LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Essent&Enexis kapotte meter
Essent&Enexis kapotte meter
Wij hebben vorig jaar een kapotte elektra meter gehad nadat was gebleken dat de stand die ik invulde op internet niet bleek te kloppen.
Ik kreeg hierover een telefoontje van essent om nogmaals te kijken of de standen juist waren.
De stand die ik had ingevuld bleek namelijk nog lager te zijn dan het jaar ervoor, de meter was dus zelfs nog iets teruggelopen.
Enexis heeft 28 jan dit jaar een nieuwe meter laten plaatsten en wij moesten van essent op basis van schatting 2 kalenderjaren achterstallig stroomverbruik terugbetalen.
De jaren ervoor bleken de standen ook al niet te kloppen maar dat is schijnbaar nooit iemand opgevallen van essent terwijl ik toch altijd netjes via internet de standen invulde.
Ook is er in die 8 jaar tijd dat wij hier wonen nog nooit iemand langsgeweest om de stand op te nemen.
Moesten we maar even 2000 euro bijbetalen want het was immers onze eigenschuld dat die meter kapot was???
Geld is imiddels al lang betaald maar ik blijf het raar vinden dat wij door de nalatigheid van enexis of essent de rekening op ons bordje krijgen,wij hebben immers netjes al die jaren onze standen doorgegeven.
Hebben imiddels ook al vraagtekens bij onze nieuwe meter die na exact een jaar al over de 5000kw totaal verbruik aangeeft, 2 persoonshuishouden en werken allebei fulltime.
Ook de inschatting van essent bleek bij lange na niet te kloppen na plaatsing van onze nieuwe meter, moesten dus weer even meer dan 500 euro bijbetalen, achja even in een jaar tijd meer dan 2500 euro betalen is schijnbaar heel normaal.
Met dit hele verhaal talloze keren met essent en enexis gebeld om te vragen of ze niet onze nieuwe meter konden controleren omdat we die namelijk niet vertrouwen.
Maar ze willen je gewoon niet tegemoet komen, stel je eens voor dat ze eens een stukje service moeten verlenen,nee ze hebben daar een heel mooi afschuif systeem op gevonden namelijk elkaar.
Essent heeft er wel alle begrip voor maarja daar schieten we niks mee op.
Bij Enexis is het al helemaal huilen,medewerkers die gewoon de verbinding verbreken bij lastige vragen en op een aangetekende brief moesten we 6 weken wachten op antwoord.
Hele verhaal in de brief uit de doeken gedaan dan krijg je 3 regeltjes terug van ze met dat ze geen reden zien voor ijking of correctie
Nu binnenkort maar eens een andere energie leverancier zoeken die het beter kan.
In iedergeval aan allle medewerkers van Essent&Enexis bedankt voor jullie geweldige service.
Ik kreeg hierover een telefoontje van essent om nogmaals te kijken of de standen juist waren.
De stand die ik had ingevuld bleek namelijk nog lager te zijn dan het jaar ervoor, de meter was dus zelfs nog iets teruggelopen.
Enexis heeft 28 jan dit jaar een nieuwe meter laten plaatsten en wij moesten van essent op basis van schatting 2 kalenderjaren achterstallig stroomverbruik terugbetalen.
De jaren ervoor bleken de standen ook al niet te kloppen maar dat is schijnbaar nooit iemand opgevallen van essent terwijl ik toch altijd netjes via internet de standen invulde.
Ook is er in die 8 jaar tijd dat wij hier wonen nog nooit iemand langsgeweest om de stand op te nemen.
Moesten we maar even 2000 euro bijbetalen want het was immers onze eigenschuld dat die meter kapot was???
Geld is imiddels al lang betaald maar ik blijf het raar vinden dat wij door de nalatigheid van enexis of essent de rekening op ons bordje krijgen,wij hebben immers netjes al die jaren onze standen doorgegeven.
Hebben imiddels ook al vraagtekens bij onze nieuwe meter die na exact een jaar al over de 5000kw totaal verbruik aangeeft, 2 persoonshuishouden en werken allebei fulltime.
Ook de inschatting van essent bleek bij lange na niet te kloppen na plaatsing van onze nieuwe meter, moesten dus weer even meer dan 500 euro bijbetalen, achja even in een jaar tijd meer dan 2500 euro betalen is schijnbaar heel normaal.
Met dit hele verhaal talloze keren met essent en enexis gebeld om te vragen of ze niet onze nieuwe meter konden controleren omdat we die namelijk niet vertrouwen.
Maar ze willen je gewoon niet tegemoet komen, stel je eens voor dat ze eens een stukje service moeten verlenen,nee ze hebben daar een heel mooi afschuif systeem op gevonden namelijk elkaar.
