LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] insteekkaart digitenne werkt niet.

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

insteekkaart digitenne werkt niet.

Ongelezen bericht door snepke »

Hallo ik heb al 3 jaar digitenne, en dat bevalt goed.
We hebben losse tuners.3 in totaal.
Nu komt het.
  • Nu hebben we een philips plasma tv met ambilight en er zit zo'n ci sleuf in.
    Nu heb ik maandag zo'n huurtuner opgezegt en zo,n insteekkaart aangeschaft.
    Geen kastje ertussen dus beter beeld dacht ik.
    Had ik gewoon via kpn besteld.
      Kreeg een retournr voor die tuner,moest het kaartje ook meesturen,want er zat een nieuw kaartje bij die insteekkaart.Dus niet.Dinsdag kreeg ik de insteekmodule al binnen,geen smardcard er bij,naar kpn gebeld.U heeft toch een smardcard.
      Nee moest ik mee terugsturen.
      O sorry foutje van ons,nieuwe kaart is onderweg.
    • Nu op een ander kaartje (heb er nog 2)die ci module aangesloten(staat op de gebruiksaanwijzing binnen 10 minuten kunt u van perfect beeld genieten) geen beeld doet niets.
      Kpn gebeld(0,45 euro per minuut)die hadden een heel verhaal dik half uur aan de telefoon gehangen ,moest de tv op rtl 4 zetten kon een half uur duren voordat ik beeld had.
      Na een uur nog geen beeld, weer de helpdesk gebeld,weer iemand anders,moesten we de module omdraaien,nog geen beeld,kaartje andersom(hadden we zelf ook al geprobeerd) nog niets.
        6 uur later (inmiddels al 5 keer gebeld en iedere keer een dik half uur aan de telefoon) nog niets,lag het aan de tv moesten we philips maar bellen.
          Philips gebeld,was niets mis met de tv,moets het gewoon doen.Weer de helpdesk gebeld(had de insteekkaart al bij mijn zoon z'n tv geprobeerd,heeft ook zo,n sleuf deed daar ook niets)moest ik weer al die stappen doornemen,dus weer een half uur aan de telefoon.
        • Woensdag weer aan de gang,nog niets.
          Weer de helpdesk gebeld ,wilde die man weer wat stappen met me doornemen.
          Ja echt niet heb al 6 medewerkers gehad ,ze vertellen allemaal hetzelfde,het werkt gewoon niet,op de tv van mijn zoon doet het ook niets.
          O ,dan is die module kapot,stuur hem maar terug krijgt u een andere.
          Vandaag die nieuwe binnen gekregen.
          Stop hem in de tv ,dacht beeld te hebben.
          Hij doet nog niets,weer gebeld,ja mevr ik wil een paar stappen met u doornemen.Echt niet ,heb denk al voor 100 euro verbeld.Weet iemand hoe ik dat ding aan de praat krijg,anders stuur ik heel de zwik terug,dan maar een kastje ertussen.
        • Trouwens kreeg vandaag een brief dat ik een nieuw abo had afgesloten met dat nieuwe kaartje.
          Dus weer een dik half uur aan de telefoon 3x doorverbonden.Was ook weer fout gegaan,had gewoon bij m'n bestaand abo gemoeten.
          3kaartjes op 1 abo,door een fout van hun heb ik mijn 3de kaartje terug moeten sturen.
        • Die helpdesk medewerkers weten er volgens mij weinig van,ze vertellen allemaal hetzelfde en dat weet ik zelf ook en had dat zelf ook al geprobeerd.
        • Al met al heeft dit gedoe me al dik geld gekost en het werkt nog steeds niet.
          Terugsturen en weer een kastje ertussen of weet iemand hoe je die ci module aan de praat krijgt

        xnez
        Berichten: 155
        Lid geworden op: 22 dec 2009 09:08

        Re: insteekkaart digitenne werkt niet.

        Ongelezen bericht door xnez »

        Vraag volgende keer eens vriednelijk of ze je kunnen tegemoet komen in de onkosten voor het bellen.
        Bij mij hebben ze nog nooit nee gezegd en zijn die kosten altijd terugbetaald.

        snepke
        Berichten: 3581
        Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
        Locatie: thuis

        Re: insteekkaart digitenne werkt niet.

