LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dr. Frank

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Ingemaureen
Berichten: 0
Lid geworden op: 25 apr 2010 15:16

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door Ingemaureen »

Sonja's dieet is heel anders dan dit dieet, daarom heb ik er nooit in geloofd. Bij dat soort dieet zou ik altijd zoete trek krijgen. Nu heb ik daar geen moment behoehte aan gehad. Ik ben nu 3 dagen bezig. Het is nog wat kort, maar voor mij is dat nooit gebeurd, dat ik 3 dagen geen trek in koek of chocolade heb.
Vannacht voor het eerst een honger gehad, maar niet ernstig. Ik heb een glas water genomen en ben weer in slaap gevallen. Na 3 dagen ben ik een halve kilo afgevallen, maar ik heb wel een aardappel gegeten gisteren. Dus ik houd me niet 100% eraan. Dat is een bewuste keuze van mij.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door JtC »

Uiteindelijk is er maar 1 manier: regelmatig en bewust eten + regelmatig lichaamsbeweging/sport .

gersan
Berichten: 0
Lid geworden op: 26 apr 2010 09:10

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door gersan »

Ik volg nu 5 weken het Dr.Frank dieet en ben ruim 5 kilo afgevallen, heb wel de weekenden gezondigd niet met eten maar wel met drinken (biertjes).

Het dieet bevalt me erg goed, bovenal voel ik me heel fit, mijn nagels zijn steviger dan dat ze ooit geweest zijn, ben me meer bewust van wat ik eet, eet dingen (en vind ze ook lekker) die ik misschien nooit gegeten zou hebben en het is heel goed vol te houden.
Kortom ik kan alleen maar zeer positief zijn.

Sannepanne
Berichten: 0
Lid geworden op: 26 apr 2010 09:26

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door Sannepanne »

Ook ik ben met het dieet van Sonja Bakker 30 kilo afgevallen, en helaas zaten die kilo's er na 2 jaar weer aan. Ben nu 12 weken met het dieet van dr. Frank bezig en ben 14 kilo afgevallen! Ik ben erg blij met het resultaat. Natuurlijk ben ik benieuwd (en maak ik me wat zorgen) naar hoe het gaat wanneer ik zo ver ben dat ik weer wat koolhydraten ga toevoegen maar tot nu voel ik me prima! Eerst nog 16 kilo afvallen en dan zien we wel verder. Ik ben benieuwd wat er vanavond in de uitzending gezegd zal worden.

stoer/els
Berichten: 0
Lid geworden op: 26 apr 2010 09:47

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door stoer/els »

Boek van dr. Frank gekocht bij albert Hijn.
Na er een paar maal in te hebben gelezen in het boek van dr. frank, en veel gelezen te hebben op de site ben ik enthousiast begonnen aan het dr. frank dieët.
Gestart op 22 Maart 2010 tot nu toe 7,5 kilo afgevallen.
Ik voel me supper goed en mag van de huisarts 1 tabletje voor mijn suiker minder innemen.
Het eten is makkelijk klaar te maken en mee te nemen naar het werk.
Ik doe dr. Frank in combinatie met eiwit shakes.
Ik heb geen honger gevoel, of behoeften aan snoepen.
Els

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door jor »

witte angora schreef:En de positieve eerste-post-plaatsers gaan maar door... Ik geloof er geen fluit meer van, eerlijk gezegd.
Inderdaad erg ongeloofwaardig. De meeste van ons die hier langer komen weten dat dit bv ook in het aannemers/kozijnen-topic veel gebeurd, er komt een klacht en gelijk vind een aantal mensen zomaar dit forum om te vertellen hoe goed het bij hun wel is gegaan en dat de klager dus eigenlijk liegt .Hier is het wel ietsje anders.TrosRadar kondigt een onderwerp aan voor de uitzending van vanavond en uit het niets vinden een flink aantal gasten die hier nog nooit eerder waren de weg naar het forum en beginnen de loftrompet te spelen over hoe goed Dr Frank wel is en dat het allemaal werkt enz enz. Het lijkt erop dat misschien niet alles rozengeur en maneschijn is en dus moet er kennelijk vast tegengas gegeven worden. Het enige wat dit bij mij heeft veroorzaakt is dat ik nu zeker de uitzending wil zien om de andere kant ( die is er vast wel) te horen van deze jubelverhaaltjes.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door jor »