Essent heeft er wel alle begrip voor maarja daar schieten we niks mee op.
Bij Enexis is het al helemaal huilen,medewerkers die gewoon de verbinding verbreken bij lastige vragen en op een aangetekende brief moesten we 6 weken wachten op antwoord.
Hele verhaal in de brief uit de doeken gedaan dan krijg je 3 regeltjes terug van ze met dat ze geen reden zien voor ijking of correctie
Nu binnenkort maar eens een andere energie leverancier zoeken die het beter kan.
In iedergeval aan allle medewerkers van Essent&Enexis bedankt voor jullie geweldige service.
-
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 19 nov 2008 09:26
Re: Essent&Enexis kapotte meter
Beste Gebs,
In uw bericht van 23 februari op dit forum geeft u aan dat u ontevreden bent over de service van Essent. Dit naar aanleiding van uw defecte elektriciteitsmeter en de correctierekening die wij opgemaakt hebben. Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het een en ander voor u kan uitzoeken.
Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer en forumnaam mailen naar [email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik neem dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Alvast bedankt voor de moeite.
Met vriendelijk groet,
Diana
Essent medewerker
In uw bericht van 23 februari op dit forum geeft u aan dat u ontevreden bent over de service van Essent. Dit naar aanleiding van uw defecte elektriciteitsmeter en de correctierekening die wij opgemaakt hebben. Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het een en ander voor u kan uitzoeken.
Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer en forumnaam mailen naar [email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik neem dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Alvast bedankt voor de moeite.
Met vriendelijk groet,
Diana
Essent medewerker
Re: Essent&Enexis kapotte meter
Diana bedankt voor de snelle afhandeling???
Dit bericht is van 23 februari en ik krijg net de brief van mevrouw XXX in huis dat zij de klacht ziet als afgehandeld??
Sorry maar het moet niet gekker worden!
En hier heeft Essent dus 2 maanden voor nodig om tot een antwoord te komen.
Daar ik geen enkele medewerking van jullie krijg of van jullie partner in crime Enexis waar jullie het balletje zo mooi kunnen heen rollen om de verantwoordelijkheid af te schuiven.
Dit staat dus in de brief die mij gestuurd is.
U heeft op 23 februari via het tros forum van radar een klacht ingediend. wij stellen het erg op prijs dat u uw ongenoegen kenbaar maakt.
U geeft aan dat u het niet eens bent met het te betalen bedrag van de correctierekening 2007 en de jaarafrekening 2008. u twijfelt aan de juistheid van de rekeningen.
Eens in de drie jaar komt er een meteropnemer langs.in de jaren dat de meteropnemer niet langskomt verzoeken wij onze klanter zelf de meterstanden aan ons door te geven door gebruik te maken van de meterstandenkaart die wij toesturen.
Volgens onze gegevens heeft de meteropnemer in het jaar 2003 voor het laatst aan u een bezoek gebracht en uw meterstanden geregistreerd. om deze reden is het dan ook mogelijk dat uw netwerkbeheerder niet tijdig heeft vastgesteld dat uw elektriciteitsmeter afwijkend verbruik registreerde.
Ik bergrijp dat het erg onplezierig is dat u door de afrekeningen geconfroteerd bent met kosten waar u niet op had gerekend. dit neemt echter niet weg dat de bovengenoemde rekeningen juist zijn.
U geeft ook aan dat uw jaarafrekening 2009 hoger uit is gevallen dan u had verwacht.
Uit uw gegevens blijkt dat er geen fouten zijn gemaakt bij het opstellen van uw jaarafrekening.
Ik kan u geen exacte verklaring geven voor de hoogte van uw verbruik.
Hiermee beschouw ik u klacht als afgehandeld.
even mijn reactie hierop.
Ten eerste gaat het over 2 correctie jaren in plaats van 1
Ook heeft Essent nooit een meteropnemer langs gestuurd terwijl ze zelf aangeven dat er eens in de 3 jaar een meteropnemer langskomt.
Wij hebben altijd keurig onze meterstanden doorgegeven via internet of post, maar het schijnt dat het helemaal niet nodig was want daar kijkt verder geen hond na!
Vervolgens maken jullie ook nog een totale verkeerde inschatting over nieuwe jaar, of we weer ff 500 euro konden bij betalen omdat Essent haar werk niet goed heeft gedaan.
Nu komt het hele verhaal Essent me zo langzamerhand de keel uit na de vele telefoontjes en de brieven.
Is het nu zo moeilijk om als zo'n groot bedrijf je verantwoordelijkheid te nemen en toe te geven dat hier een enorme blunder is begaan.
