LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] mailadres

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
sjeeltje

mailadres

Ongelezen bericht door sjeeltje »

Ik heb een vraag over hoe iemand achter je mailadres kan komen..
Al maanden heb ik last van een stalker en dus had ik mijn e-mailadres veranderd.
Maar na 2 dagen had de stalker mijn nieuwe adres alweer gevonden..
Blokkeren helpt niet want hij heeft vele mailadressen die hij gebruikt.
Hoe kan deze persoon aan mijn mailadres komen?

JtC

Re: mailadres

Ongelezen bericht door JtC »

Dat hangt toch met name af met wat je met dat e-mailadres op het internet doet...

sjeeltje

Ik laat nergens mijn adres achter als je dat soms bedoelt..

JtC

Ok, maar dat stalken, gaat om echt persoonlijke benadering of praten we hier over regelrechte spam of iets dergelijks?

tennis

Ongelezen bericht door tennis »

sjeeltje schreef:Ik heb een vraag over hoe iemand achter je mailadres kan komen..
Al maanden heb ik last van een stalker en dus had ik mijn e-mailadres veranderd.
Ik denk, je hebt het e-mailadres veranderd en jou kennissen dit medegedeeld.
Misschien zit de persoon daarbij !
JtC schreef:Dat hangt toch met name af met wat je met dat e-mailadres op het internet doet...
JtC heeft gelijk, misschien het adres bij chatten, Hyves, datingssite enz. gebruikt ?

sjeeltje

tennis schreef:
sjeeltje schreef:Ik heb een vraag over hoe iemand achter je mailadres kan komen..
Ik denk, je hebt het e-mailadres veranderd en jou kennissen dit medegedeeld.
Misschien zit de persoon daarbij !
JtC schreef:Dat hangt toch met name af met wat je met dat e-mailadres op het internet doet...
JtC heeft gelijk, misschien het adres bij chatten, Hyves, datingssite enz. gebruikt ?
Ik heb mijn mailadres aan 1 familielid gegeven en deze weet dat ik lastig gevallen wordt

JtC

Dan is je familielid verdacht. :wink:

RicardoMusch

Ongelezen bericht door RicardoMusch »

Maar is het persoonlijke stalking? Want de meeste Spam tegenwoordig spreekt je ook netjes aan met je eigen naam etc...

SirPeter

Ongelezen bericht door SirPeter »

Is het die persoon die al die enlargements mailtjes stuurt? Heb ik ook last van ;)

sjeeltje

Wat een onzin antwoorden krijg ik hier allemaal..
Mijn ene familielid verdacht..pffff hij heeft juist alle **** van mij pc gehaald..

RicardoMusch

Ongelezen bericht door RicardoMusch »

Nou ja... dit zijn toch echt de enige opties hoor...

Tenzij de stalker een software ingenieur is of iig slim met computers... want dan zou hij nog eens spyware op je computer geïnstalleerd kunnen hebben...

De andere opties zijn toch echt:
- je openbaart je emailadres ergens waar de stalker je kan vinden

- je geeft je mailadres aan mensen die jou ofwel stalken... ofwel het doorspelen (helaaas gebeurt dit wel eens... maar lijkt mij inderdaad wel minder realistisch)

- je ziet spam (met persoonlijke boodschappen) aan voor stalking

- Spyware op je computer... check met Malwarebytes of kaspersky Anti Virus Removal Tool

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ sjeeltje

vraagje :
wat is de inhoud (in grote lijnen, geen details) van die mailtjes?

vraagje:
hoe weet je zeker dat het van een persoon afkomstig is?

vraagje:
heb je zo`n stalking mailtje al eens doorgestuurd naar het domein vanwaar ze komen? Dus, als het komt van '[email protected]' dan doorsturen (forwarden) naar "[email protected]". En dat met elke mail doen.

vraagje:
Bij welke mailprovider heb je je email? Je zou bijvoorbeeld bij hotmail, windows live, yahoo of gmail gewoon een nieuwe of een extra aan kunnen maken.

vraagje:
heb je je systeem al eens grondig nagelopen op virussen, trojans, spyware en andere ellende?

tip: als je een nieuw email adres aanmaakt, geef die dan met een bepaalde schrijfwijze door. stel - je hebt '[email protected]' gemaakt.
Als je deze doorgeeft aan je familielid, doe het dan als "[email protected]" - als je die doorgeeft aan een tweede persoon, geef die dan "MIJNnieuwadres@..." enz. het is omslachtig - maar zou je kunnen helpen om de 'dader' te vinden.

Succes.

sjeeltje

Guardian72 schreef:@ sjeeltje

vraagje :
wat is de inhoud (in grote lijnen, geen details) van die mailtjes?

vraagje:
hoe weet je zeker dat het van een persoon afkomstig is?

vraagje:
heb je zo`n stalking mailtje al eens doorgestuurd naar het domein vanwaar ze komen? Dus, als het komt van '[email protected]' dan doorsturen (forwarden) naar "[email protected]". En dat met elke mail doen.

vraagje:
Bij welke mailprovider heb je je email? Je zou bijvoorbeeld bij hotmail, windows live, yahoo of gmail gewoon een nieuwe of een extra aan kunnen maken.

vraagje:
heb je je systeem al eens grondig nagelopen op virussen, trojans, spyware en andere ellende?

tip: als je een nieuw email adres aanmaakt, geef die dan met een bepaalde schrijfwijze door. stel - je hebt '[email protected]' gemaakt.
Als je deze doorgeeft aan je familielid, doe het dan als "[email protected]" - als je die doorgeeft aan een tweede persoon, geef die dan "MIJNnieuwadres@..." enz. het is omslachtig - maar zou je kunnen helpen om de 'dader' te vinden.

Succes.

Bedankt voor je reactie...

Gesloten