LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] alimentatie betalen terwijl ik niet genoeg geld heb

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
pascal500

alimentatie betalen terwijl ik niet genoeg geld heb

Ongelezen bericht door pascal500 »

wie kan mij helpen bij het volgende : Ik ben in 2008 gescheiden, mijn ex heeft de kinderen, en ik zie ze 1 x in de 2 weken, maar dan moet ik wel naar eindhoven om ze op te halen terwijl ik in roosendaal woon, en dan moet ik ook nog eens een retourtje betalen van haar treinreis. Ze is vertrokken naar limburg, omdat ze een nieuwe man had leren kennen, binnen een maand verhuisde ze naar limburg, dus vandaar dat ze de kids nu naar eindhoven komt brengen, en ik ze daar ophaal. Allemaal geen probleem, ook het betalen van haar kaartje niet, maar nu heeft ze ook alimentatie aangevraagd en de zaak gewonnen tot mijn grote verbazing. Op dit moment betaal ik al 3 jaar onze gezamenlijke schulden, en in die 3 jaar heeft ze zelf nog nooit gewerkt, en volgens de rechtbank hoeft dat niet, terwijl ze gewoon samen woont, en mijn kids de hele dag op school zitten. Ik hou voor mezelf op dit moment 300 euro in de maand over, en dan moet er geld af voor eten, en extra eten voor als mijn kinderen er zijn, en dan kan ik nog niet eens wat leuks gaan doen met de kids. Nou kan ik wel weer een rechtzaak aan gaan om in beroep te gaan, maar dan kost het me weer zoveel aan advocaat kosten, dus word mijn maand bedrag nog lager. Heeft iemand andere suggesties voor mij, want ik weet het niet meer, echt een rot land is dit zeg, ik mag alles betalen, en zij hoeft helemaal niks te doen. Van die 300 euro zou ik dan nog 262 euro alimentatie moeten betalen, moet ik dan een maand zonder eten gaan zitten of hoe zit dat, waardeloze wetgeving hier, gr pascal

stofzuigertje

Re: alimentatie betalen terwijl ik niet genoeg geld heb

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik weet dat het niet goed is voor jou kinderen maar vele mannen stoppen met werken want als er niets te halen is moet haar nieuwe partner betalen of zij gaan werken.
Dus de kinderen zie je niet meer en in de bijstand en werk weigeren komt vaak voor, maar ook een ander land, want je mag je huidige werk opzeggen en het elders proberen.
Zo voorkom je de kosten want als jij niet te vinden bent....

Helaas beschermen ze de vrouw en word de man als een koe uitgemolken zonder naar jou situatie te kijken.
Werken voor droog brood hoeft dus niet dus stop met werken of zoek het elders zou ik zeggen.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Als je ex verhuisd is dan is zij aansprakelijk voor het reisgeld en niet jij !

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik denk dat je alleen kinderallimentatie betaalt. Allimentatie voor haar lijkt me onlogisch, ze heeft immers een nieuwe partner. Voor de kinderallimentatie is het inderdaad niet nodig dat ze werkt.

Aangezien jullie de kinderen samen op de wereld hebben gezet, zijn jullie er samen voor verantwoordelijk. Niemand anders.

mcat

Ongelezen bericht door mcat »

U kunt eens informeren bij het juridisch loket of u in aanmerking komt voor gesubsideerd rechtsbijstand.
Kinderallimentatie wordt gebaseerd op draagkracht van beide ouders. Woont een van de partners samen, dan wordt het inkomen van de nieuwe partner meegeteld. Er zijn richtlijnen voor de bepaling van de hoogte van allimentatie. Hierbij wordt o.a. uitgegaan van besteedbaar inkomen en van wat u al bijdraagt in de kosten van de kinderen.

witte angora

Ik hou voor mezelf op dit moment 300 euro in de maand over,
Ik houd voor mezelf 200 euro per maand over. Daar moet ik van eten en de benzine van betalen.

Dus?

brandariss

Ongelezen bericht door brandariss »

Hoe kun je daar van leven in de maand en ook nog autorijden ?

witte angora

Zuinig aan doen. Leefgeld 35 tot 40 euro per week, blijft over 40 euro per maand voor de benzine. Het meeste doe ik met de fiets. Impulsaankopen zoveel mogelijk vermijden.

Voor boodschappen ga ik niet teveel van de reclame uit, ik heb mijn vaste huismerken, weet wat ik daar aan kwijt ben. Brood haal ik bij de bakker, vlees bij de slager, en als het een weekje wat minder lukt, dan maar een dagje vegetarisch.

Voor kleding heb ik een apart potje, maar aangezien ik nogal wat aan kleding heb liggen heb ik de komende tijd niet veel nodig.

brandariss

Dan neem ik mijn petje af voor je. Hoop dat het eens weer wat beter mag gaan dan financieel.

witte angora

Dank je.

