LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nokkenas van Opel uit 2005 gebroken
Nokkenas van Opel uit 2005 gebroken
Wij hebben een opel corsa van het bouwjaar 2005 waarvan afgelopen dinsdag de nokkenas is gebroken, we hebben hem inmiddels laten maken, omdat we de auto vanwege onze handicap nodig hebben.
Wel heb ik een email gestuurd naar Opel maar die is zo klant vriendelijk dat je er misselijk van wordt.
Omdat ik ben gaan Google kwam ik meerdere mensen met het zelfde probleem tegen, en het bouwjaar 2005.
Nu ben ik opzoek naar mensen met het zelfde probleem ....een gebroken nokkenas van een opel uit het bouwjaar 2005.
Want al zal ik er niet wijzer van worden, ik laat het er niet zomaar bij zitten....wie O wie helpt me mee om onze rechten bij Opel te verhalen dat het bouwjaar 2005.
Want als er toch diversen mensen uit het zelfde bouwjaar met dit probleem te maken hebben dan moet er ergens een fout zitten …misschien metaal moeheid?
KOMOP LATEN WE SAMEN PROBEREN STERK TE ZIJN!!!
Wel heb ik een email gestuurd naar Opel maar die is zo klant vriendelijk dat je er misselijk van wordt.
Omdat ik ben gaan Google kwam ik meerdere mensen met het zelfde probleem tegen, en het bouwjaar 2005.
Nu ben ik opzoek naar mensen met het zelfde probleem ....een gebroken nokkenas van een opel uit het bouwjaar 2005.
Want al zal ik er niet wijzer van worden, ik laat het er niet zomaar bij zitten....wie O wie helpt me mee om onze rechten bij Opel te verhalen dat het bouwjaar 2005.
Want als er toch diversen mensen uit het zelfde bouwjaar met dit probleem te maken hebben dan moet er ergens een fout zitten …misschien metaal moeheid?
KOMOP LATEN WE SAMEN PROBEREN STERK TE ZIJN!!!
-
Re: Nokkenas van Opel uit 2005 gebroken
Kun je ook vertellen welke motor je precies hebt?
Bij de oude Kadett (ik meen E-model, weet ik niet zeker) was de nokkenas van de 1300 motor nogal gevoelig voor krom worden. Bij andere motoren speelde dat niet. Als ik het me goed herinner tenminste, maar daar kunnen Jeroentje en Mallemalle wel wat meer over vertellen denk ik.
Bij de oude Kadett (ik meen E-model, weet ik niet zeker) was de nokkenas van de 1300 motor nogal gevoelig voor krom worden. Bij andere motoren speelde dat niet. Als ik het me goed herinner tenminste, maar daar kunnen Jeroentje en Mallemalle wel wat meer over vertellen denk ik.
Hoi Angora, wij hebben een Opel Corsa met een 900cc motor, maar heb ook al van andere opel modellen het probleem gelezen.
Groetjes Aida
Groetjes Aida
witte angora schreef:Kun je ook vertellen welke motor je precies hebt?
Je vergeet iets belangrijks te melden, wat is de (echte ) kilometerstand van de auto en zijn alle onderhoudsbeurten uitgevoerd en afgestempeld in het onderhoudsboekje? Alleen dan is er een redelijk antwoord op je probleem te geven.aida59 schreef:Wij hebben een opel corsa van het bouwjaar 2005 waarvan afgelopen dinsdag de nokkenas is gebroken, we hebben hem inmiddels laten maken, omdat we de auto vanwege onze handicap nodig hebben.