        Ongelezen bericht door snepke »

        Ze doen ook niet moeilijk over de kosten,maar het duurt even voor je die terug hebt.Maar het gaat over die insteekkaart,weer geprobeerd er is al iemand bij geweest die er veel van weet.Die krijgt hem ook niet aan de gang,en snapt er ook niets van.Als we het kaartje in de tuner doen,hebben we gelijk beeld.Het is net of het op slot zit of iets.
        Nu komt er vanmiddag iemand die werkt in dit soort spul.
        Kijken of het hem lukt.
        Als je toch iets koopt moet het toch werken
        Je hoeft toch geen 6 dagen naar zwart beeld te kijken.
        En vanalles te proberen en weet ik nog meer.
        • De medewerkers zijn allemaal vriendelijk en behulpzaam,daar ligt het niet aan.
          Maar ze komen ook niet verder als de stappen die in de gebruiksaanwijzingen staan,en dat hebben we zelf ook al stap voor stap gedaan.
          Ik heb het gevoel dat deze module niet geschikt is voor deze tv.
        • Een kennis heeft 14 dagen geleden ook zo'n module gekocht ,heeft ook al van alles geprobeerd ,die krijgt hem ook niet aan de praat.

        Gompy47
        Berichten: 39
        Lid geworden op: 13 mar 2010 10:33

        Re: insteekkaart digitenne werkt niet.

        Ongelezen bericht door Gompy47 »

        Laat eens weten hoe het afloopt s.v.p, ok?

        snepke
        Berichten: 3581
        Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
        Locatie: thuis

        Re: insteekkaart digitenne werkt niet.

        Ongelezen bericht door snepke »

        42"plasma tv 42pf9631 .
        wij hebben die in sept 2007 nieuw gekocht,toen had ik al om zo,n module gevraagd.
        Toen wisten bij kpn daar nog niets over.
        En er zijn update's,hebben we allemaal al geprobeerd.
        We hebben alles wat maar mogelijk is geprobeerd.
        Nu komt er zo iemand,die heeft 2 andere modules bij hem.
        Kijken of die werken(zijn van hemzelf ,bij hem werken ze allebei)als ze het hier ook doen,weten we gelijk dat die modules uit het startpakket niet geschikt zijn voor bepaalde tv's.
        Ik hou jullie op de hoogte.

        snepke
        Berichten: 3581
        Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
        Locatie: thuis

        Re: insteekkaart digitenne werkt niet.

        Ongelezen bericht door snepke »

        vogels schreef:Al wat ouder model dus, maar wat bedoel je met software update geprobeerd? Heb je nu wel of niet de nieuwste firmware gedownload?

        Firmware update: http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbi ... k_Software

        Veelgestelde vragen: http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbi ... =Link_FAQs

        Vraag
        Hoe kan ik controleren of de Conditional Access-module (CAM) goed is geplaatst en wordt herkend door mijn TV?
        Antwoord
        In bepaalde landen kunt u bij uw digitale-TV-provider een CA-module en een smartcard krijgen voor het decoderen van gecodeerde digitale TV-kanalen.

        Schakel uw TV uit voordat u de CA-module plaatst.
        Schuif de CA-module op de juiste manier in de CI-sleuf (Common Interface) totdat de kaart niet meer verder kan.
        Schakel de TV in.
        Ga in hetTV-menu achtereenvolgens naar Features (Diversen), Common Interface voor toegang tot veelgebruikte toepassingen van de Common Interface, zoals die zijn gedefinieerd door de leverancier van de Common Interface-module.
        Neem contact op met uw CAM-leverancier als de CA-module niet werkt of als u problemen ondervindt.
        • Klopt wat je zegt vogels,dit hebben we allemaal al gedaan.
        • Die persoon is nu hier hij doet er nu zijn module in ...hij doet het,hij doet gelijk.Nou ja zeg die module van kpn gaat terug,zijn we heel de week mee aan het tobben,en deze doet het gelijk

        Gompy47
        Berichten: 39
        Lid geworden op: 13 mar 2010 10:33

        Re: insteekkaart digitenne werkt niet.

        Ongelezen bericht door Gompy47 »

        Tnx voor de feedback snepke... 8)

        snepke
        Berichten: 3581
        Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
        Locatie: thuis

        Re: insteekkaart digitenne werkt niet.

        Ongelezen bericht door snepke »

        De modules zijn niet kapot.
        De tv herkent de modules niet,en leest ze dus niet.
        Hij had een andere module(daar staat dvb-t op,op die van ons niet)
        Hij had een starterspakket voor een sony tv,dus een andere module,die pakt de tv van ons gelijk.We hebben nu perfect beeld en wat meer zenders dan met een tuner.Ik snap er niets van,maar hij doet het nu.

