LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Klacht over DHL
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 28 okt 2007 22:04
Klacht over DHL
In augustus 2007 bestelde ik via Ebay bij het Duitse bedrijf Xtuning.de een set autolampjes t.w.v. 29,99 € Daar kwamen nog verzendkosten bij van 9,95 € Met visa betalen was niet mogelijk, alleen per bankoverschrijving. Dat bleek mij de volgende dag ook nog eens 13 € te kosten!
Totaal: 52,95 €
De lampjes kwamen echter maar niet en na vele mails bleek dat DHL Nederland mijn jaren bestaande adres, waar ik al vele zendingen heb ontvangen, niet kon vinden en het pakje had teruggestuurd naar de verzender. Deze wil het wel opnieuw versturen wanneer in 19,95 € overmaak (retourkosten en nieuwe verzendkosten) Het totaalbedrag voor deze lampjes zou dan op 72 € uitkomen!
DHL Nederland [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] zegt geen verantwoordelijkheid te kunnen nemen omdat ze contact hadden opgenomen met de verzender voor nadere instructies toen ze het adres niet konden vinden. Toen deze binnen 7 dagen niet reageerde hebben ze het pakket teruggestuurd. De verzender onkent dit. Op mijn vraag aan DHL met wie en wanneer ze contact hadden opgenomen bleken zij dat niet te weten. Op mijn vraag omtrent een geschillencommissie werd niet meer gereageerd. DHL Duyitsland geeft in het geheel geen reactie.
Mijn geld krijg ik niet terug en naar het pakje kan ik fluiten. De lampjes bleken voor 24,95 € in Nederland in de winkel te liggen!
Totaal: 52,95 €
De lampjes kwamen echter maar niet en na vele mails bleek dat DHL Nederland mijn jaren bestaande adres, waar ik al vele zendingen heb ontvangen, niet kon vinden en het pakje had teruggestuurd naar de verzender. Deze wil het wel opnieuw versturen wanneer in 19,95 € overmaak (retourkosten en nieuwe verzendkosten) Het totaalbedrag voor deze lampjes zou dan op 72 € uitkomen!
DHL Nederland [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] zegt geen verantwoordelijkheid te kunnen nemen omdat ze contact hadden opgenomen met de verzender voor nadere instructies toen ze het adres niet konden vinden. Toen deze binnen 7 dagen niet reageerde hebben ze het pakket teruggestuurd. De verzender onkent dit. Op mijn vraag aan DHL met wie en wanneer ze contact hadden opgenomen bleken zij dat niet te weten. Op mijn vraag omtrent een geschillencommissie werd niet meer gereageerd. DHL Duyitsland geeft in het geheel geen reactie.
Mijn geld krijg ik niet terug en naar het pakje kan ik fluiten. De lampjes bleken voor 24,95 € in Nederland in de winkel te liggen!
Laatst gewijzigd door Radar op 16 apr 2014 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd
Reden: Persoonsgegevens verwijderd
-
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36
Re: Klacht over DHL
kan je het geld niet terug krijgen door de betaling te annuleren bij de bank?
en tsja, het zijn en blijven duitsers
en tsja, het zijn en blijven duitsers
-
- Berichten: 3097
- Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47
Re: Klacht over DHL
Je maakt dus een rij cruciale fouten.
1. Zoek eerst uit wat ze in Nederland kosten.
1. De verzendkosten. Op dit bedrag had ik niet eens gereageerd. wat wegen lampjes nou?
3. Bankkosten? Een overboeking naar Duitsland kost geen cent!!!!
Ik hoop dat je er iets van geleerd hebt. Kijk eerst eens rustig rond
1. Zoek eerst uit wat ze in Nederland kosten.
1. De verzendkosten. Op dit bedrag had ik niet eens gereageerd. wat wegen lampjes nou?
3. Bankkosten? Een overboeking naar Duitsland kost geen cent!!!!
Ik hoop dat je er iets van geleerd hebt. Kijk eerst eens rustig rond
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 20 okt 2007 14:01
Re: Klacht over DHL
wij hebben ook niet al te beste ervaringen met DHL...wij noemen ze al 'doe het langzaam'...
beetje flauw, maar je verwacht dat ze snel leveren en niet een aantal weken later..
beetje flauw, maar je verwacht dat ze snel leveren en niet een aantal weken later..
Re: Klacht over DHL
Een overboeking naar het buitenland kost wel degelijk geld.
En het feit dat lampjes weinig wegen zegt niets. De afmetingen van het pakket zijn belangrijk en ik neem aan dat je ze ook heel wil ontvangen? Anders konden ze met een paar postzegels in een envelop. En daarna zeuren dat ze kapot zijn??
Versturen vanuit het buitenland kost nou eenmaal meer dan binnen Nederland. Vrij logisch toch?
Neemt allemaal niet weg dat het erg vreemd is dat het pakket niet is afgeleverd.....
En het feit dat lampjes weinig wegen zegt niets. De afmetingen van het pakket zijn belangrijk en ik neem aan dat je ze ook heel wil ontvangen? Anders konden ze met een paar postzegels in een envelop. En daarna zeuren dat ze kapot zijn??
Versturen vanuit het buitenland kost nou eenmaal meer dan binnen Nederland. Vrij logisch toch?
Neemt allemaal niet weg dat het erg vreemd is dat het pakket niet is afgeleverd.....
Re: Klacht over DHL
Een overboeking binnen de EU tot 50.000 euro moet gratis zijn indien aan twee voorwaarden is voldaan. Met moet een BIC/swift code en een IBAN hebben. Dit is volgens een europese richtlijn en als voorloper van de in 2009 in de voeren SEPA.Een overboeking naar het buitenland kost wel degelijk geld.
Naar landen buiten de EU kunnen er wel kosten worden gerekend.
