LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Betalingsregeling Dexia

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Henk Blinker
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 nov 2003 17:19

Betalingsregeling Dexia

Ongelezen bericht door Henk Blinker »

Dag forumbezoekers.

Mijn contract liep een maand geleden af met een restschuld van € 11500. Nu heb ik een dergelijk bedrag niet zomaar op de bank staan. Na een verzoek aan Dexia om een betalingsregeling stellen ze me voor om mijn oude maandbedrag van € 115 te betalen plus elke maand een bedrag van € 5. Daarbij moet ik wel afzien van al mijn rechten.

Op zich vind ik de regeling redelijk maar toch hou ik een dubbel gevoel bij het afzien van mijn rechten. Wat kan ik het beste doen?

liba
Berichten: 127
Lid geworden op: 09 okt 2003 11:11

Re: Betalingsregeling Dexia

Ongelezen bericht door liba »

waarom moet je afstand doen van je rechten denk je


OMDAT ZIJ FOUT ZITTEN

sorrygast
Berichten: 97
Lid geworden op: 25 nov 2003 17:41

Re: Betalingsregeling Dexia

Ongelezen bericht door sorrygast »

Probeer ergens anders te lenen en betaal onder protest met voorbehoud van alle rechten.

Lotgenoot
Berichten: 25
Lid geworden op: 25 aug 2003 19:45

Re: Betalingsregeling Dexia

Ongelezen bericht door Lotgenoot »

Geachte gedupeerde,

In feite kost het je niet veel extra, echter je rechten zijn toch veel meer waard. Je gaat je ziel toch niet verkopen aan de DUIVEL !

Nee, ik laat me niet vermorselen door Dexia, ik hou kost wat kost mijn rechten.

Het is meer dan schandalig overigens, dat je in Nederland gedwongen word om van je rechten af te moeten zien.
Wat is dit voor een land ?

De politiek doet praktisch niets om Dexia maar enigzins te weerhouden om de mensen de nek om te draaien.
Ze hebben eigenlijk vrij spel.

Die commissie stelt ook niets voor.

Lotgenoot

Henk Blinker
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 nov 2003 17:19

Re: Betalingsregeling Dexia

Ongelezen bericht door Henk Blinker »

Ik ben bang dat wanneer ik ergens anders geld leen en het hele bedrag in één keer betaal ik bij een eventuele schikking (over hoeveel jaar dan ook) kan fluiten naar mijn geld. In een dergelijk scenario zou je bijvoorbeeld kunnen besluiten om de overmakingen stop te zetten. Vandaar het dubbele gevoel. Ik weet in deze ook niet wat wijsheid is.

josephine
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 aug 2003 15:07

Re: Betalingsregeling Dexia

Ongelezen bericht door josephine »

Hallo Henk,
Misschien mag ik deze vraag stellen?
Hoeveel jaar zit je nu aan die maandelijkse termijn vast? Ik heb
gelezen dat het binnen 5 jaar betaald zou moeten zijn.
Mijn W3D loopt eind van dit jaar af en ik weet echt niet wat ik moet doen.
Ik word er niet goed van. :evil:
Groetjes
Josephine

sorrygast
Berichten: 97
Lid geworden op: 25 nov 2003 17:41

Re: Betalingsregeling Dexia

Ongelezen bericht door sorrygast »

henk, als je afziet van je rechten dan kun je toch zowieso fluiten naar je centen.

pallu
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 aug 2003 17:03

Re: Betalingsregeling Dexia

Ongelezen bericht door pallu »

lotgenoot,

ik denk dat wij weer eens massaal moeten gaan mailen naar de leden van de tweede kamer.

Politieke partijen:

[email protected]

[email protected]

[email protected]

[email protected]

[email protected]

[email protected]

[email protected]



http://www.hetdexiadebacle.belgieweb.nl

Henk Blinker
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 nov 2003 17:19

Re: Betalingsregeling Dexia

Ongelezen bericht door Henk Blinker »

Dag Josephine,

Ik moet in totaal 99 termijnen gaan betalen. Als je alles bij elkaar optelt komt het dan neer op € 400 meer over het bedrag van ongeveer € 11500. In totaal een rente van zo rond de 4,5 %.

Hoe kom je erbij dat het in 5 jaar afgelost zou moeten zijn?

Ook de anderen bedankt voor jullie reactie. Ik weet eigenlijk nog steeds niet goed wat te doen. Als ik via een andere bank ga lenen en dus in één keer ga betalen vrees ik t.z.t. toch weer een advocaat te moeten inschakelen.

Henk

Annet
Berichten: 192
Lid geworden op: 01 aug 2003 19:33

Re: Betalingsregeling Dexia

Ongelezen bericht door Annet »

Ik ben aangesloten bij Leaseleed en ik heb aan hun gevraagd of het zinvol is om alles in één keer af te lossen om gewoon van het gedonder af te zijn.
Ze waren daar geen voorstander van. Dexia daagt jou dan niet maar je moet zelf een procedure starten.
Bovendien moet je maar afwachten of er na zoveel jaar procederen nog geld is om je schadeloos te stellen.
Ik laat me nu dus door Dexia voor het gerecht dagen. Ik betaal de termijnen niet meer sinds kort dus ik zal binnenkort de eerste incassowaarschuwingen wel krijgen.
Ook gezien de ontwikkelingen (12 nov.) en de start van de procedure door Leaseleed voor een incassostop, is het zaak even pas op de plaats te maken. Je kop niet gek laten maken. Proberen het te rekken.
Als LL het voor elkaar krijgt een incassostop te bewerkstelligen zijn we een heel eind. Dus ook daar wacht ik op.