Ook ben ik het zat om steeds als het jullie te moeilijk word dit verhaal op enexis af te schuiven.
Ik ben klant bij Essent dus kom me daar aub niet meer mee aan.
We hebben ook al aangegeven dat ons verbruik superhoog is maar dat kan jullie eigelijk niks schelen want dat is jullie probleem niet en die nieuwe meter even nakijken zit er ook niet in
want dat kunnen jullie weer zo lekker afschuiven op enexis.
Als het meisje in de supermarkt mij elke keer vergeet het pak melk aan te slaan terwijl ik haar aangeef dat ik dat wel meeneem dan kan ze het 3 jaar later ook niet terugvorderen hoor.
Ik sta erop dat jullie je verantwoordlijk nemen en ons schadeloos stellen voor 2007.
Kom mij ook niet meer aan met brieven of telefoontjes want jullie hebben daar genoeg tijd voor gehad.
Dit is ook mijn laatste correnspondentie met Essent want vanaf nu ga ik het uit handen geven.
Ik zie jullie ook vol vertrouwen tegemoet voor de rechter.
Had gehoop dat we er samen uit zouden komen maar schijnbaar is het voor jullie wel heel moeilijk toe te geven dat Essent hier een enorme blunder heeft begaan.
En dan is het natuurlijk heel makkelijk om de klant hievoor op te laten draaien maar dat zou natuurlijk de wereld op de kop zijn!
mvg Gerben
Dit bericht is van 23 februari en ik krijg net de brief van mevrouw XXX in huis dat zij de klacht ziet als afgehandeld??
Sorry maar het moet niet gekker worden!
En hier heeft Essent dus 2 maanden voor nodig om tot een antwoord te komen.
Daar ik geen enkele medewerking van jullie krijg of van jullie partner in crime Enexis waar jullie het balletje zo mooi kunnen heen rollen om de verantwoordelijkheid af te schuiven.
Dit staat dus in de brief die mij gestuurd is.
U heeft op 23 februari via het tros forum van radar een klacht ingediend. wij stellen het erg op prijs dat u uw ongenoegen kenbaar maakt.
U geeft aan dat u het niet eens bent met het te betalen bedrag van de correctierekening 2007 en de jaarafrekening 2008. u twijfelt aan de juistheid van de rekeningen.
Eens in de drie jaar komt er een meteropnemer langs.in de jaren dat de meteropnemer niet langskomt verzoeken wij onze klanter zelf de meterstanden aan ons door te geven door gebruik te maken van de meterstandenkaart die wij toesturen.
Volgens onze gegevens heeft de meteropnemer in het jaar 2003 voor het laatst aan u een bezoek gebracht en uw meterstanden geregistreerd. om deze reden is het dan ook mogelijk dat uw netwerkbeheerder niet tijdig heeft vastgesteld dat uw elektriciteitsmeter afwijkend verbruik registreerde.
Ik bergrijp dat het erg onplezierig is dat u door de afrekeningen geconfroteerd bent met kosten waar u niet op had gerekend. dit neemt echter niet weg dat de bovengenoemde rekeningen juist zijn.
U geeft ook aan dat uw jaarafrekening 2009 hoger uit is gevallen dan u had verwacht.
Uit uw gegevens blijkt dat er geen fouten zijn gemaakt bij het opstellen van uw jaarafrekening.
Ik kan u geen exacte verklaring geven voor de hoogte van uw verbruik.
Hiermee beschouw ik u klacht als afgehandeld.
even mijn reactie hierop.
Ten eerste gaat het over 2 correctie jaren in plaats van 1
Ook heeft Essent nooit een meteropnemer langs gestuurd terwijl ze zelf aangeven dat er eens in de 3 jaar een meteropnemer langskomt.
Wij hebben altijd keurig onze meterstanden doorgegeven via internet of post, maar het schijnt dat het helemaal niet nodig was want daar kijkt verder geen hond na!
Vervolgens maken jullie ook nog een totale verkeerde inschatting over nieuwe jaar, of we weer ff 500 euro konden bij betalen omdat Essent haar werk niet goed heeft gedaan.
Nu komt het hele verhaal Essent me zo langzamerhand de keel uit na de vele telefoontjes en de brieven.
Is het nu zo moeilijk om als zo'n groot bedrijf je verantwoordelijkheid te nemen en toe te geven dat hier een enorme blunder is begaan.
Ook ben ik het zat om steeds als het jullie te moeilijk word dit verhaal op enexis af te schuiven.
Ik ben klant bij Essent dus kom me daar aub niet meer mee aan.
We hebben ook al aangegeven dat ons verbruik superhoog is maar dat kan jullie eigelijk niks schelen want dat is jullie probleem niet en die nieuwe meter even nakijken zit er ook niet in
want dat kunnen jullie weer zo lekker afschuiven op enexis.
