LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] RVS beschadiging
RVS beschadiging
Hallo,
Bij ons in de keuken is een "Power Cleaner" gebruikt welke maximaal 1 minuut mag inwerken. Deze is perongeluk een uur blijven zitten, wat als gevolg heeft gehad dat onze RVS oven is beschadigd. Zie foto hier onder. Allemaal roestkleurige plekken, zo lelijk als de nacht.
Heeft iemand enig idee of hier nog iets aan te doen valt?
Bedankt alvast.
Bij ons in de keuken is een "Power Cleaner" gebruikt welke maximaal 1 minuut mag inwerken. Deze is perongeluk een uur blijven zitten, wat als gevolg heeft gehad dat onze RVS oven is beschadigd. Zie foto hier onder. Allemaal roestkleurige plekken, zo lelijk als de nacht.
Heeft iemand enig idee of hier nog iets aan te doen valt?
Bedankt alvast.
Laatst gewijzigd door Zantuilo op 11 apr 2010 00:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: RVS beschadiging
Dit is m.i. te behandelen met Innosoft in combi met Innoprotect. Zie http://www.emergo-metal.nl/. Wij verkopen dit zelf ook, maar niet aan particulieren. De distribiteur is Emergo, wellicht kunnen zij u verder helpen.
Met vr. gr.
Gijs
Met vr. gr.
Gijs
bedankt voor je reactie. ik ga ze contacteren en als het lukt laten weten!
Eerst bovenstaande tip proberen, maar.....
Ik heb erg oud RVS wat ook lelijk was gepoetst met staalwol.
Daarna de krassen die daardoor ontstaan gepolijst met Brasso.
Dit is in enkele supermarkten nog te krijgen en na lang poetsen op boormachine was het vrijwel als nieuw, maar koste wel veel tijd.
De aluminium velgen van mijn auto ook zo gedaan, lak wel geschuurd met waterproof en polijsten met Brasso, dus nu als Chroom en laten lakken....
Dus oude lelijke metalen zijn wel te reinigen maar kost vele uren.
Ik heb erg oud RVS wat ook lelijk was gepoetst met staalwol.
Dit is in enkele supermarkten nog te krijgen en na lang poetsen op boormachine was het vrijwel als nieuw, maar koste wel veel tijd.
De aluminium velgen van mijn auto ook zo gedaan, lak wel geschuurd met waterproof en polijsten met Brasso, dus nu als Chroom en laten lakken....
Ik denk, dat dit een goede oplossing is, om jou oven weer goed te krijgengijs2006 schreef:Dit is m.i. te behandelen met Innosoft in combi met Innoprotect. Zie http://www.emergo-metal.nl/. Wij verkopen dit zelf ook, maar niet aan particulieren. De distribiteur is Emergo, wellicht kunnen zij u verder helpen.
Met vr. gr.
Gijs
!
Maar met deze tip kan je vermoedelijk meteen een nieuwe oven gaan kopen, want ik denk niet dat jou oven van erg oud RVS is.
stofzuigertje schreef: Ik heb erg oud RVS wat ook lelijk was gepoetst met staalwol.
Ik zou in principe het volgende kunnen kopen of is dit wat anders?
http://www.groen-kreatief.nl/webshop/in ... Product=84
Ik vermoed dat het een RVS reiniger is die ook in de plaatselijke supermarkt te koop is, of bij Blokker.
Als het zwaarder ingevreten vuil is vind ik Brasso beter.
Wel moet je rekenen op polijst krassen.
Dus gelijkmatig poetsen in cirkels met poets machine (boormachine) of in lengte richting en bij zachte doeken zal dit een fraai resultaat opleveren.
Ik gebruikte staalwol, en dit veroorzaakt strepen.
Beter is waterproof schuurpapier fijnste maat en daarna met oude kleding
(katoen) te poetsen met Brasso.
Dan kom je aardig tegen Chroom aan, dus een blikje Brasso is vaak goedkoper en beter dan de speciale reinigers van RVS
Als het zwaarder ingevreten vuil is vind ik Brasso beter.
Wel moet je rekenen op polijst krassen.
Dus gelijkmatig poetsen in cirkels met poets machine (boormachine) of in lengte richting en bij zachte doeken zal dit een fraai resultaat opleveren.