Edit=Aangepast.
Laatst gewijzigd door jor op 26 apr 2010 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Karin IJkelenstam
Berichten: 0
Lid geworden op: 26 apr 2010 09:50

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door Karin IJkelenstam »

Ik wil graag reageren op dit thema. Mijn ervaring en die van mijn man zijn heel positief. Ik ben in totaal 13 kilo kwijt, hij al twintig. Ik voel me weer fit en energiek; met een baan in de zorg is dat echt een must. Mijn man heeft hoge bloeddruk, heeft daar medicatie voor. En voor het eerst sinds jaren heeft hij nu een normale waarde: 125/80. Uiteraard nog steeds met medicatie; maar daar gaat een na-controle op plaatsvinden. Afvallen is een combinatie van motivatie en informatie en bewustwording. Dr. Frank heeft op een hele indringende duidelijke wijze ons geattendeerd op het gebruik van voedingsmiddelen, met name Koolhydraten en Eiwitten. Dit dieet geeft met name tijdens ons werk (mijn man draait ook nachtdienst) geen enkel probleem. Dat is met o.a. Sonja wel eens anders geweest. Karin

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door JtC »

Wat grappig is, is dat je zoveel negatieve reacties hier kunt neerzetten. Er wordt door de nieuwelingen absoluut niet op gereageerd of er wordt niet verwezen naar een negatieve reactie. Dat zegt al genoeg....

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door JtC »


angel1978
Berichten: 11257
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door angel1978 »

jor schreef:
witte angora schreef:En de positieve eerste-post-plaatsers gaan maar door... Ik geloof er geen fluit meer van, eerlijk gezegd.
Inderdaad erg ongeloofwaardig. De meeste van ons die hier langer komen weten dat dit bv ook in het aannemers/kozijnen-topic veel gebeurd, er komt een klacht en gelijk vind een aantal mensen zomaar dit forum om te vertellen hoe goed het bij hun wel is gegaan en dat de klager dus eigenlijk liegt .Hier is het wel ietsje anders.TrosRadar kondigt een onderwerp aan voor de uitzending van vanavond en uit het niets vinden een flink aantal gasten die hier nog nooit eerder waren de weg naar het forum en beginnen de loftrompet te spelen over hoe goed Dr Frank wel is en dat het allemaal werkt enz enz.
Jor, kleine kanttekening op dit punt: Trosradar heeft zelf het onderwerp voorop de pagina geplaatst met een link naar verdere uitleg.. Als je daarop klikt zie je dat je naar een pagina wordt geleid waarop de berichten in dit topic vermeldt, specifiek worden uitgelicht... Daarnaast meteen een link naar het aanmelden op dit forum.. Dat ineens andere mensen de weg hebben gevonden is dus niet zo heel vreemd..

Dat vanuit het niets ineens allerlei mensen positieve ervaringen hebben is op z'n zachtst gezegd idd. vreemd.. Zeker gezien het feit dat deze mensen verder geen interesse lijken te hebben in het verder deelnemen op dit forum.

Overigens is het volgens mij niet specifiek verboden om links op te nemen op dit forum.. Dit mag enkel niet indien het doel is om reclame te maken ( tenminste, zo interpreteer ik de forumregels ).. Mocht het niet volgens de regels zijn, dan lijkt me de redactie de aangewezen partij om hierover te oordelen.

queenmum
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 dec 2005 15:39

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door queenmum »

