LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Heeft iemand ervaring mettt "occidentbooks.com"?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
xxxmopxxx
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 okt 2009 09:11

Re: Heeft iemand ervaring mettt "occidentbooks.com"?

Ongelezen bericht door xxxmopxxx »

ik heb in maart een dvd besteld,en betaald via ideal,in juli heb ik mn geld terug gevraagd,omdat de dvd nog steeds niet leverbaar was,vanaf vandaag naar veel te hebben gemaild,heb ik mijn geld nog steeds niet terug :twisted: en als je belt zijn ze niet bereikbaar..mensen koop hier niks..

xxxmopxxx
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 okt 2009 09:11

Re: Heeft iemand ervaring mettt "occidentbooks.com"?

Ongelezen bericht door xxxmopxxx »

ik heb eindelijk mijn geld terug,naar vele mails..echt te gek voor woorden, dit gaat al vanaf maart..had de hoop al opgegeven,mijn advies aan anderen ga veel mailen,dan hoop ik dat het goed komt...

nosnava
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 nov 2009 23:31

Re: Heeft iemand ervaring mettt "occidentbooks.com"?

Ongelezen bericht door nosnava »

Kijk maar eens waar occidentbooks woont op Google Earth: Kieviet 12 in Baarle-Nassau is een grote camping.

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Heeft iemand ervaring mettt "occidentbooks.com"?

Ongelezen bericht door ron1 »

Ja hier ook een ervaring, besteld en afgeschreven en niks ontvangen, pas na 4 weken een tegenreactie op onze vraag waar ons boek bleef na de beloofde in die tijd 9 werkdagen.....reactie.....het boek is niet op voorraad en mogelijk n iet meer te bestellen, ook hier veel moeite moeten doen om geld terug te krijgen.

Mouline
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 dec 2009 17:51

Re: Heeft iemand ervaring mettt "occidentbooks.com"?

Ongelezen bericht door Mouline »

:D Ja, ik bestel al drie jaar al mijn studieboeken bij occidentbooks en ben juist zeer tevreden. De boeken worden altijd binnen enkele dagen geleverd, ook de buitenlandse (goedkoop!). En ook bij niet leverbare titels heb ik nooit problemen gehad. Snelle afwikkeling en gewoon het geld terug. Ik snap dus niet, wat er hier allemaal wordt gezegd...

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Heeft iemand ervaring mettt "occidentbooks.com"?

Ongelezen bericht door ron1 »

Wat er hier gezegd wordt is dat niet iedereen tevreden is over deze webtoko,simpel toch....

wolk4life
Berichten: 149
Lid geworden op: 14 dec 2009 17:29
Locatie: oss

Re: Heeft iemand ervaring mettt "occidentbooks.com"?

Ongelezen bericht door wolk4life »

valt gelukkig ook niet zo op hoor...2 pagina's vol met klachten en dat is alleen maar hier heb ik t niet eens over de rest wat dr op google terug te vinden valt en toevallig een nieuw iemand met 1 bericht met niets anders dan lof over t bedrijf. oftewel komt van jullie zelf af :wink:

mup1963
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jan 2010 20:48

Re: Heeft iemand ervaring mettt "occidentbooks.com"?

Ongelezen bericht door mup1963 »

Op 2 september 2009 heb ik bij Occidentbooks een bestelling geplaatst. Via iDeal is het bedrag van van mijn rekening afgeboekt. Op 18 oktober 2009 is de bestelling geannuleerd omdat het bestelde product niet meer leverbaar was. Mij werd (diverse keren) beloofd dat het bedrag z.s.m. teruggeboekt zou worden, maar tot op heden en na diverse verzoeken is het bedrag nog niet teruggestort op mijn rekening. Zoals zij werken is gewoon schandalig! :evil:

Na het dreigen met stappen is het geld teruggestort!
Laatst gewijzigd door mup1963 op 28 jan 2010 08:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Joost van Dijk
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jan 2010 23:11

Re: Heeft iemand ervaring mettt "occidentbooks.com"?