Ik gebruikte staalwol, en dit veroorzaakt strepen.
Beter is waterproof schuurpapier fijnste maat en daarna met oude kleding
(katoen) te poetsen met Brasso.
Dan kom je aardig tegen Chroom aan, dus een blikje Brasso is vaak goedkoper en beter dan de speciale reinigers van RVS
Zij bieden dit aan, voor hun verlichtingen.mtsarge schreef:Ik zou in principe het volgende kunnen kopen of is dit wat anders?
Het zou natuurlijk ook kunnen werken op jou oven.
Persoonlijk zou ik voor het andere product kiezen.
Waarom ? gevoelsmatig!
Welk andere product bedoel je dan? Dit is toch Innosoft in combi met Innoprotect?bayer113 schreef:Zij bieden dit aan, voor hun verlichtingen.mtsarge schreef:Ik zou in principe het volgende kunnen kopen of is dit wat anders?
Het zou natuurlijk ook kunnen werken op jou oven.
Persoonlijk zou ik voor het andere product kiezen.
Waarom ? gevoelsmatig!
Wat gijs 2006 heeft aanbevolen.
Ik denk, dat passt beter bij jou probleem!
sorry, over heen gelezen. ik zal het es proberen en bedankt voor jullie reactiesbayer113 schreef:Wat gijs 2006 heeft aanbevolen.
mtsarge schreef:
Via bovenstaande link wordt ook het door mij bedoelde Innosoft en Innoprotect aangeboden zie ik. Dat is dus precies hetzelfde product dat ik bedoelde.
RVS blijft "roestvrij" omdat er een oxidelaagje (= eigenlijk een dun doorzichting "roestlaagje") op het materiaal voorkomt dat het materiaal gaat (verder) roesten (oxideren). RVS dient derhalve regelmatig gereinigd te worden, zodat het oxidelaagje zich kan herstellen. RVS is dus niet onderhoudsvrij. Gewoon met een sopje is RVS prima te onderhouden. Is RVS toch aangeslagen, dan zijn de Innosoft producten een goede oplossing.
Mbt de tip van Stofzuigertje. Je moet NOOIT een staalspons gebruiken op RVS. De achterblijvende staaldeeltjes vreten nl juist in op RVS. Bij het Innosoft product wordt een speciale schuurspons meegeleverd. Bij geslepen materiaal altijd met de slijprichting meeschuren.
Gr,
Gijs
Via bovenstaande link wordt ook het door mij bedoelde Innosoft en Innoprotect aangeboden zie ik. Dat is dus precies hetzelfde product dat ik bedoelde.
RVS blijft "roestvrij" omdat er een oxidelaagje (= eigenlijk een dun doorzichting "roestlaagje") op het materiaal voorkomt dat het materiaal gaat (verder) roesten (oxideren). RVS dient derhalve regelmatig gereinigd te worden, zodat het oxidelaagje zich kan herstellen. RVS is dus niet onderhoudsvrij. Gewoon met een sopje is RVS prima te onderhouden. Is RVS toch aangeslagen, dan zijn de Innosoft producten een goede oplossing.
Mbt de tip van Stofzuigertje. Je moet NOOIT een staalspons gebruiken op RVS. De achterblijvende staaldeeltjes vreten nl juist in op RVS. Bij het Innosoft product wordt een speciale schuurspons meegeleverd. Bij geslepen materiaal altijd met de slijprichting meeschuren.
Gr,
Gijs
Laatst gewijzigd door gijs2006 op 02 apr 2010 12:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik heb Brasso besteld nu
ik had brasso al besteld, maar meteen daarna ook dat Innoprotect spul om dat eerst te proberen
ging erg makkelijk en zie het resultaat !!!
(rondom de graden cijfers zie je nog lichtjes wat, maar daar niet te hard schrobben, want die verdwijnen net zo hard met de roestplekken mee heb ik al gemerkt )
ging erg makkelijk en zie het resultaat !!!
(rondom de graden cijfers zie je nog lichtjes wat, maar daar niet te hard schrobben, want die verdwijnen net zo hard met de roestplekken mee heb ik al gemerkt )
Fijn dat het is opgelost.
Gr,
Gijs
Gr,
Gijs