LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] rechtszaken

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: rechtszaken

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Martin65,

Je kunt niet en een rechtszaak voeren via de stichtingen en zelf een rechtszaak beginnen.

Je moet dus kiezen, of zelf een rechtszaak accepteren door niet te betalen of wachten tot de rechtszaken van de stichtingen door de rechter beslist zijn.

Als je voldoet aan je maandtermijnen en je betaalt je restschuld is er niets mis met de stichtingen.
Kun of wil je niet meer betalen, dan moet je wel een advocaat nemen.
Het verschilt dus per persoon en omstandigheid.

Groeten,
Piet

JJ
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 nov 2003 15:33

Re: rechtszaken

Ongelezen bericht door JJ »

Dit forum lezende kom ik tot de conclusie dat er erg veel vragen bestaan over de in augustus door Dexia uitgebrachte dagvaardingen.

Ik ben zelf advocaat en die hoedanigheid ben ik betrokken bij een aantal Dexia-zaken, waarvan in vier gevallen inmiddels gedagvaard is.

De tijd die gemoeid is met een procedure is zeer lang. Dexia neemt ruim de tijd met de dagvaardingen. Dat wil zeggen dat het best zo kan zijn dat als je in augustus gedagvaard bent, je je eerst in november of december hoeft te stellen (zeg maar: door middel van een procureur aan de rechtbank laten weten dat je je zult verweren).

Indien je je hebt laten stellen, krijg je standaard 6 weken uitstel om een zogenoemde conclusie van antwoord in te dienen. In overleg met de wederpartij kan nader uitstel verkregen worden. Na de conclusie van antwoord roept de rechter in principe de partijen op om voor hem te verschijnen en te proberen tot een schikking te komen. Ook kan de rechter er voor kiezen om nogmaals een schriftelijke ronde te laten plaatsvinden. Je kunt erop rekenen dat met elke proceshandeling tenminste 6 weken gemoeid zal zijn. Ten slotte duurt het nog wel 6 weken voordat de rechter vonnis heeft gewezen.

Dit alles in ogenschouw genomen is het niet verbazingwekkend dat er nog geen uitspraak is in de dagvaardingen die Dexia in augustus heeft laten uitbrengen. Een eerste uitspraak valt in alle redelijkheid pas in de herfst van 2004.

Gast

Re: rechtszaken

Ongelezen bericht door Gast »

Beste JJ,

Van welk advocatenkantoor dan !! Er zijn meer kantoren geweest die hier klanten vandaan halen en velen zijn op zoek.

Zet gerust de naam en het telefoonnummer erbij.

Bij voorbaat dank.

D.F.

frits
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 nov 2003 21:01

Re: rechtszaken

Ongelezen bericht door frits »

Beste JJ

zoals hier al eerder verzocht als uw kantoor al div. dexia zaken in behandeling heeft meldt dan de naam van uw kantoor zodat belangstellende in kontakt met u kunnen treden.

U meldt dat het hele traject zeer lang kan duren voor er een uitspraak is, dit ondermeer omdat dexia ruim de tijd neemt. Hoe is het dan mogelijk dat er één uitspraak is en dat is een zaak welke niet door Dexia is aangespannen en waarvan de dagvaardigings dag lag NA het het moment waarop de eerste dagvaardiging van Dexia is uitgebracht:

- dagvaar-ding van 24 oktober 2002, met bewijsstukken,
- conclusie van antwoord, met bewijsstukken,
- conclusie van repliek, met bewijsstukken,
- conclusie van dupliek,
- pleidooi dat is gehouden is op 25 september 2003, het daarvan opgemaakte proces-verbaal, pleitnotities van de raadslieden van [eiseres] en Dexia en een bij pleidooi door Dexia genomen akte overlegging producties,
Datum uitspraak: 12-11-2003

de uitspraak is bekend.

Ook nu wordt er weer niet gereageerd door de div. stichtingen danwel door gedaagden.
Het niet reageeren zou ook opgevat kunnen worden als een bevestiging van de stelling dat er toch op enig moment een schikking wordt getroffen met de toevoeging dat partijen hierover geen mededelingen zullen doen..

