Ik zit het met volgende: de aannemer die nu twee keer hier kleine klussen gedaan heeft komt achteraf met een nota waarin de gewerkte uren (2 á 3 uur per keer) in zijn geheel berekent. Ondanks dat hij in het laatste uur misschien maar 20 minuten gewerkt heeft.
Dit loopt wat in de papieren en ik vraag me af of dit ook gebruikelijk is.
Evenals het berekenen van een half uur etenstijd, die hij elders doorbrengt.
Reacties heel welkom.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Prijsberekening aannemer
Re: Prijsberekening aannemer
Ik zou de discussie aangaan. Lijkt me dat u de niet gewerkte uren niet hoeft te betalen. Zeer zeker niet de lunchpauze.
Laat de aannemer maar verantwoording afleggen.
Maar hebt u voordat hij begon geen prijs afgesproken?
Laat de aannemer maar verantwoording afleggen.
Maar hebt u voordat hij begon geen prijs afgesproken?
Re: Prijsberekening aannemer
Hoi Shine, dank voor uw reactie
Ja, hij vertelde dat hij 40 euro per uur rekent, ex BTW. Dus dat wist ik. Maar goed, een heel uur in rekening brengen kost mij dus 50 euro en dat wil ik uiteraard betalen, maar niet als daar maar 20 minuten in gewerkt is. Laat ie dan 1,5 uur rekenen. En reistijd is het niet want het bedrijf zit nog geen kilometer verderop.
Het is overigens de tweede nota waarin ik dit tegenkom, ik had beter gelijk al aan de bel kunnen trekken.
Ik ben in ieder geval al blij te weten dat lunchpauzes kennelijk niet berekend moeten worden want dat vroeg ik mij ook al af
Ja, hij vertelde dat hij 40 euro per uur rekent, ex BTW. Dus dat wist ik. Maar goed, een heel uur in rekening brengen kost mij dus 50 euro en dat wil ik uiteraard betalen, maar niet als daar maar 20 minuten in gewerkt is. Laat ie dan 1,5 uur rekenen. En reistijd is het niet want het bedrijf zit nog geen kilometer verderop.
Het is overigens de tweede nota waarin ik dit tegenkom, ik had beter gelijk al aan de bel kunnen trekken.
Ik ben in ieder geval al blij te weten dat lunchpauzes kennelijk niet berekend moeten worden want dat vroeg ik mij ook al af