LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Skoda Fabia 2001 storingen!

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
RoelLemmer
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 jan 2010 20:52

Skoda Fabia 2001 storingen!

Ongelezen bericht door RoelLemmer »

Mijn Fabia uit 2001, 90.000 km op de teller heeft eigenlijk vanaf de aankoop al problemen met het elektrische systeem gehad. De computer/regelunit is al eens vervangen en er zit corrosie in de kabels en sensoren. De laatste tijd worden de foute waarschuwingen echt irritant. Ik ben verder heel tevreden met deze auto.

Volgens mij ben ik niet de enige met deze problemen en ik zou graag iedereen die dit ook heeft, willen oproepen hier een berichtje achter te laten.
Reageren dus! :mrgreen:

Bert Huisman
Berichten: 71
Lid geworden op: 21 jan 2004 16:44

Re: Skoda Fabia 2001 storingen!

Ongelezen bericht door Bert Huisman »

Mijn Fabia Combi TDi van 2001 met 190.000km op de teller kreeg onlangs pas een probleem met de 'comfort' computer. Daardoor doet de afstandsbediening van de sleutels het niet meer. Maar ja, die is ook ouder aan het worden nu. We rijden er verder nog heerlijk mee, en het verbruik is met 4ltr/100km gemiddeld erg plezierig. Wel worden de koplampglazen erg dof....

RoelLemmer
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 jan 2010 20:52

Re: Skoda Fabia 2001 storingen!

Ongelezen bericht door RoelLemmer »

Na veel kosten en moeilijk gedoe ben ik er nu achter dat alle motoren met AQW in de code niet alleen lekke koppakkingen krijgen, maar nog belangrijker is dat de cilinderbussen gewoon niet tegen de belasting kunnen.
Heel veel van deze motoren hebben dan ook koelvloeistofverlies uit het reservoir.
Voor wie hier problemen mee ervaart is mijn advies: laat de koppakking niet vervangen maar check of er niet één of meer cilinderbussen lek is.
Buiten de slechte bedrading van deze motoren, geeft dit ook meteen het check engine lampje, maar dat vertellen ze je bij de garage niet.

Gesloten