LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Energie direct niet doen!

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
menuto
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mar 2010 16:21

Energie direct niet doen!

Ongelezen bericht door menuto »

Pas op voor energie direct. Ze lijken goedkoop maar...
Ze rekenen kosten die niet worden gemaakt en rekenen zelfs kosten die wettelijk niet zijn toegestaan! Daarnaast respecteren ze een intrekking van een automatische incasso niet. Ze gaan gewoon door met incasseren. Na een blokade op mijn rekening dreigen ze met een incassoburo. Overstappen naar een ander? Maakt niet uit, toch proberen te incasseren. Op mail antwoorden ze niet maar draaien om de hete brei heen. Enige mogelijkheid dus: bellen met een zeer duur telefoonnummer. Dat doe ik dus maar niet. Gevolg: de dreigementen blijven komen. Vervolgens heeft men toch maar een eindafrekening gemaakt. Niet dat ze de meterstanden hebben opgevraagd hoor. Nee, gewoon een onmogelijk hoog verbruik rekenen en... dreigen met een incassoburo.

Energiedirect: NOOIT AAN BEGINNEN!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Energie direct niet doen!

Ongelezen bericht door berndv »

Nee, gewoon een onmogelijk hoog verbruik rekenen
gek is dat, heb al 3 jaar ED, nooit geen problemen gehad, ook al eens verhuisd, toen zelfs van netwerkbeheerder gewisseld. Ook dit ging prima.

Verzoek voor meterstanden komt jaarlijks netjes via mail binnen, binnen 3 maand daarna netjes de eindafrekening.

Maar vind bovenstaand verhaal een beetje onsamenhangend.
zelfs kosten die wettelijk niet zijn toegestaan
niet op mijn facturen hoor.
Ze rekenen kosten die niet worden gemaakt
Hoe kan dat nou, je zult toch een keer je meterstanden moeten doorgeven lijkt me. Aan de hand hiervan zou je moeten betalen. Heb het 1e jaar na de verhuizing ook zeer veel voorschot betaald, maar was van een flat naar een eengezinswoning verhuisd, dus dacht zal wel kloppen. Bleek dat ik mooit 1000 euro teveel had betaald, en ook dit is netjes opgelost. Had bewust mijn voorschot niet omlaag gebracht.

joan77
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 apr 2010 16:05

Re: Energie direct niet doen!

Ongelezen bericht door joan77 »

Mijn ervaring met Energie Direct is ook niet pluis. Ik ben een contract met ze aangegaan daar ze goedkoop uit de bus kwamen en zoals ze aangeven, ze doen alles via mail en dat maakt de kosten ook lager. Ze beantwoorden je mail inderdaad redelijk snel en kort. Daar kwam ik gauw achter nadat ik na mijn betalingsregeling verzoek een bericht kreeg dat ik niet had gereageerd en het verder moet uitzoeken met de incasso. Het kortste antwoord was nadat ik mijn bewijs had gemaild dat ik wel op tijd had gereageerd. Dat antwoord was namelijk totaal geen antwoord terug. Ik heb nu alleen maar problemen met de incassobureau die niet communiceert met E:D over de stand van zaken. Zo had ik bij E:D een tegoed van € 400,- voor ruim 2 maanden wat ze eveneens niet aan mij nog aan de incasso hadden medegedeeld. En als ik ze een schrijven doe dat ik niet blij ben hun hun manier van afhandelingen, krijg ik alleen maar verwijt terug over de betaling die niet op tijd was geweest. Een zaak terug halen bij het incassobureau doen ze ook niet. Ze gaan ervan uit dat de klant maar altijd fout is.

Weetje: een afspraak per mail is juridisch niet rechtsgeldig.

Ik doe nu alles per fax of per post. ik bewaar al hun mailtjes, daar zij geen brieven sturen.

Ik zit nu helaas met 2 zaken, E:D en Intrum Justitia die ook alles bij elkaar liegt en alleen maar met dreigementen komt.

Kent iemand een weg die ik kan bewandelen of is alleen een rechters uitspraak mogelijk in deze situatie?

nounou
Berichten: 17
Lid geworden op: 31 mar 2006 23:21

Re: Energie direct niet doen!

Ongelezen bericht door nounou »

Okee, ik zit via vereniging Vastelastenbond bij Energie Direct. Had onlangs een gasverbruik verschil maar dit is keurig onderzocht en er werd keurig binnen 2 dagen gereageerd door Energie Direct.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Energie direct niet doen!

Ongelezen bericht door tiptoo »

ik had een jaar geleden een negatieve ervaring met energie direct zal het ook nooit iemand aanraden om met hun in zee te gaan. niks klopt van wat ze zeggen en ze zijn wel degelijk duur.

jakkermans
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 apr 2010 21:58

Re: Energie direct niet doen!

Ongelezen bericht door jakkermans »

Nee moet je niet doen!

Stelletje geldkloppers, vind het belachelijk hoe ze met mensen omgaan.

Ik heb er veel moeite voor moeten doen om van ze af te komen.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Energie direct niet doen!

Ongelezen bericht door Shine »

Ze rekenen kosten die niet worden gemaakt en rekenen zelfs kosten die wettelijk niet zijn toegestaan!
Ik ben dan benieuwd welke kosten u hiermee precies bedoeld!

boxer
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 okt 2008 12:31

Re: Energie direct niet doen!

Ongelezen bericht door boxer »

energie direct is inderdaad een corrupte bende.
ze hebben niets op orde,ze rekenen kosten die nergens op slaan.
er zijn al een heleboel slachtoffer geworden van ed,lees het forum maar goed dan kom je heel veel tegen.
mijn dochter was ook het slachtoffer van hun,ze kreeg een gasrekening wat nergens op sloeg want ze kookte alleen elektrisch.
dus als je verstandig bent reageer niet op dreigbrieven want ed reageert ook nergens op.
meterstanden kloppen ook niet want ze nemen gewoon een ander pand in de buurt,en als je geen geluk hebt dan ook nog van een winkel.
blijf bij een gewone energiebedrijf dat is toch het verstandigst,mag misschien wat duurder zijn maar op de lange duur ben je toch goedkoper uit.

lodonk
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 apr 2010 10:52

Re: Energie direct niet doen!

Ongelezen bericht door lodonk »

energie direct is een groot oplichter zooitje ze zeggen dat alles word opgenomen maar dat is niet zo, bijdehand want je kan ook niet meer annuleren
nooit aan beginnen :evil: :twisted: :twisted:

Smokeycat
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 apr 2010 21:18

Re: Energie direct niet doen!

Ongelezen bericht door Smokeycat »

Ik zit al jaren bij Energie Direct en ben altijd fatsoenlijk door ze behandeld.
Mijn energierekening valt bij hun een heel stuk lager uit dan vroeger bij de NUON.
Ook hebben zij mij geholpen toen er een probleem ontstond met de Nederlandse Energie Maatschappij, die wilde beweren dat ik een contract met hun had afgesloten. Ik ben er dus dik tevreden mee!

Gesloten