-
dannog
een gebroken nokkenas, dat gebeurd zelden tot nooit tenzij je een half miljoen op je teller hebt en dan nog niet
lijkt mij een produktiefout, of een gevolg van bij ene vastgeslagen motor, maar dan nog steeds niet, dan breken er eerder andere zaken die veel zwakker zijn
we hebben het over ene metalen as van een millimeter of 20/25 doorsnede
dus,gedegen onderzoek lijkt mij zeker van belang
ik neem aan dat de originele as is gebruikt, geen snelle nokkens, geen tuning aan de rest van de motor of iets dergelijks , maar de originele setup fabrieksuit
een gebroken nokkenas, dat gebeurd zelden tot nooit tenzij je een half miljoen op je teller hebt en dan nog niet
lijkt mij een produktiefout, of een gevolg van bij ene vastgeslagen motor, maar dan nog steeds niet, dan breken er eerder andere zaken die veel zwakker zijn
we hebben het over ene metalen as van een millimeter of 20/25 doorsnede
dus,gedegen onderzoek lijkt mij zeker van belang
ik neem aan dat de originele as is gebruikt, geen snelle nokkens, geen tuning aan de rest van de motor of iets dergelijks , maar de originele setup fabrieksuit
-
Mallemalle, kijk hier eens als je wil?
http://www.problemcar.nl/search.php?search_id=432170261
update van moderator (28-01-2020): nieuwe werkende link: https://problemcar.nl/topic/opel/gebrok ... ort-137089
Hier vind je nog verschillende andere gebroken nokkenassen.
Onder andere deze tekst:
http://amtgarageforum.nl/forums/Thread/123278.aspx
Nog een verhelderende discussie:
http://www.nationaalautoforum.nl/6034-n ... astra.html
http://www.problemcar.nl/search.php?search_id=432170261
update van moderator (28-01-2020): nieuwe werkende link: https://problemcar.nl/topic/opel/gebrok ... ort-137089
Hier vind je nog verschillende andere gebroken nokkenassen.
Onder andere deze tekst:
Dan deze nog:komt meestal door nokkenaslagerkapjes die loskomen ( bouten niet hard genoeg aangedraaid ) dit zijn holle nokkenassen , dus die breken wel rapper dan volle nokkenassen
http://amtgarageforum.nl/forums/Thread/123278.aspx
Nog een verhelderende discussie:
http://www.nationaalautoforum.nl/6034-n ... astra.html
-
dat duidt imo op een een mogelijke constructiefout
maw, een nokkenas waarvan de kwaliteit beneden norm ligt
al knalt een zuiger nog zo hard tegen een klep, dan is die klep eerder krom dan een nokkenas en staat de afdruk eerder in d z uiger dan dat een nokkenas normaliter breekt
vreemd verhaal iig
ik heb in al mijn jaren hobbygesleutel 1 x meegemaakt dat er ene nokkenas was gebroken, daarbij was de motor kompleet aan gort gereden door gebrek aan olie en koelvloeistof, niet alleen de nokkenas naar de gvd
dit lijkt op ene constructie/fabrikageprobleem en het lijkt mij dat opel hier niet mee weg kan komen
maw, een nokkenas waarvan de kwaliteit beneden norm ligt
al knalt een zuiger nog zo hard tegen een klep, dan is die klep eerder krom dan een nokkenas en staat de afdruk eerder in d z uiger dan dat een nokkenas normaliter breekt
vreemd verhaal iig
ik heb in al mijn jaren hobbygesleutel 1 x meegemaakt dat er ene nokkenas was gebroken, daarbij was de motor kompleet aan gort gereden door gebrek aan olie en koelvloeistof, niet alleen de nokkenas naar de gvd
dit lijkt op ene constructie/fabrikageprobleem en het lijkt mij dat opel hier niet mee weg kan komen
Laatst gewijzigd door Mallemalle op 02 feb 2010 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Exact, en dan komen we op het punt van TS. Die wil eens kijken of er al actie ondernomen wordt, of dat er een manier is om Opel hierover aan te spreken.dit lijkt op ene constructie/fabrikageprobleem en het lijkt mij dat opel hier niet mee weg kan komen
We praten wel over auto's van 2005, dus nog geen 5 jaar oud, tegenwoordig gaan auto's al gauw een jaar of 15 mee, als het niet langer is. En dan is de reden dat de auto naar de sloop gaat, maar dat weet jij ook wel, Mallemalle, vaak niet het technische gedeelte, maar roest, of teveel kosten die er in korte tijd aan zitten te komen (Bandjes, koppeling, distributieriem, schokbrekertjes, als je dat in een rap tempo achter elkaar aan ziet komen is een ander oud beestje voordeliger, of niet dan).
Mijn Golfje is van 1990 bijvoorbeeld, en die tuft nog wel een poosje door.