Ongelezen bericht door Joost van Dijk »

Hier hetzelfde verhaal. Ik was op zoek naar een Engelstalig boek dat best wel zeldzaam was. Toen ben ik eens gaan zoeken op Nederlandse sites en bij Occident hadden ze het boek te koop staan, voor €27,95. Meteen besteld natuurlijk, via een automatische machtiging. Dezelfde dag al afgeschreven. Na een week even gebeld waarom dat het zo lang duurde voordat ik het binnen had. Kreeg ik te horen dat het uit het buitenland moest komen(Duitsland). Na een paar dagen weer gebeld hoe het zat met de bestelling. Na 10 minuten in de wacht te hebben gestaan kreeg ik te horen dat het boek niet leverbaar was, en of ik misschien iets anders wilde bestellen(!) Ik werd woedend. Ik wilde niets anders hebben, ik wilde specifiek het bestelde boek hebben. Toen heeft de persoon aan de lijn mijn rekeningnummer gevraagd en gezegd dat het bedrag zo snel mogelijk teruggestort zou worden. Tot nu toe niet dus. Ik krijg trouwens de indruk dat het een eenmans bedrijf is. Mocht dit zo zijn dan kon het wel eens lang duren voordat ik mijn geld terug krijg.

Joost van Dijk
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jan 2010 23:11

Re: Heeft iemand ervaring mettt "occidentbooks.com"?

Ongelezen bericht door Joost van Dijk »

Joost van Dijk schreef:Hier hetzelfde verhaal. Ik was op zoek naar een Engelstalig boek dat best wel zeldzaam was. Toen ben ik eens gaan zoeken op Nederlandse sites en bij Occident hadden ze het boek te koop staan, voor €27,95. Meteen besteld natuurlijk, via een automatische machtiging. Dezelfde dag al afgeschreven. Na een week even gebeld waarom dat het zo lang duurde voordat ik het binnen had. Kreeg ik te horen dat het uit het buitenland moest komen(Duitsland). Na een paar dagen weer gebeld hoe het zat met de bestelling. Na 10 minuten in de wacht te hebben gestaan kreeg ik te horen dat het boek niet leverbaar was, en of ik misschien iets anders wilde bestellen(!) Ik werd woedend. Ik wilde niets anders hebben, ik wilde specifiek het bestelde boek hebben. Toen heeft de persoon aan de lijn mijn rekeningnummer gevraagd en gezegd dat het bedrag zo snel mogelijk teruggestort zou worden. Tot nu toe niet dus. Ik krijg trouwens de indruk dat het een eenmans bedrijf is. Mocht dit zo zijn dan kon het wel eens lang duren voordat ik mijn geld terug krijg.
Ik heb mijn geld terug op mijn rekening. de 12de werd het afgeschreven, de 26ste teruggestort. Eerlijk is eerlijk, het duurde een beetje lang en de berichten hier maakten me nerveus, maar ik denk niet dat Occidentbooks oplichters zijn.

Eind goed al goed dan maar?

Tom1975
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jan 2010 00:32

Re: Heeft iemand ervaring mettt "occidentbooks.com"?

Ongelezen bericht door Tom1975 »

Pffff, normaal check ik online shops van te voren, om een inschatting te maken of het een nette winkel is, had ik dit nu ook maar gedaan.
Reageren is wel de slechtste kant van dit bedrijf!

Heb de 17 van deze maand een dvd besteld en ja ook betaald(paypal).
heb 2 tickets lopen daar zonder reactie met mijn vraag over levertijd, omdat standaard zo blijkt na onderzoek de bestelstatus op "bestelling wordt behandeld"blijft staan.
Telefonisch via dat 06-nummer geen contact kunnen leggen, zal het van de week weer proberen. Ga a.s. week mijn bestelling opzeggen en betaling terug vorderen.
Vraag me af hoeveel mensen hun geld niet terug gekregen hebben, als ik zo alle berichtgeving lees.(google is en blijft je goede vriend).

Voor alsnog hoop ik op een nette afwikkeling alhoewel ik het wel somberder inzie!

Voor alle geintreseerden hou ik hier iedereen even op de hoogte!

Groet Tom

eeyore29
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 feb 2010 12:49

Re: Heeft iemand ervaring mettt "occidentbooks.com"?

