LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vraag mbt Dsblening en Hollandswelvaren Fractieverzekering
-
Re: Vraag mbt Dsblening en Hollandswelvaren Fractieverzekering
Stuur een brief naar Hollands welvaren en zeg dat je de polis wilt afkopen. Als het mij lukt waarom zou het jou dan niet lukken. En je zegt zelf dat je je er de rest van je leven aan vast zit. Zo'n vaart loopt het niet? Dus je vind het niet erg om de rest van je leven rente te betalen?
-
Vroeg mezelf af, zou het nut hebben om me bij consumentenclaim in te schrijven, het is op no cure no pay basis, dus veel risico loop ik niet.
-
Geen idee. Ik hoop wel voor je dat het opgelost word.
Succes!
Succes!
hollands welvaren valt onder Reaal verzekeringen,daarom.
Silvia 1979, is het mogelijk om je bestaande krediet over te sluiten bij een andere krediet verstrekker? Wanneer dit lukt, dan is dit de kortste weg om van je polis af te komen, want dan vervalt de verpanding.DSB gaat namelijk nooit akkoord met afkoop want zij krijgen een doorloop provisie van de te betalen premie ,succes en vr.gr. gtp
-
gtp, dankjewel voor je vriendelijke antwoord, ik ga er aan werken....
Vriendelijke groeten, Sylvia
Vriendelijke groeten, Sylvia
Hoi Silvia 1979, we zijn nu bijna een maand verder en hoe ver ben jij nu?
-
Hoi GTP,
Ik ben eergisteren teruggekomen van een heerlijke zonvakantie en heb de tijd genomen om alles te overdenken, maar eerlijk gezegd weet ik 't niet........
Ik heb wel een antwoord van de DSB gekregen dat de polis niet afgekocht kan worden omdat hij verpand is of zoiets........Heb me wel ingeschreven bij Consumentenclaim.Ben van mening ook al loopt de polis in 2012 af, dat ik nog niet van "hen"af ben.
Groetjes, sylvia1979
Ik ben eergisteren teruggekomen van een heerlijke zonvakantie en heb de tijd genomen om alles te overdenken, maar eerlijk gezegd weet ik 't niet........
Ik heb wel een antwoord van de DSB gekregen dat de polis niet afgekocht kan worden omdat hij verpand is of zoiets........Heb me wel ingeschreven bij Consumentenclaim.Ben van mening ook al loopt de polis in 2012 af, dat ik nog niet van "hen"af ben.
Groetjes, sylvia1979
-
gtp spreekt wijze woorden in dit topic, megatron 29 vertelt (ongetwijfeld goed bedoelt) juridische onwaarheden.
Een verpande polis kan inderdaad alleen worden afgekocht met toestemming van de pandhouder.
De spaarwinstformule was een zeer populaire constructie in de jaren '90. Maandelijkse termijn laag (alleen rente) en "sparen"voor de aflossing en wellicht een bedrag over te houden.
Wanneer je van de de polis afwil moet je (zoals GTP zegt) de lening afsluiten. Ik zou als eerste de afkoopwaarde opvragen van de polis. Wanneer je die weet kun je met een andere kredietverstrekker om de tafel en bespreken hoeveel moet worden bijgeleend om de lening af te lossen. Heb de discipline om de afkoopwaarde van je polis af te lossen bij een nieuwe kredietverstrekker. In principe moet overlsuiten mogelijk zijn tenzij je in feite overgekrediteerd bent (wat bij DSB klanten helaas nog vaak het geval is).
Bij de beslissing om wel of niet af te kopen moet je ook rekening houden met eventuele garanties in je polis. Loop bij een deskundige binnen om dit te checken
Trouwens 19 mei spreekt Dikie S in Tilburg. Ik ga daar naar toe. Ben benieuwd wat ie te melden heeft
Succes
Een verpande polis kan inderdaad alleen worden afgekocht met toestemming van de pandhouder.
De spaarwinstformule was een zeer populaire constructie in de jaren '90. Maandelijkse termijn laag (alleen rente) en "sparen"voor de aflossing en wellicht een bedrag over te houden.
Wanneer je van de de polis afwil moet je (zoals GTP zegt) de lening afsluiten. Ik zou als eerste de afkoopwaarde opvragen van de polis. Wanneer je die weet kun je met een andere kredietverstrekker om de tafel en bespreken hoeveel moet worden bijgeleend om de lening af te lossen. Heb de discipline om de afkoopwaarde van je polis af te lossen bij een nieuwe kredietverstrekker. In principe moet overlsuiten mogelijk zijn tenzij je in feite overgekrediteerd bent (wat bij DSB klanten helaas nog vaak het geval is).
Bij de beslissing om wel of niet af te kopen moet je ook rekening houden met eventuele garanties in je polis. Loop bij een deskundige binnen om dit te checken
Trouwens 19 mei spreekt Dikie S in Tilburg. Ik ga daar naar toe. Ben benieuwd wat ie te melden heeft
Succes
Vind je dit niet zonde van je geld? DS spreek toch niet voor niets en ook de waarheid niet(ja de zijne).
Oh ja, vergeet ik even maar bedankt voor de mooie woorden tot mij, wat me wel opvalt is dat die megatron 29 nu stil is (gelukkig want hij zet mensen op het verkeerde been). Mijn mening is als je geen verstand van iets heb moet je niet met je mening naar voren komen.
-
Het is gratis, dus wie het betaalt?gtp schreef:Vind je dit niet zonde van je geld? DS spreek toch niet voor niets en ook de waarheid niet(ja de zijne).
Van mij mag iedereen zijn mening geven, zolang je er maar bij zet "mijns inziens"of "zoals ik meen te weten" als je niet 100% zeker van hetgeen je vermeld bent