Annet

Henk Blinker
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 nov 2003 17:19

Re: Betalingsregeling Dexia

Ongelezen bericht door Henk Blinker »

Heeft leaseleed enig idee wanneer een dergelijke incassostop bewerkstelligd zou kunnen worden? Als dat op redelijke korte termijn is zou ik ook kunnen beginnen met betalen om zodoende de extra kosten van een incassobureau en een eventuele deurwaarder te voorkomen. Dan kan ik op een geschikt moment alsnog de overmakingen stopzetten. Ik weet niet goed hoe ik de boel zonder verdere financiele ellende nog kan rekken. Welke betalingen heb jij stopgezet: die van de aflossingen van de restschuld of van de reguliere rentebetalingen?

Henk

Annet
Berichten: 192
Lid geworden op: 01 aug 2003 19:33

Re: Betalingsregeling Dexia

Ongelezen bericht door Annet »

Van de site van Leaseleed, www.leaseleed.nl:
"Het Bestuur van Stichting Leaseleed heeft besloten dat gedupeerden die momenteel niet staan geregistreerd bij de stichting en welke voldoen aan de gestelde criteria, zich ook na 15 november 2003 zich kunnen aanmelden bij de stichting voor deelname aan de op te starten Class Action tegen Dexia en Spaar Select.

Mocht Dexia een minnelijke regeling afwijzen (deze periode loopt naar verwachting tot uiterlijk 15 december 2003), dan gaat de Class Action voor diegene die zijn aangesloten bij Stichting Leaseleed definitief van start. Er zal dan gelijkertijd een kort geding worden aangespannen inzake de eis tot stopzetting van de financiële verplichtingen uit hoofde van de effectenlease-overeenkomst(en)

Dit kort geding is alleen van toepassing voor de gedupeerden die zijn aangemeld bij Stichting Leaseleed."

Stel dat LL een incassostop er door krijgt dan zal dat zeker in het voordeel werken voor diegene die niet onder de criteria van LL valt. Het zou niet redelijk zijn bij de ene groep wel een incassostop toe te laten terwijl de andere groep gewoon verder krom moet liggen. Maar ja, Dexia is natuurlijk niet redelijk te noemen.

Hopelijk zal er dit jaar nog worden begonnen met dit kort geding.
In mijn geval gaat het om de maandelijkse termijnen die bestaan uit rente en aflossing van de lening die ik (niet wetend) ben aangegaan. Mijn contract kan ik in mei 2005 zonder kosten ontbinden maar wel met betaling van de restschuld. Ik mag hopen dat er tegen die tijd eindelijk eens een definitieve uitspraak is.

Annet

robijn
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 jul 2003 00:28

Re: Betalingsregeling Dexia

Ongelezen bericht door robijn »


josephine
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 aug 2003 15:07

Re: Betalingsregeling Dexia

Ongelezen bericht door josephine »

Hallo Henk,
Bedankt voor je reactie!
Over die termijn van 5 jaar (zestig maanden) dit staat vermeld in de
folder gespreide betaling van de Dexia bank. Deze folder zat bij
het keuzeformulier i.v.m. aflopen contract december a.s.
Het is me anders wel een vreselijk lange periode 99 maanden een
beetje overdreven maar toch een dikke 8 jaar van je leven. Ja, daar
zit ik dus ook tegen aan te hikken, ik weet ook niet wat ik ermee aan
moet. We zitten zogezegd in hetzelfde schuitje. :evil:
Ik wens jou alle sterkte speciaal met je beslissing
Met vriendelijke groeten
Josephine

Isaja
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 jul 2003 21:42

Re: Betalingsregeling Dexia

Ongelezen bericht door Isaja »

Hallo Henk,

Ook ik zit in hetzelfde schuitje, ik ben een betalingsegeling aangegaan, iedereen kan wel heel makkelijk zeggen "ik betaal niet" maar je wordt toch BKR getoetst, aangezien ik daar geen zin in heb ivm een eigen huis, een eigen zaak wil ik geen problemen hebben. Ik ben wel lid van stichting leaseverlies en eegalease.
Ik heb een brief gestuurd, aangetekend "betaling onder protest" want ik had eigenlijk voor het veilige gekozen en dat was in de eerste instantie verlenging, wie weet wat de beurzen zouden doen. Maar de aandelen hebben ze toch verkocht en moest ik per direct betalen. Ik heb een herstelverzoek ingediend en heb tig telefoontjes gepleegd en aangetekende brieven gestuurd, maar het wilde niet baten. Dus een betalingsregeling getroffen, dit om voorlopig van het geouwehoer af te wezen. Maar ik vertik het om het hele bedrag in 1x af te lossen, in principe om dezelfde reden als jij.

