LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tono ondergoed

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Guardian72 »

jansm schreef:
Ik denk dat een aantal klachten ook gebaseerd is op onkunde wat betreft de spelregels.
Als een bedrijf ongevraagd (!) wat toezend, en dan geld probeert te innen, is er inderdaad sprake van onkunde voor wat betreft de officiele spelregels (de wet).

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Ulbe »

Als ik pakketten terug naar Provea stuur, mag ik er van uit gaan dat deze niet meer naar mij gecrediteerd worden,

Provea flikt dit notabene met twee teruggestuurde pakketten!, hoe dom kun je zijn bij Provea!,

Kwalitatief is het prima in orde, alleen de administratie is bij Provea minder geslaagd, straks een BKR notitie door de onkunde van Provea, en daar bedank ik toch echt voor!. :evil:

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

Darcy65
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mar 2010 07:40

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Darcy65 »

Hallo Paddington,

Heeft u uw geld ook al terug dan?

Ook ik wilde namelijk na ontvangst van het eerste pakketje van hun diensten af maar nadat ik eindelijk een adres voor retourzendingen kreeg en de aflevering van mijn pakketje volgens de TPG site 3 februari was, werd er toch geld afgeschreven en dat heb ik tot op vandaag, 23 maart nog steeds niet terug :evil:

Ook ik heb geschreven dat ik dit aan Radar zou gaan melden en heb sindsdien idd geen pakketjes meer ontvangen dus dat snapten ze dan wel... nu mijn geld nog :?

Groet,

MvdS, Krimpen aan den IJ

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Darcy,

is dat van dit jaar?
Dan kan je naar je bank om stornering van het bedrag aan te vragen.
Laat dan gelijk een selectieve blokkade op dat rekeningnummer aanbrengen.

kevinsmits
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mar 2010 14:57

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door kevinsmits »

Ik was laatst ook gebeld door tono ,
ik vond het wel een leuke actie ..me gevenes doorgegeven...
vndaag 29-03-2009 heb ik gelukkig nog alles kunnen annuleren ..heb ook niks ontvangen ..dit heb ik gedaan via het telefoon nummer 0297-282373
gelukkig dus net op tijd ..!!!!! bedankt Radar

Kevin Smits

harrypj
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 apr 2010 10:07

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door harrypj »

Kan iemand mij vertellen wat het telefoonnummer is want ik kom er maar niet achter.
Heb de eerste zending van hun geaccepteerd en sinsdien elke maand een pakje terug kunnen sturen met koeie leters erop ONGEWENST!!!! maar ik krijg ze nog steeds. Ik ben echt niet van plan om ze een mail te sturen, want dan vallen ze me geheid ook nog lastig via de mail. En kom nou mensen, die onderbroeken zitten voor geen meter!!!!!

Harry Jansen

Jeffreyboos
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 apr 2010 13:50

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Jeffreyboos »

Astublieft mensen,

wat is de email want meot 19,80 betalen en wil eht op zeggen astubleift help me ben 17 jaar maar en weet neit zo veel van afen ben er ing elusit door hun help em astublieft

Magnaat
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 mar 2009 17:01

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Magnaat »

Jeffreyboos

Ik heb het zelfde, ik heb net gebeld met Provea, en heb ene mevrouw "Frences" aan de lijn gehad, ze heeft mij een postbus nummer gegeven waarnaar ik het pakketje terug kan sturen, en dan hoef ik die 19,80 ook niet meer te betalen.

Je kunt dus het beste bellen met : 0297 28 23 73, e-mail is [email protected]

Het zijn gewoon een stelletje oplichters, want ze vertellen je niet dat het om een abonnement op onderbroeken gaat. Het slaat trouwens nergens op, waarom zou ik iedere maand nieuwe onderbroeken willen ontvangen voor 10 euro per stuk, kwalitatief zijn het hele slechte broeken, veel te wijd, lelijk.

witte angora
Berichten: 31993
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door witte angora »

Het zijn gewoon een stelletje oplichters, want ze vertellen je niet dat het om een abonnement op onderbroeken gaat.
Het staat er wel, maar je moet even heel diep nadenken wat er staat, en dan nog eens, en dan realiseer je je dat je aan een abonnement op onderbroeken vast komt te zitten.

Aangezien ik mijn onderbroeken pas koop als ik ze nodig heb, zit ik niet op zo'n abonnement te wachten. En trouwens, elders kun je ze goedkoper en leuker vinden, zeker in de opruiming. Dus indertijd (al heel wat jaartjes geleden) heb ik de eerste zending per direct, zelfs ongeopend, retour gestuurd.

