten de bundel.

Is het nou zo moeilijk? Een betaalbaar abonnement, zonder 'gratis' belminuten. Ik wil gewoon bereikbaar zijn en die ene keer dat ik een helpdesk (0900-nummer, 10cpm) nodig heb wil ik daar geen tientallen euri voor betalen.

Consumentenprogramma's hebben hier al vaker aandacht aan besteed, maar de telco's leren hier weinig van.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: buitenbundelijke tarieven + mobiele belkosten naar 0900

Ongelezen bericht door berndv »

Tja, tmobile had hier een mooi abonnement voor. Het flex, buiten de bundel zelfs nog goedkoper dan binnen de bundel. Helaas bestaat deze bundel niet meer.

Als ik het goed begrijp ben je dus op zoek naar een abonnement zonder belminuten, met alleen een vast tarief voor het bellen? Ben haast bang dat dat eigenlijk alleen nog bestaat bij een vaste lijn. Of gewoon over naar prepaid, dan heb je altijd hetzelfde tarief.

Ga er van uit dat de meeste providers de redenatie hebben dat als je continu buiten je bundel gaat, je maar een hoger abonnement had moeten afsluiten. Maar ben het met je eens dat wat je bij 0900 nummers hoort, kosten voor het gebruik van je mobiele telefoon, dit eigenlijk je gewone belminuten zou moeten kosten, je betaalt immers al genoeg voor de meeste 0900 lijnen.

Je zou kunnen overwegen over te stappen naar "de provider zonder naam", waarschijnlijk zul je dan als je te laat betaald ook geen incassoburo krijgen, maar de directeur zelf die zijn geld komt halen. :mrgreen:

Gesloten