LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Partnertoeslag is uitstel van executie

Discussieer hier over pensioenregelingen, levensloopregelingen en aanverwante zaken.
Monique1974
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 aug 2008 15:20

Partnertoeslag is uitstel van executie

Ongelezen bericht door Monique1974 »

Er wordt beweerd dat ten tijde van het besluit (vele jaren geleden genomen) iedereen die het aangaat op de hoogte was of had kunnen zijn.

Maar heeft men al eens uitgezocht of het destijds goed gecommuniceerd is richting de "doelgroep", dat is mondjesmaat later gekomen volgens mij. Volgens mij is het niet goed gecommuniceerd. Dus heeft niemand erop gelet en heeft dus geen maatregelen kunnen nemen zodat deze zich nu kunnen beschouwen als personen welke uitstel van executie krijgen. Het gaat uiteindelijk gewoon door met afschaffen bedoeld zoals in de wet genomen in meen het paarse kabinet.

Er zullen vast destijds belangengroepen (oa politiek) opgelet hebben en die lijkt het ook ontgaan te zijn. Denk aan ouderenbonden.

Of weet iedereen het dat het al een genomen besluit was destijds en heeft iedereen maatregelen genomen?

Dat zou eens in beeld moeten worden gebracht. Hoeveel procent van de betrokkenen wisten ervan en vanaf welk jaar en via welke bron.

Dat moet bepalen of de bedenkers van het besluit wel of niet in gebreke zijn gebleven en of zij dus wel of niet mogen zeggen dat de doelgroep nu wel of niet kan klagen niet genoeg tijd te hebben gehad.

Item voor TROS radar dat uit te zoeken voor het te laat is en het genomen besluit geactiveerd wordt?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Partnertoeslag is uitstel van executie

Ongelezen bericht door kweenie »

Het besluit tot afschaffing van de partnertoeslag is al halverwege de jaren 90 genomen, en het heeft dan ook toentertijd diverse malen in de (kwaliteits-) kranten gestaan. De partners die ermee te maken zouden hebben waren op dat moment dus jonger dan 45 jaar en hadden volop mogelijkheden om voor compensatie te zorgen. Ook wordt het al jaren (ik weet niet hoe lang, houd ik niet bij...) op de pensioenoverzichten gemeld. Maar veel mensen die in deze categorie vallen, waren op dat moment misschien niet zo geïnteresseerd in de financiële situatie na het pensioen?

Monique1974
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 aug 2008 15:20

Re: Partnertoeslag is uitstel van executie

Ongelezen bericht door Monique1974 »

Dan is het maar te hopen dat de doelgroep voldoende werk kan vinden en behouden. Of het hebben weten te behouden.

Overigens hoorde ik een gerucht (meer is het niet) dat men gaat denken ook in aanvullende pensioenen te gaan snijden (meer belasten) dus wat de doelgroep verdient zou geheel of gedeeltelijk weer via toekomstige belastingen wegvloeien.

Berenice
Berichten: 231
Lid geworden op: 03 nov 2006 13:04

Re: Partnertoeslag is uitstel van executie

Ongelezen bericht door Berenice »

de afschaf van de partnertoeslag 2011 is trouwens afgeschaft. 2015 blijft gewoon bestaan dat wel.
Wel worden alle partnertoeslagen vanaf 2011 met 8 % gekort.

ils
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 nov 2006 15:26

Re: Partnertoeslag is uitstel van executie

Ongelezen bericht door ils »

Er is in die periode wel aandacht aan besteed en ook op de televisie met een reklame: "een gezonde meid is op haar toekomst voorbereid" .

Er zijn voorstellen om de hogere pensioenen boven de 18.000 euro per jaar meer te gaan belasten. In hoeverre dit er door is weet ik niet.

Rema
Berichten: 184
Lid geworden op: 23 feb 2007 22:13

Re: Partnertoeslag is uitstel van executie

Ongelezen bericht door Rema »

Lang niet iedereen was in staat om het verlies van de partnertoeslag te compenseren. Wij hebben verschillende keren uit laten rekenen hoeveel we per maand opzij zouden moeten zetten om dit te compenseren, maar konden dat geld echt niet missen. We hadden een inkomen waar we nauwelijks van rond konden komen, en zouden dan nog minimaal 150 gulden per maand op zij moeten zetten, dit ging beslist niet.
En wij zullen vast de enigen niet zijn die wisten dat dit eraan zat te komen, maar niet bij machte waren om er iets tegen te doen, dus we laten het maar op ons af komen en hopen er het beste van.

ils
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 nov 2006 15:26

Re: Partnertoeslag is uitstel van executie

Ongelezen bericht door ils »

zodra de oudste 65 wordt krijgt deze na 2015 voor 1 persoon aow en zijn/haar opgebouwde pensioen
kom je dan samen niet op het minimum moet je helaas naar de soci.dienst voor een aanvulling totdat beiden aow hebben

Gesloten