LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hypotheekafhandeling Florius

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
Marielle75
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 apr 2010 20:40

Hypotheekafhandeling Florius

Ongelezen bericht door Marielle75 »

In februari heb een hypotheekofferte van Florius getekend. 2 weken geleden is mijn dossier in behandeling genomen en bleek er iets opgelost te moeten worden. Dit heb ik toen gedaan, en dacht dat mijn dossier weer opgepakt zou worden. Tot op de dag van vandaag is er nog geen geheel akkoord gekomen. De offerte is geldig tot 9 april. Mijn passeerdatum van de woning was 19 maart. Heeft iemand hier ervaring mee?

Red Felix
Berichten: 83
Lid geworden op: 19 apr 2008 14:57
Contacteer:

Re: Hypotheekafhandeling Florius

Ongelezen bericht door Red Felix »

Mijn passeerdatum van de woning was 19 maart.
Dit snap ik niet. Hiermee geef je aan dat je op 19 maart eigenaar bent geworden van de woning die je wilt kopen, terwijl daarna pas (2 weken geleden is ongeveer 25 maart) het dossier voor je hypotheekaanvraag in behandeling is genomen. Er was op 19 maart dus helemaal geen financiering: geen notaris of eigenaar die volgens mij dan een woning laat passeren. Kan je dit toelichten?

Over de offerte: blijkbaar was die 2 maanden geldig. Mocht de offerte op 9 april verlopen dan is er niets aan de hand. Het gaat erom of jij voor 9 april hebt aangegeven gebruik te willen maken van het aanbod zoals beschreven in de offerte, en dat heb je blijkbaar gedaan ('dossier 2 weken geleden in behandeling genomen'). Dat ze dan zelf meer tijd nodig hebben om de boel af te handelen doet dan verder niet meer ter zake.

Erkend Adviseur
Berichten: 197
Lid geworden op: 10 aug 2007 14:31

Re: Hypotheekafhandeling Florius

Ongelezen bericht door Erkend Adviseur »

Red Felix, dat zie je toch niet helemaal goed. Sommige offertes zijn gewoon twee maanden geldig en verliezen daarna hun geldigheid.

Omdat er nog geen hypotheek akkoord is, is de woning waarschijnlijk ook nog niet van eigenaar gewisseld en wordt er gewacht tot de hypotheek akkoord is. Dat het allemaal zolang heeft moeten duren is vreemd. De verwerking bij Florius is op dit moment een of twee werkdagen. Heeft je tussenpersoon zitten slapen of zo?

Red Felix
Berichten: 83
Lid geworden op: 19 apr 2008 14:57
Contacteer:

Re: Hypotheekafhandeling Florius

Ongelezen bericht door Red Felix »

Red Felix, dat zie je toch niet helemaal goed. Sommige offertes zijn gewoon twee maanden geldig en verliezen daarna hun geldigheid.
Miscshien begrijpen we elkaar verkeerd (ik wil dit graag even weten). Als je op 1 januari een offerte krijgt die 2 maanden geldig is (dus tot 1 maart), en je geeft bijvoorbeeld op 15 februari aan dat je van het aanbod gebruik wilt maken zodat de hypotheek geregeld kan gaan worden, dan kan de hypotheeknemer volgens mij niet op 2 maart zeggen "sorry, we werken wat traag en nu is de offerte niet meer geldig". Dan zou bij stijgende rente op de markt de hypotheeknemer opdrachten kunnen 'laten liggen' tot de offerte verloopt om vervolgens in de nieuwe offerte een hogere rente aan te bieden. Marielle75 (niets meer van gehoord...) gaf aan dat ze al opdracht had gegeven om de hypotheek te regelen op het moment dat de offerte nog 3 weken geldig was (tenminste, dat lees ik eruit). Daarop baseerde ik mijn uitspraak dat het niet uit zou maken dat na acceptatie van de offerte het er niet meer toe doet of de offerte verloopt.

Erkend Adviseur
Berichten: 197
Lid geworden op: 10 aug 2007 14:31

Re: Hypotheekafhandeling Florius

Ongelezen bericht door Erkend Adviseur »

Red Felix, als een offerte een geldigheid heeft van twee maanden moet de bank binnen twee maanden alle stukken binnen hebben en akkoord geven. Je moet zelfs binnen twee maanden passeren.

Je kunt als adviseur dit soort offertes dan eigenlijk ook alleen aanvragen als de klant bij voorbaat al akkoord gaat en alle stukken nagenoeg compleet heeft. Hieruit blijkt maar weer dat de begeleiding van een adviseur in dit soort zaken belangrijk is. Als een bank een enorme achterstand heeft, zul je daar dit soort offertes niet aanvragen.

Een bank zal niet zomaar een dossier vertragen om de offerte te laten verlopen, aan hun kant zit er ook tijd en moeite in.

Red Felix
Berichten: 83
Lid geworden op: 19 apr 2008 14:57
Contacteer:

Re: Hypotheekafhandeling Florius

Ongelezen bericht door Red Felix »

OK dank je voor het antwoord. De hypotheekofferte moet dus blijkbaar anders worden geinterpreteerd dan gebruikelijk. In dit geval moet dus ook de bank zelf binnen de geldigheidstermijn van de offerte leveren. Dat zie je je normaal gesproken niet in het zakelijk verkeer.

RitaR
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2010 12:23

Re: Hypotheekafhandeling Florius

Ongelezen bericht door RitaR »

Tja maar met al die achterstanden die ze nu hebben, bij afhandeling van ALLE hypotheekzaken, kunnen ze er soms zelf de hand in hebben dat dat niet lukt... Ik vind het onbegrijpelijk dat zij hypotheker van het jaar zijn geworden! Wij zijn nog nooit zo slecht geholpen! Met alle risico´s voor ons van dien! :( :? :x
Dus...bezint eer ge begint

Nynke36
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jul 2010 06:48

Re: Hypotheekafhandeling Florius

Ongelezen bericht door Nynke36 »

Wij zitten eraan te denken om een hypotheek af te sluiten bij Florius.
Hoe zit het momenteel met hun achterstanden, lukt het om binnen 2 maanden na ondertekening van de hypotheekofferte alles rond te krijgen?

Graag jullie ervaringen......

Bedankt!

densan
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 aug 2008 22:08

Re: Hypotheekafhandeling Florius

Ongelezen bericht door densan »

hebben half juli de offerte van florius getekend,was ook bang dat we 2 sep niet zouden halen maar heb afgelopen week bericht ontvangen dat alles bij de notaris ligt :D :D :D

jsp1976
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 sep 2010 21:37

Re: Hypotheekafhandeling Florius

Ongelezen bericht door jsp1976 »

best nynke36,

wij hebben ook een hypotheek bij florius en was via onze hypotheekadviseur van "De Hypotheker" super geregeld, binnen een week was alles rond en we hadden ruim de tijd om echt alles door te spitten over alle regeltjes etc. etc.

succes en vriendelijke groet jeroen.

Gesloten