Als het meisje in de supermarkt mij elke keer vergeet het pak melk aan te slaan terwijl ik haar aangeef dat ik dat wel meeneem dan kan ze het 3 jaar later ook niet terugvorderen hoor.
Ik sta erop dat jullie je verantwoordlijk nemen en ons schadeloos stellen voor 2007.
Kom mij ook niet meer aan met brieven of telefoontjes want jullie hebben daar genoeg tijd voor gehad.
Dit is ook mijn laatste correnspondentie met Essent want vanaf nu ga ik het uit handen geven.
Ik zie jullie ook vol vertrouwen tegemoet voor de rechter.
Had gehoop dat we er samen uit zouden komen maar schijnbaar is het voor jullie wel heel moeilijk toe te geven dat Essent hier een enorme blunder heeft begaan.
En dan is het natuurlijk heel makkelijk om de klant hievoor op te laten draaien maar dat zou natuurlijk de wereld op de kop zijn!
mvg Gerben
Re: Essent&Enexis kapotte meter
500o kw in een jaar is niet zo gek. Wij zitten met 2 volwassenen en 1 kind op 6000 kw per jaar.
Verder betaal je gewoon voor wat je hebt verbruikt. Hoe hoog was je voorschotbedrag elke maand? neem aan dat gezien de hoogte van de correctie je maandelijks te winig hebt betaald. Is daar geen belletje bij je gaan rinkelen?
Verder betaal je gewoon voor wat je hebt verbruikt. Hoe hoog was je voorschotbedrag elke maand? neem aan dat gezien de hoogte van de correctie je maandelijks te winig hebt betaald. Is daar geen belletje bij je gaan rinkelen?
Re: Essent&Enexis kapotte meter
Rattaplan volgens mij mist u de hele essentie van het verhaal.
Wij zijn maar met zn 2en in een kleine woning en werken allebei fulltime, de buren zitten op 2500kw met 2 kinderen.
Heb ook info van vrienden gevraagd en de enige die hier overheen komt zijn mijn ouders met een verbruik van 6000kw maar die hebben ook een grote vrijstaande woning.
Maar daar gaat het even niet om, lees het bovenstaande nog eens goed door zou ik zeggen
Wij zijn maar met zn 2en in een kleine woning en werken allebei fulltime, de buren zitten op 2500kw met 2 kinderen.
Heb ook info van vrienden gevraagd en de enige die hier overheen komt zijn mijn ouders met een verbruik van 6000kw maar die hebben ook een grote vrijstaande woning.
Maar daar gaat het even niet om, lees het bovenstaande nog eens goed door zou ik zeggen
Re: Essent&Enexis kapotte meter
@Gebs,
Dit is toch te absurd voor woorden. Helaas hebben jullie vreemde "achterstallige" kosten betaald; dat had je nooit moeten doen en die zul je nooit terug ontvangen!
Omdat eventuele hedendaagse advocaten er niet (meer) voor de gewone mensen zijn.
Je betaalt jaarlijks meterkosten en ik heb eens nagevraagd wat dat inhoudt en kreeg als antwoord: ijkkosten.
Dus als jij een meter gehad zou hebben die niet deugde dan was het HUN verantwoordelijkheid en niet de jouwe.
Trouwens wie voert de ijking van dergelijke meters uit en wie toetst of het wel goed geijkt wordt?
Jullie verbruik van nu vind ik erg hoog. Samen met mijn 2 kinderen had ik jarenlang tussen de 2500 - 3000 aan elektr. en gem. 2500 aan gas.
Een andere leverancier hoef je ook niet te doen want Enexis kom je bij iedere leverancier tegen; die zorgt namelijk voor al het vastrecht!
Probeer eens uit te zoeken of die meter wel deugt lijkt mij en misschien weet iemand wie toetst of ijkingen wel kloppen.....
'Kben erg benieuwd.
Wat zijn we lekker afhankelijk geworden in ons eens zo mooie landje he?
Dit is toch te absurd voor woorden. Helaas hebben jullie vreemde "achterstallige" kosten betaald; dat had je nooit moeten doen en die zul je nooit terug ontvangen!
Omdat eventuele hedendaagse advocaten er niet (meer) voor de gewone mensen zijn.
Je betaalt jaarlijks meterkosten en ik heb eens nagevraagd wat dat inhoudt en kreeg als antwoord: ijkkosten.
Dus als jij een meter gehad zou hebben die niet deugde dan was het HUN verantwoordelijkheid en niet de jouwe.
Trouwens wie voert de ijking van dergelijke meters uit en wie toetst of het wel goed geijkt wordt?
