Het probleem is dat als je alleen kijkt naar wat je met een laptop wilt doen en wat in jouw ogen de laptop tegen moet kunnen, en niet kijken naar waar de laptop en vooral ook de harde schijf zelf tegen kan, krijg je die verschillen.
Het grote verschil hierbij tussen jou en mij is dat jij als een technische leek naar de laptop kijkt en ik als een technische man die door de bril van een monteur kijkt.
Als je weet hoe een harde schijf werkt, dan zul je ook begrijpen waarom een harde schijf niet tegen schokken kan.
Jij WILT dat die harde schijf tegen schokken kan.Dat is de norm want de praktijk bewijst of een artikel duurzaam is en niet jouw zwamverhaaltjes over harde schijfjes die zouden moeten aantonen hoe kwetsbaar een laptop wel niet is.
En hoe je het wend of keert, de harde schijf kan daar niet tegen.
En vooral niet luisteren naar de technische mensen die het verdomd goed weten hoe de techniek werkt.
Klopt.Maar dit is niet een harde schijf in rust, want de koppen staan niet geparkeerd.
En juist met geparkeerde koppen dient de harde schijf van een laptop tegen een stootje te kunnen
Een harde schijf die niet aanstaat en draait, kan tot op zekere hoogte wel tegen schokken.
Echter een werkende schijf kan daar zeker niet tegen.
Wat je nu op scholen ziet is dat de leerlingen de laptop dichtklappen en aan laten staan en dan met die laptop gaan lopen.
Daar kan de harde schijf niet tegen en zal crashen, wat in de praktijk ook gebeurd.
Ik heb laatst nog een defecte harde schijf vervangen met als hier bovenstaande oorzaak.