En jawel, ik ben bezig met twee schulden af te lossen. Voor één van de twee betaal ik deze maand de laatste termijn, dat gaat vanaf volgende maand dus 44 euro per maand schelen.

Dus geen flinke slok op een borrel, maar een paar flessen tegelijk. :D

De andere wordt een wat langdurigere geschiedenis, maar dat gaat ook wel lukken.

Guusje61
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guusje61 »

@witte agora,

hier heb ik maar één woord voor: Respect !

witte angora

Guusje61 schreef:@witte agora,

hier heb ik maar één woord voor: Respect !
Dank je.

brandariss

Heb je berichten zo eens gelezen heb bewondering voor je. Je komt tenminste sympathiek over en heb begrip voor je medemens :wink:

FHV

Ongelezen bericht door FHV »

Ga eens naar een Juridisch Loket. Zijn jullie getrouwd geweest in gemeenschap van goederen? Dan zijn jullie beiden hoofdelijk aansprakelijk voor de schulden. Je zou kunnen stoppen met het betalen van de schulden. Je kan ook kiezen om een schuldsanering aan te vragen, daar hoort dan weer het aanvragen van een nihilstelling bij. Maar het zou voor een vader denk ik toch een fijn gevoel zijn om te betalen voor zijn kinderen?

jor

Ongelezen bericht door jor »

De reactie van witte angora is volledig ontopic.Topic-starter kon niet rondkomen met een bepaald bedrag en witte angora legde uit hoe hij/zij dat deed en kreeg daar een aantal complimenten voor, niets mis mee! Trouwens, de Moderators zijn echt niet van gisteren en weten prima wat hier precies speelt.
pascal500 schreef...Ik hou voor mezelf op dit moment 300 euro in de maand over, en dan moet er geld af voor eten, en extra eten voor als mijn kinderen er zijn, en dan kan ik nog niet eens wat leuks gaan doen met de kids. Nou kan ik wel weer een rechtzaak aan gaan om in beroep te gaan, maar dan kost het me weer zoveel aan advocaat kosten, dus word mijn maand bedrag nog lager. Heeft iemand andere suggesties voor mij, want ik weet het niet meer, echt een rot land is dit zeg, ik mag alles betalen, en zij hoeft helemaal niks te doen. Van die 300 euro zou ik dan nog 262 euro alimentatie moeten betalen, moet ik dan een maand zonder eten gaan zitten of hoe zit dat,

kaarsje69

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Mag ik heel voorzichtig vragen witte Angora, betaal jij alimentatie?
Reis jij om de twee weken af vanaf roosendaal naar Eindhoven?
Zo maar een vraag hoor, dus schiet me niet af!

Mijn ex woont in Zaandam en ik in Limburg, de afspreek plek was den Bosch.
Ik heb nooit verlangd dat mijn ex mijn reiskosten betaalde, was immers mijn keuze dat ik in Limobland ging wonen!

Ik heb trouwens nooit partner alimentatie gevraagd, ik heb afgezien van zijn pensioen, in mijn ogen had ik daar geen recht op, we werden immers niet samen oud!
Ik heb afgezien van heel veel rechten, zoals dat ik uit gekocht kon worden uit het huis, wat op ons beiden naam stond! Ik had en heb ik nu nog steeds, ik heb er vrede mee, ik wil niemand kapot maken, waar ik ooit kinderen mee gekregen heb.

Witte Angora verteld hoe hij zelf rond komt, zet ik mijn pet voor af, maar!
Niet elke situatie is hetzelfde, je krijgt als ouder te maken met kinderen, als vader of als moeder lig je aan de kloten, bij een uitkering als moeder zijnde wordt de allie ingehouden, bij een nieuwe partner met inkomen niet!
Dus als moeder zijnde heb je een keuze, laat ik de vader van mijn kinderen naar de kloten gaan of niet?

Ik zei nee, deze man heeft ook recht op een leven, tot op de dag van vandaag en geloof me, ik kan zijn bloed wel drinken, heeft hij zijn eigen huis nog!
Na ruim 14 jaar vind ik het goed, maar misschien komt het ook wel omdat de kids naar mij trekken, zonder ooit iets fout gezegd te hebben over hun pa?
Ik heb er vrede mee, want ik heb mijn kids, hij zijn huis!
Niet alles draait om geld!

Wat ik eigenlijk wou zeggen, ga eisen stellen aan je ex, je bent geen voetveeg! Beslis waar jij mee kan leven, laat je niet leeg zuigen en als een ander het met minder aan kan, nou prima toch?

De beste stuurlui hebben altijd aan wal gestaan!

witte angora

Pb naar Kaarsje verstuurd als antwoord op bovenstaande post.

Gesloten