LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vesting Finance en "verzonnenkosten"

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Nynhyr
Berichten: 69
Lid geworden op: 04 sep 2009 08:43

Vesting Finance en "verzonnenkosten"

Ongelezen bericht door Nynhyr »

In nederland kennen wij een staffel aangaande incassokosten, teweten: Rapport Voorwerk II. Bij een bepaalde vordering staat er een bepaalde incasskosten.
Afhankelijk van de opdrachtgever dient bij deze kosten nog de BTW opgeteld te worden of juist niet.

Incasso organisatie Vesting Finance (o.a.) voert deze kosten op met zogenaamde registratiekosten, ook rekent deze organisatie vaak dubbele incassokosten.

Het stomme van dit verhaal is dat dit mag, echter het is aan de consument op dit te betalen of niet. Alleen een rechter zou de verzonnen kosten of de dubbele incassokosten afwijzen.

Zeker in deze tijd dat mensen in financiele problemen zit zou de handelswijze van o.a. Vesting Finance onder de loep genomen moeten worden!

Op deze manier klopt deze organisatie geld uit de zakken van de consument terwijl dit niet terecht is.

Dit zou een onderwerp moeten zijn bij Tros Radar

John

gewooniemand
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 mar 2010 17:26

Re: Vesting Finance en "verzonnenkosten"

Ongelezen bericht door gewooniemand »

Tuig is het bij VF. Ik heb met ze te maken (gehad). Na mijn laatste email heb ik niets meer van hen vernomen. Ik zal mijn laatste email hier posten:
Beste,

vandaag van jullie een brief ontvangen met de mededeling toch zo snel mogelijk het restant over te maken van €18.88. Alle betalingen zijn gedaan, zowel de achterstallige kosten van T-Mobile, als wel de incassokosten á €44.03 conform rapport voorwerk II. Wij zijn klaar, want ik betaal de administratiekosten/registratiekosten niet die jullie daarnaast ook nog vragen. Dit heb ik jullie eerder verteld en daar blijf ik bij. Verdere post van jullie zal gelezen worden en retour afzender gezonden worden.

Verder laat ik mij niet meer bedreigen door brieven van jullie kant met andere incasso's, verhogingen en bedreigingen van loonbeslag etc.. Bij de volgende brief zal er aangifte gedaan worden bij de politie van bedreiging en het onder druk zetten terwijl de zaak klaar is. Ik heb voldoende informatie ingewonnen bij zowel een OvJ als bij het juridisch loket. Ik weet daarom dan ook dat ik sterk sta mocht er een dagvaarding komen.

Voor de goede orde:

-Betaald op 21-12-2009 een bedrag van €45.97 aan T-Mobile. Dit heb ik betaald nog voordat ik een brief van jullie had ontvangen. Dit bedrag is via T-Mobile doorgestuurd naar jullie.

-Op 10-02-2010 heb ik een bedrag overgemaakt van €44.03 conform rapport voorwerk II. Dit is naar een verkeerd rekeningnummer gegaan. Hierover met jullie gebeld, en een nieuwe afspraak gemaakt aangaande het restant bedrag van €44.03. Tevens weer met de mededeling dat ik de registratiekosten weiger te betalen omdat dit in het bedrag zit wat conform rapport voorwerk II geëist mag worden.

-Betaald op 22-02-2010 een bedrag van €44.03 conform rapport voorwerk II. Administratiekosten en registratiekosten zitten bij dit bedrag inbegrepen.

De zaak is voor mij klaar. Alle betalingen zijn gedaan.

Vriendelijke groet,
XXXXX

Deze email zal bewaard worden voor administratieve doeleinden, en voor eventuele dagvaardingen en andere doeleinden waarin dit nodig mocht zijn. Tevens is deze email verzonden met een leesbevestiging voor dezelfde doeleinden als hierboven is beschreven.
Zij wilden, of willen, die €18.88 hebben omdat dat volgens hun gerechtvaardigd is. Ook zeiden zij dat zij volgens de reglementen van de NVI handelden, waarop ik zei dat mij dat niets kon schelen omdat ik niets te maken heb met een stichting, maar wel met de wet. En die zegt dat ik niet meer als dat hoef te betalen.

