LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] chello helpdeskl

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
uiltje

chello helpdeskl

Ongelezen bericht door uiltje »

Beste Lezers,

Het wordt steeds gekker met de Chello helpdesk medewerkers. Al twee dagen doet mijn Chello verbinding het zeer, zeer traag. Driemaal gebeld en drie maal wordt ik gedurende 4/5min aan het lijntje gehouden. De daarop volgende mededeling is steeds hetzelfde: Het ligt aan uw computer!!!!! Het licht aan uw software!!!!! De UPC medewerkers schofferen niet alleen maar nu ligt het probleem ook nog aan de gebruiker! Kortom, los uw probleem met de verbinding lekker zelf op! Je doet er niets aan, helaas!!!

Gast

Re: chello helpdeskl

Ongelezen bericht door Gast »

Opzeggen dus!!!

Upc fan

Ongelezen bericht door Upc fan »

Kan zeker aan je computer liggen, die helpdeskclubje kan je verbinding checken vanuit je netwerkkaart tot hun chello-controller en hieruit concluderen wat het probleem is als ze dat tenminste willen doen,
kunnen ze je tevens zwart op wit geven dat het probleem bij jou pc ligt en een monteur sturen die op jou kosten jou bewijst dat hun verbinding perfect is en demonstreerd dat jou internetnet verbinding aan alle minimale eisen voldoet m.b.v. hun laptoppie.
Zo sociaal dat ze zijn doen ze dat niet, en hopen dat de tijd de wonden zal helen, m.a.w. wijsheid heeft soms z'n tijd nodig.
Laat eens een spy programma'tje op je pc lopen.

Gast

Of zeg gewoon op. Ben je van die troep af.

Hazes

Ongelezen bericht door Hazes »

Gewoon opzeggen ja.. Dan neem je ADSL en dan blijk je met je nieuwe provider ook de beloofde snelheden niet te halen. Toch computerprobleempje?? Op deze manier heeft chello al veel klanten zien gaan..en na een paar maanden zien terugkomen.

#_#

Ongelezen bericht door #_# »

Maar natuurlijk! of je zegt gewoon op.....

liever een iets adsl

mezelf

Ongelezen bericht door mezelf »

probeer eens een paar dagen de test op http://test.net.upc.nl
zowel up als down testen...
controleer het daarnaast op speedtest.nl

zorg er daarnaast voor dat je zaken als kazaa enzo op dat moment hebt gedeinstalleerd, deze leveren nog weleens problemen op (deiinstalleren = verwijderen.. tijdelijk voor de test).

geef de resultaten, met je ipadres van dat moment door aan de helpdesk

Krueger

Ongelezen bericht door Krueger »

:)

9 van de 10 keer is het ook de gebruiker..alleen proberen ze de schuld hier neer te leggen. 15 Firewalls geinstalleerd, 3 virusscanners geinstalleerd, etc.

Als het probleem bij UPC ligt geven ze dat ook wel toe, integenstelling tot de gebruiker.

Gast

UPC geeft nooit toe. hoe kom je daar nou bij. de woordvoerder gaf dit jaar nog aan dat hij niet begreep waarom de klanten bij consumenten organisaties aan het klagen waren i.p.v. bij upc. want zo kon upc ook geen problemen oplossen als ze niet weten dat die er zijn. wat een onzin.

Krueger

En hoeveel gebruikers geven toe dat het bij hen ligt?? Juist ja.. 0,0?
Terwijl dat wel 9 van de 10 keer het geval is :wink:

Gast

Nee, in 9 van de 10 gevallen ligt het aan UPC en dat geven ZIJ niet toe!!!

jep jep

Ongelezen bericht door jep jep »

Als ervaren IT'er , weet ik dat veel particulieren in veel gevallen gewoon een vervelend systeem in huis hebben en dat het vaak aan hun ligt. mensen in NL klagen klagen en nog is klagen.... maar kijken nooit in de spiegel.