Jullie verbruik van nu vind ik erg hoog. Samen met mijn 2 kinderen had ik jarenlang tussen de 2500 - 3000 aan elektr. en gem. 2500 aan gas.
Een andere leverancier hoef je ook niet te doen want Enexis kom je bij iedere leverancier tegen; die zorgt namelijk voor al het vastrecht!
Probeer eens uit te zoeken of die meter wel deugt lijkt mij en misschien weet iemand wie toetst of ijkingen wel kloppen.....
'Kben erg benieuwd.
Wat zijn we lekker afhankelijk geworden in ons eens zo mooie landje he?
Re: Essent&Enexis kapotte meter
Vivre ja idd het schijnt heel normaal te zijn in ons land dat zulke
grote machtige bedrijven gewoon hun verantwoording op de klant afschuiven.
Tja en als je daar tegen in gaat dan heb je het gevoel dat je tegen een 6 meter dikke betonnen muur oploopt.
En ja heb maar betaald omdat ze nogal snel met afsluiting of deurwaarders dreigen, dat kunnen ze namelijk wel supersnel!
Maarja ik wil het hier niet bij laten zitten en heb ondertussen al genoeg bewijs verzameld dat Essent het hier op alle fronten het af heeft laten afweten.
grote machtige bedrijven gewoon hun verantwoording op de klant afschuiven.
Tja en als je daar tegen in gaat dan heb je het gevoel dat je tegen een 6 meter dikke betonnen muur oploopt.
En ja heb maar betaald omdat ze nogal snel met afsluiting of deurwaarders dreigen, dat kunnen ze namelijk wel supersnel!
Maarja ik wil het hier niet bij laten zitten en heb ondertussen al genoeg bewijs verzameld dat Essent het hier op alle fronten het af heeft laten afweten.
Re: Essent&Enexis kapotte meter
Ik wens je heeeel veeel sterkte!
Vergeet je dat verhaal van je meterkosten niet? Je betaalt per jaar aan hun voor onderhoud van een geijkte meter! Zij zijn dus verantwoordelijk daarvoor en niet jullie.
Nogmaals pas op je eigen goede energie want zij zijn er op uit om je dat af te pakken (waarvoor ze in Nederland alle mogelijkheid voor krijgen); en op jouw goede energie zit geen meter.
Verwacht van rechtshulp ook maar niets want dat is het zelfde laken en pak.
Succes en sterkte!
Vergeet je dat verhaal van je meterkosten niet? Je betaalt per jaar aan hun voor onderhoud van een geijkte meter! Zij zijn dus verantwoordelijk daarvoor en niet jullie.
Nogmaals pas op je eigen goede energie want zij zijn er op uit om je dat af te pakken (waarvoor ze in Nederland alle mogelijkheid voor krijgen); en op jouw goede energie zit geen meter.
Verwacht van rechtshulp ook maar niets want dat is het zelfde laken en pak.
Succes en sterkte!
Re: Essent&Enexis kapotte meter
je hebt gelijk heb het hele verhaal niet helemaal goed gelezen
maar mijn op merekingen blijven toch wel overeind.
Je kunt niet zomaar vergelijken met andere huishoudens. Mijn buren verbruikern zon 3500 kw per jaar elektra met 2 volwassenen en 1 kind en wij met dezelfde samenstelling 6000 kw. Het verschil zit hem bijvoorbeeld in dat wij een droger, waterbed en amerkiaansse koelkast hebben. Dit tikt hard aan.
Verder vraag ik me nog steeds af hoe hoog je maandelijkse voorschotbedrag was. En heb je toendertijd nooit vergeleken met je buren?
verder denk ik dat je met 2500 euro er nog genadig vanaf komt. Het werkelijke verbruik zal over de afgelopen jaren veel meer hebben bedraagt
Los van het feit of Essent niet servicevriendelijk etc is geweest heb je wel stroom verbruikt en zul je dit moeten betalen. Zoals gezegd denk ik dat je met deze schatting er nog aardig goed vanaaf komt
maar mijn op merekingen blijven toch wel overeind.
Je kunt niet zomaar vergelijken met andere huishoudens. Mijn buren verbruikern zon 3500 kw per jaar elektra met 2 volwassenen en 1 kind en wij met dezelfde samenstelling 6000 kw. Het verschil zit hem bijvoorbeeld in dat wij een droger, waterbed en amerkiaansse koelkast hebben. Dit tikt hard aan.