JJ
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 nov 2003 15:33

Re: rechtszaken

Ongelezen bericht door JJ »

Beste Frits,

Ik heb begrepen dat de eerste dagvaardingen door Dexia in augustus 2003 zijn uitgebracht en dat de dagvaarding tegen Dexia dateert van oktober 2002. Zoals ik in mijn eerdere opmerking al schreef duurt het in het algemeen ruim een jaar voordat er een uitspraak in een zaak wordt gedaan. In de zaak die is aangespannen door een particulier is dit scenario ook gevolgd.

Ik ben niet bekend met de mogelijkheid dat Dexia voor augustus 2003 dagvaardingen heeft doen uitgaan. Overigens kan ik me moeilijk voorstellen dat er schikkingen zijn getroffen waarvan het resultaat wordt stilgehouden. Bij de stichtingen is dit sowieso onmogelijk, daar zij toch hun leden daarvan op de hoogte zouden moeten stellen. Bij individuele gedaagden is dit ook moeilijk denkbaar.

Immers, indien Dexia hangende een procedure een schikkingsvoorstel accepteert, zou zij volstrekt in tegenspraak handelen met haar principiele uitgangspunt, namelijk: wij hebben niets fout gedaan. Een schikkingsvoorstel met geheimhoudingsplicht zou alleen aan de orde zijn als Dexia veel water bij de wijn zou doen (de doorsnee belegger wil Dexia het liefst aan de hoogste boom hangen en zal niet snel akkoord gaan met een geheimhoudingsplicht) en dat lijkt gezien de opstelling van Dexia niet aan de orde.

Een andere optie is dat Dexia bij een verloren rechtszaak alsnog een extra bedrag betaalt om de gedupeerden het zwijgen op te leggen. Probleem hierbij is dat er dan reeds een openbare uitspraak is gedaan. Ik heb wel zoveel vertrouwen in het Nederlandse journaille om aan te nemen dat een dergelijke uitspraak niet onopgemerkt zou blijven.

Om ten slotte te reageren op het verzoek om mijn naam en telefoonnummer te vermelden. Indien u mijn gegevens wilt hebben, dient u uw e-mailadres bekend te maken. Dan zal ik u een mail met informatie sturen.

frits
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 nov 2003 21:01

Re: rechtszaken

Ongelezen bericht door frits »

JJ,

ik blijf erbij dat de div. verenigingen/stichtingen wel eens mededelingen zouden kunnen doen over de status van de lopende zaken en hoeveel er nu daadwerkelijk door dexia zijn aangebracht.

ik zoek dus nog een goed advocaat liefst uit het noorden (friesland)

[email protected]

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: rechtszaken

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Frits,

Mr. Tulp, 0513-433433, Advocatenkantoor Dommerholt en v Dijk uit Heerenveen.
zij werken ook met toevoeging en hebben al dexia zaken in behandeling.

Groeten,
Piet

pandabeer
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 sep 2003 17:54

Re: rechtszaken

Ongelezen bericht door pandabeer »

Klasse wat je allemaal doet Piet, Frits neem maar contact op met Dommerholt & Van Dijk advocaten is een goed kantoor lijkt met heb mijn zaak daar ook liggen!!!

Groetjes Pandabeer

martin65
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 nov 2003 21:42

Re: rechtszaken

Ongelezen bericht door martin65 »

Hoi Isabel,

Op het forum staat het adres van een advocaat. Zijn naam is P.J.M. Mommers. Hij werkt bij Advocatenkantoor van Amstel en Partners in Schaijk. Tarief is euro 150,00.

Ik heb trouwens nog geen formulier teruggestuurd. Ik weet nog steeds niet wat ik moet doen.

Als ik het blanko ongetekend terugstuur als bijlage bij een brief en verwijs naar de vernietigingsbrief van Dexia en vermeld dat het contract niet geldig is geweest als gevolg van het feit dat mijn eega niet meegetekend heeft, zal dit waarschijnlijk door Dexia niet geaccepteerd worden.

Op het form lees ik anders niets van mensen die zijn aangesloten bij Leaseverlies of Eegalease.

Ben benieuwd hoe zijn in deze situatie gehandeld hebben.

Vr. Gr.

Martin

Gesloten