LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] schuldhulp verlening

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
SJZ

Re: schuldhulp verlening

Ongelezen bericht door SJZ »

Vergeet niet die 10.000 euro in die oude sok...
Nou, jij schreef zelf "5.000 euro winst", dus daar sloot ik mijn reactie bij aan.

Maar goed, als je gewoon goed verdient spaar je in een paar jaar ook meer bij elkaar dan 3 jaar schuldsanering.

Athoz

Ongelezen bericht door Athoz »

SJZ schreef:Maar goed, als je gewoon goed verdient spaar je in een paar jaar ook meer bij elkaar dan 3 jaar schuldsanering.
Maar over het algemeen hebben de meeste schuldeisers weinig tot geen geduld als er een fiscaal jaar overschreden word, dus word het moeilijk om dit zonder tussenkomst van schuldhulp minnelijk via eigen afspraken te doen :(

Is schuldsanering/hulpverlening bij het inleveren van die 7000 dan alsnog nodig? Waarschijnlijk wel, alleen is er (bij redelijk inkomen) kans dat je er eerder uit kan vanwege het volledig inlossen van je schulden..

Weet niet hoe ze er tegenwoordig mee omgaan, maar het lijkt me stug dat ze tegenwoordig een afbetaling van 50% met finale kwijting voorstellen aan het begin van het traject? Neem aan dat ze sinds 6 jaar een stuk strenger zijn geworden..

Walter Reupkes

Ongelezen bericht door Walter Reupkes »

Kijk witte angora dat is nou iets wat mensen niet willen horen ze willen juist een oplossing en kom jij met een iedee van 10.000 euro lenen en in een oude sok stoppen en dan de schuldsanering in gaan.
Ik denk dat ze dan gaan afvragen waar ze mee bezig zijn.
Het is makkelijk praten als je niet in de schuld sanering hebt gezeten je moet er maar is in zitten en dat de schuldhulp verlening zijn werk niet doet.
Die gene die dat geld krijgt 7000 euro moet gewoon zijn ding betalen en het is klaar daar hoefd ze de schuldhulp niet voor in het is anders als het bedrag zodanig hoog is dat ze er zelf niet meer uit komen want met schuldhulp verlening kom je meestal bedrogen uit en komen de schulden juist hoger zoals ik en vele met mij hebben ervaren.
Ik denk dat jij je is wat beter moet laten informeren want in een ander topic loop je ook al af te vuren op iemand zijn schrijf fouten die wel degelijk hulp zoekt maar een onzin bericht krijgt waar hij niks aan heeft.
Ik neem mijn petje af voor die gene die hulp probeerd te zoeken dat zijn mensen met lef die durven tegen de staat in te gaan dat durven de meeste niet.
Dus bedenk wat je schrijft over een ander en bedenk een goed advies niet zo maar iet zeggen waar niks opslaat dat zou jij ook niet leuk vinden als ze commentaar op jou hebben terwijl jij hulp nodig hebt dan wil je ook met respect geholpen worden.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Beste Walter,

Dat jij in een moeilijke situatie zit is me wel duidelijk. Dat je daardoor wat serieus bent is logisch.

Echter, dat van die 10.000 euro was geen advies. Je moet het in de context lezen, dan begrijp je waar om ik dat schreef. Sterker nog: dat bericht had ik afgesloten met: :evil: :shock: :? :evil: :cry: :evil: :shock: :( :evil: :cry: :shock: :? :evil: Dus alleen hieraan al kun je afleiden dat ik geen respect heb voor mensen die met dat soort dingen bezig zijn. En dat dat dus géén advies was.

Ik denk dat jij toch even iets verder moet kijken dan je nu doet. Mijn posts staan altijd in relatie tot eerdere posts. Vaak serieus, en soms met een kwinkslag. En waarom zou een kwinkslag af en toe niet mogen.

Als je me beter leert kennen zul je er achter komen dat ik wel degelijk goede adviezen probeer te geven, of probeer zaken helder te krijgen, maar dat ik ook niet makkelijk ben voor mensen die de boel hier een rad voor ogen proberen te draaien. Want ook dat gebeurt vaker dan je denkt.

Zinvol posten op een anoniem forum is gewoon bijzonder moeilijk. Je weet niet wie er achter de andere posts zit. Je weet niet wat er waar en niet waar is van wat er geschreven wordt. En bovenal: juist doordat iederéén hier kan posten, zullen mensen nu eenmaal regelmatig met antwoorden worden geconfronteerd die ze niet willen horen. Is het niet van de één, dan komt het wel van een ander.

Als je dat niet wilt, dan zul je IRL iemand moeten zoeken die volkomen gelijkgestemd is, of niet tegen je in durft te gaan. Op een anoniem forum gaat dat niet lukken.

Gesloten