Verder vraag ik me nog steeds af hoe hoog je maandelijkse voorschotbedrag was. En heb je toendertijd nooit vergeleken met je buren?
verder denk ik dat je met 2500 euro er nog genadig vanaf komt. Het werkelijke verbruik zal over de afgelopen jaren veel meer hebben bedraagt
Los van het feit of Essent niet servicevriendelijk etc is geweest heb je wel stroom verbruikt en zul je dit moeten betalen. Zoals gezegd denk ik dat je met deze schatting er nog aardig goed vanaaf komt
Re: Essent&Enexis kapotte meter
@ rattaplan
Waar heb je het over? Je geeft aan dat je het vorige niet goed hebt gelezen, maar wat je nu allemaal zegt ....
Er wordt door alle klanten van Essent jaarlijks voor geijkte (dus correcte) meters betaald! En als een meter dan niet blijkt te kloppen, wie zijn probleem is het dan?
Kunnen we nog ergens op vertrouwen?
Waar heb je het over? Je geeft aan dat je het vorige niet goed hebt gelezen, maar wat je nu allemaal zegt ....
Er wordt door alle klanten van Essent jaarlijks voor geijkte (dus correcte) meters betaald! En als een meter dan niet blijkt te kloppen, wie zijn probleem is het dan?
Kunnen we nog ergens op vertrouwen?
Re: Essent&Enexis kapotte meter
meters kunnen kapot gaan. komt niet vaak voor maar goed.
Dat je bij essent voor geijkte meters betaald kan wel kloppen. Bij plaastinjg zijn ze geijkt maar in de loop van de jaren kan het gaan afwijken door een defect oid. Er is nu eenmaal geen jaarlijkse check van de meters.
Als je denkt dat de meter defect is kun je een verzoek indienen, in ieder geval is dit bij NUON het geval, maar volgens mij werkt Essent met hetzelfde principe. Als blijkt na onderzoek dat de meter inderdaad defect is dan zijn de kosten voor een nieuwe meter voor essent. Niet defect dan betaald de klant de onderzoekskosten, meestal zon 500 euro.
Even meegaand in jouw verhaal Vivre, dat de meter defect is en misschien al 8 jaar lang defect is geweest (de meter is ook defect), betekent niet dat je nu geen rekening meer krijgt voor je stromverbruik. Het is nu alleen niet meer na te meten en wordt dus op basis van schatting gedaan.
Of ben jij nun van mening dat omdat de meter defect is Gebs geen verbruikskosten hoeft te betalen?
Dat je bij essent voor geijkte meters betaald kan wel kloppen. Bij plaastinjg zijn ze geijkt maar in de loop van de jaren kan het gaan afwijken door een defect oid. Er is nu eenmaal geen jaarlijkse check van de meters.
Als je denkt dat de meter defect is kun je een verzoek indienen, in ieder geval is dit bij NUON het geval, maar volgens mij werkt Essent met hetzelfde principe. Als blijkt na onderzoek dat de meter inderdaad defect is dan zijn de kosten voor een nieuwe meter voor essent. Niet defect dan betaald de klant de onderzoekskosten, meestal zon 500 euro.
Even meegaand in jouw verhaal Vivre, dat de meter defect is en misschien al 8 jaar lang defect is geweest (de meter is ook defect), betekent niet dat je nu geen rekening meer krijgt voor je stromverbruik. Het is nu alleen niet meer na te meten en wordt dus op basis van schatting gedaan.
Of ben jij nun van mening dat omdat de meter defect is Gebs geen verbruikskosten hoeft te betalen?
Re: Essent&Enexis kapotte meter
@ rattaplan
Meters kunnen inderdaad kapot gaan. De leverancier, in dit geval Essent, rekent per jaar € 38,83 excl. btw voor een door hun geijkte meter.
Als ze die dan 8 jaar !!!! lang niet vernieuwen is het hun verantwoordelijkheid!
Wie zegt dat die meter die ze nu hebben wel klopt?
Dat ze nu met terugwerkende kracht iets moeten nabetalen over iets wat misschien wel heeft geklopt?
Nogmaals Essent rekent kosten voor onderhoud van de meter, de klant betaald daarvoor en is ook nog eens de dupe en dat over een periode van 8 jaar?
Daar is iets goed mis!
Ik vind dat alle verantwoordelijkheid bij Essent ligt.
Meters kunnen inderdaad kapot gaan. De leverancier, in dit geval Essent, rekent per jaar € 38,83 excl. btw voor een door hun geijkte meter.
Als ze die dan 8 jaar !!!! lang niet vernieuwen is het hun verantwoordelijkheid!
Wie zegt dat die meter die ze nu hebben wel klopt?
Dat ze nu met terugwerkende kracht iets moeten nabetalen over iets wat misschien wel heeft geklopt?