Nooit meer iets van gehoord. :mrgreen:

Lollerskater
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mei 2010 10:40

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Lollerskater »

Net vandaag ook opgebeld door Provea, namens Tono ondergoed. Of ik bekend was met de merken Calvin Klein of Björn Borg. Waarom deze genoemd werden is mij dus niet duidelijk, al was het maar zodat de telefonist kon vermelden dat zij "nog niet zo bekend waren" als die twee.

Ik zou in aanmerking komen voor een gratis boxershort maar daar ging bij mij in het achterhoofd een belletje rinkelen. Ik heb dan ook vriendelijk bedankt en hopelijk is het daarmee uit.

Ik dacht het maar even te melden hier en ben, na het lezen van deze berichten, ook blij er niet op in gegaan te zijn.

monalisa1234
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 sep 2010 13:37

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door monalisa1234 »

Sja,

ik ben al jaren lid en soms ook niet van tono en ik heb geen klachten! de onderbroeken zijn echt van een hele goede kwaliteit en dat kan je van een hoop andere onderbroeken niet zeggen. wil je het paketje niet geef je dat door en er is niets aan de hand en wil je helemaal niets meer ontvangen bel je op en klaar. Ook de dames ondergoed ben ik heel tevreden over ik heb nogal een grote maat en die onderbroeken zitten prima en ook van een hele goede kwaliteit. nee hoor geen klachten en ik ben altijd netjes behandeld aan de telefoon!

wel erg jammer dat ik soms lees dat er ook een hoop mensen zijn die de onderbroeken wel willen en gewoon niet betalen! wie zijn hier nou de oplichters!
nee hoor ik blijf gewoon lekker bestellen bij tono.
en oh ja de sokken zijn ook prima..

Monique

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Guardian72 »

monalisa1234 schreef:wel erg jammer dat ik soms lees dat er ook een hoop mensen zijn die de onderbroeken wel willen en gewoon niet betalen! wie zijn hier nou de oplichters!
nee hoor ik blijf gewoon lekker bestellen bij tono.
en oh ja de sokken zijn ook prima..

Monique
Toch jammer dat 8 pagina`s klachten hiermee als fabeltje betiteld worden.
Waar gewerkt word, worden fouten gemaakt, maar de kwaliteit van een bedrijf blijkt uit hoe men klachten en fouten oplost.

In dit geval is tono/courlux dus een gevalletje "FAIL"

davos
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 sep 2010 14:12

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door davos »

:D Mijn man gebruikt zelf al jaren Tono ondergoed en wij zijn beide erg tevreden. De kwaliteit is goed, de levering ook en als ik het wil stop zetten dan is me dat ook altijd nog gelukt met 1 telefoontje. Ik heb eerder meer moeite moeten doen om op dit forem te komen. Maar ik wilde perse omdat ik niet begrijp dat zoveel mensen er problemen mee hebben. Ik heb net weer ondergoed besteldt en ook t-shirts en sokken. Ook deze zijn van goede kwaliteit en blijven erg mooi in de was.

Ik ben zelf ondernemer en begrijp al die zwart makerij van de particulier weer niet.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Guardian72 »

davos schreef:
Ik ben zelf ondernemer en begrijp al die zwart makerij van de particulier weer niet.
Dus, omdat jij geen problemen hebt, zijn alle meldingen 'zwartmakerij'?

Sorry, maar dat wil er niet in. Maakt dit bedrijf dus geen fouten?
Gaat alles dus perfect?

Nee - en hun klantenservice laat duidelijk te wensen over - anders zou men niet gaan klagen. Toch?

ashleytje
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 sep 2010 13:00

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door ashleytje »

Als je niets laat weten en ze hebben je bankrekenning nummer niet kunnen ze je toch niks maken?
ik heb al mailtjes gestuurd alleen ik vindt het maar eenn stelletje oplichters ik hoop dta ze nu niks meer sturen, maar ik wacht wel af.
wat kan ik nog meer doen?>

lancering
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 okt 2010 13:08

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door lancering »

Ik ben gewoon een particulier en ben ongeveer 5 jaar geleden door TONO 'gestrikt' voor ondergoed bestellingen. Ik ben hier op ingegaan en eigenlijk met erg veel tevredenheid. Het bedrijf maakt weleens een foutje, maar op de rekeningen stond altijd een 020-telefoonnummer. Je komt daarmee op dezelfde plaats terecht als met het 0900-nummer dat ze verstrekken.
Ik heb 2 jaar geleden het abonnement definitief stopgezet, zonder problemen. In mijn actieve klantperiode heb ik regelmatig bestellingen overgeslagen, vergroot of besteld bij andere verwante bedrijven van dit merk. Omdat ik inmiddels wel weer wat ondergoed en sokken nodig heb, en de kwaliteit van de winkels mij tegenvalt, wil ik contact opnemen met TONO. Tot mijn verbazing veel slechte reacties op dit forum.

