LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Selektvracht Malden

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
JopB
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 nov 2007 09:36

Selektvracht Malden

Ongelezen bericht door JopB »

Afgelopen week heb ik een pakketje besteld.
De leverancier gebruikt Selektvracht om het pakketje te versturen.

Vanmorgen was ik boodschappen doen en ben nog geen 10 minuten weg geweest. Kom ik thuis zie ik net een blauwe VW bestel wegrijden van Selektvracht. Wilde hem nog tegenhouden maar helaas...

Binnen gekomen zie ik twee briefjes liggen dat ze twee pogingen hebben gedaan om langs te komen. 1 poging zou de 23ste tussen 11 en 18 zijn en een voor morgen 24april tussen 9 en 14uur. Hoezo 2 keer binnen 10 minuten????? Oftewel snel ff twee keer een briefje schrijven alsof je er niet was om te voorkomen dat ze extra moeten terugkomen!!! Oplichters.

Toen ik boodschappen ging doen zat er 100% zeker geen briefje in de brievenbus. Dus de luie (en agressief rijdende) chauffeur heeft gewoon geen zin om langs te rijden en denkt zo dat het pakje wel wordt opgehaald. Dit is hier vandaan 10km.

Dit is toch gewoon een vorm van pure oplichting of niet?

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Selektvracht Malden

Ongelezen bericht door jor »

JopB schreef:
Dit is toch gewoon een vorm van pure oplichting of niet?
Oplichting is het natuurlijk niet, maar erg netjes ook niet. Zeg maar gerust onbeschoft.

JopB
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 nov 2007 09:36

Re: Selektvracht Malden

Ongelezen bericht door JopB »

jor schreef:
JopB schreef:
Dit is toch gewoon een vorm van pure oplichting of niet?
Oplichting is het natuurlijk niet, maar erg netjes ook niet. Zeg maar gerust onbeschoft.
Daar moet ik je gelijk in geven. Erg onbeschoft!!!

witte angora
Berichten: 31224
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Selektvracht Malden

Ongelezen bericht door witte angora »

O ja, vreselijk onbeschoft. Maar.

Wist je dat er vandaag iemand van Selektvracht zou komen? Je had een pakketje besteld, dus ik neem aan dat er ook gecommuniceerd is wanneer het gebracht zou worden?

Dan de twee briefjes binnen 10 minuten... De eerste was omdat je niet thuis was, de tweede is voor de 24ste, schrijf je. Dat is toch morgen? Dat tweede briefje is blijkbaar alleen maar om aan te geven dat ze morgen op een bepaalde tijd langskomen. En of je dus thuis wilt zijn.

Dus nergens kan ik opmaken dat ze binnen 10 minuten 2 x geweest zijn. Hooguit dat ze papier teveel hebben.

JopB
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 nov 2007 09:36

Re: Selektvracht Malden

Ongelezen bericht door JopB »

witte angora schreef:O ja, vreselijk onbeschoft. Maar.

Wist je dat er vandaag iemand van Selektvracht zou komen? Je had een pakketje besteld, dus ik neem aan dat er ook gecommuniceerd is wanneer het gebracht zou worden?

Dan de twee briefjes binnen 10 minuten... De eerste was omdat je niet thuis was, de tweede is voor de 24ste, schrijf je. Dat is toch morgen? Dat tweede briefje is blijkbaar alleen maar om aan te geven dat ze morgen op een bepaalde tijd langskomen. En of je dus thuis wilt zijn.

Dus nergens kan ik opmaken dat ze binnen 10 minuten 2 x geweest zijn. Hooguit dat ze papier teveel hebben.


Nee niet helemaal
1x we zijn geweest en komen de 23ste weer.
1x we zijn geweest en komen de 24ste weer.
Alleen ze zijn gisteren nooit geweest.... Dus dat briefje van vandaag was er gisteren nog niet


maar goed.