Tot nu toe heb ik niets meer van hun vernomen. Dat wil niets zeggen omdat ze daar bij VF in Almere zo langzaam als stront zijn. Ik weet ook dat er bepaalde incasso bureaus meekijken op dit forum. Waarom ze niets leren van hun pratijken en dat dit nog gebeurd in Nederland is mij een raadsel. Ik vind dat er vanuit de overheid een toezichthouder moet aangesteld worden om dit soort praktijken te verbannen. Het is oplichting waar deze bedrijven zich schuldig aanmaken.

Athoz
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 jan 2010 07:55

Re: Vesting Finance en "verzonnenkosten"

Ongelezen bericht door Athoz »

Niet alleen incassobureaus bezigen deze praktijken, ook bijvoorbeeld netbeheerders en woningcorporaties zijn er goed in. Toezicht hierop is nodig, maar ik betwijfel of dat ooit haalbare zaak zou zijn :/

keeezi
Berichten: 38
Lid geworden op: 27 nov 2009 06:41
Contacteer:

Re: Vesting Finance en "verzonnenkosten"

Ongelezen bericht door keeezi »

ook ik heb te maken met dit buro, een vordering is onterecht doorverkocht aan hun .
op bezwaren word niet gereageerd, als je hun dreigbrieven niet meerekend

Nynhyr
Berichten: 69
Lid geworden op: 04 sep 2009 08:43

Re: Vesting Finance en "verzonnenkosten"

Ongelezen bericht door Nynhyr »

Vesting Finance presteert niet als incassoburo en daarbij proberen ze onnodig veel geld uit de zakken van de consument te kloppen. Het feit dat ze nergens op reageren laat al wel zien wat voor soort organisatie dit is.
Maar hoeveel mensen zul je wel niet hebben die wel schrikt van een brief van deze organisatie en het teveel aan incassokosten en de verzonnen kosten overmaken om "er maar van af te zijn".... Vesting Finance is de grote lachende.
Stoppen moet dit soort criminaliteit! Vesting Finance sluit je dossier als ze in de gaten hebben dat je niet zwigt voor hun dreigingen.
Het verbaasd me dan ook dat er nog bedrijven zijn die hun klanten doorsluisen naar deze organisatie. Vesting Finance zet zich niet beschamend in de markt, maar hun opdrachtgever eveneens!

alfatrion
Berichten: 22036
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Vesting Finance en "verzonnenkosten"

Ongelezen bericht door alfatrion »

gewooniemand schreef:als wel de incassokosten á €44.03 conform rapport voorwerk II
Als je niet BTW plichtig ben dan is het 37 euro.
gewooniemand schreef:Verder laat ik mij niet meer bedreigen door brieven van jullie kant met andere incasso's, verhogingen en bedreigingen van loonbeslag etc.. Bij de volgende brief zal er aangifte gedaan worden bij de politie van bedreiging en het onder druk zetten terwijl de zaak klaar is.
Aangifte doen heeft geen zin. Gewoon verder niets doen met brieven van hun kant.

Pavlova
Berichten: 512
Lid geworden op: 05 feb 2008 20:30

Re: Vesting Finance en "verzonnenkosten"

Ongelezen bericht door Pavlova »

alfatrion schreef: Als je niet BTW plichtig ben dan is het 37 euro.
Waarschijnlijk bedoel je als de eiser BTW plichtig is, dan zal de rechter bij lagere vorderingen maximaal € 37,00 buitengerechtelijke kosten toewijzen.
Als de eiser niet BTW plichtig is dan komt de BTW voor kosten schuldenaar en wordt dit € 44,03.

alfatrion
Berichten: 22036
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Vesting Finance en "verzonnenkosten"

Ongelezen bericht door alfatrion »

Juist dat is 'm.