Nogmaals Essent rekent kosten voor onderhoud van de meter, de klant betaald daarvoor en is ook nog eens de dupe en dat over een periode van 8 jaar?
Daar is iets goed mis!
Ik vind dat alle verantwoordelijkheid bij Essent ligt.
Re: Essent&Enexis kapotte meter
Bedankt Vivre jij snapt het verhaal tenminste
@ rataplan sorry maar je zit er weer naast...
Als je niks zinnigs te melden heb dan hou het aub voorjezelf.
Geloof me ik maak niet zomaar vergelijkingen maar heb me erg verdiept in deze stof
Bij die vergelijkingen heb ik gekeken naar gezins samenstelling,aantal apparaten etc dus denk niet dat ik hier zo maar wat uitkraam.
@ rataplan sorry maar je zit er weer naast...
Als je niks zinnigs te melden heb dan hou het aub voorjezelf.
Geloof me ik maak niet zomaar vergelijkingen maar heb me erg verdiept in deze stof
Bij die vergelijkingen heb ik gekeken naar gezins samenstelling,aantal apparaten etc dus denk niet dat ik hier zo maar wat uitkraam.
-
- Berichten: 2122
- Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40
Re: Essent&Enexis kapotte meter
Beste
Wat niet logsich is dat je de normale verbruikskosten over 2007 niet hoeft te betalen. De vergelijking van het pak melk bij de supermarkt slaat nergens op , dat is een hele andere situatie.
Enfin, zoals je al aangeeft zul je zelf naar het gerecht moeten stappen om je verbruikskosten voor 2007 terug te vorderen. De kans dat je hier gelijk krijgt is uitermate klein.
Er zijn voorbeelden van gerechtelijke uitsrpaken m.b.t consumentenrecht, waarbij zelfs consumenten die geen enerige contract hadden (met Energie-Direct in dit geval) , toch de normale verbruikskosten moeten betalen. Anders wordt dit gezien als een onrechtvaardige verrijking.
Het is veel kansrijker om toch met Essent in gesprek te blijven en de nieuw geplaatste meter te laten ijken. Dit kost geld, wat op kosten ongelijk wordt verhaald. Afhankelijk van de uitkomst kun je dan verder je strategie bepalen.
Essent is en burocratisch en lomp bedrijf, maar het zijn geen fraudeurs, en de medewerkers zijn ook maar gewoon loonslaven en zullen je ook kunnen helpen als je gelijk hebt
Even een paar zaken. Natuurlijk heeft Essent boter op hun hoofd en maken ze gebruik van de machtspositie die ze hebben. Het zou ook logisch zijn dat je de kosten voor meterhuur, en de kosten voor de administratieve rompslomp etc. vergoed krijgt.Als het meisje in de supermarkt mij elke keer vergeet het pak melk aan te slaan terwijl ik haar aangeef dat ik dat wel meeneem dan kan ze het 3 jaar later ook niet terugvorderen hoor.
Ik sta erop dat jullie je verantwoordlijk nemen en ons schadeloos stellen voor 2007.
Kom mij ook niet meer aan met brieven of telefoontjes want jullie hebben daar genoeg tijd voor gehad.
Dit is ook mijn laatste correnspondentie met Essent want vanaf nu ga ik het uit handen geven.
Ik zie jullie ook vol vertrouwen tegemoet voor de rechter.
Had gehoop dat we er samen uit zouden komen maar schijnbaar is het voor jullie wel heel moeilijk toe te geven dat Essent hier een enorme blunder heeft begaan.
En dan is het natuurlijk heel makkelijk om de klant hievoor op te laten draaien maar dat zou natuurlijk de wereld op de kop zijn!
Wat niet logsich is dat je de normale verbruikskosten over 2007 niet hoeft te betalen. De vergelijking van het pak melk bij de supermarkt slaat nergens op , dat is een hele andere situatie.
Enfin, zoals je al aangeeft zul je zelf naar het gerecht moeten stappen om je verbruikskosten voor 2007 terug te vorderen. De kans dat je hier gelijk krijgt is uitermate klein.
Er zijn voorbeelden van gerechtelijke uitsrpaken m.b.t consumentenrecht, waarbij zelfs consumenten die geen enerige contract hadden (met Energie-Direct in dit geval) , toch de normale verbruikskosten moeten betalen. Anders wordt dit gezien als een onrechtvaardige verrijking.
Het is veel kansrijker om toch met Essent in gesprek te blijven en de nieuw geplaatste meter te laten ijken. Dit kost geld, wat op kosten ongelijk wordt verhaald. Afhankelijk van de uitkomst kun je dan verder je strategie bepalen.
