LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ABN AMRO verhoogt ongevraagd mijn creditcard-limiet

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
onno99
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 apr 2010 21:39

ABN AMRO verhoogt ongevraagd mijn creditcard-limiet

Ongelezen bericht door onno99 »

Als ik tijdig ingrijp (lees: binnen een maand een coupon terugstuur) wordt die actie geannuleerd.

Los van het feit dat ik dit niet wil en hier geen behoefte aan heb, kan dit toch niet zomaar? Stel dat ik deze brief niet had ontvangen. En dan nog, voor zo'n ingrijpende wijziging, waarvoor ik geen handtekening heb gezet, dan moet er toch in ieder geval wel een langere reactie-periode zijn dan 30 dagen?

Bovendien moet ik nu weer een coupon gaan invullen, en hiervoor weer naar de brievenbus lopen, omdat de ABN voor mij heeft besloten dat ik hier vast wel behoefte aan zou hebben?

Ik vond het ook al verdacht dat ik laatst werd gebeld door een callcenter van de ABN, met de vraag wat ik van deze brief vond. Doen ze anders nooit, dat onderstreept al mijn gevoel dat ze zich op glad ijs begeven?

Banken zijn ondermeer met hypotheken de mist in gegaan door veel personen met een te hoge kredietlast op te zadelen (denk ook aan DNB), in deze tijd is het dan toch niet gepast om zomaar krediet van klanten te verhogen (lees: mij pushen om meer te gaan uitgeven, mijn schuld te gaan verhogen)

Ik ga ze morgen wel bellen. Ook zal ik hiervan een melding maken bij het AFM.

henk51
Berichten: 1678
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: ABN AMRO verhoogt ongevraagd mijn creditcard-limiet

Ongelezen bericht door henk51 »

Dat kan die heet een negatieve optie wordt al jaren door vele instellingen toegepast.
De Nat Ombudsman heeft in 2006 zijn zorgen geuit in de 2e kamer maar die vind het waarschijnlijk niet van belang om daarop in te gaan.
Een voorbeeld is b.v. bij electronisch bankieren geen RA meer, wil je dit wel dan moet jereageren en zo zijn er nogwel tmeer voorbeelden.


gr Henk

Dirkie
Berichten: 2935
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: ABN AMRO verhoogt ongevraagd mijn creditcard-limiet

Ongelezen bericht door Dirkie »

is het dan toch niet gepast om zomaar krediet van klanten te verhogen (lees: mij pushen om meer te gaan uitgeven, mijn schuld te gaan verhogen)
De ABN geeft U de mogelijkheid om eventueel meer te betalen met Uw creditcard. Het is echter volledig aan U om van deze mogelijkheid gebruik te maken (lees: u bent zelf verantwoordelijk voor uw uitgaven).

Ik zou echter wel zuinig zijn op Uw card, want er is wel een ander gevaar. Mocht er fraude gepleegd worden met Uw card, dan kan dat bedrag ook wel eens hoger zijn :mrgreen:

Murre
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 apr 2010 12:01

Re: ABN AMRO verhoogt ongevraagd mijn creditcard-limiet

Ongelezen bericht door Murre »

Echt belachelijk dit soort acties. Een partij wijzigt eenzijdig de voorwaarden van een overeenkomst, zonder enig overleg.

Ook heel fijn als je de brief nu niet ontvangt, omdat deze verkeerd bezorgt wordt.
Kortom een hele slechte zaak dit soort ongevraagde acties.

Gesloten