LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hi rekent nieuwe abonnementen PER MINUUT(ook NA 1 minuut!)af

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Frolow

Hi rekent nieuwe abonnementen PER MINUUT(ook NA 1 minuut!)af

Ongelezen bericht door Frolow »

Beste Forumleden,

Ik heb een klacht over Hi. Sinds 2008 ben ik tevreden Hi klant, met het goedkoopste abonnement (75 min) en sms bundel(1000 smsjes). Nu heb ik eind 2009 telefonisch mijn abonnement verlengd, en kreeg daar een nieuw toestel bij.
Nu is het zo dat mijn telefoonrekening opeens veel duurder wordt, terwijl ik vér onder het maximum belminuten blijf. Afgelopen maand heb ik 46 minuten gebeld, en zit ik volgens Hi bóven mijn bundel van 75 minuten te bellen. Contact met de klantenservice resulteerde in een "uw rekening klopt gewoon, u wordt per minuut afgerekend. 1 minuut en 1 seconde bellen telt voor 2 minuten, maar op uw rekening staat alleen het werkelijk gebelde minuten".
Dit is alleen een hevige verandering met grote gevolgen voor mij. Ik ging onderzoeken of dit ook bij mijn oude abonnement van toepassing was, en dit was dus niet zo! bij het oude abonnement geldde dat ALLEEN gesprekken ónder de minuut naar 1 minuut werden afgerond, en dat ik daarboven per seconde werd afgerekend. Deze verandering heeft er dus voor gezorgd dat ik veel meer 'nepminuten' ben gaan maken en daarom boven mijn bundel uitkom.
Het vreemde is dan ook dat Hi mij helemaal niets heeft laten weten van mogelijke veranderingen in het abonnement. Daarnaast was het toch echt een contractVERLENGING, en neem ik dan ook aan dat ik hetzelfde contract met dezelfde voorwaarden krijg aangeboden. Is dit niet zo, dan moeten zij duidelijk zeggen dat het een ander abonnement met andere voorwaarden betreft, wat in dit geval niet gebeurd is. Ik ben opeens overgegaan van een "Hi Bel & Sms 15" naar een "Hi Online 15" abonnement.
Daarom vraag ik mij af of elke HI-abonnementhouder op de hoogte is gebracht van de nieuwe voorwaarden, en of er meer mensen zijn met hetzelfde probleem.
Daarnaast vraag ik mij af of de abonnementsovergang bij mij wel geldig is. Ik heb nergens hoeven tekenen voor het nieuwe abonnement/de verlenging, en nu ik van dit trucje afweet wil ik er ook snel van af, omdat ik door deze veranderde voorwaarden niet genoeg heb aan 75 belminuten omdat de helft opgaat aan 'spookminuten'. Nogmaals: vroeger lukte dit wel omdat het alleen ónder de minuut geldde, maar nu het echt bij elke minuut en seconde per minuut wordt afgerekend wordt het een dure grap.

Hopelijk kunnen jullie hier wat mee, en eventueel onderzoeken of deze trend zich ook voordoet bij andere telefonica-aanbieders.

Groet,

R Benjamins

Yme

Re: Hi rekent nieuwe abonnementen PER MINUUT(ook NA 1 minuut!)af

Ongelezen bericht door Yme »

Een verlenging is eigenlijk niet de juiste term. Er is sprake van verlenging als het oude abonnement blijft doorlopen, met een opzegtermijn van 1 maand, na de initiele contractperiode van 1 of 2 jaar. Helaas wordt deze term steeds vaker gebruikt i.p.v. de duidelijkere term contractvernieuwing. Er wordt namelijk een nieuw contract aangegaan voor een periode van 1 of 2 jaar die achter het oude contract 'geplakt'wordt (dus zonder een nieuwe simkaart).

Het contract is telefonisch afgesproken, een handtekening is hier niet voor nodig. Ik vind het niet meer dan normaal dat evt wijzigingen in het abonnement worden besproken door verkoper. Mijn ervaring is helaas dat je verkopers niet zomaar moet geloven, controleer altijd of het klopt wat is gezegd door bijvoorbeeld te kijken op de website. Je behoort wel een contractbevestiging te ontvangen met daarbij de voorwaarden van het gekozen abonnement. Heb je deze wel ontvangen?