Ik hoop dat deze hele rompslomp heel snel de goeie kant uitgaat, want het blijven boeven en boeven horen achter de tralies.
Dus Henk, je ziet het je bent echt niet de enige. Wij slaan ons er wel doorheen. EENDRACHT MAAKT MACHT!!

Slaap ze :wink:

josephine
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 aug 2003 15:07

Re: Betalingsregeling Dexia

Ongelezen bericht door josephine »

Hallo Isaja,
Met die betalingsregeling heb je dan geen afstand moeten doen van je
rechten?
Groetjes
Josephine

Henk Blinker
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 nov 2003 17:19

Re: Betalingsregeling Dexia

Ongelezen bericht door Henk Blinker »

Beste lotgenoten,

Het grote dubben blijft doorgaan. Vandaag (excuus gisteren) contact gehad met mijn hypotheekverstrekker en het is ook mogelijk om de hypotheek te verhogen met het restschuldbedrag. Dan zal ik wel Dexia in één keer betalen maar dat kan dan onder protest. Nadeel is dat je de komende jaren blijft betalen voor deze ellende terwijl het onduidelijk is of en wanneer er eventueel een schikking komt.

Tijd om te gaan slapen ....

Henk

henry1st
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 sep 2003 09:03

Re: Betalingsregeling Dexia

Ongelezen bericht door henry1st »

Ik moest ook nog jaren aan Dexia afbetalen. Dit wilde ik niet doen, dus i.p.v. het geld via Dexia te lenen, heb ik het elders geleend en heb in april jl. alle aandelen van Dexia (€ 20000) overgenomen. Toen ik ze kocht waren ze nog maar € 5000 waard, inmiddels al weer € 10000. Nu maar rustig afwachten tot ik mijn geld er weer uit heb. Misschien een idee voor anderen?

Het grote voordeel verder is dat ik nu ook mee kan doen met Leaseverlies. Ik heb niet voor een Dexia-oplossing getekend

Westlander
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 nov 2003 17:04

Re: Betalingsregeling Dexia

Ongelezen bericht door Westlander »

Beste Henk , ik kan mij precies inleven hoe jij je voel en met welke gedachte je rondloop.
Ik moet 5 dec. a.s. een restschuld van 27000,- Euro ophoesten.
Ook ik kan geen lening afsluiten daar in de B.K.R. zo'n bedrag staat dat de banken wel uitkijken om aan mij een lening te verstrekken.
Heb een huurhuisje en moet keihard werken voor mijn geld.
Vandaag Dexia gebeld om te vragen of ze eventueel wat voor me kunnen regelen.
Ook had ik gevraagd of zij mij niet gewoon een persoonlijke rekening konden verstrekken daar het toch een bank is.
Dit konden zij niet doen daar ze volledig bezig zijn met het afhandelen van al de aflopende leasecontracten.
Op de eerste vraag (of er speciale betalingsregelingen waren) werd geantwoord om gewoon de brief van Dexia (welke na aflopen van contract wordt verstuurd) af te wachten. Want daarin word precies vermeldt welke regelingen eventueel getroffen kunnen worden.
Daarna werd ik doorverbonden aan een hele gladde jongen van de hardheidsclausule afdeling, die begon gelijk van dat het mijn eigen schuld was en dat ik een renteloze aflossing had kunnen hebben als ik op hun eerder voorstellen had ingegaan.
Maarja hij heeft mij wel geadvisserd om op www.dexiabank.nl in mapje : actueel te bekijken of daar een regeling stond waar ik vrede mee zou hebben.
Hierin staat inderdaad dat je je restschuld kan aflossen (LET WEL: MET VOORBEHOUD VAN RECHTEN) middels maandelijkse aflossingen, over een periode van maximaal 60 maanden.
Indien je afziet van al je rechten kan je ook maandelijks aflossen echter dan is de rente ongeveer 2% minder.
Henk, volgens mij is dit voor mij de enigste mogelijkheid om met behoud van alle rechten de restschuld maandelijks af te lossen.
Ik zal echter wel op een achterlijk hoog maandbedrag uitkomen maar dat moet ik maar voor lief nemen.
Want ook ik heb geen zijn om voor de rechtbank te verschijnen en volgens mij adviseert Stichting Leaseverlies nog steeds om onder protest en voorbehoud van allle rechten je restschuld te betalen.

Henk Blinker
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 nov 2003 17:19

Re: Betalingsregeling Dexia

Ongelezen bericht door Henk Blinker »

Dag Westlander,

Bedankt voor je reactie. Als ik inderdaad onder protest in 6 jaar aan Dexia ga afbetalen kost me dat wel ongeveer €2000 aan rente. Dat is nogal een bedrag. En de vraag is dan of er in 6 jaar al een landelijke oplossing is bereikt voor het hele aandelenleaseverhaal. Zo niet, dan moet je net als wanneer je nu in één keer zou betalen toch weer een advocaat inschakelen. Ik vrees dat ondanks de nederlagen die Dexia nu lijdt het hele proces nog jaren zal vergen.

Groeten van Henk

Gesloten