        Bob Schurkjens
        Berichten: 9778
        Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

        Re: insteekkaart digitenne werkt niet.

        Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

        Je hoeft toch geen 6 dagen naar zwart beeld te kijken.
        Als de insteekkaart van Digitenne niet werkt heb je altijd nog Nederland 1,2 en 3 om naar te kijken wanneer DVB-T is ingebouwd in je tv. Die worden onversleuteld uitgezonden en kun je dus gratis bekijken.

        Op die manier kun je ook heel eenvoudig vaststellen waar het probleem zit: bij je teevee of bij Digitenne.

        snepke
        Berichten: 3581
        Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
        Locatie: thuis

        Re: insteekkaart digitenne werkt niet.

        Ongelezen bericht door snepke »

        We hadden ned 1 2 3 de rest deed het niet.Nu wel een andere module .Conax versie 4.Hadden we eerst niet,die waren anders.Stond alleen maar conax op en zag er anders uit en deden het niet

        audiofreak1
        Berichten: 526
        Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

        Re: insteekkaart digitenne werkt niet.

        Ongelezen bericht door audiofreak1 »

        Je had een dvb-c module (voor kabel tv) i.p.v. dvb-t. De TV is een LCD i.p.v. plasma. Succes met kijken.

        snepke
        Berichten: 3581
        Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
        Locatie: thuis

        Re: insteekkaart digitenne werkt niet.

        Ongelezen bericht door snepke »

        audiofreak1 schreef:Je had een dvb-c module (voor kabel tv) i.p.v. dvb-t. De TV is een LCD i.p.v. plasma. Succes met kijken.
        • Het is een plasma tv,en wat het voor een module is weet ik niet er staat alleen maar conax op.Nu hebben we een module daar staat dvb-t op en die doet het gelijk.

        audiofreak1
        Berichten: 526
        Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

        Re: insteekkaart digitenne werkt niet.

        Ongelezen bericht door audiofreak1 »

        Te snel geroepen dat het een lcd is. Klopt inderdaad dat het een plasma is maar de kleinere varianten van de 9631 waren lcd's. Maakt verder niet uit. Conax staat normaal voor digitenne. Denk dat hij inderdaad defect is.

        snepke
        Berichten: 3581
        Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
        Locatie: thuis

        Re: insteekkaart digitenne werkt niet.

        Ongelezen bericht door snepke »

        Zou kunnen dat ze kapot zijn,maar ze zijn teruggestuurd naar kpn.We hebben nu een andere in de winkel gekocht(Dezelfde als van die kennis met dvb-t erop)Deze doet het gelijk,binnen 1 minuut hadden we beeld

        snepke
        Berichten: 3581
        Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
        Locatie: thuis

        Re: insteekkaart digitenne werkt niet.

        Ongelezen bericht door snepke »

        Hai mensen,had naar kpn gebeld dat we de module teruggestuurd hadden omdat die niet werkte,en dat we in de winkel een andere module hadden gekocht die wel werkt.
        Die man aan de lijn "mevr ik zie dat u veel over die module hebt gebeld
        Dat klopt hij deed niets",was geen goede.
        "Nou omdat u zoveel gebeld hebt en het nog niet werkte krijgt u 12 euro korting op uw factuur.
        Dit vind ik wel netjes,ze doen nooit moeilijk bij kpn,ik vind dat ze daar goeie service hebben.
        Ik heb ook telefoon en internet van kpn,ze zijn wel wat duurder,maar ik heb zelden problemen,
        en als er een probleem is met internet b.v ,is het in een mum van tijd opgelost.
        Laatst gewijzigd door snepke op 26 jul 2010 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.

        snepke
        Berichten: 3581
        Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
        Locatie: thuis

        Re: insteekkaart digitenne werkt niet.

        Ongelezen bericht door snepke »

        Hallo mijn eerste 12 euro korting op mijn factuur al binnen.
        Ze doen echt niet moeilijk

        snepke
        Berichten: 3581
        Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
        Locatie: thuis

        Re: insteekkaart digitenne werkt niet.

        Ongelezen bericht door snepke »

        Hallo mensen, even een update.

        Digitenne werkt perfect sinds we de 2 goede insteekkaartjes hebben.
        Prima beeld.12 euro teruggehad voor verbelde kosten.Netjes geregeld.

        Maar nu !!!