Gelukkig hebben een aantal mensen ook de moeite genomen de positieve reacties te plaatsen, het is niet makkelijk om hier een account te krijgen voor slechts één reactie! Ik begrijp dat een aantal mensen zich slecht behandeld voelt of gefrustreerd is. Ik denk echter dat een groot deel van de frustraties voorkomen had kunnen worden door simpel na te denken en te vragen naar voorwaarden, zoals bij elke aanbieding die te mooi klinkt om waar te zijn. Voorbeelden zijn niet alleen te vinden bij TONO, Courlex, Stella en andere ondergoedbedrijven, maar vooral ook bij de straatverkopers, internetwinkels, et cetera. Het radar-forum komt op mij niet anders over dan sensatiemedia en frustratie-uiting-forum, hopelijk dat de reageerders alhier daarmee zichzelf achter de oren kunnen krabben alvorens weer reacties te spuien. Elkaar op weg helpen wanneer een organisatie niet goed functioneerd, oké. Enkel een verzameling berichten maken met harde woorden als oplichting, intimidatie en veraders stelt mij teleur...

Ik ga in ieder geval weer bestellen en wens ieder ander veel succes.

jawfpauwels
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 nov 2010 17:37

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door jawfpauwels »

Jeffreyboos schreef:Astublieft mensen,

wat is de email want meot 19,80 betalen en wil eht op zeggen astubleift help me ben 17 jaar maar en weet neit zo veel van afen ben er ing elusit door hun help em astublieft
ze zijn strafbaar bezig. ze mogen niet dingen verkopen aan mensen onder de 18 jaar !!!

lancering
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 okt 2010 13:08

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door lancering »

Inloggen op je webaccount en je kunt deze info vinden: Belt u voor opheldering alstublieft onze klantenservice, tel: 0297 28 70 18. Hoop dat men hiermee is geholpen.

jamto
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:15

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door jamto »

TONO provea heeft geld van onze gemeenschappelijke rekening gehaald (die we eigenlijk nooit gebruiken; dus hoe die bekend wordt is mij een raadsel) Er staat bij dat we hen gemachtigd hebben. Ik noch mijn man hebben iets besteld bij dit bedrijf laat staan gemachtigd om geld van onze rekening te halen.
Wij hebben ook niets ontvangen van dit bedrijf wat we terug kunnen sturen.
Wat moeten we hiermee?????????? Moet de bank een bewijs kunnen laten zien van een machiging die ze hebben gekregen?

Wij hebben ook geen adres van dit bedrijf en de website wordt door de virusscanner geblokkeerd; dat en alle berichten op internet voorspelt niet veel goeds.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Guardian72 »

jamto schreef:TONO provea heeft geld van onze gemeenschappelijke rekening gehaald (die we eigenlijk nooit gebruiken; dus hoe die bekend wordt is mij een raadsel) Er staat bij dat we hen gemachtigd hebben. Ik noch mijn man hebben iets besteld bij dit bedrijf laat staan gemachtigd om geld van onze rekening te halen.
Wij hebben ook niets ontvangen van dit bedrijf wat we terug kunnen sturen.
Wat moeten we hiermee?????????? Moet de bank een bewijs kunnen laten zien van een machiging die ze hebben gekregen?

Wij hebben ook geen adres van dit bedrijf en de website wordt door de virusscanner geblokkeerd; dat en alle berichten op internet voorspelt niet veel goeds.
@ Jamto:
Naar de bank gaan. Terug laten storten (storneren).
Eisen dat ze dit bedrijf blokkeren voor jouw / jullie rekening (selectieve blokkade).
Als de bank niet wil, of moeilijk doet - vraag dan of zij direct een bewijs van machtiging kunnen overleggen (kan dus niet). Blijf bij je eis - en meld dat je anders aangifte doet (en aangeeft dat de bank niet mee wil werken aan een oplossing).

Mogelijkerwijs is er een tikfout gemaakt ergens (bij tono) - maar dat mogen zij uitzoeken. Formeel is er sprake van incassofraude / diefstal.
Maar, als de bank meewerkt, hoef je er niet meer energie in te steken.

Gesloten