Ongelezen bericht door eeyore29 »

Hier ook een bestelling gedaan bij Occidentbooks...........normaliter check ik ook ff internet maar ja boek wat in de boekenwinkels niet te koop is dus was blij hem gevonden te hebben.
Boek blijft op "bestelling word verwerkt door occidents" staan en inmiddels alweer 2 weken verder.............verscheidene malen gebeld maar word doorgeschakeld naar een bandje met de tekst dat ze niet in staat zijn de telefoon te beantwoorden op dat moment.................tsja vraag me af wanneer wel.
Ook al een mail gestuurd en kreeg een ontvangstbevestiging dat t tot 3 werkdagen kon duren voordat er een antwoord zou komen..............nou je raad het al antwoord word er niet gegeven.

Weet iemand hoe je ze te pakken kan krijgen om je geld terug te storten?? of gaat dat echt alleen via de klachtmail??

Consument Jan
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 feb 2010 10:13

Re: Heeft iemand ervaring mettt "occidentbooks.com"?

Ongelezen bericht door Consument Jan »

Ik heb ook geen goede ervaringen met Occidentbooks.com. Op 11 november 2009 heb ik een bestelling geplaatst voor een boek. Het boek was nergens anders te krijgen en was ook nog eens gunstig geprijsd. Eigenlijk te mooi om waar te zijn. In december heb een mailtje gestuurd waar het boek bleef, maar ik kreeg daarop geen reactie. Begin januari 2010 heb ik telefonisch contact gehad met "meneer Occident" :wink: en hij zei dat hij even contact op zou nemen met de leverancier. Blijkbaar worden er boeken aangeboden bij Occidentbooks.com die ze helemaal niet op voorraad hebben! Na ongeveer 3 minuten aan de lijn te hebben gewacht zei hij dat hij had overlegd met de leverancier en het boek alsnog die week zou worden bezorgd. Ik had het idee dat er even een toneelstukje werd opgevoerd. Het boek is ook niet bezorgd die week. En ook niet de weken erna... Vandaag, 4 februari 2010, heb ik geprobeerd telefonisch contact te krijgen maar ik krijg steeds de voicemail...

Een bevriend jurist heeft inmiddels een mailtje voor me opgesteld (met daarin de aankondiging van juridische stappen en ondertekend met mr.) en verstuurd. Dit maakte blijkbaar indruk, het geld is direct dezelfde dag teruggestort. Niks gezeur over een boekhouder die dit moet regelen...

Mijn advies: koop niet bij Occidentbooks.com! Er worden boeken aangeboden die ze helemaal niet op voorraad hebben en de klantenservice is ver beneden peil... :(

Diana1502
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2010 13:26

Re: Heeft iemand ervaring mettt "occidentbooks.com"?

Ongelezen bericht door Diana1502 »

ik heb 26 januari een dvd box besteld van Sex in the city die bijna nergens meer te krijgen is en dan nog is de box stukken duurder.
Na een keer gemaild en 1 keer gebeld te hebben (omdat ik ook deze berichten heb gelezen) werd mij verteld dat de box in de week van mijn verjaardag (15-2) werd geleverd. Nou prima het is een verjaardagcadeautje dus dat is erg prettig.
Tot mijn verrassing werd de box vandaag (13-2) al geleverd en helemaal op tijd voor mijn verjaardag.

Dus geen klachten van deze kant, ben heel blij ermee!

Fazer
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 feb 2010 18:42

Re: Heeft iemand ervaring mettt "occidentbooks.com"?

Ongelezen bericht door Fazer »

Ja, ik ben er ook in gestonken!!!

Ik heb op 10 jan. 2010 een bestelling gedaan voor mijn zoontje, een game van Totaalbedrag: EUR 39.27 Het zou na 3 tot 5 dagen geleverd moeten worden, maar na 2 weken nog niets! Ik heb toen gebeld en er werd gezegd dat de leveraancier dit aan hun na +/- 5 weken pas kon leveren. Ik heb toen telefonisch gezegd annuleer deze bestelling en stort mijn geld maar terug.....er werd gezegd dat dit meteen gedaan zou worden.