Hi is niet de enige provider die abonnementen aanbiedt waarbij per minuut wordt afgerekend. Lees dit artikel maar.

Frolow

Ongelezen bericht door Frolow »

Ja maar bij mijn 'verlengingsgesprek' heb ik niet te horen gekregen dat het opgenomen werd na de piep en dat ik daarna alles moest bevestigen, zoals dat wel de eerste keer moest toen ik het contract aanging. Dit moet wettelijk gezien gedaan worden na toestemming van de klant, maar dit is bij 'verlenging' niet gebeurd.

Heb geen brief gekregen met de voorwaarden van het nieuwe contract. Ook heeft de verkoper niets gezegd over het feit dat het een ander abonnement betrof, hij zei dat ik gewoon dezelfde bundel bleef houden. Mijn inziens ben ik dus verkeerd(/niet) ingelicht door Hi.

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Er is een verschil tussen contract verlenging en abonnements verlenging. Ook ik heb vorig jaar mijn contract (ik houd dus het zelfde klantnummer) bij KPN verlengd. Ik kon daarbij kiezen tussen verschillende abonnements vormen. Als ik mijn oude abonnement hield, kreeg ik geen nieuw toestel. Als ik een ander abonnement nam, kon ik een ander toestel kiezen. In de winkel zijn mij duidelijk de gewijzigde voorwaarden verteld. En dat was niet alleen afrekenen per minuut trouwens. Ook bv. bellen in het buitenland valt nu buiten mijn abonnement. Voor mij zijn deze gewijzigde voorwaarden echter geen probleem, ik blijf namelijk altijd binnen mijn bundel.

Maar in Uw geval denk ik, dat U inderdaad bent opgelicht. Technisch gezien is Uw contract niet veranderd (u heeft immers nog steeds hetzelfde klantnummer) alleen heeft U een ander abonnement met andere voorwaarden. Een klacht indienen is in dit geval zeker het proberen waard.

Hi-Webcare

Ongelezen bericht door Hi-Webcare »

Hi biedt verschillende abonnementen aan. De abonnementen die je online afsluit of via de Telefonische Verkoopservice heten de Hi Online abonnementen. De abonnementen die je in de winkel afsluit zijn de Hi Bel & Sms abonnementen. Daarnaast biedt Hi Sim Only abonnementen aan.

De abonnementen hebben andere voorwaarden. Zo profiteer je bij de Hi Online abonnementen van een online voordeel.
Voor de verschillen tussen de abonnementen adviseer ik de Hi website te raadplegen via onderstaande link.

http://www.hi.nl/Productinfo/Abonnement ... nement.htm

Met vriendelijke groet,

Lotte
Hi Webcare

mich24

Ongelezen bericht door mich24 »

in principe terechte klacht van. Probeer dit eens uit te zoeken bij Hi, aangezien ze je dus in principe verkeerd voorgelicht hebben.

wannes84

Ongelezen bericht door wannes84 »

Goedemiddag,

Dit geneuzel klinkt mij zeer bekend in de oren. En ga je kijken op de site van HI en bij productinfo en abonnementen dan staat er in de tabel "Er geldt geen starttarief en de gesprekken worden per minuut afgerekend". Echter als je niet eens aan de lijn komt en ongevraagd alsnog een voicemail krijgt. Dan wordt er al 0,25 cent in rekening gebracht. Dit komt meer overeen als zijnde een soort start tarief, want menig telecomaanbieder start gelijk met voicemail als de telefoon is uitgeschakeld. En een ieder weldenkend mens kan nagaan dat een gesprek van 1 of 2 seconden geen gesprek zal zijn. Echter bij HI rekenen ze dit dus wel!!!!! Dit kan toch nooit goed zijn? Ik was ook al verbaasd over de verbazingwekkende stijging van mijn mobiele kosten. Maar ben er zodoende ook achtergekomen dat zij dus dit soort praktijken uitvoeren. En als je de klantenservice belt dan reageren ze daar alsof je "gek" bent en dat de rekening wel klopt. Tevens worden buiten de belbundel gekomen smsjes/belminuten(ook al zijn het geen minuten maar seconden) tegen een achterlijk hoog tarief doorgefactureerd. En dit terwijl ze hiermee adverteren "Met een Hi Abonnement sms, mms én bel je altijd super voordelig." Nou op dit moment werkelijk niet gemiddeld zou ik voor 0,35 cent nu bellen en ik zou tarief hebben voor 10 cent per minuut en voor smsen zou ik voor 6 cent per sms smsen echter hiervoor betaal ik 13 cent. En dat zijn de kosten die gelden "buiten de bundel" als ook "binnen de bundel". Nou ik was tevreden over HI alleen met dit soort taferelen betaal je je krom en dat niet eens aangekondigd, want mij is dit ook niet via telefoon vertelt.