Wilde het alleen melden. geen commentaar verder

witte angora
Berichten: 31224
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Selektvracht Malden

Ongelezen bericht door witte angora »

Dus de luie (en agressief rijdende) chauffeur heeft gewoon geen zin om langs te rijden en denkt zo dat het pakje wel wordt opgehaald. Dit is hier vandaan 10km.
1x we zijn geweest en komen de 24ste weer.
Dus de opmerking in de eerste quote slaat eigenlijk helemaal nergens op? Immers, ze komen morgen weer. Voor de derde keer nota bene.

Je mag melden wat je wilt, je bent vrij om niet op vragen in te gaan, maar je weet zelf precies hoe het in elkaar zit. En wat er wel of niet van je verhaal waar is. En wat er wel of niet waar is, laat zich intussen wel raden. Zo achterlijk zijn we hier nou ook weer niet. :mrgreen:

JopB
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 nov 2007 09:36

Re: Selektvracht Malden

Ongelezen bericht door JopB »

witte angora schreef:
Dus de luie (en agressief rijdende) chauffeur heeft gewoon geen zin om langs te rijden en denkt zo dat het pakje wel wordt opgehaald. Dit is hier vandaan 10km.
1x we zijn geweest en komen de 24ste weer.
Dus de opmerking in de eerste quote slaat eigenlijk helemaal nergens op? Immers, ze komen morgen weer. Voor de derde keer nota bene.

Je mag melden wat je wilt, je bent vrij om niet op vragen in te gaan, maar je weet zelf precies hoe het in elkaar zit. En wat er wel of niet van je verhaal waar is. En wat er wel of niet waar is, laat zich intussen wel raden. Zo achterlijk zijn we hier nou ook weer niet. :mrgreen:
Wat ik bedoelde is dat het nergens op slaat om slechts 1 keer langs te komen en dan twee briefjes achter te laten. Dat ze morgen weer komen doet er niet zo veel toe. het gaat mij erom dat ze 2 keer doen alsof je niet thuis bent terwijl ze slechts 1 keer zijn geweest.

Enfin,

Sippie13
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 jan 2008 15:54

Re: Selektvracht Malden

Ongelezen bericht door Sippie13 »

Dus eigenlijk weer een gevalletje van : "Look before you Leap".Jammer .............

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Selektvracht Malden

Ongelezen bericht door crazyme »

Sippie13 schreef:Dus eigenlijk weer een gevalletje van : "Look before you Leap".Jammer .............
Mistery solved ! :lol:

Nu maar afwachten wat er morgen gaat komen...

gwm.molendijk
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 mei 2009 16:24

Re: Selektvracht Malden

Ongelezen bericht door gwm.molendijk »

Bij Selektvracht is het zo dat een tweede bezorging door dezelfde chauffeur niet wordt betaald. Dus twee keer rijden voor het zelfde pakket en één maal betaald krijgen. Wanneer de afstand dan meer dan 10 km bedraagd is hetgeen gebeurt een oplossing. De derde keer leveren door een ander krijgt in iedergeval hiervoor wel betaald. Het management gaat er ook vanuit dat bij niet thuis zijn nogmaals wordt getracht het pakket af te kunnen leveren.
Ik heb twee jaar gereden voor deze onderneming. Ontvang per pakket en per km vergoed met je eigen auto. Na twee jaar was mijn auto op en had geen geld meer over voor een andere nadat tijdens het bezorgen diverse klachten aan mijn auto op eigen kosten dienen te worden verricht.
Je denkt er wat mee op te schieten, leuke bijverdienste . Uiteindelijk kost het je nog geld. Dat vind ik meer oplichting dan dat deze chauffeur tracht te bereiken.

witte angora
Berichten: 31224
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Selektvracht Malden

