LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Internetsnelheden

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
bdrenth
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 jan 2010 11:06

Re: Internetsnelheden

Ongelezen bericht door bdrenth »

Ik heb de test met speedtest.net gedaan, 3 maal om de 5 min.
Nu heb ik de eerste meting 7,5 mb de 2e meting 11 mb en de 3e meting 8 mb.
Dat is een verschil van 3,5 mb in 15 min op een afstand van 960 meter van de wijkcentrale vindt ik 7,5 en 8 mb onder de maat, van af 11 mb zou ik kunnen leven.
Mocht tele2 eerlijk zijn en zegen t/m 15mb, aangezien de wijkcentrale die maar levert.

Met een t/m 20mb moet ik minimaal 15 mb kunnen halen p 960 meter afstand.

Het is gewoon de consument verleiden met een snelheid die zelfs de wijk-centrale niet kan afgeven.

Als het goed is belt tele2 morgen avond, ik heb al een mail gestuurd dat ik gedeelte van het geld terug wil, vanwege zij bij mij nooit geen 20mb konden leveren.
En per direct kan overstappen naar een leverancier die wel een hogere snelheid kan bieden.

Gelukkig heb ik geen tv van tele2 die schijnt 8mb van de internet snelheid af te snoepen.

Rinus M
Berichten: 45
Lid geworden op: 16 mar 2010 16:30

Re: Internetsnelheden

Ongelezen bericht door Rinus M »

Vanaf okt 2009 I-tv van KPN, hebben nu het hele pakket van KPN.

Wij hadden IPB extra 8mb, dus ga je ervan uit dat je de snelheid haalt, tot mijn grote spijt al vanaf het moment dat we I-tv hebben storing bij tv kijken en bij het bellen.
Hebben ook een 20mb abonnement gehad, dit kon helemaal niet.

KPN gebeld deze heeft een monteur aangestuurd, heb nu 5 monteurs gehad waarvan 1 van KPN infra. Alles door gemeten en volgens de monteur is er niets aan de hand. Afgelopen vrijdag weer een monteur gehad en die heeft er nu eindelijk werk van gemaakt.

Nu werd mij verteld dat wij 2,3 km van de hoofdcentrale af wonen en dat wij 12,4 mb kunnen ontvangen. De monteur heeft mij uitgelegd dat I-tv 8mb neemt, en de 8mb voor IPB. Nu kom ik boven de 12,4 uit dus is het hier niet mogelijk, ja als ik een IPB basis neem van 3mb.

Wat mij tegenvalt van KPN is dat ze de mensen een abonnement aanbieden waar ze niets aan hebben. (ja met storing)

Het terug betalen van de kosten naar het 0900 nummer heb ik wel vergoed gekregen, had inmiddels bijna € 300,= aan telefoon kosten in 5 maanden.

Als je het call-center belt weten de medewerkers niet wat ze vertellen, heb nu 19 mederwerkers aan de telefoon gehad en heb 17 verschillende verhalen gehoord.

Ik ben KPN echt beu.

dus terug te komen op de snelheden, dit hangt ervan af hoever je van de centrale woont.

Groet,
Rinus

bdrenth
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 jan 2010 11:06

Re: Internetsnelheden

Ongelezen bericht door bdrenth »

Zo net contact gehad met tele2.
De monteurs konden niks doen, en hadden gezegd, dat vanwege de problemen er een korting zou worden gegeven, of het contract kon opgezegd worden.
Hier voor moest ik de andere dag terug bellen.

Nu word er gezegd dat tele2 een norm van 4mb download hanteert.
Dus als je boven de 4 mb zit, met een t/m 20mb abonnement, voldoet alles volgens norm.
Een korting doen ze niet, omdat er wel internet is, ondanks dat 7mb op een afstand van 960 meter van de wijkcentrale zit.

Dus als je tele2 neemt het is t/m 20mb met een garantie van 4mb, hoezo cheap...

