LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keuken concurent

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
mimi_mouse
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 feb 2010 17:50

Keuken concurent

Ongelezen bericht door mimi_mouse »

Goede middag,

Ook ik heb getekend en achteraf natuurlijk spijt als haren op mijn kop zoals al mijn voorgangers. onder druk een Handtekening zetten met loze beloftes hoe stom kon ik zijn.

Ik heb een handtekening gezet onder een koopcontract en de inbouw apparatuur
dus heeeeeeeeeeeel stom. tja en dan kan ik zeggen ik werd gepusht ja dat is ook zo maar toch heb ik er het krabbeltje ondergezet. Nu heb ik in het verleden al een WNSP gehad dat heb ik ook duidelijk aangegeven daar en dat ik daarom ook zeker geen nieuwe **** aan mijn hoofd wil. Dit heb ik heel duidelijk aangegeven. maar de verkopers (niet 1 maar onder tussen al 2 verkopers en de bedrijfleider) Garandeerden mij dat ik mij geen zorgen hoefde te maken als de aankoop van mijn huis niet door zou gaan (nog in afwachting of ik de hypotheek rond zou krijgen) daarom hoefde er ook nog geen aflever adres op de overeenkomst testaan en er waren ook nog geen maten van de keuken bekend dit alles was een schatting en omdat ik al zo'n twijfel had hebben ze er een contract van gemaakt van 60 mnd. maar nu is er inmiddels weer zoveel gebeurd het huis is niet door gegaan dus zit ik nog in mijn huurflatje en mijn man is door zijn ziekte zijn baan kwijt geraakt. Dus het laatste waar ik nu aan denk is een keuken. Zou al blij zijn als ik een nieuw 4 pits gasfornuisje kon betalen :D.

Hoe kan ik hiervan af komen, kan ik hier wel vanaf komen (zonder die 30% te betalen).
# Ik heb geen aflever adres op de overeenkomst
# De maten op de overeen komst zijn allemaal circa maten.
# Ze hebben nooit iets opgemeten (waar dan?) De koop van het huis ging niet door.
# Daar bij heb ik hier op het forum nog iets gelezen over een afspraak van de betaling van de keuken (dit hebben ze ons nooit gevraagd). Dus ook geen afspraken gemaakt hoe ik die keuken moet betalen.
# verder heb ik nog iets gelezen over het Burgerlijk wetboek artikel 237 / BW 6
Zou dit ook bij mij van toepassing kunnen zijn. aangezien ze nooit kosten aan ons hebben gemaakt door inmeten zelfs geen verdere correspondentie.

Kan iemand mijn goede raad geven wat ik nu het beste kan doen om ervan af te komen.

Alvast bedankt Mimi

Thundercracker
Berichten: 118
Lid geworden op: 26 mar 2010 23:13

Re: Keuken concurent

Ongelezen bericht door Thundercracker »

tja sorry maar als je handtekening zwart op wit staat heb je geen poot om op te staan.

Ook al is het op een smerige manier gegaan dat ter zijde jij bent helder van geest genoeg (ga ik even van uit :D) om na te denken.

Zeker al sje al een sproblemen ed gehad heb is het vrij naief om ff te tekenen voor een keuken terwijl je geeneens het huis heb dat is ook al niet echt slim en dan ook je man zn baan kwijt (er voor of na is niet duidelijk ?)

Nee je zit hier echt aan vast of idd die 30% misschien kun je bellen met hoofdkantoor van die keuken zaak ?? Of is er iets via rechtsbijstand mogelijk wellicht zit er nog een maas in de wet ofzoiets...

Maar vrees van niet.....

16again
Berichten: 16396
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Keuken concurent

Ongelezen bericht door 16again »

Ik zie forse overlap met dit topic, antwoord dat ik daar gaf is hier grotendeels ook van kracht
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 15&t=81469

In artikel 237 / BW 6 zie ik geen aanknopingspunten. Dit wetsartikel betreft de verkoopvoorwaarden. Hier gelden CBW voorwaarden, welke zelfs in overleg met consumentenbond tot stand gekomen zijn.

hammetje
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 apr 2010 11:40

Re: Keuken concurent

Ongelezen bericht door hammetje »

ik heb het contract van keukenconcurrent goed doorgelezen en als je het zelfde contract heb als ons, moet je even artikel 12 lezen van de kleine lettertjes, misschien kan dat je helpen.

16again
Berichten: 16396
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Keuken concurent

Ongelezen bericht door 16again »

Artikel 12 is juist het "wapen" dat KC gebruikt tegen klanten die de keuken niet meer willen.
Hier staat o.a. dat je dan 30% van de aankoopprijs verschuldigd bent.

hammetje
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 apr 2010 11:40

Re: Keuken concurent

Ongelezen bericht door hammetje »

en daaronder op punt 2 staat dat hun het bedrag kunnen verhogen als ze meer kosten hebben gemaakt maar ook dat het bedrag verlaagd kan worden, als er geen kosten zijn gemaakt.

16again
Berichten: 16396
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Keuken concurent

Ongelezen bericht door 16again »

De misgelopen omzet (=inkomstenderving) is al voldoende om 30% kosten te rechtvaardigen.
Volgens de CBW voorwaarden hoef je minder dan 30% annuleringskosten te betalen, als je als klant kan aantonen dat de winkel minder kosten gemaakt heeft. Uiteraard is dat zonder inzicht in prijzen van inkoop,huur bedrijfspand, loonkosten etc onmogelijk.


In hoeverre is de overeenkomst voldoende bepaald? Apparaten met merk&type , merk kasten/fronten , hoeveel kasten etc. Anders kan je ook dwarsliggen door de inhoud van de overeenkomst betwisten. (als er geen merk/type staat, dan is uiteraard het duurste merk & model besproken)

87_Paco
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 jul 2008 14:35

Re: Keuken concurent

Ongelezen bericht door 87_Paco »

Dit is echt een misselijke manier om een keuken proberen te verkopen.

Wij zijn vandaag ook bij de KC geweest is Amsterdam Westpoort. We werden echt als een paar kinderen in een speelparadijs ontvangen (niet positief bedoeld). Ook bleven de verkopers er alles aan doen om een offerte te mogen maken.

We hebben hiermee ingestemd. Wij hebben niks getekend maar het is wel herkenbaar dat ze er veel aan doen om je handtekening te krijgen.

Wij hebben later vandaag bij de Keller in Zaandam de offerte getekend. Deze mensen/zaak komen veel proffesioneler over.

Gesloten