Wat een flauwekul dat het allemaal onzin zou zijn, omdat er alleen maar positieve berichten staan. Ik ben een "oude" gebruiker, en ik ben ook positief. Heel veel mensen die op de manier van "gewoon gezonder en minder eten" (hoezo gewoon? zo simpel is dat niet voor veel mensen) het niet lukt om af te vallen, lukt het nu wel. En Dr Frank propageert ook na het afvallen het gezonder eten, op een manier die is vol te houden. Natuurlijk is de methode niet geheel nieuw, ook Atkins en Weet hoe je Eet werkt volgens dezelfde principes.
Ik ben heel blij dat het mijn man eindelijk gelukt is om zijn overgewicht kwijt te raken, en met de goede adviezen (hoewel niet geheel persoonlijk, maar wel gratis)

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door JtC »

Kijk, uw reactie die komt dan weer wel een stuk geloofwaardiger over..

zwammetje75
Berichten: 0
Lid geworden op: 26 apr 2010 10:27

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door zwammetje75 »

in november kwam ik bij mijn huisarts met de wens naar een dietiste te gaan om af te vallen. hij adviseerde mij om me te verdiepen in dr. Frank. dit heb ik gedaan en ben toen half november begonnen. vanaf het eerste moment is het mij goed gegaan. ik heb weinig honger gevoel gehad en weinig momenten dat ik "moest" snaaien. natuurlijk ligt daarin ook een groot deel de motivatie om af te vallen. ik vind het prettig dat er een forum is waar je met mede - afvallers je ding kunt delen, het geeft me op sommige momenten echt steun. de menu's die ik toegestuurd kreeg zijn lekker, soms verrassend en makkelijk te combineren met andere gezinsleden. inmiddels ben ik een half jaar verder en bijna 24 kilo lichter. ik kan dus voor mijzelf zeggen dat te veel aan KH niet goed voor mij is. ik ben nog niet waar ik zijn moet, dus zit nog steeds in fase 1, maar ben niet bang dat als ik straks KH ga toevoegen, dat de kilo''s er weer aanvliegen. ik merk dat ik het goed doe met deze manier van omgaan met mijn eten en ik heb in de gaten dat als ik eens teveel KH heb gegeten en er weer wat bij is, dat i kdan goed kan terugschakelen naar weinig KH. ook mijn huisarts is erg tevreden over hoe het gaat... mensen in mijn omgeving zien het goed, geven complimenten en daar ga ik alleen nog maar meer van stralen. deze manier van eten doet mij erg goed! dus wat mij betreft! EEN DIKKE PLUIM!

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door jor »

angel1978 schreef:[

Jor, kleine kanttekening op dit punt: Trosradar heeft zelf het onderwerp voorop de pagina geplaatst met een link naar verdere uitleg.. Als je daarop klikt zie je dat je naar een pagina wordt geleid waarop de berichten in dit topic vermeldt, specifiek worden uitgelicht... Daarnaast meteen een link naar het aanmelden op dit forum.. Dat ineens andere mensen de weg hebben gevonden is dus niet zo heel vreemd..

Dat vanuit het niets ineens allerlei mensen positieve ervaringen hebben is op z'n zachtst gezegd idd. vreemd.. Zeker gezien het feit dat deze mensen verder geen interesse lijken te hebben in het verder deelnemen op dit forum.
Oke , dan begrijp ik dat wat beter. Blijft toch vreemd al deze hoera-verhalen van bezoekers die verder nergens op ingaan.

Het laatste, ach daar denk ik anders over en doe ik nog maar weinig, hier stoorde ik me eraan. Vind de link naar zijn website niets toevoegen en dus wel reclame, maar daar verschillen we dan over en dat moet kunnen.

