LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Variërende ritprijzen Arriva Waterland

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
nico.nl

Variërende ritprijzen Arriva Waterland

Ongelezen bericht door nico.nl »

Ik reis regelmatig met de bus van Arriva van Amsterdam naar Volendam toe. Het valt mij op dat Arriva voor steeds precies hetzelfde afgelegde traject steeds andere tarieven van mijn ov-chipkaart afboekt, deze variëren tussen de € 2,98 en € 3,69 hetgeen uiteraard een absurde zaak is.
De klantensevice van Arriva wist me te vertellen dat dit "normaal is en te maken heeft met het aantal toeren en de omwentelingen van de wielen van de bus die gemaakt worden"!!!! Ik heb zelden zo een belachelijk excuus gehoord voor een systeem dat gewoon NIET juist werkt. De klant wordt op deze wijze gewoon geld afhandig gemaakt. De winst van Arriva zal hierdoor wel een flink stijgende lijn vertonen.
Ook het feit dat ik in Amsterdam een abonnement heb, schijnt Arriva niet te deren. Ik hoef door mijn abonnement pas te betalen vanaf de zonegrens met Amsterdam, maar in werkelijkheid laat Arriva je doodleuk betalen vanaf de halte waar je instapt!
DANK JE WEL ARRIVA !

stefan1982

Re: Variërende ritprijzen Arriva Waterland

Ongelezen bericht door stefan1982 »

Dit zal goed te maken kunnen hebben met het instap tarief, op de terugweg stap je buiten je zone op, dus heb je een instaptarief

weardguy

Re: Variërende ritprijzen Arriva Waterland

Ongelezen bericht door weardguy »

Overkomt mij, en andere reizigers ook vaak: een ritje van Purmerend Wijkcentrum - naar Amsterdam CS met lijn 104 heeft al de volgende bedragen gekost: 2,71, 2,75, 2,79, 2,81, 2,86 en 2,87.

Ook op andere lijnen gebeurt dit: de 102 heeft me al 1,14, 1,15 en 1,16 gekost:

Bij Connexxion speelt dit al vanaf het begin: dan koste een rit Amsterdam Sloterdijk - IJmuiden 3,00, dan weer 3,03, dan weer 3,04, maar ook 3,10 en 3,13 zijn voorgekomen.

Het is simpelweg gewoon een slecht systeem, maar dat willen de vervoersbedrijven niet horen.

Ik roep trouwens iedereen op om deze afwijkingen (zolang deze in het reizigers-nadeel zijn, en niet overeenstemmen met de informatie op 9292ov.nl) hoe klein ook, gewoon te claimen bij het vervoersbedrijf: alleen dan krijgen we het misschien nog voor elkaar dat de apparatuur eens gaat doen waar het voor ontworpen is...

Gesloten