Essent is en burocratisch en lomp bedrijf, maar het zijn geen fraudeurs, en de medewerkers zijn ook maar gewoon loonslaven en zullen je ook kunnen helpen als je gelijk hebt
Re: Essent&Enexis kapotte meter
Beste Gerben, worden er een aantal zaken van jouw kant, mogelijk onbewust, door elkaar gehaald? Op de 1e plaats wordt Essent en Enexis van “van alles” beschuldigd. De ene keer heb je gelijk, maar de andere keer moet je het hebben over de Netbeheerder i.p.v. de Leverancier. (Dit kan het huidige Enexis zijn, maar ook een andere Netbeheerder, afhankelijk waar je woont in Nederland). Deze is verantwoordelijk voor de infrastructuur.
Daarnaast wordt er steeds gesproken over kW, dit moet kWh zijn. Immers het product spanning (U volt) x stroom (I ampère ) = vermogen (P Watt) (W, /1000 = kW). Vervolgens komt de tijdsduur van pas die dan P x t = Arbeid (kWh) tot gevolg heeft.
Als je eerst uitzoekt waar je voor hetgeen van toepassing is moet zijn dan wordt het een heel stuk duidelijker en is er misschien helemaal geen afschuif systeem zoals je nu denkt. Ik kan er ook niets aan doen dat onze politiek deze constructie bedacht heeft om netwerk en levering te splitsen. Leve de politiek!
Ben je van mening dat er onrecht wordt aangedaan dan kun je je wenden tot de Geschillencommissie Energie en Water http://www.energieleveranciers.nl/page/ ... pag_id=404. Maar ik zou alvorens dit te doen van beide bedrijven de Aansluit- leveringsvoorwaarden opvragen en deze bestuderen of een klacht zinvol is.
Verder zou ik kijken hoe de naheffing is berekent, over welke tijd (max. 2 jaar) en op welk (historisch) verbruik. Indien hier grote verschillen t.o.v. het huidige verbruik zijn zou ik voor een correctie vragen.
Maar gezien de latere bijbetaling van € 500 hebben ze gebaseerd op het historisch verbruik een te lage inschatting gemaakt. Hieruit lijd ik af dat je van het moment dat de eerdere meter defect is geraakt mogelijk financieel voordeel hebt gehad.
Dat de huidige meter niet goed zou registreren lijkt mij bijna uitgesloten. Alert moet je worden indien je een eerdere reeds elders gebruikte meter geplaatst hebt gekregen. Dit kun je doen door goed te kijken dat de fabrieksverzegeling correct is en wat hij registreert bij een ingeschakeld apparaat. (Elders in topics in het forum Energie aan de orde geweest).
Overigens welke reactie heb je nog ontvangen van Diana, de Essentmedewerker, nu 1 maand verder?
Daarnaast wordt er steeds gesproken over kW, dit moet kWh zijn. Immers het product spanning (U volt) x stroom (I ampère ) = vermogen (P Watt) (W, /1000 = kW). Vervolgens komt de tijdsduur van pas die dan P x t = Arbeid (kWh) tot gevolg heeft.
Als je eerst uitzoekt waar je voor hetgeen van toepassing is moet zijn dan wordt het een heel stuk duidelijker en is er misschien helemaal geen afschuif systeem zoals je nu denkt. Ik kan er ook niets aan doen dat onze politiek deze constructie bedacht heeft om netwerk en levering te splitsen. Leve de politiek!
Ben je van mening dat er onrecht wordt aangedaan dan kun je je wenden tot de Geschillencommissie Energie en Water http://www.energieleveranciers.nl/page/ ... pag_id=404. Maar ik zou alvorens dit te doen van beide bedrijven de Aansluit- leveringsvoorwaarden opvragen en deze bestuderen of een klacht zinvol is.
Verder zou ik kijken hoe de naheffing is berekent, over welke tijd (max. 2 jaar) en op welk (historisch) verbruik. Indien hier grote verschillen t.o.v. het huidige verbruik zijn zou ik voor een correctie vragen.
Maar gezien de latere bijbetaling van € 500 hebben ze gebaseerd op het historisch verbruik een te lage inschatting gemaakt. Hieruit lijd ik af dat je van het moment dat de eerdere meter defect is geraakt mogelijk financieel voordeel hebt gehad.
Dat de huidige meter niet goed zou registreren lijkt mij bijna uitgesloten. Alert moet je worden indien je een eerdere reeds elders gebruikte meter geplaatst hebt gekregen. Dit kun je doen door goed te kijken dat de fabrieksverzegeling correct is en wat hij registreert bij een ingeschakeld apparaat. (Elders in topics in het forum Energie aan de orde geweest).
Overigens welke reactie heb je nog ontvangen van Diana, de Essentmedewerker, nu 1 maand verder?