Dus de gebroken nokkenassen van Opel zullen in de toekomst nog wel vaker voor gaan komen denk ik zo.
-
ze schijnen kapot te gaan doordat de lagerschalen niet van metaal maar van kunststof zijn
ben toch nieuwsgierig hoe dat exact stuk gaat
de kans is idd aanwezig dat opel zegt, te oud, afgeschreven, doen we niks aan
toch denk ik dat wanneer je genoeg mensen kan vinden met hetzelfde euvel,voor indienen van een klacht, je eea aan winst kan behalen
ben toch nieuwsgierig hoe dat exact stuk gaat
de kans is idd aanwezig dat opel zegt, te oud, afgeschreven, doen we niks aan
toch denk ik dat wanneer je genoeg mensen kan vinden met hetzelfde euvel,voor indienen van een klacht, je eea aan winst kan behalen
Hallo,bij deze een reaktie op de gebroken nokkenas.Ook ik ben hier van de dupe en ook mijn auto is van 2005.Mijn zaak ligt bij de Geschillencomissie,de uitspraak zal binnen 4-6 weken zijn.Hoewel de dealer best coulant is geweest blijf ik van mening dat dit een materiaal/fabricage fout is.Voor Opel zelf heb ik geen goed woord over,beschamend hoe ze hun klanten te woord staan.Er moet meer gereageerd worden op dit soort misstanden in de autobranche ,misschien is de kreet van meerdere roependen dan ook eens echt hoorbaar.Mensen reageer,laat U horen,wellicht kan Radar hier aandacht aan besteden.
-
Als je wilt dat Radar hier aandacht aanbesteedt, kun je het beste even naar de home-pagina, daar vind je een kadertje waar staat hoe je het onderwerp aan kunt melden.wellicht kan Radar hier aandacht aan besteden.
Op het forum hier komen alleen maar boze consumenten, consumenten die proberen te helpen en bedrijven die gezichtsverlies proberen te voorkomen.
En o ja, de moderators niet te vergeten.
Ik ben in het bezit van een opel corsa uit 2005. Met een Z1.2XEP motor.
Afgelopen jaar een paar keer niet starten, en bij flink doorstarten pas aanslaan. De laatste 2 maanden soms (vooral bij koude motor) onregelmatig lopen.
afgelopen maandag teruggekomen van een rit van 700 km, en ineens motorelektronica lampje branden, en de auto heeel erg slecht rijden. bij intrappen koppeling sloeg de auto af.
Nog net thuis kunnen komen maar daarna niet meer te starten.
auto is opgehaald door de garage, en tot nu toe de conclusie:
3 van de 4 pitten van de bobine doorgebrand, en een gebroken nokkenas. Dit lijkt me niet normaal voor een auto van 4 jaar, met 55000 km op de teller.
Groeten,
85949
Afgelopen jaar een paar keer niet starten, en bij flink doorstarten pas aanslaan. De laatste 2 maanden soms (vooral bij koude motor) onregelmatig lopen.
afgelopen maandag teruggekomen van een rit van 700 km, en ineens motorelektronica lampje branden, en de auto heeel erg slecht rijden. bij intrappen koppeling sloeg de auto af.
Nog net thuis kunnen komen maar daarna niet meer te starten.
auto is opgehaald door de garage, en tot nu toe de conclusie:
3 van de 4 pitten van de bobine doorgebrand, en een gebroken nokkenas. Dit lijkt me niet normaal voor een auto van 4 jaar, met 55000 km op de teller.
Groeten,
85949
Het nokkenasprobleem van Opel is bepaald niet nieuw. Al in de jaren 80 waren er Opelmotoren met problemen. Het ging toen om de OHC motoren die in de plaats kwamen van de oude CIH motoren.
Voor zover ik mij kan herinneren ging het toen voornamelijk om de 1800 motoren van de Ascona en de Manta en ook de Kadett.
Vreemd dat dit probleem nu weer de kop opsteekt..........
Voor zover ik mij kan herinneren ging het toen voornamelijk om de 1800 motoren van de Ascona en de Manta en ook de Kadett.
Vreemd dat dit probleem nu weer de kop opsteekt..........