Vooral als er geld involved is .... De amerikanen hebben zelfs een gezegde indeze " let's go dutch" :lol:

Mensen over de hele wereld gaan dood van de honger en sommige onder jullie worden helemaal paranoide als je verbinding 30 min. uitvalt :roll:

Krueger

Als ervaren IT'er , weet ik dat veel particulieren in veel gevallen gewoon een vervelend systeem in huis hebben en dat het vaak aan hun ligt. mensen in NL klagen klagen en nog is klagen.... maar kijken nooit in de spiegel.

Vooral als er geld involved is .... De amerikanen hebben zelfs een gezegde indeze " let's go dutch"

Mensen over de hele wereld gaan dood van de honger en sommige onder jullie worden helemaal paranoide als je verbinding 30 min. uitvalt
Eindelijk een subjectieve reactie. Ik snap het ook niet... in andere landen is het oorlog waar iedereen voor zn leven moet rennen, hier gaat men er vanuit dat internet een 1e levensbehoefte is.[/quote]

@@@@@@

Ongelezen bericht door @@@@@@ »

ja hoor meneer of mevrouw "KRUEGER" en waar kunnen we U dan mee vergelijken, want als ik het zo zie zit u zelf ook met grote regelmaat achter die zgn. eerste levensbehoefte van mensen. misschien eens de hand in eigen boezem steken voor dat U oordeelt over een ander!!!!

scooter

Ongelezen bericht door scooter »

Ik heb via http://test.net.upc.nl/ de test diverse keren gedaan en de uitkomst via de site van chello naar ze gestuurd.
Ze zeggen gewoon dat de snelheid niet aan een minimum hoeft te voldoen en dus als er teveel gebruik van word gemaakt en de snelheid traag is je niet moet zeuren.
Ook willen ze maar dat ik ga bellen naar het 0900 nummer a'10 eurocent per minuut.
Ze kunnen mij rug op!!!!

gradje

Ongelezen bericht door gradje »

Het ligt echt niet altijd aan chello.
Oke, de helpdesk is traag qua verbinding betreft en kost ook wat,maar...je krijgt er toch ook wel wat voor terug.
Ik heb al jaren een abonnement via chello, en dat gaat nog steeds goed.

Wat veel fout doen, is alles maar klakkeloos op de computer gooien, flink downloaden en vooral ook alles qua programma volledig installeren, en nadien dus niets opruimen.

Nee, upc is misschien niet altijd perfect, maar de gebruiker ook niet, laat die eerst maar eens zelf beginnen met opruimen van z'n eigen rotzooi, en dan pas klagen...

Krueger

idd gradje, en dat is wat wij proberen te zeggen. Zorg eerst dat je computer in orde is.. maar ook ECHT in orde. Daarna kunnen we jullie makkelijker helpen als het gaat om problemen wat betreft de verbinding. Branden de lampjes anders als normaal op de modem, dan kunt u beter wel bellen ja.

Scooter

Ongelezen bericht door Scooter »

Alle lampjes op de modem werken correct.
Overdag en na 22.00 uur s avonds gaat het downloaden als een trein.
Maar bepaalde tijden is het zeer traag en daar erger ik mij aan.
Dus het licht er niet aan wat ik op mijn computer heb staan wand dan zou het altijd slecht moeten zijn.

Gast

Inderdaad. En als je internetverbinding het opeens niet doet omdat er storing is kom je dat nog geen eens te weten door UPC te bellen. Dan zoeken ze het uit en dan pas hoor je oja, er is een storing. Dat kan dan soms enkele dagen duren. Dat is mijn ervaring. En dat werd dus niet veroorzaakt door mijn pc.

Krueger

Als er storing is word dat ook gewoon gezegt, dat je verbinding overdag heel traag is en savonds snel, dat komt doordat er veel mensen op je wijkcentrum met een huge amount van dataverkeer zitten.

Gesloten