LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] geluid van de CV-ketel Nefit Proline

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
arckesteyn
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 apr 2010 22:56

geluid van de CV-ketel Nefit Proline

Ongelezen bericht door arckesteyn »

Beste mensen,
Ik moet mijn cv-ketel gaan vervangen. Door mijn behuizing en om hak- en breekwerk te voorkomen zou ophanging in de keuken het meest ideaal zijn. Maar ik heb een open keuken. De installateur zegt dat ik dan de Nefit Proline HRC 24/CW4 moet nemen, want dat is een zeer stille ketel, die je nauwelijks hoort. Geluid zou niet meer zijn dan dat van een koelkast die je op de achtergrond zachtjes hoort. Maar ik weet niet of ik daar op kan vertrouwen. Ik heb geen zin om me de eerste zeg 15 jaar constant te moeten ergeren aan het geluid van die ketel. Dus wie kan mij wat vertellen over de geluidsproductie van die Nefit en of het verstandig is die in een open keuken te plaatsen.
Ik hoop dat iemand mij kan adviseren. Bij voorbaat dank.
Met vriendelijke groet,
Arcke

kees.bugter
Berichten: 71
Lid geworden op: 05 apr 2010 22:55

Re: geluid van de CV-ketel Nefit Proline

Ongelezen bericht door kees.bugter »

Ik heb sinds een jaar of 3 een Nefit HR ketel en die is geruisloos je hoort iets als die moet werken. Fantastische ketel.

wolk4life
Berichten: 149
Lid geworden op: 14 dec 2009 17:29
Locatie: oss

Re: geluid van de CV-ketel Nefit Proline

Ongelezen bericht door wolk4life »

en de remeha avanta cw4 is net zo geluidloos en een stuk goedkoper :D en tis een net zo'n goede cv ketel als de nefit

monteurtje
Berichten: 106
Lid geworden op: 15 jul 2005 09:34

Re: geluid van de CV-ketel Nefit Proline

Ongelezen bericht door monteurtje »

of bedoel je net zo slecht!! De avanta heeft een hele slechte warmte wisselaar ( van de week al 3 vervangen ivm lek). De driewegklep(spindel) lekt vaak +motor 3 wegklepmaakt vaak herrie.
De proline is een project ketel als je een nefit wil neem dan de topline (wel een stuk duurder) Wil je een goede prijs kwaliteits verhouding neem dan een intergas kombokompact.

wolk4life
Berichten: 149
Lid geworden op: 14 dec 2009 17:29
Locatie: oss

Re: geluid van de CV-ketel Nefit Proline

Ongelezen bericht door wolk4life »

nou wij hebben bij verschillende klanten dit toestel hangen en nooit problemen

arckesteyn
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 apr 2010 22:56

Re: geluid van de CV-ketel Nefit Proline

Ongelezen bericht door arckesteyn »

Kom op jongens, dit hoeft geen merkenstrijd te worden!
De vraag is simpel: is het onverstandig om die Nefit Proline in een open keuken te hangen (evt. in een kastje) gezien de geluidsproductie, of is dat geen bezwaar omdat je 'm nauwelijks hoort, zoals beweerd wordt. Hier heb ik dus nog geen antwoord op. Kan iemand mij adviseren?
Groet van Arcke

monteurtje
Berichten: 106
Lid geworden op: 15 jul 2005 09:34

Re: geluid van de CV-ketel Nefit Proline

Ongelezen bericht door monteurtje »

Het gaat ook niet om een merken strijd,als je een niet te luidruchtige ketel wil zal de proline goed zijn.Alleen de prijs kwaliteit is dat ABSOLUUT niet.Je betaalt wel voor de naam Nefit maar niet voor de kwaliteit en betrouwbaarheid daarvan.
Dat is wat ik je mee wilde geven.
Het merk is goed dit type niet.
Succes

arckesteyn
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 apr 2010 22:56

Re: geluid van de CV-ketel Nefit Proline

Ongelezen bericht door arckesteyn »

Dank je monteurtje, dit is een heldere bijdrage.
Zijn er nog anderen die iets kunnen zeggen over het geluidsniveau van de Nefit Proline??
Groet van Arcke

wolk4life
Berichten: 149
Lid geworden op: 14 dec 2009 17:29
Locatie: oss

Re: geluid van de CV-ketel Nefit Proline

Ongelezen bericht door wolk4life »

en dat was mijn punt ook meer.

tumi/buddy
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jul 2010 12:16

Re: geluid van de CV-ketel Nefit Proline

Ongelezen bericht door tumi/buddy »

ALS IK MAG KIEZEN LIEVER EEN PROLINE DANEEN AVANTA ALS STORINGSMONTEUR

Cv Monteur
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jul 2010 16:12

Re: geluid van de CV-ketel Nefit Proline

Ongelezen bericht door Cv Monteur »

Proline is prima te doen, deze week 2 geplaatst. Enigste minpunt is dat je de druk boven de 1.4 bar moet hebben anders doet hij het niet.

Ik werk in Amsterdam, vaak op 3hoog en 4hoog, (gebouwen zonder hydrafoor) kom ik niet boven de 1.4 bar uit. Dus moet een opvoerpompje vullen.

Geen probleem, maar laat een bejaarde vrouw het maar zelf doen als de druk is gezakt :S

Dat vind ik persoonlijk het enigste nadeel van de proline. + dat ze dezelfde wisselaar gebruikt hebben als de dramaketel van een avanta.

Om terug te komen op de vraag: Hij is zeker geluidsstil..

arckesteyn
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 apr 2010 22:56

Re: geluid van de CV-ketel Nefit Proline

Ongelezen bericht door arckesteyn »

Dank je CV monteur voor je reactie. Ik heb 'm inmiddels laten plaatsen en ben zeer tevreden over het geluid, je hoort 'm bijna niet. Pas bij 1,2 moet ik 'm bijvullen. Dank zij dit forum heb ik het besluit durven nemen. Allemaal bedankt!
Groet van Arcke

Gesloten