RedWiz
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 apr 2010 22:19

Re: Internetsnelheden

Ongelezen bericht door RedWiz »

Frank86 schreef:Hallo allemaal,
De discussie over internetsnelheden komt de laatste tijd vaker voorbij in de media, maar er lijkt vooralsnog verdraait weinig mee te gebeuren. Nu toch maar eens een vraag. Bij KPN heb ik een 20mb ADSL abonnement afgesloten, met interactieve TV en de hele reut. Toch red ik qua downloadsnelheid Maximaal 1,6mb per seconden. Is dat normaal? En wat kun je hieraan doen?

update:
Volgens ADSL speedtest krijg ik de volgende resultaten:
http://www.speedtest.nl/ADSL/default.as ... ode=7887AR

Ik zou slechts 502 meter van de centrale zitten, dus veel meer moeten hebben?
Hey Frank om even een duidelijk antwoord te geven op je vraag: Je zou maximaal 2,5 MEGABYTE per seconde kunnen dowloaden in jouwn geval van 20 MEGABIT.
1MEGABIT is 1/8ste van 1 MegaByte snap? 20/8=2,5
Ik weet dus niet hoe je aan die 1,6 MB komt, want dat is niet je maximale snelheid.
Met welk programma of hoe heb je die 1,6 gemeten??

RicardoMusch
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 mei 2008 20:57

Re: Internetsnelheden

Ongelezen bericht door RicardoMusch »

In principe is het normaal dat je maar 1,6 haalt. Al zit je 502 meter vanaf de centrale. Dan zijn er nog een aantal factoren die een rol spelen.

- kabel leeftijd
- corrosie, vochtigheid etc in de kabel
- de overboeking (met hoeveel mensen jou verbinding wordt gedeeld, meestal 1:30 of 1:20)
- de drukte op dat moment

indien je ook interactieve tv etc via het internet ontvangt (weet niet precies hoe dat met KPN werkt... IP tv?), neemt dat ook een deel van je bandbreedte in beslag.

Dan is er ook nog de belangrijke factor, zit je achter een router?, staan er meerdere computers aan? Allemaal afboekingen aan de bandbreedte.

depezwa
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 apr 2010 19:49

Re: Internetsnelheden

Ongelezen bericht door depezwa »

Ter aanvulling van de topicstarter kan ik aangeven in soortgelijke situatie te zitten.
Ik heb een 20 Mb ADSL abonnement bij Telfort.
Modem is een Zyxel Prestige-2603H-61C
In Haarlem gem. snelheid tussen 12 Mb en 15 Mb gehaald.
Sinds 1,5 jaar verhuisd naar Bennebroek. Telfort zegt in webadvertentie op basis van mijn huidige postcode dat de snelheid tussen 15-20 Mb ligt. Echter max snelheid 8 Mb.(zelfde configuratie) Afstand tot centrale ongev. 500 meter.
In de router staat bij system status de max. speed op 8000 kbps.
Hier Telfort over bevraagd. Antwoord luidt: U zit op een adsl1 centrale; deze heeft een max. snelheid van 8 Mb. In de toekomst zal dit worden veranderd.
De upgrades van de centrales (door KPN?) is begonnen in medio 2008 en er niemand iets kan zeggen over wanneer alle adsl1 centrales zullen zijn aangepast.
Kan dit zomaar?

Vr. grt.
depezwa

RicardoMusch
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 mei 2008 20:57

Re: Internetsnelheden

Ongelezen bericht door RicardoMusch »

In principe ligt dat eraan waar je voor betaald.

Als je betaald voor een product dat beloofd tot 20 Mbit internet te bieden, terwijl je theoretisch gezien daar nooit aan kunt komen, zijn ze fout bezig.

depezwa
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 apr 2010 19:49

Re: Internetsnelheden

Ongelezen bericht door depezwa »

Ik betaal voor een 20 Mb verbinding.
Voor de verhuizing was de beloofde, geschatte downloadsnelheid voor het nieuwe adres ongeveer 8 Mb. Ik wist dus dat ik achteruit zou gaan in snelheid. Echter als men nu enerzijds adverteert met de belofte dat de snelheid tussen de 15 en 20 Mb ligt terwijl men toegeeft dat dit op basis van de adsl centrale niet haalbaar is klopt er dus iets niet.
Edoch ... ook daar kan ik mee leven als er op korte termijn zicht is op aanpassing. Echter kan men geen uitspraak doen over de termijn waarop de centrale een upgrade naar adsl2 zal krijgen. Telfort verschuilt zich dus al een tijd lang achter KPN. Geen goede zaak lijkt mij.

RicardoMusch
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 mei 2008 20:57

Re: Internetsnelheden

Ongelezen bericht door RicardoMusch »

Ik zou het iig wel aangeven bij Telfort dat je vind dat je in principe meer dan de helft teveel betaalt omdat het technisch onmogelijk is wat zij aanbieden.