Met vriendelijke groet,

Johan

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

@frolow
is het gesprek bij jou opgenomen dan? Normaal sturen ze een bevestiging van je vernieuwing uit, hier kan je dan, binnen 7 dagen, op reageren om het te annuleren of wijzigen. Een opname vindt bij een vernieuwing meestal niet plaats.

En bij bijna alle providers was het al zo dat de 1e minuut standaard afgerekend wordt. Mooi verkooptrucje om dan te zeggen dat ze geen starttarief hanteren. Het was dus bij bijna alle providers al zo dat als je de voicemail er aan krijgt, je 1 minuut kwijt bent. Dus ... gewoon de voicemail inspreken en vragen of ze je terug bellen, scheelt je weer dure afgeronde belminuten :mrgreen:

ikbenhetzat1

Ongelezen bericht door ikbenhetzat1 »

Laat het hier niet bij zitten!
Schrijf een aangetekende brief.

Dit zegt de site van ConsuWijzer:

Wat doe ik als de verandering nadelig voor mij is?
Is de verandering nadelig voor u als consument? Dan mag u het abonnement direct gratis opzeggen. Doet uw aanbieder hier moeilijk over? Zegt hij bijvoorbeeld dat u moet betalen voor het opzeggen? Neem dan contact op met ConsuWijzer.

Kortom, aanklagen!

Mijn aangetekende brief heb ik vorige week Woensdag verzonden.
Heb ze 4 weken de tijd gegeven en dit bovenste stukje ook vermeld.

Ik heb hetzelfde probleem: ben ook verkeerd voorgelicht bij het verlengen van mijn abbo.

Succes!

Hi-Webcare

Ongelezen bericht door Hi-Webcare »

ikbenhetzat1 schreef:
Mijn aangetekende brief heb ik vorige week Woensdag verzonden.
Heb ze 4 weken de tijd gegeven en dit bovenste stukje ook vermeld.

Ik heb hetzelfde probleem: ben ook verkeerd voorgelicht bij het verlengen van mijn abbo.

Succes!
Beste ikbenhetzat1,

Naar aanleiding van je klacht op het forum van Tros Radar heeft het Hi Webcare team contact met je opgenomen. Na verschillende correspondentie via de e-mail is er telefonisch contact met je opgenomen. In dit gesprek heb je aangegeven dat alles duidelijk was.

Nu geef je echter aan dat je een aangetekende brief hebt verzonden. Hieruit begrijp ik dat je probleem nog niet is opgelost. Zoals ik reeds eerder heb aangegeven wil het Webcare team je helpen je klacht naar tevredenheid op te lossen. Hierdoor vraag ik je vriendelijk je klacht te sturen naar het e-mail adres van Hi Webcare onder vermelding van referentienummer 1033.

Met vriendelijke groet,

Lotte
Hi Webcare

ikbenhetzat1

Ongelezen bericht door ikbenhetzat1 »

Beste Lotte,

Ik vindt het echt heel fijn dat je zo je best doet om het op te lossen.
Maar ik wil dit niet via het forum doen. En wil dus ook niet dat je nog op mijn berichten reageert.
Na meerdere malen via de mail contact te hebben gehad en ook telefonisch is mij zeker een ding duidelijk geworden: ik ben verkeerd/niet voorgelicht over veranderingen in het contract.

Ik heb niet voor niets een aangetekende brief naar Hi gestuurd. In deze brief staat mijn klacht zeer duidelijk uitgelegd. Kortom ik wacht op een reactie op mijn brief. Schriftelijk of telefonisch.
Gebeurt niet niet binnen 4 weken stap ik naar de geschillen comissie. Ook dit staat zeer duidelijk in de brief.

Ik ga er vanuit dat deze brief in de juiste handen terecht komt.

Dus nogmaals: geen reactie en mailtjes meer van webcare aub!

Gesloten