Ongelezen bericht door witte angora »

gwm.molendijk schreef:Bij Selektvracht is het zo dat een tweede bezorging door dezelfde chauffeur niet wordt betaald. Dus twee keer rijden voor het zelfde pakket en één maal betaald krijgen. Wanneer de afstand dan meer dan 10 km bedraagd is hetgeen gebeurt een oplossing. De derde keer leveren door een ander krijgt in iedergeval hiervoor wel betaald. Het management gaat er ook vanuit dat bij niet thuis zijn nogmaals wordt getracht het pakket af te kunnen leveren.
Ik heb twee jaar gereden voor deze onderneming. Ontvang per pakket en per km vergoed met je eigen auto. Na twee jaar was mijn auto op en had geen geld meer over voor een andere nadat tijdens het bezorgen diverse klachten aan mijn auto op eigen kosten dienen te worden verricht.
Je denkt er wat mee op te schieten, leuke bijverdienste . Uiteindelijk kost er nog geld bij. Dat vind ik meer oplichting dan dat deze chauffeur tracht te bereiken.
Dus als ik het goed begrijp is het volgende gebeurd:

Als de chauffeur voor de tweede keer moet komen wordt hij slechts één keer betaald.
Als de chauffeur voor de derde keer moet komen wordt hij twee keer betaald.

=

De chauffeur gooit twee briefjes in de bus en komt de volgende dag terug, zodat hij in de praktijk twee keer geweest is, op papier drie keer, en dientengevolge alleen door deze manie van declareren ook twee keer betaald krijgt.

Gelukkige huisvrouw
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 apr 2010 18:48

Re: Selektvracht Malden

Ongelezen bericht door Gelukkige huisvrouw »

..heb zelf bij SV gewerkt en het is de bedoeling dat je alleen de tijden erop zet als je de dag erop weer komt.. dus waarschijnlijk zijn ze gisteren ook geweest en komen ze morgen weer of ze zijn gisteren niet geweest wat wel moest en hebben daar vandaag een briefje voor uitgeschreven om hun eigen hachie save te stellen.. :shock:

..idd wat Molendijk verteld: het kost je meer dan je verdiend, het lijkt heel mooi zo'n bijbaan, maar uiteindelijk houdt je er nix aan over.. :(

diaantje1970
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jan 2010 17:19

Re: Selektvracht Malden

Ongelezen bericht door diaantje1970 »

ik woon in een flat 3 hoog maar ik ben ziek, dus kan niet zo snel naar beneden, TNT komt mijn pakketjes altijd boven brengen zonder klaagen en met een vriendelijk gezicht en lach. Maar als selektvracht Breda komt bezorgen moet ik naar beneden want die komen dus niet boven. Als ik dan na veel moeite eindelijk beneden ben durven ze ook nog te zeggen: nou dat duurde lang!! Of ik er iets aan kan doen dat ik ziek ben en niet snel kan zijn. Tegenwoordig let ik erop als ik iets wil bestellen als selektvracht het bezorgt dan bestel ik het pakketje gewoon niet!!!! Echt fijn die mentaliteit bij selektvracht

robertjanwestendorp
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 apr 2010 08:26

Re: Selektvracht Malden

Ongelezen bericht door robertjanwestendorp »

Selekt Vracht is een afschuwelijke organisatie. Ze zijn buitengewoon onklantvriendelijk, onbeschoft en behandelen je pakketjes als vuil/voetbal, en stelen pakketten.

Ik zelf heb hier een uiterst zeldzame LP die in mijn postbus is gepropt en totaal verbogen is geraakt, en is niet meer af te draaien. Ik ben vaak niet thuis dus proppen ze hem er maar in. Bij de buurman laten bezorgen doe ik ook niet want die is er ook niet altijd. Wat ik ook met hun meemaakte is dat ik na een werkweek in NH helemaal geen pakket meer kon ophalen. Na één of twee dagen is het pakketje vanaf hun filiaal al weer weg. Dat filiaal is vaak tientallen kilometers ver weg en heeft het al na zeer korte tijd z.g.n. vernietigd. De heren hebben het dan hoogstwaarschijnlijk zelf thuis staan en gewoon ingepikt. Twee keer heb ik een z.g.n. teruggestuurd pakket proberen te traceren waar het was maar zowel degene die het had verzonden als de beoogde ontvanger hebben het nooit meer gezien. Dit is pure diefstal.