En laat je alsjeblieft niet afschepen met "ja met er staat TOT" want dat is BS...

depezwa
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 apr 2010 19:49

Re: Internetsnelheden

Ongelezen bericht door depezwa »

Zou ik graag willen doen, maar zou het graag willen bundelen met "lotgenoten" omdat ik waarschijnlijk niet de enige ben. En .. samen bereik je veelal meer.
Vandaar dat ik aanhaak op dit topic.
Wel bedankt voor je ondersteunende woorden. :)

freddie72
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 apr 2010 14:50

Re: Internetsnelheden

Ongelezen bericht door freddie72 »

Hallo allemaal,

Ik heb het zelfde probleem met KPN, in overleg met de mensen van kpn heb ik een premium pakket internet plus bellen genomen met 20 mb internet, ondanks dat ik nooit de snelheid haalde die ze beloofde, vertelde ze mij dat het ligt aan feit dat de afstand naar de centrale aanzienelijk is.
ik heb me daarbij neergelegd en het zo gelaten.
Een maand terug kreeg ik bericht dat de snelheden omhoog gaan dus 20 mb wordt 40 mb ik weer bellen en vragen of ik toch niet meer uit mijn aansluiting kan halen, de technische dienst wist mij te vertellen dat ik een hoop snelheid kwijt raak omdat ik niet bij het Isra punt zit aansloten met mijn modem, en dat ik dat beter wel kon doen zodat ik de gewenste snelheid wel kon halen, ik heb gelijk een monteur gebeld en het laten omzetten, wat schetst mijn verbazing, en maakte geen drol uit de snelheid bleef het zelfde, dus de monteur heen en weer bellen met de TD en vroeg hun een nieuwe modem op te sturen, wat ze niet wilde doen, nadat de monteur al 4 keer had gebeld kwam eindelijk de aap uit de mouw, mijn lijn heeft een maximale capiciteit van 8 mb....... dus ik heb ruim twee jaar voor iets betaald wat helemaal niet mogelijk is op mijn adres. Ik gelijk bellen met de klanten service en die vertelde mij dat ik de volgende dag zou worden teruggebeld, niet dus ik weer bellen en weer u wordt morgen teruggebeld u voelt hem al aankomen, NIET DUS ondertussen begint mijn geduld flink op te raken en bel opnieuw nu werd me verteld dat ik binnen een week wordt teruggebeld met een oplossing, vandaag was die dag en wat denk je wat ze tegen me zeggen, WE HEBBEN HET TE DRUK WE WETEN NIET WANNEER WE U TERUGBELLEN, hoeveel geduld moet een mens hebben en dan op de manier hoe je te woord wordt gestaan KPN SCHANDALIG.

depezwa
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 apr 2010 19:49

Re: Internetsnelheden

Ongelezen bericht door depezwa »

Hoi freddie72,
We zullen toch zeker niet de enigen zijn bij wie dit speelt.
Je zou bijna een "pay-per-speed" geintroduceerd willen zien.
Het is te hopen dat consumentenprogramma's hier via de media wat aandacht aan zouden willen schenken.
Of anders een website in het leven roepen om de klachten te bundelen en kijken of er gezamelijk juridisch advies ingewonnen zou kunnen worden.
Uiteindelijk lijkt het veel op misleidend adverteren.

Susie1983
Berichten: 26
Lid geworden op: 04 dec 2009 22:59

Re: Internetsnelheden

Ongelezen bericht door Susie1983 »

Ik heb hetzelfde probleem.
Ik heb ook telfort 20mb maar mijn downloadsnelheid zit daar ook ver vandaan.
Op speedtest.net haal ik 6mb soms 7mb en heel soms 8mb.
Op het moment heb ik een draadloze verbinding en een iphone die som gebruik maakt van deze verbinding maar hiervoor had ik nog niet die iphone en me computer gewoon met een kabel aangesloten die bij de modem zat. Toen haalde ik dus ook dezelfde snelheden als nu.

Mijn ouders wonen een straat achter mij en hebben ziggo 20mb en die halen ook gewoon makkelijk de 19 a 20mb.
Een vriendin van mij heeft ook ziggo en haalt ook makkelijk de 20mb.

Ik zit er al een tijd aan te denken om te bellen maar wordt soms zo moe van het bellen naar bedrijven waar dingen niet lekker lopen dus heb t maar een beetje gelaten. Ondertussen betaal ik al 3 jaar lang elke maand gewoon die 20mb.
Nu ik dit lees denk ik dat toch maar eens ga bellen. Zou wel graag willen dat me snelheid om hoog gaat en dat ik me geld van de afgelopen tijd terug krijg voor het teveel betalen.

Iemand nog tips over wat ik kan zeggen?

Gesloten