ik (had)uitvaart Monuta met een extra verzkering voor grafrecht en grafmonument.
Door een hartinfarct en kanker kwam ik in het ziekehuis dus alles lag stil thuis gezien ik totaal alleen ben met slechts een autitisch kind wat naar elders moest.
Eenmaal weer thuis lag er eenbrief van Monuta dat ik was geroyeerd wegens wanbetaling van slechts één betaling van €39,95 gezien ik door al mijn ziek zijn en omstandigheden dit even in de vergeethoek had.
Bellen of praten had geen zin> Hun commentaar: Meneer da,s niet ons probleem
u dient optijd te betalen.klaar!!
Ik plaatste het op internet en monuta dreigde met rechters enz...en eiste verwijdering.
Na zoveel premie betaling heb ik nu niets meer en krijug geen cent terug die ze in eigen zak staken(schofterig!!) En dit moet de laatste uitvaart wensen vervullen,nou NOOIT geen monuta meer!!!dus wees gewaarschuwt!!
Ik ben met de dag zieker en kan straks van de armen begraven worden,want ik had alles juist voor mijn kind gedaan zodat ze een plek had om mij bij overlijden te bezoeken.
Ik vermoed dat Monuta moedwillig mij op straat heeft gekwakt want die zag al een dure uitvaart en grafsteen voor hun gezicht.
Wie kan je nog vertrouwen en dat als je ernstig ziek bent en alleen voor een flut bedrag van 39,95.
Heeft iemand raad??!!!
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] uitvaart monuta gooit kankerpatient op straat!!!
Re: uitvaart monuta gooit kankerpatient op straat!!!
Klacht indienen bij de Kifid. Is in eerste instantie gratis.(bemiddeling).
Hallo,
Wat verschrikkelijk vervelend wat je is overkomen.
Wellicht is het goed om te horen hoe het ook kan. Via een verzekeraar in Medemblik kan je een uitvaartverzekering afsluiten bij Yarden. (zie website http://www.adviseur.nl). Ik heb net nog de site gecheckt en gezien dat zij nog steeds geen gezondsheidseisen stellen. Als de begrafenis ook door Yarden wordt verzorgd, keren zij 10% extra uit.
We hebben iets van 3 maanden premie betaald, toen mijn man overleed (slokdarmkanker). Ik had voor het maximale bedrag een verzekering afgesloten. Er werden wel vragen gesteld over de gezondheid, maar dat was geen belemmering voor de verzekering. De verzorging door Yarden was echt prima. Zeer netjes, op maat gemaakt (en dat op zo'n korte termijn!). Ik ben door Yarden heel netjes geinformeerd over het bedrag dat nog open stond en dat ik nog facturen kon doorsturen.
De aanleiding was natuurlijk heel vervelend. Maar ik was erg blij dat ik qua kosten niet hoefde te bezuinigen op de uitvaart.
Veel sterkte, Marit
Wat verschrikkelijk vervelend wat je is overkomen.
Wellicht is het goed om te horen hoe het ook kan. Via een verzekeraar in Medemblik kan je een uitvaartverzekering afsluiten bij Yarden. (zie website http://www.adviseur.nl). Ik heb net nog de site gecheckt en gezien dat zij nog steeds geen gezondsheidseisen stellen. Als de begrafenis ook door Yarden wordt verzorgd, keren zij 10% extra uit.
We hebben iets van 3 maanden premie betaald, toen mijn man overleed (slokdarmkanker). Ik had voor het maximale bedrag een verzekering afgesloten. Er werden wel vragen gesteld over de gezondheid, maar dat was geen belemmering voor de verzekering. De verzorging door Yarden was echt prima. Zeer netjes, op maat gemaakt (en dat op zo'n korte termijn!). Ik ben door Yarden heel netjes geinformeerd over het bedrag dat nog open stond en dat ik nog facturen kon doorsturen.
De aanleiding was natuurlijk heel vervelend. Maar ik was erg blij dat ik qua kosten niet hoefde te bezuinigen op de uitvaart.
Veel sterkte, Marit
Hoi Marit,
Fijn voor je dat het voor jou zo goed is uitgepakt. Maar dat is denk ik niet de normale gang van zaken. Zie hun eigen gezondheidsmeter: http://www.yarden.nl/upload/683209_672_ ... svraag.gif
Ik neem aan dat je gezondheidsvragen naar waarheid hebt ingevuld, maar ik denk dat er iemand heeft zitten slapen bij Yarden.
Een brandend huis kan je niet meer verzekeren en dat geld ook voor uitvaartverzekeringen.
Het is natuurlijk wel zo dat als je ziek wordt nadat je hem hebt afgeloten dat ze je dan niet meer mogen royeren.
Fijn voor je dat het voor jou zo goed is uitgepakt. Maar dat is denk ik niet de normale gang van zaken. Zie hun eigen gezondheidsmeter: http://www.yarden.nl/upload/683209_672_ ... svraag.gif
Ik neem aan dat je gezondheidsvragen naar waarheid hebt ingevuld, maar ik denk dat er iemand heeft zitten slapen bij Yarden.
Een brandend huis kan je niet meer verzekeren en dat geld ook voor uitvaartverzekeringen.
Het is natuurlijk wel zo dat als je ziek wordt nadat je hem hebt afgeloten dat ze je dan niet meer mogen royeren.
.....tenzij je je betalingsverplichtingen niet nakomtHet is natuurlijk wel zo dat als je ziek wordt nadat je hem hebt afgeloten dat ze je dan niet meer mogen royeren.
inderdaad..... dan houd het op.
Hallo,
Het klinkt vreemd, maar toch klopt de informatie.
De gezondheidsvragen hebben we naar waarheid ingevuld en toch konden we mijn man verzekeren. Als het goed is, staat dit ook op hun site. Je kan ze ook gewoon bellen, om te vragen of dit nog steeds zo is.
Ik denk niet dat onze situatie een vergissing was. Ik heb namelijk nog van iemand gehoord die een jaar later (2008) daar een verzekering heeft afgesloten ook bij iemand die al terminaal was.
groetjes, Marit
Het klinkt vreemd, maar toch klopt de informatie.
De gezondheidsvragen hebben we naar waarheid ingevuld en toch konden we mijn man verzekeren. Als het goed is, staat dit ook op hun site. Je kan ze ook gewoon bellen, om te vragen of dit nog steeds zo is.
Ik denk niet dat onze situatie een vergissing was. Ik heb namelijk nog van iemand gehoord die een jaar later (2008) daar een verzekering heeft afgesloten ook bij iemand die al terminaal was.
groetjes, Marit