Re: Klacht over DHL
Hallo,
Sinds kort heb ik een webwinkel en verzend ik met DHL. na 10 goede pakketjes gaat het nu steeds vaker fout. Een pakket is niet aan de geadresseerde afgeleverd, maar aan een ander blijkbaar. Zij heeft niks ontvangen, maar er staat bij track&track dat het is bezorgd, kortom pakketje zoek.
Het andere pakketje is neit online te tracken, alsof het niet bestaat. Eerst online betaald en daarna naar een service point gebracht, bewijsje thuis. En niet digitaal meer te vinden daarna.
Lekker bezig die DHL, dit kan je niet erbij hebben als beginende webshop. Het is dat TNT zo ****** duur is.
Sinds kort heb ik een webwinkel en verzend ik met DHL. na 10 goede pakketjes gaat het nu steeds vaker fout. Een pakket is niet aan de geadresseerde afgeleverd, maar aan een ander blijkbaar. Zij heeft niks ontvangen, maar er staat bij track&track dat het is bezorgd, kortom pakketje zoek.
Het andere pakketje is neit online te tracken, alsof het niet bestaat. Eerst online betaald en daarna naar een service point gebracht, bewijsje thuis. En niet digitaal meer te vinden daarna.
Lekker bezig die DHL, dit kan je niet erbij hebben als beginende webshop. Het is dat TNT zo ****** duur is.
-
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 16 apr 2009 13:53
Re: Klacht over DHL
DHL is drama , en ze brengen het alleen op de dag ja dan werkt een normaal mens geldt dus ook voor dag erna ,waardoor je het moet afhalen op een kantoor wat een k.t eind rijden is ergens afgelegen wat een sh.t bedrijf , als ik iets koop en het kan alleen via DHL dan hoef ik het geeneens meer.
En idd geld naar duitsland overmaken kost niks doe ik al jaren.
En idd geld naar duitsland overmaken kost niks doe ik al jaren.
Re: Klacht over DHL
Je kunt het pakket ook via de klantenservice laten doorsturen naar je werkadres... Niks ver rijden dus!
Re: Klacht over DHL
Ha DHL laat me niet lachen...... Drama.... Ze hebben ervoor gezorgd dat mijn pakket kwijt is geraakt.....
De chauffeur heeft gezegd dat er iemand van mijn buren had getekend........
Met een naam die ik niet ken en met een handtekening die eruit zag als een paar krasjes...... Erg vreemd allemaal....
De chauffeur heeft gezegd dat er iemand van mijn buren had getekend........
Met een naam die ik niet ken en met een handtekening die eruit zag als een paar krasjes...... Erg vreemd allemaal....
Re: Klacht over DHL
Beste Forummers,
het is toch vreselijk met DHL. Als bedrijf versturen wij alles via GLS en nog nooit problemen ondervonden.
Wij zijn ook afhankelijk van onze leverancier, die in Duitsland zit.
Men neemt nergens moeite voor bij DHL. Geen briefjes door brievenbus met kennisgeving van geen gehoor. De ene keer wel bij buren getekende zendingen afgeven, de andere keer, als je er keurig om vraagt middels een net briefje op de bus, doet men het niet..
Ook is men zo dat vorige maand een dhl koerier met een pakket voor ons, voor de deur stond /zat in de auto. Wij zaten vol verwachting te kijken... wat deed meneer? uitstappen met een briefje.... GEen bel.. geen aanbellen dus.... op het briefje stond: dat hij was geweest met een pakket om dit feitelijk te overhandigen.. maar deze man had niet eens aangebeld!
Onze bel deed het prima. Wij waren te laat met naar beneden rennen daar wij in een appartement ons ateliertje hebben.
kortom waardeloosssssssssss
men is zwak en nalatig en service is zeer ver te zoeken
het is toch vreselijk met DHL. Als bedrijf versturen wij alles via GLS en nog nooit problemen ondervonden.
Wij zijn ook afhankelijk van onze leverancier, die in Duitsland zit.
Men neemt nergens moeite voor bij DHL. Geen briefjes door brievenbus met kennisgeving van geen gehoor. De ene keer wel bij buren getekende zendingen afgeven, de andere keer, als je er keurig om vraagt middels een net briefje op de bus, doet men het niet..
Ook is men zo dat vorige maand een dhl koerier met een pakket voor ons, voor de deur stond /zat in de auto. Wij zaten vol verwachting te kijken... wat deed meneer? uitstappen met een briefje.... GEen bel.. geen aanbellen dus.... op het briefje stond: dat hij was geweest met een pakket om dit feitelijk te overhandigen.. maar deze man had niet eens aangebeld!
Onze bel deed het prima. Wij waren te laat met naar beneden rennen daar wij in een appartement ons ateliertje hebben.
kortom waardeloosssssssssss
men is zwak en nalatig en service is zeer ver te zoeken
Re: Klacht over DHL
@ Jorghemp:
wij hebben ook een webwinkel en werken met GLS... dit is een fijn bedrijf en keurig alles verzorgd. Misschien ook iets voor U?
wij hebben ook een webwinkel en werken met GLS... dit is een fijn bedrijf en keurig alles verzorgd. Misschien ook iets voor U?
-
- Berichten: 6858
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: Klacht over DHL
Gioia :Gioia schreef:@ Jorghemp:
wij hebben ook een webwinkel en werken met GLS... dit is een fijn bedrijf en keurig alles verzorgd. Misschien ook iets voor U?
Ik hoop toch dat bovenstaande sarcastisch is bedoeld.
Zoek eens op GLS op het forum - en huiver...
Re: Klacht over DHL
ja idd wij zijn hier dan ook inmiddels op terug gekomen, maar goed je moet wel eerst iemand een kans geven , vindt u niet?