Maar tot op heden dag nog steeds geen geld terug gehad.....balen het lijkt in mijn ogen op puur op oplichting!!!!!!!!!!!!!!! :cry: :cry:

Wees dus nogmaals gewaarschuwd voor dit bedrijf!!!!!!

Fazer.. :cry:

Ik geloofde het bijna niet meer maar van de week eindelijk toch een mailtje gehad met de vraag of ik het artikel nog wou ontvangen!!!
Na 2 dagen laag het nu toch bij de post.......wonderen bestaan nog.

Fazer :D :D :D :D :D

Mattie9
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:20

Re: Heeft iemand ervaring mettt "occidentbooks.com"?

Ongelezen bericht door Mattie9 »

Grr, hier hetzelfde verhaal, kan iemand die site uit de lucht halen?!!

JR-zundapp
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 dec 2009 00:58

Re: Heeft iemand ervaring mettt "occidentbooks.com"?

Ongelezen bericht door JR-zundapp »

Ik heb al meerdere mail gestuurd omdat mijn bestelling al 2 weken duurt en ik nog steeds niks gehoord heb.

Het lastige van deze webwinkel is dat er nergens een telefoonnummer staat om te bellen en op de mail reagereren ze niet.

Heeft iemand hun telefoonnummer anders ga de bank opdracht geven om mijn geld terug te halen... :twisted:

girlinlove22
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jun 2010 21:20

Re: Heeft iemand ervaring mettt "occidentbooks.com"?

Ongelezen bericht door girlinlove22 »

Voor mijn studie heb ik op 18 januari van dit jaar een boek besteld bij occidentbooks. Na 4 weken had ik nog geen boek in huis en ben ik maar eens gaan vragen hoe dat zat. Ik kreeg de melding dat de leverancier niet had geleverd en of ik wilde dat ze het boek opnieuw in order zetten. Nou graag! Had al betaald dus dan wil ik ook wel een boek zien. Vier weken later nog steeds geen boek. Weer gevraagd hoe het zat en weer had de leverancier blijkbaar niet geleverd. Ondertussen was mijn vak al lang bezig en ik begon het een beetje zat te worden. Boek dus maar bij bol besteld, baalde wel want daar was t toch weer een tientje duurder, binnen twee dagen in huis! Aan occident mn geld terug gevraagd. Er werd mij beloofd dat dat zsm zou worden terug gestord. Zes weken later nog steeds niks op mn bankrekening. Toch maar vragen hoe dat zat. Volgende belofte: het zou binnen een week op mn rekening staan. Vandaag was de laatste dag van die week en ik had niet veel vertrouwen meer mn geld ooit nog terug te zien, maar zowaar staat het op mn rekening!

Dus voor iedereen die nog zaken heeft lopen bij occidentbooks, gewoon stug volhuoden, uiteindelijk lukt het wel (al duurde het bij mij bijna een half jaar :shock: )

En iedereen die daar nog niet besled heeft, vooral ook niet doen! Mij zijn ze echt kwijt als klant.

JR-zundapp
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 dec 2009 00:58

Re: Heeft iemand ervaring mettt "occidentbooks.com"?

Ongelezen bericht door JR-zundapp »

Heb ook de ervaring dat je stug vol moet houden veel moet bellen en navraag moet doen. Uiteindelijk heb ik mijn bestelling binnen gekregen hun fout is dat ze op de site zetten dat alles op voorraad is en uiteindelijk moeyten hun alles gewoon nog bestellen en daar gaan een paar weken over heen.

Dus bij haast absoluut niet bij hun bestellen heb je tijd en geduld dan zijn ze zeker niet duur.

Sterkte ermee

rheac21
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 sep 2010 10:10

Re: Heeft iemand ervaring mettt "occidentbooks.com"?

Ongelezen bericht door rheac21 »

Ik bestel er al jaren en eigenlijk altijd met succes.
Nu voor het eerst dat zij na een week nog niets van zich hebben laten horen en nog niets hebben geleverd.

het rare is dat ik ineens de site ook niet meer kan bereiken! Het irriteerd me en heb net nogmaals een mail gestuurd.
Hopelijk krijg ik of mijn DVD of mijn geld snel binnen

Gesloten