LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BEN Discriminatie !!!!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
roamin

BEN Discriminatie !!!!

Ongelezen bericht door roamin »

Gisteren heb ik een contract afgesloten met BEN voor mobiel telefoneren.
In het confirmatie e-mail leest ik iets waarbij ik HOOGST onaangenaam verrast was.

In het e-mail was het volgende :-

Is je nationaliteit anders dan de Nederlandse dan moet je aan de koerier ook een bankafschrift kunnen tonen. Een uitdraai van telebankieren is ook een optie. De documenten mogen niet ouder zijn dan 2 maanden.

Ik ben Engels, woonachtig sinds 1975 in Nederland en echt niet gecharmeerd met duidelijk en openlijk discriminatie bij BEN in zijn behandeling van klanten.

Ik geloof Ben moet aan de tanden gevoeld worden over dit soort praktijk.

Yme

Re: BEN Discriminatie !!!!

Ongelezen bericht door Yme »

Ik vind dit geen discriminatie omdat providers dit natuurlijk niet zomaar doen. De provider controleert uw gegevens op deze manier om misbruik te voorkomen. Op een kopie van het bankafschrift staat namelijk uw nederlands woon- of postadres en bankrekeningnummer. Het risico op fraude is nu eenmaal groter met een buitenlands paspoort.

berndv

Re: BEN Discriminatie !!!!

Ongelezen bericht door berndv »

Het zou pas discriminatie zijn als dit op basis van huidskleur ging, of over geloofsachtergrond. Ik vind dit op basis van nationaliteit bij het aangaan van een contract niet heel erg raar.

Gesloten