Eind vorig jaar bij de Fa Bruynzeel een nieuwe keuken gekocht.
Na betaling - dit moest minimaal 10 werkdagen van te voren - veel problemen ondervonden. Kook unit krom, geen aansluitmateriaal bij spoelbak, etc., etc.
Van te voren betalen is strijdig met de voorwaarden van het CBW waar Bruynzeel bij is aangesloten.
Voor garantie verwijst Bruynzeel naar zijn toeleveranciers.
Geven die geen garantie dan geeft de Fa. Bruynzeel niet thuis.
Ook dit is strijdig met de voorwaarden(art. 15.1 en 15.2) van het CBW.
CBW = Centrale Branchevereniging Wonen
Bruynzeel stelt: in het geval van een tegenstrijdigheid tussen de CBW voorwaarden en Bruynzeel gelden de voorwaarden van Bruynzeel.
Dit staat in de verkoopvoorwaarden van Bruynzeel(999641).
Al met al een slechte zaak.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Garantie, service bij Bruynzeel een wassen neus
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 16 nov 2009 21:15
Re: Garantie, service bij Bruynzeel een wassen neus
Bij de geschillencommissie gaat dat direct onderuit!Bruynzeel stelt: in het geval van een tegenstrijdigheid tussen de CBW voorwaarden en Bruynzeel gelden de voorwaarden van Bruynzeel.
Elke bepaling, ongunstiger dan de CBW voorwaarden wordt voor die commissie direct geschrapt.
Daar heb je geen overeenkomst mee. Ze mogen wel de toeleverancier eea laten oplossen. Kom je er echter met die toeleverancier niet uit, dan is en blijft bruynzeel verantwoordelijk en aanspreekpunt.Voor garantie verwijst Bruynzeel naar zijn toeleveranciers.
Melden bij consumentenautoriteit.Van te voren betalen is strijdig met de voorwaarden van het CBW waar Bruynzeel bij is aangesloten.
http://www.consuwijzer.nl/Overige_pagin ... _klacht_in
Bij voldoende klachten kunnen boetes volgen...
Re: Garantie, service bij Bruynzeel een wassen neus
ik vind het zowiezo raar bedrijf, ze geven aan dat 1 op de zoveel keukens een bruynzeelkeuken is...... het hele vreemde is dat ik toch echt niemand ken die er een heeft!
zo nauw nemen ze het niet met de waarheid. maar goed, ik zou het hoger op gaan zoeken. je hebt met de winkels te maken en niet met hun leveranciers.
brenda
zo nauw nemen ze het niet met de waarheid. maar goed, ik zou het hoger op gaan zoeken. je hebt met de winkels te maken en niet met hun leveranciers.
brenda
Re: Garantie, service bij Bruynzeel een wassen neus
Neehoor, als Bruynzeel u vraagt alles van te voren te betalen en u stemt daarmee in dan is dat is een prima regeling waar u zich beide blijkbaar prima in kunt vinden.jeannettew schreef: Van te voren betalen is strijdig met de voorwaarden van het CBW waar Bruynzeel bij is aangesloten.
Als u bij aankoop van de keuken die betaalvoorwaarde weigert, dan moeten zij u een alternatief of de CBW voorwaarden aanbieden.
Waarom geven de toeleveranciers geen garantie aan u? Wellicht valt uw klacht niet onder de geldende garantie voorwaarden? Als dat zo is, waarom zou Bruynzeel het dan het wel voor u moeten oplossen?Voor garantie verwijst Bruynzeel naar zijn toeleveranciers.
Geven die geen garantie dan geeft de Fa. Bruynzeel niet thuis.
Ook dit is strijdig met de voorwaarden(art. 15.1 en 15.2) van het CBW.
CBW = Centrale Branchevereniging Wonen
Prima toch, waarom zou Bruynzeel zich 100% aan de CBW voorwaarden moeten binden? Deze CBW regels MOGEN worden gebruikt door de leden. Met de CBWerkenning bent u in ieder geval verzekerd van de bekende 3 garanties. (Veilige bataling/productgarantie en geschillencomissie).Bruynzeel stelt: in het geval van een tegenstrijdigheid tussen de CBW voorwaarden en Bruynzeel gelden de voorwaarden van Bruynzeel.
Dit staat in de verkoopvoorwaarden van Bruynzeel(999641).
Al met al een slechte zaak.
Re: Garantie, service bij Bruynzeel een wassen neus
Vergeet de huurwoningen nietbrenda229 schreef:ik vind het zowiezo raar bedrijf, ze geven aan dat 1 op de zoveel keukens een bruynzeelkeuken is...... het hele vreemde is dat ik toch echt niemand ken die er een heeft!
zo nauw nemen ze het niet met de waarheid. maar goed, ik zou het hoger op gaan zoeken. je hebt met de winkels te maken en niet met hun leveranciers.
brenda
Re: Garantie, service bij Bruynzeel een wassen neus
polpol,
Andere bedrijven dachten ook een loopje te kunnen nemen met cbw voorwaarden en nederlands recht, door kopers volledig vooruit te betalen.
Een boete van ruim 1 ton was het gevolg:
http://www.consuwijzer.nl/Consumentenni ... concurrent
Indien klachten niet naar wens van de koper hersteld zijn, dan is de winkel aanspreekpunt: de koper heeft geen overeenkomst met de fabrikant, maar met de winkel. Bij een gang naar geschillencommissie of rechter is de winkel dus de tegenpartij, en niet de fabrikant.
Elke bepaling in de overeenkomst, welke voor de consument ongunstiger is dan de CBW voorwaarden, wordt door de commissie direct geschrapt.
Andere bedrijven dachten ook een loopje te kunnen nemen met cbw voorwaarden en nederlands recht, door kopers volledig vooruit te betalen.
Een boete van ruim 1 ton was het gevolg:
http://www.consuwijzer.nl/Consumentenni ... concurrent
Of terecht geen garantie verstrekt wordt is hier vandaan niet te bepalen.Waarom geven de toeleveranciers geen garantie aan u? Wellicht valt uw klacht niet onder de geldende garantie voorwaarden? Als dat zo is, waarom zou Bruynzeel het dan het wel voor u moeten oplossen?
Indien klachten niet naar wens van de koper hersteld zijn, dan is de winkel aanspreekpunt: de koper heeft geen overeenkomst met de fabrikant, maar met de winkel. Bij een gang naar geschillencommissie of rechter is de winkel dus de tegenpartij, en niet de fabrikant.
Bij mijn weten moeten aangesloten bedrijven zich aan die voorwaarden houden. Zoals ik al eerder aangaf, blijkt dit overduidelijk uit het reglement van de geschillencommissie (sla die er eens op na!!):waarom zou Bruynzeel zich 100% aan de CBW voorwaarden moeten binden? Deze CBW regels MOGEN worden gebruikt door de leden.
Elke bepaling in de overeenkomst, welke voor de consument ongunstiger is dan de CBW voorwaarden, wordt door de commissie direct geschrapt.