Nynhyr
Berichten: 69
Lid geworden op: 04 sep 2009 08:43

Re: Vesting Finance en "verzonnenkosten"

Ongelezen bericht door Nynhyr »

Athoz schreef:Niet alleen incassobureaus bezigen deze praktijken, ook bijvoorbeeld netbeheerders en woningcorporaties zijn er goed in. Toezicht hierop is nodig, maar ik betwijfel of dat ooit haalbare zaak zou zijn :/
Zekers zal het een haalbare zaak zijn als wij als consument hier toezicht op houden! Bewaak je eigen portomonee!!! En laat je niet bang maken! Daar speculeren dergelijke buros op dat jij zwigt voor hun.....

gewooniemand
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 mar 2010 17:26

Re: Vesting Finance en "verzonnenkosten"

Ongelezen bericht door gewooniemand »

alfatrion schreef:
gewooniemand schreef:als wel de incassokosten á €44.03 conform rapport voorwerk II
Als je niet BTW plichtig ben dan is het 37 euro.
gewooniemand schreef:Verder laat ik mij niet meer bedreigen door brieven van jullie kant met andere incasso's, verhogingen en bedreigingen van loonbeslag etc.. Bij de volgende brief zal er aangifte gedaan worden bij de politie van bedreiging en het onder druk zetten terwijl de zaak klaar is.
Aangifte doen heeft geen zin. Gewoon verder niets doen met brieven van hun kant.
Aangifte doen heeft geen zin, weet ik ook. Het werkt wel om het te zeggen.

Nynhyr
Berichten: 69
Lid geworden op: 04 sep 2009 08:43

Re: Vesting Finance en "verzonnenkosten"

Ongelezen bericht door Nynhyr »

Het gaat er niet om of "JIJ" belastingplichtig bent!!! Het gaat er om of de opdrachtgever, waar jij je schuld dus heb, belastingplichtig is. Een zorgverzekeraar is niet belastingplichtig... Dus dan moet je er BTW bij optellen!!!!

Tevens is het wel grappig om te melden dat o.a. Vesting Finance toch wel merkt dat de consument de 25 euro registratiekosten niet meer zo maar betaald want het hele dure watermerk briefpapier is ingeruild voor blanco 80 grams wit papier. Het begint dus zijn vruchten af te werpen.

:lol:

kafris
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 apr 2010 09:35

Re: Vesting Finance en "verzonnenkosten"

Ongelezen bericht door kafris »

Vesting Finance in Almere is het asociaalste incassoburo wat er bestaad met zulk asociaal personnel wat de hoorn er op gooid schreeuwt door de telefoon en zegt dat wij niets moeten als alleen betalen, ze luisteren niet naar mij alleen naar hun client.
Idd sturen ze eerst brieven met duur watermerk en nu ontvang ik ook wit blanco papier ,met dit incassoburo ga ik een klacht weg doen naar het NVI over hun handelswijze.

Ondanks mijn div brieven dat ze hun toon moeten matigen gaan ze gewoon stug door ook versturen ze mij brieven met dat's die al weken terug zijn verstuurd(zogenaamd dan ) en nu pas binnen komen en de betaaldata al verstreken is, bah bah wat een vies bedrijf is dat. :evil:

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Vesting Finance en "verzonnenkosten"

Ongelezen bericht door snepke »

kafris schreef:,met dit incassoburo ga ik een klacht weg doen naar het NVI over hun handelswijze.
En denk jij dat die er wat aan gaan doen.
NVI is net zo erg of nog erger.Die zijn er alleen maar voor het incassobureau en niet voor jouw.
Heb ook wel eens een klacht ingediend over een incassobureau,moest eerst 25 euro betalen,anders werd de klacht niet in behandeling genomen.
Ben gekke Henkie niet,ik ga voor een klacht niet betalen.
Dus kun je het wel raden,heb nooit iets vernomen,ze hebben er niets mee gedaan.
En een incassobureau heeft altijd gelijk en wij niet,wij zeuren.

kafris
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 apr 2010 09:35

Re: Vesting Finance en "verzonnenkosten"