angel1978
Berichten: 11257
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door angel1978 »

queenmum schreef:Wat een flauwekul dat het allemaal onzin zou zijn, omdat er alleen maar positieve berichten staan. Ik ben een "oude" gebruiker, en ik ben ook positief.
@queenmum,
dit is helaas hoe het werkt op een forum ( deze en vele anderen )..
Een topic wordt vermeldt en hop ! Daar zijn alle positieve verhalen.. Allemaal mensen die even langskomen, een positief verhaaltje droppen en weer vertrekken..
Dat velen ( net als ik ) hier kanttekeningen bij plaatsen lijkt me logisch.. Het zegt echter niets over de werking van het dieet.. Enkel over methoden die de voorstanders gebruiken om dit dieet positief voor het voetlicht te krijgen.
Heel veel mensen die op de manier van "gewoon gezonder en minder eten" (hoezo gewoon? zo simpel is dat niet voor veel mensen) het niet lukt om af te vallen, lukt het nu wel.
De methode is wel degelijk simpel ( minder calorien innemen dan je verbrandt ).. Dat veel mensen dit niet gemakkelijk vinden is wel duidelijk.. Zo moeilijk is het toch geheel niet...
En Dr Frank propageert ook na het afvallen het gezonder eten, op een manier die is vol te houden. Natuurlijk is de methode niet geheel nieuw, ook Atkins en Weet hoe je Eet werkt volgens dezelfde principes.
Hoe weet jij of dit gezond is ? Heb jij hier onderzoeken naar gelezen ?
Enige dat jij weet is dat je er vanaf valt ( maar dat doe je ook door NIET te eten, dat maakt het nog niet gezond ).

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door jor »

JtC schreef:Lees dit
Dat is zeker de moeite van het lezen waard JtC. Onderstaande opmerking komt daar vandaan en het hele artikel + reacties zijn interessant te noemen.
De Nederlandse diabetesfederatie waarschuwt tegen het dr. Frank-dieet. Ook het Voedingscentrum raadt het dieet van dr. Frank af.

annetb
Berichten: 0
Lid geworden op: 26 apr 2010 11:04

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door annetb »

Hallo,

Ik ben Annet 47 jr en 10 weken met dr frank dieet bezig.
Ik ben 10 kg afgevallen super.
Het is heel goed tedoen,maar natuurlijk is het moeilijk afvallen gaat niet zomaar.
Ik ben heel positief krijg netjes iedere dag via mail me dag menu toegestuurd.
Het forum is gezellig peppen mekaar op ,en met vragen helpen we elkaar,en dipjes sleuren we elkaar der door heen.
Ik ga nog lekker door want wil der nog 5kg af hebben.
Dr frank bedankt!!!!!!

Groetjes Annet

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

TROS Radar schreef:Het boek van de nieuwe dieetgoeroe dr. Frank is dè afvalhype van 2010. Zijn boeken gaan als warme broodjes over de toonbank. En dat is niet verwonderlijk: veel mensen willen wel even snel 'tien kilo in tien weken' afvallen zodat ze straks met een gerust hart hun bikini weer aankunnen. Maar houdt deze belofte voor iedereen stand? En is het wel gezond om zo snel af te vallen? Wij nemen de bestseller onder de loep en komen tot opmerkelijke conclusies. Dr. Frank reageert live in de studio.

Maandag 26 april, 20.30 uur in Radar op Nederland 1
Besteed eens aandacht aan schrijnende gevallen ipv paar kilo's pffffffffff.
Of lezen jullie je eigen website niet, en is het allemaal bedoeld om de mensen hier te lokken voor je eigen programma's?

Hoe dan ook er zijn veel ergere dingen dan een boek.

Eagle

moret
Berichten: 0
Lid geworden op: 26 apr 2010 11:12

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door moret »

10 weken van lekker eten, geen honger, ongeloofelijk in omvang naar beneden gegaan.
Heel prettig voelen en blij zijn met jezelf.
Ik hoefde maar 10 kilo af te vallen en dat is heel makkelijk gegaan.
Nog nooit aan lijnen of diëeten gedaan, maar na de overgang langzaam 10 kilo aangekomen.
Nu ben ik weer die ik was en heb veel plezier gehad op het Dr.Frank forum met mede-lijners/sters.
Je hebt veel aan elkaar, ook om kleine ongemakken op te lossen en recepten uit te wisselen.
Alle hulde aan Dr.Frank, waardoor ik, kostenvrij, heb bereikt wat ik wilde.
En ook nu, na het diëet, nog steeds wordt ondersteund.
Dank en veel succes bij Radar.

Gesloten