        We hadden 3 huurtuners(eerste is gratis),kun je alleen telefonisch opzeggen.
        Half april gebeld dat we 2 tuners terug wilden sturen.
        Geen probleem,kreeg 2 retournrs.Dus apart opgestuurd,zelfs nog een briefje erbij gedaan met naam en abonummer.
        Kreeg een bevestiging van kpn dat 20 mei 2010. de huurtuners abo was afgelopen.

        Eind mei de factuur voor juni,staan 2 huurtuners op.
        Gebeld naar klantenservice.
        O mevr dat heeft elkaar gekruist,op de volgende factuur staat het goed en wordt dit bedrag verrekend.Vraag ik nog ,hebt u de tuners al binnengehad.Ja mevr die hebben we al 3 weken binnen.
        Oke,zal wel goed zijn,

        Eind juni factuur,niets verrekend en staan er 2 huurtuners op.
        Gebeld,mevr hebt u een ogenblik even nakijken.15 min later,mevr we verbinden u door met de afd die daar over gaat.
        Een andere man aan de lijn,we kijken het voor u na,en u wordt binnen een week terug gebeld.Nooit hebben ze teruggebeld.

        Afgelopen donderdag factuur,niets verrekend maar er staat nu nog 1 tuner op.Weer gebeld .
        Ja mevr ik kijk het even na.
        10 min later,klopt die is niet opgezegt.
        Wat nou ,ik heb een retournr gekregen van jullie,half april hadden jullie de tuners al terug,heb een bevestiging gehad dat het 20 mei afgelopen zou zijn.Hoezo niet opgezegt.

        Mevr we dienen een klacht in,dus samen met die medewerkster een klacht ingediend.
        U wordt maandagmorgen(vandaag dus)tussen 8 en 12 uur teruggebeld.
        Ja,dat zei die man de vorige keer ook,moet nu nog bellen.
        Nee mevr u wordt echt teruggebeld.
        Dus ik ben niet teruggebeld.

        Het vertrouwen dat ik in kpn had,heeft een flinke deuk opgelopen.
        Heb al 30 jaar vaste telefonie van kpn(nu dus Internet + bellen)
        Een jaar of 12 internet(moest eerst altijd inbellen)
        2 abo's bij HI (12 jaar)
        Digitenne ruim 3 jaar.
        Nooit geen problemen gehad,maar heb ook nooit iets opgezegt of teruggestuurd,en als je een hoger abo wilde was in no-time geregeld.

        En nu stuur je een keer iets terug,dan gaat alles fout.
        Ik geloofde die verhalen hier op het forum over kpn niet.
        Nu dus wel.

        Al die kabel maffia is het zelfde,als je iets wil hebben,no probleme.
        Als je ergens van af wil.Zet de valium dan maar klaar.

        snepke
        Berichten: 3581
        Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
        Locatie: thuis

        Re: insteekkaart digitenne werkt niet.

        Ongelezen bericht door snepke »

        Kpn leest het forum ook.
        Vanmorgen rond 9 uur telefoon.
        Kpn ,digitenne,we zouden u terug bellen.
        Ja,dat zou u gister doen,
        Sorry,ons excuus,maar bij de volgende factuur zijn die 2 huurtuners eraf,en de maanden die betaald zijn,worden teruggestort.

        Nou ja zeg,3mnd ben ik daarover aan het bellen,en dan kan het niet opgelost worden ,en nu in 5min hebben ze het nu opgelost.

        Wacht eerst mijn factuur maar af,kijken of het waar is.

        snepke
        Berichten: 3581
        Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
        Locatie: thuis

        Re: insteekkaart digitenne werkt niet.

        Ongelezen bericht door snepke »

        Heb mijn factuur binnen.
        Het is opgelost,er staan geen huurtuners meer op,
        Mijn te veel betaalde kosten zijn ook (op de factuur) teruggestort.20 aug factuur datum.
        Nu afwachten,zal het binnen 6 dagen op mijn rekening hebben.

        aarttonny
        Berichten: 11
        Lid geworden op: 12 nov 2010 14:49

        Re: insteekkaart digitenne werkt niet.

        Ongelezen bericht door aarttonny »

        Mijn digitale insteekkaart het nog nooit gewerkt. Volgens de KPN ligt het aan mijn TV die overigens nog geen 4 maanden oud is. Ik kijk nu via een decoder, maar heb wel de insteekkaart moeten betalen.

        Gesloten