-
de 1800 motoren waren idd minder sterk dan de 1700 1900 en 2000
maar er was geen sprake van gebroken nokkenassen
die problemen van toen zijn niet te vergelijken met dit specifieke probleem mbt dit type motor, een totaal andere motor
maar er was geen sprake van gebroken nokkenassen
die problemen van toen zijn niet te vergelijken met dit specifieke probleem mbt dit type motor, een totaal andere motor
Beste Aida,
Ook ik zit met een opel corsa Z1.2XEP bouwjaar 2005 met 51.000 km op de teller waarvan de nokas gebroken is.
Hij staat nu momenteel bij de garage en die geeft het antwoord jammer dan.
De kosten € 850.00.
Het is mij bij blijkt van de winter begonnen met piepende remmen moeilijk starten maar voor de rest nog weinig problemen. Tot 3 weken geleden,toen stond ik langs de snelweg omdat de auto inhield en totaal niet meer vooruit wilde. De anwb is erbij geweest en reageerde dat de auto op 3 pitten reed na controle bleek deze weer keurig te lopen. Ik moet erbij zetten dat de auto 2 maanden heeft stilgestaan in de garage dus was de conclusie vuil. Verder geen problemen meer gehad en rijden als een zonnetje. Tot vorige week donderdagavond. Ik trek op bij het stoplicht en hoor een doffe klap gevolgd door een harley davidson geluid met een hoop getik wat ook voelbaar is in het koppelingspedaal. langs de kant gezet maar niets te vinden. Vrijdag netjes naar de garage gebracht en daar het antwoord uw nokas is gebroken. Hij heeft alle beurten netjes gehad sterker nog hij moest weer incl. de apkkeuring. De coulance die ik krijg is nul..... ik moet het volledige bedrag zelf betalen.
Nu ben ik aan het zoeken gegaan en ben hier uit gekomen heeft iemand een idee waar je hiermee verder terecht kan?
Ook ik zit met een opel corsa Z1.2XEP bouwjaar 2005 met 51.000 km op de teller waarvan de nokas gebroken is.
Hij staat nu momenteel bij de garage en die geeft het antwoord jammer dan.
De kosten € 850.00.
Het is mij bij blijkt van de winter begonnen met piepende remmen moeilijk starten maar voor de rest nog weinig problemen. Tot 3 weken geleden,toen stond ik langs de snelweg omdat de auto inhield en totaal niet meer vooruit wilde. De anwb is erbij geweest en reageerde dat de auto op 3 pitten reed na controle bleek deze weer keurig te lopen. Ik moet erbij zetten dat de auto 2 maanden heeft stilgestaan in de garage dus was de conclusie vuil. Verder geen problemen meer gehad en rijden als een zonnetje. Tot vorige week donderdagavond. Ik trek op bij het stoplicht en hoor een doffe klap gevolgd door een harley davidson geluid met een hoop getik wat ook voelbaar is in het koppelingspedaal. langs de kant gezet maar niets te vinden. Vrijdag netjes naar de garage gebracht en daar het antwoord uw nokas is gebroken. Hij heeft alle beurten netjes gehad sterker nog hij moest weer incl. de apkkeuring. De coulance die ik krijg is nul..... ik moet het volledige bedrag zelf betalen.
Nu ben ik aan het zoeken gegaan en ben hier uit gekomen heeft iemand een idee waar je hiermee verder terecht kan?
-
Hallo,
Ik heb ook een Opel Corsa uit 2005 en is ook de nokkenas gebroken.
Komt nooit voor, totdat ik op internet ging kijken. Daar las ik dat heel wat mensen dit probleem hadden. Zie ook op probleemcar.nl.
Als er nog meer mensen zijn die dit probleem met een Opel Corsa hebben zou ik dat graag willen weten.
H.v/d Sleen
Dalen
Ik heb ook een Opel Corsa uit 2005 en is ook de nokkenas gebroken.
Komt nooit voor, totdat ik op internet ging kijken. Daar las ik dat heel wat mensen dit probleem hadden. Zie ook op probleemcar.nl.
Als er nog meer mensen zijn die dit probleem met een Opel Corsa hebben zou ik dat graag willen weten.
H.v/d Sleen
Dalen