Ongelezen bericht door kafris »

snepke schreef:
kafris schreef:,met dit incassoburo ga ik een klacht weg doen naar het NVI over hun handelswijze.
En denk jij dat die er wat aan gaan doen.
NVI is net zo erg of nog erger.Die zijn er alleen maar voor het incassobureau en niet voor jouw.
Heb ook wel eens een klacht ingediend over een incassobureau,moest eerst 25 euro betalen,anders werd de klacht niet in behandeling genomen.
Ben gekke Henkie niet,ik ga voor een klacht niet betalen.
Dus kun je het wel raden,heb nooit iets vernomen,ze hebben er niets mee gedaan.
En een incassobureau heeft altijd gelijk en wij niet,wij zeuren.
Wat ik denk is niet belangrijk wordt alleen kotsmisselijk van dat volk wat denkt dat ze boven de wet verheven zijn , en ik ga gewoon door net zolang tot ik mijn gelijk krijg desnoods bij de rechter :evil:

Dit zegt men over een incassoburo:
Indienen van een klacht bij de geschillencommissie van Nederlandse Vereniging van Incasso-ondernemingen (NVIO). Mocht u na het lezen van bovenstaande informatie denken een gegronde klacht te hebben over het functioneren van een incassobureau, dan kunt u een klacht indienen bij de Raad van Toezicht van het NVIO). Veel incassobureaus zijn bij deze geschillencommissie aangesloten, maar helaas niet allemaal. Wanneer u een klacht heeft over een incassobureau welke niet is aangesloten, is de enige mogelijkheid om nog iets te ondernemen, een rechtszaak aanspannen. Wij verwijzen u in dat geval naar het Bureau Rechtshulp voor advies en eventueel juridische bijstand.

en dit:

Een incassobureau werkt in opdracht van een opdrachtgever. Dat kan een winkel of een postorderbedrijf zijn maar ook een (semi-)overheidsinstelling als bv. de Informatiseringsbank uit Groningen die over de studiebeurzen gaat. Als u het niet eens bent met het bedrag heeft u de neiging om in discussie te gaan met het incassobureau. Dat heeft alleen zin wanneer het bureau lid is van de NVIO. Die incassobureaus horen te beschikken over uw volledige dossier. Maar dan nog is het per schuldeiser verschillend wlke bevogdheden het bureau heeft om met u te onderhandelen.
Incassobureaus die geen lid zijn van de NVIO weten vaak alleen het bedrag dat zij moeten incasseren en niet de reden waarom u nog zou moeten betalen. Voor discussie over de inhoud van de schuld moet u dan meestal bij de opdrachtgever zijn. Maar die heeft daar meestal geen zin in. Om die reden heeft hij de schuld nu net uit handen gegeven aan een incassobureau. En u voelt zich van het kastje naar de muur gestuurd.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Vesting Finance en "verzonnenkosten"

Ongelezen bericht door snepke »

Dat weet ik allemaal.
Bij mij is het voor de rechter geweest(ruim 2jaar aan het bakkelijen geweest)
Bij mij was het incassobureau Lindorff.
Het staat hier op het forum ook.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Vesting Finance en "verzonnenkosten"

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Kafris,

Zelf word ik ook misselijk, van met name die incassoburootjes die willens en wetens met aquisitiefrauders werken.
Of die zelf facturen verzinnen, en mensen angst aanjagen.

En omdat er teveel van dat kaf onder het koren is, gaan mensen tot het gaatje als zij denken gelijk te hebben.

De incassobranche heeft deze opstelling aan zichzelf te danken.
Enige zelfreinigende acties zouden best mogen - al was het alleen maar om van alle nep incassoburo`s (pretium bijvoorbeeld) af te komen.

Nynhyr
Berichten: 69
Lid geworden op: 04 sep 2009 08:43

Re: Vesting Finance en "verzonnenkosten"

Ongelezen bericht door Nynhyr »

De overheid maakt geen gebruik van de incassoburos zoals hier besproken worden hoor! De overheid maakt haar handen niet vuil aan dit soort praktijken.

Gesloten