Elke keer als ik een pakket laat opsturen EIS IK VAN DE VERZENDER DIT NIET VIA SELEKT VRACHT TE DOEN, maar via b.v. TNT. Zij hebben een veel betere service en het pakketje is veel dichter bij je in de buurt op te halen, waar het vaak 3 weken ligt. Met TNT heb ik persoonlijk nog nooit problemen gehad, GLS wel. Ook buitenlandse verzenders kun je hier op wijzen. Het kost wat moeite maar dan krijg je je pakketje ook en heb je geen verlies van goederen die in mijn geval zeer zeldzaam zijn en niet meer te vervangen.

SELEKT VRACHT is in mijn ogen een puur criminele organisatie maakt niet uit of de bezorgers wurgcontracten krijgen. WEES GEWAARSCHUWD gebruik NOOIT MEER SELEKT VRACHT vanwege hun totaal ONBETROUWBARE diensten/bezorgers.

Voor degenen die bewijzen willen zien ik heb ze thuis.

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Selektvracht Malden

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Ik snap precies wat jullie bedoelen....
Een paar weken geleden heb ik iets besteld bij de 'pabo', een soort online sex-winkel. Volgens eigen zeggen van de pabo worden hun pakjes altijd discreet bezorgd. De vorige keer dat ik er iets bestelde, ging dit via tnt, ik was niet thuis, maar er zat een briefje in de bus met de tijd dat ze weer terugkwamen, heel discreet alleen maar 'pakje voor mevrouw....', dus niet dat he van de pabo kwam.
Deze keer ging het via selektvracht Malden. Er werd niet eens aangebeld (zeker weten, onze bel is keihard, en 'echt niet te missen. Bovendien hebben we 3 honden, en die blaffen wel als ze de bel horen), maar er was een briefje in de bus gedaan met 'Pabo, pakketje achtergelaten in ....(onleesbare krabbel)'. Na een tijdje gezocht te hebben rondom het huis, bleek dat het pakketje was achtergelaten in het tuinhuisje, in onze achtertuin.
Niet echt mijn idee van een 'discrete' bezorging, ik heb de pabo dan ook eventjes een mailtje gestuurd om ze hierop te wijzen, het is natuurlijk niet hun schuld, maar ik kan me voorstellen dat ze klanten verliezen als selektvracht op deze manier met hun discretie omgaat.

jannyholtrop
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 jun 2005 23:52

Re: Selektvracht Malden

Ongelezen bericht door jannyholtrop »

Ik heb ook heel veel problemen gehad met Selektvracht bezorgingen.
Ligt er een briefje in de bus, dat mijn pakketje in de vuilcontainer is achtergelaten, hou vraag ik je. Belachelijk!
Ook is het pakje een keer achter dezelfde container achtergelaten in de regen!
Zat een decttelefoon in, leuk he? Nou beide keren heb ik bij het hoofdkantoor van deze organisatie een officiele klacht ingediend. Beide keren is deze klacht serieus genomen.
De eerste keer is de bezorger bij mij aan de deur geweest om zijn excuses aan te bieden. De tweede keer is de bezorger ontslagen, en terecht want er waren meer klachten.

Maar ook TNT maakt dergelijke fouten door een pakje gewoon voor de voordeur neer te zetten als je niet thuis bent. Is gelukkig maar 1x gebeurd.

De enige mogelijkheid om dit te voorkomen is het gewoon in de winkel kopen en zelf mee te nemen. Maar als je slecht ter been bent net als ik, is het soms toch wel gemakkelijk om iets via postorder thuis te laten bezorgen.

Gesloten